Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:31

Amai eindelijk eens wat actie hier :). Knap beestje Antonius! Heb je al via fb gehoord maar leuk dat je er alvast mee aan de slag gaat. Minder goed nieuws voor Ny, wat heeft ze juist?

Hanne: je mag altijd eens je hart luchten tegen mij als je wil, tijd genoeg nu.

Varekaj: fijn dat de nieuwe situatie goed bevalt met je vriend. Moet niet evident zijn met zo een job als hem in deze tijden van corona. Moet hij erna terug zo vaak naar het buitenland of zal dit ook meer online gebeuren? Staat Icaro op de weide of op een stal met piste nu zodat je kan rijden?


Zoals de meeste wel weten heb ik begin januari mijn schouder gebroken. Schouder is in 3 stukken en arm hing er dus niet meer aan qua bot. 3 ziekenhuisopnames en 2 operaties later begint de pijn eindelijk te beteren. Helaas zal het wel nog even duren alvorens ik de oude ben.

Gelukkig ook goed nieuws, mijn vriend en ik gaan de bil*kbo*shoeve in Ti*elt overnemen vanaf 1 april. We zoeken nog hulp om de verzorging van de paarden te doen (en te verhuizen). Indien jullie iemand weten die nog werk zoekt? Ook welkom om te trainen uiteraard, wij gaan permanent een springparcours op de buitenpiste zetten.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:21

florence123 schreef:
Amai eindelijk eens wat actie hier :). Knap beestje Antonius! Heb je al via fb gehoord maar leuk dat je er alvast mee aan de slag gaat. Minder goed nieuws voor Ny, wat heeft ze juist?

Hanne: je mag altijd eens je hart luchten tegen mij als je wil, tijd genoeg nu.

Varekaj: fijn dat de nieuwe situatie goed bevalt met je vriend. Moet niet evident zijn met zo een job als hem in deze tijden van corona. Moet hij erna terug zo vaak naar het buitenland of zal dit ook meer online gebeuren? Staat Icaro op de weide of op een stal met piste nu zodat je kan rijden?


Zoals de meeste wel weten heb ik begin januari mijn schouder gebroken. Schouder is in 3 stukken en arm hing er dus niet meer aan qua bot. 3 ziekenhuisopnames en 2 operaties later begint de pijn eindelijk te beteren. Helaas zal het wel nog even duren alvorens ik de oude ben.

Gelukkig ook goed nieuws, mijn vriend en ik gaan de bil*kbo*shoeve in Ti*elt overnemen vanaf 1 april. We zoeken nog hulp om de verzorging van de paarden te doen (en te verhuizen). Indien jullie iemand weten die nog werk zoekt? Ook welkom om te trainen uiteraard, wij gaan permanent een springparcours op de buitenpiste zetten.

Amai, ferm! Veel succes ermee!

En uiteraard ook met de schouder!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:40

Merci! Qua timing niet ideaal natuurlijk maar de huidige eigenaars wouden de datum voor de verhuis absoluut niet verlengen. Zal eventjes een stressvolle periode worden.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 14:23

Waauw zalig Florence! Al een doel van de openingspost gehaald. *\o/*

In ieder geval heel veel succes! Gaan jullie ook wedstrijden organiseren of houden jullie het echt als privésportstal waar mensen kunnen komen trainen?

Uiteraard ook een spoedig herstel! ;)

Gisteren heb ik na lange tijd weer dressuurleses gehad met Luxor. Laatste keer op verplaatsing was in september op wedstrijd. 't Was te merken dat het lang geleden was, maar goed. :+ Eerste keer Luxor zelf vervoerd met camionette, 'k vond spannend ma die camionette bolt beter of mijn auto. :+

Heb mij ook ingeschreven bij een start to cross in Waregem 60cm met Luxor. :P Ben benieuwd. :+ Mr echt verder gaan in wedstrijden ofzo ga ik niet doen. :+ Gewoon eens voor de afwisseling en nieuwsgierig hoe Luxor t zou vinden!

