[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:44

Hier ook ja. :j Maar ze hebben ook 2 dagen binnen gestaan dus kan me er wel wat bij voorstellen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:26

Hoe is het met jullie paarden?

Hier zijn we na de verhuizing, regen en sneeuw, vanaf dinsdag het grondwerk weer op gaan pakken. Daar vond ze wel wat van :x
Gelukkig ging het gister stukken beter.
Het is volgens mij wel een paard wat liever dagelijks "werkt" dan rust tussendoor nodig heeft om iets te leren, herkennen jullie dit?

Ik vind het ook lastig dat ze zich echt compleet af kan sluiten wanneer ze het niet snapt, eerst komt verzet (meestal vrij heftig) maar zoeken naar een oplossing doet ze -nog- niet.
Wanneer ze het wel snapt heeft ze duidelijk lol en gister was het dus heel leuk werken.

Dat afsluiten vind ik wel lastig, ben ik niet gewend van Arabieren :o

Gister is de dierenarts ook geweest om te enten. Dat was geen succes. Zonder even kennis te maken ofzo begon ze aan Heja te frunniken, ze werd spontaan chagrijnig.
Ik snap dat je als dierenarts door moet werken, maar dit werkte echt tegen haar...
Volgende keer maar een ander (weer even zoeken met nieuw paard en nieuwe stal :) )

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:35

Omdat meneer z'n benen uit onbalans nog OVERAL geen schieten als we galop oefenen heb ik springschoenen en crossbeschermers besteld. Ze doen wel degelijk hun werk al en daar ben ik erg blij om. Ik hoop dat we toe kunnen werken naar blote benen, maar voor nu is dit het even.

Ik vind de kleuren zo leuk!

Eindelijk vandaag weer kunnen werken, voor het eerst in 4 weken. En wat deed hij het fantastisch *\o/*

Afbeelding

Ze lijken wat lang op de foto, maar dat komt door de fluffy knieën. Ik heb ze uitgebreid gepast. Ik heb ze ook voor achter, maar dat is meer een ''in case I need them'' geval.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:11

Ik ben niet zo van de beschermers. In mijn optiek leren ze zo niet om zuinig te zijn op zichzelf :) maar ze zijn wel fancy!

Wij hebben gisteravond les gehad, zo leuk.
Ze deed zo haar best en was doodmoe aan het eind, en dan hebben we alleen maar gestapt en schouder en achterhand omgezet om haar bewust te maken van haar lijf.

Vandaag hebben we lekker gewandeld, wat een bizar verschil in temperatuur. Alle dekens maar afgegooid :)
Afbeelding

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:58

Ik ook niet, maar met de fratsen die hij soms uithaalt (en de slijtage die ik na twee keer gebruiken al zie) bescherm ik toch liever voor nu even. Als het baland er wat beter in zit mogen ze weer af.

Hier ook dekens afgehaald, in 1 week van 400gr naar niks. Bizar!

Dat nodige bewust zijn van het lijf klinkt me ook bekend in de oren. Ze ziet er goed uit!

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 08:49

Hier had ik draverlief in begin ook standaard in de beschermers wegens aantikken. Inmiddels kan hij prima zonder en gebruik ik ze eigenlijk nog zelden.

Verder gaan we binnenkort verhuizen naar andere stal, dit ivm eigen verhuizing. Heel veel zin in. Komen vlakbij het Gooise natuur reservaat te staan dus heerlijk kilometers ruiterpad en eindelijk de endurance training weer gaan starten :)

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 08:59

Oh, endurance zou ik zo graag proberen met Mattie. <3 Pech is dat ik in Noord Holland woon, en geen trailer heb. Hier wordt nooit zoiets georganiseerd.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:08

darkadia schreef:
Hier had ik draverlief in begin ook standaard in de beschermers wegens aantikken. Inmiddels kan hij prima zonder en gebruik ik ze eigenlijk nog zelden.

Verder gaan we binnenkort verhuizen naar andere stal, dit ivm eigen verhuizing. Heel veel zin in. Komen vlakbij het Gooise natuur reservaat te staan dus heerlijk kilometers ruiterpad en eindelijk de endurance training weer gaan starten :)


Wat leuk! Dan kom je in de regio :D
Ik sta in Hollandsche rading en woon in Hilversum

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:18

Duplo schreef:
darkadia schreef:
Hier had ik draverlief in begin ook standaard in de beschermers wegens aantikken. Inmiddels kan hij prima zonder en gebruik ik ze eigenlijk nog zelden.

Verder gaan we binnenkort verhuizen naar andere stal, dit ivm eigen verhuizing. Heel veel zin in. Komen vlakbij het Gooise natuur reservaat te staan dus heerlijk kilometers ruiterpad en eindelijk de endurance training weer gaan starten :)


Wat leuk! Dan kom je in de regio :D
Ik sta in Hollandsche rading en woon in Hilversum


Wat leuk, ik sta daar ook vlakbij (Achterwetering) ik rij zo achterlangs naar de hei.... ooit dan, wanneer we aan het zadel toe zijn :+

Ik zie een draverrit aankomen :x

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:37

corine1981 schreef:
Duplo schreef:

Wat leuk! Dan kom je in de regio :D
Ik sta in Hollandsche rading en woon in Hilversum


Wat leuk, ik sta daar ook vlakbij (Achterwetering) ik rij zo achterlangs naar de hei.... ooit dan, wanneer we aan het zadel toe zijn :+

Ik zie een draverrit aankomen :x


Dat is zeker dichtbij :D
Hier moeten we dan ook nog wat verder ontwikkelen :')

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:07

Ik had 'm van 300 naar 100 gram gedaan en gisteren had stal de dekens netjes eraf gehaald. Ze mochten gisteren ook een paar uurtjes op de weide, erg fijn!

