[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nyaleti

Berichten: 6099
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:24

Isabelle98 schreef:
Voor mijn mini wil ik dit jaar een stevigere eczeemdeken gaan kopen.
Normaliter sleet hij 2 dekens per seizoen.

Ik twijfel tussen de:
- Bucas Sweet Itch Pony Eczeemdeken

- Rambo Petite Hoody eczeemdeken


Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens?

Ook qua maat. Van de QHP eczeemdeken heeft hij 105 en van de hypostore 115



Heb je de namen hier goed weg gezet ? Op die van Bucas vind Google niks. Rambo Sweet itch heb je wel, de petite is daar simpel de shet versie van. Mijn ervaring is; veel bestellen en passen maar. Zeker met die kleintjes maakt een paar cm al verschil uit.

Ik heb vorig jaar een nieuwe dekenjacht gehad en volgens mij ook een foto van gepost (kijk maar terug in m'n berichten). Alle dekens waren volgens mij maatje 145 en er zit zoooveel verschil in. Eentje paste niet dicht onder de buik, de andere kwam tot onder z'n knieën. Ene hals verzoop hij in, de andere was weer kort aan de achterkant etcetc.

Ik heb jaren de Rambo Sweet itch gebruikt, top deken! Nu die witte van horseware geloof ik.


Isabelle98
Berichten: 376
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:15

Nyaleti schreef:
Isabelle98 schreef:
Voor mijn mini wil ik dit jaar een stevigere eczeemdeken gaan kopen.
Normaliter sleet hij 2 dekens per seizoen.

Ik twijfel tussen de:
- Bucas Sweet Itch Pony Eczeemdeken

- Rambo Petite Hoody eczeemdeken


Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens?

Ook qua maat. Van de QHP eczeemdeken heeft hij 105 en van de hypostore 115



Heb je de namen hier goed weg gezet ? Op die van Bucas vind Google niks. Rambo Sweet itch heb je wel, de petite is daar simpel de shet versie van. Mijn ervaring is; veel bestellen en passen maar. Zeker met die kleintjes maakt een paar cm al verschil uit.

Ik heb vorig jaar een nieuwe dekenjacht gehad en volgens mij ook een foto van gepost (kijk maar terug in m'n berichten). Alle dekens waren volgens mij maatje 145 en er zit zoooveel verschil in. Eentje paste niet dicht onder de buik, de andere kwam tot onder z'n knieën. Ene hals verzoop hij in, de andere was weer kort aan de achterkant etcetc.

Ik heb jaren de Rambo Sweet itch gebruikt, top deken! Nu die witte van horseware geloof ik.


https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-p ... deken.html :)

https://hypostore.nl/rambo-petite-sweet ... deken.html

daar heb je gelijk in, met die maten blijft het lastig!
Vind het prijsverschil tussen beide dekens best groot, terwijl ik geen duidelijke verschillen kan vinden.

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 04:48

Heel grof bekeken liggen rambo winterdekens het beste op mijn smalle arabier en bucas op mijn brede fjord. Ik weet niet of dat ook zo is bij eczeemdekens.

IG: @arabierjoep

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:34

Mijn dames gaan gelukkig nu nog goed zonder eczeemdeken

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:53

Voor mijn shet zijn dekentje opkrijgt moet hij eerst verhaard zijn. Tot die tijd smeer ik Derfen..
Tijdens de week dat we konden schaatsen, heb ik via Marktplaats twee dekentjes gekocht dus ik ben goed voorbereid!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:27

Isabelle98 schreef:
Voor mijn mini wil ik dit jaar een stevigere eczeemdeken gaan kopen.
Normaliter sleet hij 2 dekens per seizoen.

Ik twijfel tussen de:
- Bucas Sweet Itch Pony Eczeemdeken

- Rambo Petite Hoody eczeemdeken


Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens?

Ook qua maat. Van de QHP eczeemdeken heeft hij 105 en van de hypostore 115



Ik heb de petitie en van dat zelfde merk ook de vamoose pony beide zelfde maat.
Maar ik vind de petite mooier vallen.
Hij heeft nogal een smalle borst, waardoor ze makkelijk naar beneden zakken en dat heb ik met deze niet.

Django <3 Mijn lieve paardje

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:46

Rijden jullie met een gewone uitrijdvliegendeken of een eczeem achtige deken?
Ik vind dat een lastige.

