Hond met (chronische?) diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:36

:knuffel: houd moed! Een keer overgeven elke dag is oké als er tenminste een maaltijd op een ander moment in blijft.
Heeft ze iets tegen misselijkheid zoals Cerenia?
Krijgt ze nog steeds de pijnstilling naast de prednison? Menig maag gaat daar sowieso van over de zeik! Kun je met de dierenarts overleggen of andere medicijnen nu gestopt kunnen worden?

Niet banketstaaf maar poetsen.


goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:41

Stille meelezer hier, ik heb hier geen ervaring mee en ik weet echt niet waar je goed aan doet, maar ik wou je even laten weten dat de duimen hier volop draaien voor jullie! :(:)

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-21 21:52

Goed nieuws, ze heeft net een redelijke portie gekookt rundvlees op. Echt, wat een achtbaan is dit -O-

Dankjewel Goldy,

Hannanas ze krijgt geen pijnstillend meer omdat dit inderdaad te irriterend voor de maag zou zijn. Cerenia krijgt ze niet, heeft ze eerder wel gehad maar had geen effect. Kan ik morgen nog wel vragen, baat het niet dan schaadt het niet.

Mvdende ik denk als ze nu nog een keer onder narcose moet dat het sowieso einde oefening is. Haar lichaam is zo zwak.

Billy dankjewel

Ze lijkt vandaag wel beter haar urine op te kunnen houden

La Vie en Rose 

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:06

Hannanas schreef:
Ja ik opperde het ook al, 100% hypoallergeen zoals RC anallergenic, hills zd, of desnoods kan ook nog 1 diersoort zoals paard van Trovet met hun multisuppplement. En dan enzymen en een maagzuurremmer.


Trovet niet doen met allergenic! Mijn hond is dankzij die brok definitief ziek geworden aangezien er kattenbrokjes door de hypoallergene brok zaten! Daarna was het over en uit....dat overleefde ze niet met darmaandoening. Heb later nog contact gehad daarover en bleek dat dezelfde machines beide brokken maakten en er soms niet goed schoon gemaakt zou zijn.

Goede ervaringen met RC.

Ik opper maar wat maar RC heeft ook een soort astronauten voeding voor als ze echt niet willen eten. Weet echter niet of ze dat mag ivm met haar aandoening maar dat kan een DA wel weten. Zijn 2 soorten blik en poeder. Waarschuwing staat er wel bij op internet. Niet geven zonder overleg met DA en bij de poeder zitten eiwitten in...de recovery mag niet bij alvleesklier problemen geven worden....betreft de RC Recovery en de poeder RC convalescence.

Sterkte TS.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-21 23:36

De sonde voeding van RC heeft ze inderdaad gehad maar was niet ideaal voor haar, daarom is dat vervangen voor 100% eiwit poeder

La Vie en Rose 


Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:49

Bravura schreef:
Hannanas schreef:
Ja ik opperde het ook al, 100% hypoallergeen zoals RC anallergenic, hills zd, of desnoods kan ook nog 1 diersoort zoals paard van Trovet met hun multisuppplement. En dan enzymen en een maagzuurremmer.


Trovet niet doen met allergenic! Mijn hond is dankzij die brok definitief ziek geworden aangezien er kattenbrokjes door de hypoallergene brok zaten! Daarna was het over en uit....dat overleefde ze niet met darmaandoening. Heb later nog contact gehad daarover en bleek dat dezelfde machines beide brokken maakten en er soms niet goed schoon gemaakt zou zijn.

Goede ervaringen met RC.

Ik opper maar wat maar RC heeft ook een soort astronauten voeding voor als ze echt niet willen eten. Weet echter niet of ze dat mag ivm met haar aandoening maar dat kan een DA wel weten. Zijn 2 soorten blik en poeder. Waarschuwing staat er wel bij op internet. Niet geven zonder overleg met DA en bij de poeder zitten eiwitten in...de recovery mag niet bij alvleesklier problemen geven worden....betreft de RC Recovery en de poeder RC convalescence.