Werk tja kan ik nog steeds niet online smijten jammer genoeg. Mr lief dat 'k mag sturen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:45

Oh tof Hanne heb mij ook ingeschreven in de 60 :)) Gewoon als spielerei voor Icaro. Pas als er effectief weer wedstrijden mogen doorgaan ga ik dat weer serieuzer oppikken (of op een volgende start to cross eens 80 proberen).
En leuk eh als je zo zelf kan rondkarren met je paard :D Absolute vrijheid.

Amai Florence proficiat en beterschap tegelijk!

Ik sta sinds september met zowel Icaro als Tibor op volpension waar ik al een tijd eerder privéles nam. Binnen- en buitenpiste altijd in perfecte staat, stapmolen, longeercirkel, poetsplaatsen, solarium, altijd parking, bijna altijd wel iemand om mee te kletsen en nog aardig goed gelegen om buitenritten te doen. En redelijk handig voor wedstrijden in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant, zowel LRV als PSV.
Er is nog pak werk aan om beide paarden goed in het ritme te krijgen maar het gaat met flinke stappen de goeie kant op. Leukste is vooral de Tinker! Die is zo positief aan het evalueren, beest is goud waard zoals die nu ontplooit. Vorig jaar kon ik net een paar rondjes draven en in de zomer eens zonder zadel erop rondstappen in de weide. Nu zijn we dressuurmatig eigenlijk bijna op B-niveau (afwerking is nog een punt en lichaamsbuiging) en ik rij er buitenritten mee van 2-3u... Weliswaar met Icaro bij, maar ik zit wel 100% op mijn gemak.
Nooit gedacht dat ik dit zou kunnen. En vooral nog geen seconde spijt gehad om van stalling te wisselen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 19:20

Grote kans dat we samen in groep komen? :D Paard en 60cm. Normaal id 60 meer pony's.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:51

Ik heb geen specifieke dag aangegeven en iemand die ik ken heeft met paard ook 60 ingeschreven. Zou nog lachen zijn als we samen zitten :D maar kan dus ook dat we elk andere dag hebben.
Ik hoop alleen dat we niet in groep 1 om 9u zitten, dat wordt dan om 6u30 vertrekken om daar rond 8u te zijn :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 20:45

Ik ook geen specifieke dag :D
Heb wel bij opmerkingen geschreven dat ik voorkeur had voor L*isa omdat ik al les heb meegevolgd als toeschouwer en ik daar al fijn gevoel bij had (ben niet meer zo dapper als vroeger :+ ). Maar moest t niet lukken, dat het ook niet erg was. :P
Van de andere 2 nog geen les van gezien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:50

Ik heb Rik al gehad vorig jaar. Hele fijne les maar wel pittig, dat was in Brugge. Voor mij maakt lesgever niet uit eigenlijk :) dus ik zie wel. Het is vooral om eens iets anders te doen, om Icaro wat spelenderwijs bezig te houden voorlopig.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:52

Ik heb afgelopen zomer de start to cross meegedaan in Wa*regem. Was met iskander in de 80 of 90 ingeschreven maar ik verschoot toen wel van die sprongen die er stonden. Waren amper lage sprongen, heb uiteindelijk die "grote" hagen en punten gesprongen en smallekes met brush hagen op. Ik denk allemaal L niveau. Toen was er wel veel commentaar van de lesgevers dat de hindernissen te hoog waren. Verder wil ik jullie niet bang maken hoor :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 23:09

Oh god :')
Maar dacht dat ze daar wel nieuwe kleintjes hebben gekocht vorig jaar?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:55

Dat had ik vorig jaar in Brugge, daar stonden flinke kleppers tussen. Zeker die uitsprong van het water was echt geen lachertje vond ik. Icaro is daar dan plots op alles beginnen weigeren ook. Ale ze waren niet immens hoog, maar wel direct ook technisch. De week erna ofzo had ik dan stage met G*iel in Ternat en daar staan wel veel lagere sprongen, daar hebben we de draad weer kunnen oppikken en liep hij als een trein.

En anders vraag ik of we op de club eens een oefendag organiseren, wij hebben hindernissen vanaf 30cm tot L. Als we ze nog terugkrijgen van de wedstrijd waaraan we ze uitgeleend hadden tenminste.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:01

Ze hebben idd wat kleintjes gekocht.