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:58

Toen ik nog dacht ooit op mijn paard te gaan rijden had ik een uitrijdeken met vliegenstof gekocht. Ik vond eczeem wel wat te warm voor echt rijden.

IG: @arabierjoep

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:46

Ik gebruik sinds vorig voorjaar een eigen samengesteld produkt tegen huidjeuk en anti mugjes.
Vorig jaar vroeg ik op dit forum e.e.a. aan de Derfen gebruikers.

In de bijsluiter van Derfen lotion worden de volgende bestanddelen genoemd. Namelijk:
-calophyllum
-inophyllum oil
-simmondsia chinensis
-helianthus annuus
-juniperus - jeneverbes
-theobroma cacao
-olea europaea
-oryza sativa cera
-vitamin e
-vegetable extracts

Wat ik o.a. tegenkwam in de bijsluiter is dus Jeneverbes. Met name de Juniperus Oxycedrus, ook wel Cade genoemd wordt daar voor gebruikt. Dat is het middel wat de teerachtige lucht geeft aan Derfen achtige produkten en de stank :)

Zie bijvoorbeeld Derfly, een buitenlands Derfenachtig produkt.
https://www.animaderm-canada.com/en/ins ... 50253.html
COCOS NUCIFERA OIL - BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER- ASTROCARYUM MURUMURU BUTTER - GLYCERYYL STEARATE - POLYGLYCERYL OLEATE- LAVANDULA ANGUSTUFOLIA OIL- CYMBOPOGON CITRATUS OIL - MELALEUCA ALTERNIFOLIA OIL - JUNIPERUS OXYCEDRUS EXTRACT

Ik ben toen verder gaan zoeken op Cade olie want zo wordt Juniperus Oxycedrus ook wel genoemd en vond onderstaande link waar er uitgebreid over geschreven wordt.
http://www.gielenaroma.nl/index.php?pag ... -oxycedrus

Ik heb op internet Cade olie besteld. Dat zit in flesjes van 30 ml. en meurt verschrikkelijk :D
Vervolgens heb ik van de Action flesjes gekocht met pure amandelolie. Inhoud 150 ml. Ik heb ongeveer 10 ml. Cade olie op 150 ml amandel olie gemengd en om de dag op de huid van de manenkam en staartwortel aangebracht. Ook bij de navel van de ruin omdat daar ook van die rotmugjes zitten. Ik heb het het afgelopen zomer en najaar uitgeprobeerd en het werkt prima :) De mugjes hebben er een pesthekel aan, het werkt tegen de jeuk en ... wat hier belangrijk is, de paarden knabbelen niet meer te heftig bij elkaar want ze vinden het hier te hard stinken. Wellicht kan ik het nog sterker maken waardoor het bijv. maar 2x per week opgebracht hoeft te worden maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wel breng ik het 's avonds aan omdat het olieën zijn zodat er niet gelijk de zon op brand. Uiteraard zitten er minder ingredienten in dan in bijvoorbeeld Derfen maar de Cade en Amandelolie werkt hier prima en is aanmerkelijk goedkoper.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.


MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:38

Slim Henny om het op die manier aan te pakken en mooi dat het werkt!

Voor de Culico druppel gebruikers, geven jullie dit ergens op? Of rechtstreeks?
In de bijsluiter staat op schoon slijmvlies, 30 min voor of na het eten. Maar dat is geen doen hier.
Kan je dit ook mee druppelen met de andere supplementen die ik geef, of bv op een stukje brood oid?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:43

Wij doen het op een stukje brood.

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:47

ik doe het op een snoepje. En als dat niet lukt druppel ik het op een handje brokjes dat hij toch wel gaat eten.

IG: @arabierjoep

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:54

Ik heb ooit eerder druppels gegeven en ook op een stukje brood, denk dat ik dat maar ga doen.

Heb de druppels besteld, ben benieuwd of dit wat gaat doen voor die van mij.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:35

Weer even een specifieke dekentip gevraagd: ik heb de sweet inch hoofd een aantal jaren gehad. Staat me toch wat tegen nu met die sluiting op de borst.... bij mijn kan dat wat knellen. Ik heb 2 maten, en bij beide gebeurt dit.
Een pyjama zit eigenlijk het meest comfortabel. Ik loop er daar echter tegenaan dat de stof vaak heel dun is. Zijn staartwortel kan hij daardoor toch flink schuren.
Zijn jullie bekend met Pyama's met een iets steviger stof?

Ik heb even gedacht aan de snuggy.... maar die zit bij veel paarden wel erg strak op de schoft.
De stof is echter wel mooi stevig.

tips?!