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:10

Duplo schreef:
darkadia schreef:
Hier had ik draverlief in begin ook standaard in de beschermers wegens aantikken. Inmiddels kan hij prima zonder en gebruik ik ze eigenlijk nog zelden.

Verder gaan we binnenkort verhuizen naar andere stal, dit ivm eigen verhuizing. Heel veel zin in. Komen vlakbij het Gooise natuur reservaat te staan dus heerlijk kilometers ruiterpad en eindelijk de endurance training weer gaan starten :)


Wat leuk! Dan kom je in de regio :D
Ik sta in Hollandsche rading en woon in Hilversum

Bij Schep? Heb jij toevallig mijn oude plek overgenomen?

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:18

Molfre schreef:
Duplo schreef:

Wat leuk! Dan kom je in de regio :D
Ik sta in Hollandsche rading en woon in Hilversum

Bij Schep? Heb jij toevallig mijn oude plek overgenomen?


Schep ken ik niet? Ik sta op een privestalletje, geen pensionstal. Of bedoelde je Darkadia?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:34

Ik kom op een kleine privé plek in Bussum te staan :) maar als we weer aan t trainen zijn en op conditie lijkt het me leuk om eens ergens op de heide te meeten!

@marley93 mijn eerste endurance heb ik ook gewoon een taxi gehuurd en ben gegaan. Utrechtste heuvelrug toen gereden, kennismakingsklasse en zowel paard als ik vonden het geweldig, maar ivm vervoer enzo ook niet echt op kunnen pakken.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:39

Ik wil ook een keer een endurance wedstrijdje rijden! Lijkt me echt zo gaaf om te doen! <3
Helaas zie ik het er voorlopig nog niet in, ze heeft wel energie genoeg maar is enorm sensibel en gister in het bos toen we galopeerden schrok ze van een hardloper en toen gingen we even lekker hard door het bos heen :') Ik denk dat ik een renpaard heb ipv een draver. :')
Dus we zijn nu lekker aan het trainen met dressuur en springen. Ik hoop als de meetmomenten of wedstrijden weer mogen eindelijk een springwedstrijdje te rijden want we oefenen nu al thuis veel met parcoursjes rijden en ze vind het zo lekker!
Maar aangezien de KNHS springruiters haat en niks voor ons organiseert (Terwijl de dressuurruiters lekker online kunnen rijden) heb ik maar besloten even alles op een lager pitje te zetten voor een weekje ;)
Afbeelding

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:12

Pff, Mattie heeft de bovenkant van zijn staart kapot geschuurd. :( Hij is al begonnen met verharen, dus ik vermoed dat daar de jeuk vandaan komt. Of van de explosie van muggen de afgelopen week.
Er zitten ook schilfers op zijn staartwortel, dus ik heb nu eerst speciale shampoo en huidolie besteld, plus een supplement van NAF wat goed schijnt te helpen bij schilfers. Mocht het niet opknappen (met de shampoo en olie moet je wat sneller effect zien) dan laat ik even bloed trekken en checken op wormen. Dat laatste verwacht ik eigenlijk niet, maar je weet het nooit zeker zonder onderzoek.

Verder heeft hij de afgelopen week model gestaan voor mijn nieuwe hobby. Ik heb een spiegelreflexcamera gekocht, en die neem ik elke keer dat ik naar stal ga mee.

Afbeelding
Hij is verder niet nieuwsgierig ofzo. :')

Afbeelding

Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:59

Sorry sorry, even inbreken...
Kent iemand hier merrie
Esmee ter sype?

Zoja... zou ik wel wat info willen./.

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:47

Muze schreef:
Sorry sorry, even inbreken...
Kent iemand hier merrie
Esmee ter sype?

Zoja... zou ik wel wat info willen./.


Heeft van 2015 tm 2018 een paar starts gemaakt, geen hoogvlieger

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:24

Was met name benieuwd naar karakter onder t zadel maar lees al iets hier op bokt..

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:46

Muze schreef:
Was met name benieuwd naar karakter onder t zadel maar lees al iets hier op bokt..


Ik ben benieuwd waarom je dat wil weten :)

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:04

Ben ook even onder die naam gaan zoeken want las dit en werd nieuwsgierig,

Dat het paard tijdens koersen in galop sprong zegt verder niks over hoe ze nu inmiddels ohz is.
Al een hele tijd uit de koersen en waarsch rijpaard geweest.

Heb je haar sinds kort?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:17

Ik zag haar op mp, was nieuwsgierig.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:29

Muze schreef:
Ik zag haar op mp, was nieuwsgierig.


Misschien horsesxme een berichtje sturen? Als je namelijk de naam op bokt zoekt zie je dat zij de eigenaar is/was van het paard en heeft omgeschoold! :j

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:20

Al gedaan, maar verder geen interesse meer.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:42

Echt een FANTASTISCH weekeind gehad!

Zaterdag voor het eerst alleen gereden, zonder balans persoon op de grond voor paardlief en zondag voor het eerst gedraafd en een rondje buitenom gemaakt. Het ging zo goed. Ik ben nog helemaal een beetje high ervan :D