Dikke proficiat he florence! Wat een leuk nieuws! De schouder iets minder maar dat komt wel weer goed :D!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:38

Wauw Florence supermooie plannen zeg!! Is dat daar nu voornamelijk pension? Blijven jullie op dezelfde manier werken, of willen jullie meer richting paarden trainen en les geven enzo?
Interessant ook voor mij om te komen trainen :+ is half uurtje rijden.
Ik wist het trouwens niet van je schouder, amai, ook serieuze blessure. Accident met paard ofzo?

Hanne: oei werkproblemen? Tof dat je toch weer nieuwe vooruitzichten hebt met Luxor! R.ik vind ik persoonlijk heel fijn als crosslesgever, maar om wat kleine huppels te doen, ben je bij hem minder goed af denk ik :P. Hij biedt toch graag veel uitdaging, zowel in het technische als in de hoogte.

Varekaj ook leuke vooruitzichten om te gaan crossen!

Bij wijze van zelftest: ik begin op FB wat crossfilmpjes te zien en het kriebelt niet. Zag dan wel op FB outdoor jumping training verschijnen op Hal.kin en dat vind ik wel jammer dat ik nu niet kan rijden, dus zegt voorlopig wel iets over mijn keuze richting jumping ipv eventing zeker :P
Intussen loopt mijne Frans al netjes aan de longe in de 3 gangen, luistert al vrij goed naar de stemhulpen en heb hem al 1x gelongeerd met zadel en hij was superbraaf. Ben er heel blij mee :knuffel:

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:35

Ik heb ook ingeschreven voor de 60 dus het kan nog een echte boktmeeting worden :+ Heb de vorige ook meegereden in 60 en staan echt wel heel wat haalbare sprongetjes hoor. Ik voelde mij helemaal op mijn gemak, en het waren mijn eerste (en laatste) sprongen na de zwangerschap :D. Ik ben zacht uitgedrukt niet zo een fanatieke ruiter meer :') Ik had trouwens les van de derde persoon en ik had daar wel een fijn gevoel bij. R.ik is inderdaad fanatieker, minder de persoon om eens "rustig bij rond te bollen".

Ik zag al iets passeren van jullie overname Florence! Wooww! Dat is voor mij ook niet zo ver. Ik zal jullie vacature eens delen, wie weet komt het bij iemand geschikt terecht.

Fijn dat hij het zo goed op pakt Antonius *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:22

Ah, als ik de vacature zie passeren wil ik hem ook wel delen! Tielt is alleen wat ver voor mij om te trainen jammer genoeg, is toch rap een uur rijden.

Ik moet zeggen, ben intussen gewend aan een lesgever die de lat een stuk hoger legt. En het ligt me wel. Er moet niet altijd verbetering zijn maar hij verwacht wel altijd motivatie, dat je op zijn minst probeert en als het kan dat je ook buiten de lessen om probeert wat van je huiswerk te maken. G*iel is ook wel iemand die net zoals R*ik inzet verwacht en wat uitdaging gaat aanbieden als dat past bij de combinatie.

Hoe zijn jullie erop gekomen om zoiets te doen trouwens Florence? Het is toch geen evidente stap om in deze tijden een stal over te nemen of te gaan uitbaten. Zelfs buiten Corona om is dat al een pittige opgave.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:55

hey! amai leuk te horen allemaal fijne vooruitzichten!

proficiat antonius met de aankoop van uw jong paard. Hij doet het goed zie ik :) fijn; jammer van ny. hopelijk heeft ze een spoedig hersel.

ik zag het op fb passeren florence maar hoe heb je het voor gehad? van uw jong paard gevallen? proficiat in elk geval met jullie aankoop.

De rest veel succes met jullie trainingen de komende weken :)

voor mij is er in 2020 veel veranderd...
In mei veranderd van werk maar dat wisten jullie al
In augustus zijn stijn en ik uit elkaar gegaan... waardoor mijn jonge verhuist is van stal naar waregem op 500 m van bloso. Wat wel leuk is voor ook eens een wedstrijdje of cross training later te doen.
voorlopig doet hij het heel goed. We zijn al vaak op de baan gaan wandelen, alleen en in groep. hebben ook al eens gesprongen, wat hij ook goed deed. heb me nu ingeschreven voor de oefendressuur in bloso eind maart voor een prov. proef 4 jaarse. ben benieuwd. heb geen verwachtingen enkel maar nieuwe ervaring voor hem :)
Verder ben ik sinds februari ook zelf verhuist naar kaster.
het is nogal een emotionele rollercoaster gewees maar voorlopig ben ik er weer door :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:58

Oooh ik heb dat helemaal gemist dat jullie uit elkaar zijn? Jammer :(:) jullie deelden toch dezelfde interesses denk ik.
Wel leuk te lezen dat uw jonkie het goed oppakt allemaal.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 12:18

@MF: had t al opgevangen, super jammer... Maar echt.. Ander en beter!!