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:23

Ik vind de pyjama van Master erg fijn, omdat die geschikt is voor de wat bredere paarden. Deze pyjama heeft ook elastiek op de schoft, dus dan knelt het daar in ieder geval niet zo erg. De stof is wel vrij dun, maar ik heb niet het idee dat hij zomaar kan scheuren.
Als reservedeken heb ik die van première, die heeft een stevigere stof, maar is nog wel luchtig genoeg.

<3 Hjarta <3 Swaan <3

Eliana

Berichten: 5451
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:57

De boett pyama deken is een stevigere stof. Wel aan de prijs naar ze staan ook wel eens op mp!

Shetland bokker #7

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:05

Ik kom ook even binnen vallen.

Voor Miracle een Horsegear besteld (maat 145) en net binnen gekregen. Gepast, maar die buiksingels kunnen op hun langst al niet eens dicht! Zo dik is hij nou ook weer niet, dus voor een shet is die Horsegear dus blijkbaar gewoon geen optie.

Mensen ervaring met de Shires Highlander sweet itch bij Shetlanders? Dat lijkt me een goede om te proberen, maar ik vind het wel prettig om te weten of die wel dicht kan voor dat ik die ook weer terug moet sturen.

We hebben altijd RSIH gehad, maar ik zie daarvoor nog nergens een aanbieding. En zo vind ik hem eigenlijk gewoon te duur.
Pyama's willen we niet meer aan, daar verdwijnen zijn manen alsnog van tot halverwege zijn hals omdat die hals niet blijft zitten.

Shineon
Berichten: 26
Geregistreerd: 14-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:24

henny_w schreef:
Ik heb op internet Cade olie besteld. Dat zit in flesjes van 30 ml. en meurt verschrikkelijk :D

Bedankt voor je uitgebreide info! Via welke webshop heb je de Cade olie besteld?

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:21

Nyaleti schreef:
Culico heb ik vorig jaar voor het eerst gebruikt en echt, het heeft zo'n verschil gemaakt! Wel vroeg mee beginnen (wat nu dus niet kan, huilen) en echt strikt elke dag geven.
Hij krijgt nu 2x per dag 20 druppels om hopelijk toch nog op tijd te zijn en als het goed gaat 1x per dag.
Ga dit jaar ook Apis erbij proberen. Na vorig jaar durf ik voorzichtig te dromen over een jeuk vrij jaar :o

De TKC 97 is binnen en ik had verwacht dat het kei chemisch zou zijn (door de naam denk ik?) maar het ruikt eigenlijk wel lekker. Weet iemand of je dat al preventief kan gebruiken om prikjes te voorkomen? Dan ga ik nu al smeren.


Ik kan maar 1x geven en 1x 20 druppels is toch goed. Ik heb het binnen dus ga gelijk starten. Denk eerst ind 40 druppels en daarna 20. Extreem schuren doet hij niet.

Het verharen veroorzaakt ook jeuk

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:33

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand hier een goede tip heeft!

Ik heb een haflinger met Zomereczeem. Hij schuurt eigenlijk alleen achterop zijn manenkam en soms zijn voorpluk.

Nu hebben we van QHP een zomereczeemdeken maat 125/175. Hij past perfect kwa lengte (eigenlijk heeft hij al wat over bij de hals). Het enige probleem is dat de deken rond de schoft en borst heel strak zit en de hoogte is misschien wat aan de korte kant. Ik ben bang dat een maat groter te lang gaat worden.

Heeft iemand misschien de ideale deken die rond de borst en schoft wat breeder is.

Hierbij even een foto van hem met zn deken (let niet op de buiksingel de banden waren daar nog te lang := :evaw:)
Afbeelding


Alvast bedankt voor het meedenken en de tips! Ook namens Adje *\o/*

Nidar: B+11 ☆ L1+10 ☆ L2+11 ☆ M1+2
Adje: B+10 ☆ L1+4

Next: 26-09

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:43

Mijne krijgt 30 druppels Apis per dag. Dit druppel ik in een glaasje en trek het dan op met een spuiten en spuit het in zijn mond.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Nyaleti

Berichten: 6099
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:03

JudithO schreef:
Ik kom ook even binnen vallen.

Voor Miracle een Horsegear besteld (maat 145) en net binnen gekregen. Gepast, maar die buiksingels kunnen op hun langst al niet eens dicht! Zo dik is hij nou ook weer niet, dus voor een shet is die Horsegear dus blijkbaar gewoon geen optie.

