Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-21 18:30

Mijn paard lijkt de laatste dagen symptomen te hebben van pollenallergie.
Normaal komt het bij hem pas rond april.
Zijn er meer die dit al ervaren?


Sanniejtjuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:33

Ja hier ook al helaas. Hazelaars in bloei o.a. Die van mij is er altijd al vroeg bij. Werd ook gewaarschuwd voor hooikoorts ivm met plotselinge warmte.

SjonnieZ

Berichten: 2301
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:43

Yep mijn paard en ik hebben beide de kriebel in de neus.
Ik geef hem een voor humaan bedoelde neusspray en eenneus netje


Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:37

Mijn paard had er zondag in de buitenbak ook al last van. Op pollennieuws.nl staat dat er op dit moment redelijk veel pollen zijn.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:51

ja hoor,die van mij schud ook alweer,dikke ogen,wat tranerig
ben sinds gister begonnen met ceterizine,dat helpt bij hem vaak wel goed.
die van mij is altijd vroeg omdat hij reageerd op de hazelaar en die bloeit toch al vroeg

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:00

Hier ook weer Puur pollen gegeven dat werkt erg goed.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:18

Jep die van mij begon ook alweer te hoesten. Ze gaat weer aan de loratadine. Els, hazelaar berk bloeien. Ik klink zelf ook alweer fantastisch :+ :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:29

ik heb de loratadine zien liggen in de supermarkt vanmiddag, hoe hoog doseer jij die?

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:03

Zijn er ook paarden die alleen hoesten van pollen?

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:25

die van mij hoest dus helemaal niet

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:26

Ook mijn paard heeft alweer de kriebels. Ceterizine en Loratadine vorig jaar geprobeerd uiteindelijk met echt hoge doses maar heeft niet geholpen. Puur pollen ken ik niet; zijn er meer paarden die hierbij gebaat zijn?

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:51

Bij mijn paard in januari al.. t was bizar vroeg dit jaar :(:)

edit; ik gebruik Puur Pollen nu al 2 zomers en ben er erg tevreden over!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:55

BrittS schreef:
Bij mijn paard in januari al.. t was bizar vroeg dit jaar :(:)

edit; ik gebruik Puur Pollen nu al 2 zomers en ben er erg tevreden over!


Hoe snel na het eerste gebruik bemerkte je resultaat?

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:57

Dat is er heel snel.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:00

marleen_usar schreef:
Zijn er ook paarden die alleen hoesten van pollen?


ja op het moment die van mij. Er is de hele winter niets aan de hand geweest, en er is niets veranderd aan haar stalling, en ze begon een week geleden ineens weer te blaffen. Ze begint overigens wel te hoesten als er stof is, maar daar was nu geen sprake van.
En mijn oudje hoestte ook alleen bij en van pollen.


ellepel schreef:
ik heb de loratadine zien liggen in de supermarkt vanmiddag, hoe hoog doseer jij die?


Ze krijgt van mij 1x daags 2 tabletten. En als ik merk dat dat niet genoeg is ga ik omhoog naar 3 tabletten. Nog niet genoeg 2x daags 2 enz enz.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:05

Voor diegene die er in zijn geïnteresseerd, ik heb nog een vol flesje Puur Pollen staan en 1/4 flesje puur culico.

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:15

Jup! Helaas wel. Van de week meteen. Traanogen, jeuk aan neus ed.. weer begonnen met hooikoortspillen en gisteren traanden haar ogen niet meer. Ze krijgt nu nog cetrizine wat over is van vorig jaar maar ik ga overstappen naar loratadine. Deze week even een seizoensvoorraad van bestellen,

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:38

Ik vermoed dat mijn paard ook last heeft van pollen zaterdag buitenritje gemaakt alleen paar hoesten en proesten buiten schud ze wel eens met haar hoofd maar niet echt dat ik haar veel hoor proesten.
Heb nu vital style bestel iets voor pollen maar dit is vrij prijzig. Ik zag dat jullie loratadine geven, kun je dit zo aan je paard geven? En met hoeveel tabletten begin je dan ?

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:42

Helaas wel zondag met rijden. Zonnig en warm en gelijk schudden, neusnetje moet er weer op.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:44

paardje2013 schreef:
Ik vermoed dat mijn paard ook last heeft van pollen zaterdag buitenritje gemaakt alleen paar hoesten en proesten buiten schud ze wel eens met haar hoofd maar niet echt dat ik haar veel hoor proesten.
Heb nu vital style bestel iets voor pollen maar dit is vrij prijzig. Ik zag dat jullie loratadine geven, kun je dit zo aan je paard geven? En met hoeveel tabletten begin je dan ?


Inderdaad gewoon hooikoortstabletten voor mensen 15,- per 100 stuks ongeveer. Ik ben nu begonnen met sochtens 1 en savonds 1. Ga over een paar dagen terug naar 1 per dag en dan gewoon uitproberen tot de beste dosis. Klachten? Eentje meer. Nog steeds klachten? Nog 1 extra of 2x per dag geven. Tijd klachtenvrij? Eentje minder proberen enz.. ik krijg zelf mega hoofdpijn van cetrizine echt het gevoel dat je een mega kater hebt. Ik meen dit bij mijn paard ook te zien. Heb nog wat cetrizine liggen van vorig jaar. Als dat op is wil ik over op loratadine om eens te proberen hoe dat gaat.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:45

Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:47

Bij voorgeschreven doseringen van anti histamine (neem even cetirizine als voorbeeld) zit je al snel aan 20 tabletten 2xdd bij het gewicht van een paard a 500kg.
Dus ik vind het bijzonder dat mensen van 1 pilletje effect zien? Is dat dan niet een beetje een placebo effect?
Fijn als dat werkt, maar fysiologisch gezien is het onmogelijk bij een allergie.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 23-02-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:48

Montgri schreef:
Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?


:j Of neus langs voorbenen halen. Dat ook. Toont irritatie in de neus. Jeuk zegmaar.

Mijn paard hoest ook lang niet altijd hoor. Ik hoest zelf ook niet van hooikoorts..

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:51

pluisje88 schreef:
Montgri schreef:
Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?


:j Of neus langs voorbenen halen. Dat ook. Toont irritatie in de neus. Jeuk zegmaar.

Mijn paard hoest ook lang niet altijd hoor. Ik hoest zelf ook niet van hooikoorts..


Ja dat doet hij ook heel erg vaak, was ik vergeten er bij te zetten. Maar oke, dat geeft duidelijkheid. Ik had het vermoeden wel al namelijk.

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:03

Krijg nu wat... Mijn paard staat ook af en toe haar neus te schuren en haar ene oog traant heel iets sinds zaterdag. Maar ook sinds zaterdag af en toe een headshake. Zondag niks en gisteren zag ik het weer een aantal keer.

dit kan pollenallergie / vorm van hooikoorts zijn? :o?

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, manonnevot, redbutton, TessaaGr, Vagabondo en 81 bezoekers