@lene: Dat zou echt keitof zijn. :P

Ik zit al samen in de groep met Varekaj. *\o/* (Merci dat Luxor mee mag met jou!! :D )

Vrijdagavond heb ik springles gehad. Heeft een boost gegeven aan mijn vertrouwen! Verlang al meer naar de crossles! We hebben expres wat enge dingetjes gedaan. Golfjes, hekjes, ... Ging allemaal goed. :D


Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:49

Ik heb al stress voor komend weekend, absurd eigenlijk :') Ten eerste al of ik gewoon het slot van de trailer nog los ga krijgen _O- want die staat al een tijdje op rust geparkeerd. En verder gewoon of Knollenmans zich gaat gedragen of toevallig "foert" gaat zeggen. Maar denk wel dat het een fijne afwisseling gaat zijn.

Vandaag immense stress, pony's ontsnapt en bij aankomst veel schade aan de weide (draden losgeknipt, prikdraad losgemaakt en in weide gedropt, touw aan toegangspoort stukgesneden) en een huls van hagel gevonden terwijl er een jachtverbod op dat stuk grond zit. Politie gebeld en kan online klacht indienen met de foto's erbij. Eigenaar van de weide gaat verder uitzoeken wie het lef heeft gehad om daar dus toch rond te lopen en te knallen, want het is een recent gebruikte huls. Pony's zijn gelukkig wel prima in orde en vonden hun uitstapje zeer amusant.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 23:27

Change of plans. Afgemeld voor de crossles, al verwacht ik wel dat die nog wordt afgelast. Amai zeg die rhino :\

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:14

Idem hier, na berichtje van Hanne ook afgemeld. Mijn paarden staan in dezelfde gang als waar de veulenboxen zijn en ik wil absoluut zoveel mogelijk risico vermijden op besmetting en/of overdracht. Mijn buitenritten in het weekend ga ik voorlopig ook even schrappen denk ik. We komen niet zo vaak andere paarden tegen en dan altijd met afstand, maar je moet maar pech hebben...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:57

Als Ny dan toch moest geblesseerd raken, koos ze in ieder geval de beste periode uit... Eerst geen wedstrijden door Corona, nu rhino, tis de moeite!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:31

Ja amai het is echt grote kuis bij Moeder Natuur precies. De paarden op pension staan vrij goed beschermd, ik zit alleen wat te dubben met mijn pony's. Die staan nu ergens waar makkelijk contact gemaakt kan worden om te aaien, want pal aan de straat. Ga straks bekijken of ik ze naar de grote weide mag brengen (maandje eerder dan voorzien) omdat ik daar eigenlijk een groot stuk makkelijk kan afspannen zodat mensen er veel lastiger bij kunnen. Nadeel is wel dat daar geen schuilhok op staat... Tenzij ik de trailer daar parkeer met de laadklep naar beneden.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:44

Varekaj schreef:
Ja amai het is echt grote kuis bij Moeder Natuur precies. De paarden op pension staan vrij goed beschermd, ik zit alleen wat te dubben met mijn pony's. Die staan nu ergens waar makkelijk contact gemaakt kan worden om te aaien, want pal aan de straat. Ga straks bekijken of ik ze naar de grote weide mag brengen (maandje eerder dan voorzien) omdat ik daar eigenlijk een groot stuk makkelijk kan afspannen zodat mensen er veel lastiger bij kunnen. Nadeel is wel dat daar geen schuilhok op staat... Tenzij ik de trailer daar parkeer met de laadklep naar beneden.

Kan je niet met prikpaaltjes de eerste 3m afspannen? Zodat de mensen er niet aan kunnen?