Marktonderzoek Friese paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Marktonderzoek Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 12:35

Goede morgen Bokker!

Voor ik ga schieten met allerlei vragen zal ik het onderwerp eerst even toelichten.
Voor mijn opleiding Hippische Bedrijfskunde aan de Aeres Hogeschool in Dronten moet ik een marktonderzoek doen en deze wil ik graag richten op de Friezen markt en deze moet niet alleen gericht zijn op de Nederlandse markt maar ook op de buitenlandse markt.

Nu is mijn vraag: wat voor soort Friezen wordt nu naar gevraagd? (zowel dus in Nederland als in het buitenland)
bijvoorbeeld:
- Modern type of ouderwets
- Een grote maat of juist een kleinere
- Moet hij Z niveau kunnen lopen of zelf grandprix
- Zacht karakter of juist vurig

Om dit soort informatie te verzamelen kan ik wel wat hulp gebruiken! Heb je suggesties over hoe ik dit onderzoek aan kan pakken, kan je mij in contact brengen met een Friezen handelsstal die aan dit onderzoek mee wil werken, werk je zelf op een Friezen handelsstal en wil je mij helpen of ben je zelf op zoek naar een Fries en wil je jou eisenlijstje met mij delen? Laat het mij dan vooral weten!

Dit is dan uiteraard als uitbreiding op mijn huidige lijstje van fokkers, handelaren en trainingsstallen en het stamboek waarvan ik alle informatie op internet heb gevonden en doormiddel van contact via de telefoon. Op deze manier hoop ik nog meer informatie te vergaren en hierdoor mijn onderzoek nog uitgebreider en dieper te kunnen doen.

Bij voorbaat dank! :j
Laatst bijgewerkt door Dusteyes op 23-02-21 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Stilana & Bailynn


Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Marktonderzoek Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:44

Vertel eerst eens wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Je legt nu een complete zoekopdracht bij anderen neer terwijl het jouw opdracht is.

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 12:54

Winged schreef:
Vertel eerst eens wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Je legt nu een complete zoekopdracht bij anderen neer terwijl het jouw opdracht is.


Dat is uiteraard niet de bedoeling, het was bedoeld als aanvulling op mijn eigen internet zoekactie. Om ook in contact te komen met mensen die Friezen zoeken ipv alleen (handels/trainings)stallen of juist stallen die geen site hebben en het doen met mond tot mond reclame of dus via Bokt.

Stilana & Bailynn

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Marktonderzoek Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:46

Omdat het onderwerp beter bij dit forum past heb ik het topic hierheen verplaats.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Marktonderzoek Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:18

Nu is mijn vraag: wat voor soort Friezen wordt nu naar gevraagd? (zowel dus in Nederland als in het buitenland)
bijvoorbeeld:
- Modern type of ouderwets
voor beide is er vraag, echter wel met voldoende maat

- Een grote maat of juist een kleinere
Ik denk voorkeur vanaf een 1.60 mtr met veel behang

- Moet hij Z niveau kunnen lopen of zelf grandprix
dat is verschillend. degene die de sport met hun paard in willen of juist recreatief dan is het karakter veel meer van belang.

- Zacht karakter of juist vurig
Dat is afhankelijk van je eigen kunnen en het doel waarvoor je een paard hebt. Een koel karakter is heef fijn als je onderweg bent en vurigheid heb je ook meer nodig om hoger in de sport te kunnen komen.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-21 12:18

friesiszwart schreef:
Nu is mijn vraag: wat voor soort Friezen wordt nu naar gevraagd? (zowel dus in Nederland als in het buitenland)
bijvoorbeeld:
- Modern type of ouderwets
voor beide is er vraag, echter wel met voldoende maat

- Een grote maat of juist een kleinere
Ik denk voorkeur vanaf een 1.60 mtr met veel behang

- Moet hij Z niveau kunnen lopen of zelf grandprix
dat is verschillend. degene die de sport met hun paard in willen of juist recreatief dan is het karakter veel meer van belang.

- Zacht karakter of juist vurig
Dat is afhankelijk van je eigen kunnen en het doel waarvoor je een paard hebt. Een koel karakter is heef fijn als je onderweg bent en vurigheid heb je ook meer nodig om hoger in de sport te kunnen komen.


Super dankjewel voor je reactie!

Stilana & Bailynn

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:45

Als je een ook maar enigszins serieus marktonderzoek wil doen is het niet realistisch om dat te doen door bij een topic op Bokt alle reacties handmatig door te spitten. Wel kan je hier eventuele criteria verzamelen. Stel daarna een enquête op met bepaalde criteria (voorkeur ouderwets/sportief type, maat, zuiverheid zwarte kleur belangrijk of niet, geslacht, leeftijd, stamboom, keuringen en predikaten belangrijk of niet, gebruikersdoel, huidig niveau paard) e.d. voor zowel handelaren als kopers. Laat daarbij e.v.t. ruimte voor extra opmerkingen.

Ik denk dat je daar véél meer aan zou hebben. Aan de hand van statistische data kan je veel makkelijker een gemiddeld profiel opstellen :)

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-21 16:17

Eva_de_Beer schreef:
Als je een ook maar enigszins serieus marktonderzoek wil doen is het niet realistisch om dat te doen door bij een topic op Bokt alle reacties handmatig door te spitten. Wel kan je hier eventuele criteria verzamelen. Stel daarna een enquête op met bepaalde criteria (voorkeur ouderwets/sportief type, maat, zuiverheid zwarte kleur belangrijk of niet, geslacht, leeftijd, stamboom, keuringen en predikaten belangrijk of niet, gebruikersdoel, huidig niveau paard) e.d. voor zowel handelaren als kopers. Laat daarbij e.v.t. ruimte voor extra opmerkingen.

Ik denk dat je daar véél meer aan zou hebben. Aan de hand van statistische data kan je veel makkelijker een gemiddeld profiel opstellen :)


Klopt inderdaad, alleen een topic op bokt zetten helpt natuurlijk niet. Hoopte hiermee ook meer onbekendere of kleine stallen te bereiken om met hen mijn vragenlijstje af te werken. Tot nu toe heb ik alle trainingsstallen, fokkerijen en handelsstallen op internet en in mijn kringen ondervraagt, maar hoopte met deze topic meer mensen te bereiken.

Stilana & Bailynn

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:45

Dusteyes schreef:
Nu is mijn vraag: wat voor soort Friezen wordt nu naar gevraagd? (zowel dus in Nederland als in het buitenland)
bijvoorbeeld:
- Modern type of ouderwets
Modern. Zeker in het buitenland.

- Een grote maat of juist een kleinere
Maat maakt niet zoveel uit, voor elke maat is een liefhebber.

Moet hij Z niveau kunnen lopen of zelf grandprix
Ook dat verschilt, de ene wil een (ster) merrie om te fokken, de andere een mooie met lange manen om naar te kijken en de ander wil een om mee te rijden.

Zacht karakter of juist vurig
Braaf word heel erg gewaardeerd! Vooral hier in NL. Buitenland geeft iets minder om karakter. Helaas worden de (meeste) Friezen steeds heter en de (meeste) ruiters steeds banger :Y)



Wij beleren paarden, zitten in Friesland dus 90% zijn Friese paarden :')
Ook doen we er wel handel in of krijgen paarden die voor veel geld naar het buitenland gaan.
Heb de antwoorden hierboven in de quote gezet.
Hopelijk kan je er iets mee :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:56


SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 38 bezoekers