Mensen ervaring met de Shires Highlander sweet itch bij Shetlanders? Dat lijkt me een goede om te proberen, maar ik vind het wel prettig om te weten of die wel dicht kan voor dat ik die ook weer terug moet sturen.

We hebben altijd RSIH gehad, maar ik zie daarvoor nog nergens een aanbieding. En zo vind ik hem eigenlijk gewoon te duur.
Pyama's willen we niet meer aan, daar verdwijnen zijn manen alsnog van tot halverwege zijn hals omdat die hals niet blijft zitten.


Ik heb die deken vorig jaar ook geprobeerd en weer terug gestuurd. Heb toen zoveel dekens geprobeerd dat ik niet durf te zeggen wat er mis was met deze :+ volgens mij heel erg lang en gewoon veel te groot.

Ik heb nu de deken die er zo erg op lijkt maar dan gewoon blauwe sluitingen IPV met het geel. Horsegear / horsewear volgens mij (help me onthouden dat ik morgen even kijk als je wilt)! Hier bij is de hals wel veel te lang maar is niet hinderlijk voor m'n pony. Juist fijn als er een keer ruimte is om het om de oren te doen. Ik heb hiervoor ook altijd de RSIH gehad in maat 145 en deze deken ook in 145.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:48

Nyaleti schreef:
JudithO schreef:
Ik kom ook even binnen vallen.

Voor Miracle een Horsegear besteld (maat 145) en net binnen gekregen. Gepast, maar die buiksingels kunnen op hun langst al niet eens dicht! Zo dik is hij nou ook weer niet, dus voor een shet is die Horsegear dus blijkbaar gewoon geen optie.

Mensen ervaring met de Shires Highlander sweet itch bij Shetlanders? Dat lijkt me een goede om te proberen, maar ik vind het wel prettig om te weten of die wel dicht kan voor dat ik die ook weer terug moet sturen.

We hebben altijd RSIH gehad, maar ik zie daarvoor nog nergens een aanbieding. En zo vind ik hem eigenlijk gewoon te duur.
Pyama's willen we niet meer aan, daar verdwijnen zijn manen alsnog van tot halverwege zijn hals omdat die hals niet blijft zitten.


Ik heb die deken vorig jaar ook geprobeerd en weer terug gestuurd. Heb toen zoveel dekens geprobeerd dat ik niet durf te zeggen wat er mis was met deze :+ volgens mij heel erg lang en gewoon veel te groot.

Ik heb nu de deken die er zo erg op lijkt maar dan gewoon blauwe sluitingen IPV met het geel. Horsegear / horsewear volgens mij (help me onthouden dat ik morgen even kijk als je wilt)! Hier bij is de hals wel veel te lang maar is niet hinderlijk voor m'n pony. Juist fijn als er een keer ruimte is om het om de oren te doen. Ik heb hiervoor ook altijd de RSIH gehad in maat 145 en deze deken ook in 145.


Mijn Horsegear had blauwe sluitingen, dus dan zal die dan zijn geweest. Helaas geen passende sluitingen dus...

Jammer dat je de reden van terugsturen niet meer weet, haha. Maar toch bedankt :)

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:06

adjepatatje die deken is echt wel te klein?
je ziet ook dat de buikflap een stuk naar achter moet, en je ziet dat de billen uitsteken.
met de pyamas moet je juist een maat groter bestellen.
zou dat wel doen

ik heb bij die van mij juist de deken altijd wat ruimer zitten.
zo is er nergens iets wat knelt of schuurt.
ik heb de QHP zebra en die zit zo

Afbeelding

pony heeft normaal 165, dit is een 175

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:11

ellepel schreef:
adjepatatje die deken is echt wel te klein?
je ziet ook dat de buikflap een stuk naar achter moet, en je ziet dat de billen uitsteken.
met de pyamas moet je juist een maat groter bestellen.
zou dat wel doen

ik heb bij die van mij juist de deken altijd wat ruimer zitten.
zo is er nergens iets wat knelt of schuurt.
ik heb de QHP zebra en die zit zo

[ [url=m/ReL7Xv.jpg]Afbeelding[/url] ]

pony heeft normaal 165, dit is een 175


Deze lijkt ook een mooie lange hals te hebben, klopt dat?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Bielsje, carina, Cookie2222, Jasia, monsera, TessaaGr, unofficial79 en 74 bezoekers