Sterkte TS.


Van trovet bedoel ik de single protein, niet de brokjes maar het specifieke natvoer wat je zelf moet aanvullen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:50

Fijn dat ze gegeten heeft!

Niet banketstaaf maar poetsen.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:50

Ik wil je graag een hele dikke virtuele knuffel geven... nog steeds verder geen goede tips of iets. Maar wij waren waar jullie nu zijn een aantal maand geleden toen wij dachten dat het over een uit was met onze hond...( bijna niet eten. En wat hij at spoot er aan de achterkant ook snachts in huis te pas en te onpas uit. Niet meer willen lopen. Hij was een hoopje ellende. De wetenschap dat er minimaal 1 tumor in zijn darmen zit ( we hebben niet veder laten zoeken na die diagnose. Heeft voor ons geen meerwaarde, maar volgens de dierenarts een kwaadaardig soort dat snel strooit )) gelukkig sloeg de medicatie na 5 dagen aan. We hadden zelfs het crematorium al gebeld om te vragen hoe dat in zijn werk gaat... En de dierenarts gevraagd of ze ondanks corona wel thuis in laten slapen... echt de dag dat ik wou gaan bellen ging het ineens wat beter, en is hij nog een heel eind weer opgeknapt. Maar wat heb ik gehuild. En wat is het moeilijk om hem nu iedere dag minder te zien worden terwijl zijn geest nog zo graag wil.....

Telkens als ik dit topic open denk ik terug aan die dagen. En aan hoe vreselijk hard jullie aan het vechten zijn nu. Ik hoop zo dat Jullie nog een paar mooie jaren gegund zijn....

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:57

Wellicht heb ik er over heen gelezen ..... Voer je nog steeds de prins procare ? Die zorde bij onze honden ook voor diarree . Zijn na de zak op was iets anders gaan proberen en de diarree was weg

where ever i lay my CAP , that's my home ......................... a Horse, an answer to all my prayers
http://www.mennenisleuk.nl

Nikkels, ik zal je nooit vergeten, De Hemel heeft er een grote ster bij....

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-21 17:12

Prins procare krijgt ze niet meer nee ivm eend allergie.

Kleine update; met de vermindering van de prednison (van 80 naar 40 mg per dag) lijkt het al beter te gaan. Ze is iets opgewekter en houdt haar urine veel beter op. Vannacht is ze droog gebleven.
Vanmorgen bloed prikken bij de dierenarts (morgen uitslag). Ze vond haar buik ook erg opgezet en heeft er vocht uit gehaald. Ze herkende de kleur niet dus ging even overleggen met collega. Maar ze zei er niet erg veel over dus ik vind het een beetje zorgelijk wat dat betekend. Het was licht bruin vocht.
Ze heeft vandaag een beetje gegeten, gekookt rundvlees weer. Ontlasting is half slap maar ik denk dat ze gisteren iets heeft gegeten wat niet helemaal lekker is gevallen dus ik maak me geen zorgen, ze kan het goed ophouden.

La Vie en Rose 

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:28

Ik stuit net op dit topic.
Wij hebben een hond die gruwelijke diarree had. Ik moest er elke nacht wel een keer of 4 a 5 uit met hem.
Niks te vinden, allerlei testen en onderzoeken gedaan en second opinions gehad.
Uiteindelijk op de prednison en toen ging het mondjes maat beter. Maar diarree bleef behoorlijk regelmatig aanwezig.
Toen krijg hij enorme wonden, het leken wel brandwonden alsof zijn huid er van binnen af afborrelde. Super zielig! Echt wat heb ik gejankt, wij dachten echt dat dit het was. Want pijnlijden hoeft hij niet.
Maar credits voor onze dierenarts! Zij heeft nogmaals alle internisten gebeld en dermatologen lastig gevallen.
Toen zijn op hun advies overgegaan op de cyclavance. En wat een bizar verschil! In augustus dacht ik dat ik mijn hond moest afgeven. Zaterdag heb ik hem weer geschoren en kwam er een hele emmer haar vanaf!!
Hij is weer helemaal pijnvrij, vrolijk, speels, eet goed, haren groeien goed. Het bleek voor ons het wondermiddel. Van een hoopje ellende terug naar een druktemaker die met plezier 17 km op een dag loopt.. *\o/*

Heel veel beterschap voor je hondje! Hopelijk komen jullie er vlot achter wat er aan de hand is

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:03

Ik kruis m'n vingers voor haar...hoop zo dat ze er bovenop komt die mooie dame.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 06:11

Het gaat echt heel slecht. Ze gaf aan dat ze naar buiten moest. Ze durft de trap niet meer zelf af (door spier vermindering) dus ik had haar tuig aan gedaan maar daarmee durfde ze ook niet. Mijn man heeft haar uiteindelijk de trap af getild, 33kg hond.
Ze ging buiten hevig drinken en daarbij kwijlen. Maag pijn/irritatie denk ik. Haar buik is weer zo mega opgezwollen en ze kan nauwelijks zelf overeind komen.
Voor wie doen we dit... niet voor haar. Het was de bedoeling dat ze beter zou worden ;(

La Vie en Rose 

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 06:36

Jeetje wat heftig joh, ik heb geen goede raad maar wil je wel enorm veel sterkte wensen, wat een verschrikking om je maatje zo te zien.

Dat opblazen ken ik wel van het scheuren van een milttumor, helaas bij vier honden meegemaakt.
Maar dan hebben ze bloed in de buik en herkent de dierenarts dat meestal wel gelijk.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 06:56

Dankjewel tinkermuts.
Ze is ook heel zwaar aan het ademen en het lijkt wel alsof ze wat vocht in de longen heeft.
Aan de ene kant wil ik de bloed uitslagen vandaag afwachten in de hoop een geweldige verbetering te zien, maar dat verandert niks aan hoe ziek ze nu is.
We zouden haar eventueel nog kunnen laten opnemen en weer al die onderzoeken laten ondergaan maar we hebben eerder al besloten haar dat niet aan te doen, dat is gewoon niet realistisch.

La Vie en Rose 

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:39

Ik volg je topic al vanaf het begin en wat een moeilijke situatie. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. :(:)

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:49

Wat naar, voor jullie en de hond. Bijna een maand verder maar eigenlijk alleen maar slechter inmiddels.... je doet wat je kan, maar wat zul je je moedeloos voelen af en toe. Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:01

Bah wat een vreselijke update.... Ik had zo gehoopt op een ander bericht...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:24

Wat een naar bericht. Was de Metrobactin al gestopt? Luister naar je gevoel, dat is het enige voor haar wat goed is. Of je nu beslist door te gaan of haar te laten gaan, als baasje die haar het beste kent is alleen jouw eigen gevoel er bij juist. Sterkte jullie beiden.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:29

:(:) verdrietig. Heel veel sterkte.

Niet banketstaaf maar poetsen.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:46

Pff wat naar :( heel veel sterkte.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:20

Heel veel sterkte TS!!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-21 13:07

Bedankt. Ik heb de dierenarts gebeld voor een afspraak vanmiddag (hier thuis uiteraard). Het gaat echt niet meer. Ik liep net even met haar en ze struikelde over haar eigen voorpoten en ging hard neer. Daarnaast het benauwde, misselijk, spuit diarree (sinds vannacht), het is alles bij elkaar. Het wordt nu lijden en dat willen we haar echt besparen.

Bedankt voor jullie berichten. Het is heel zwaar, gelukkig heb ik echt hele lieve mensen om me heen die me steunen.

La Vie en Rose 


Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Hond met (chronische?) diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:43

Heel veel sterkte gewenst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 28 bezoekers