Scheve handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Scheve handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 19:22

Ik (ja ikzelf en dus niet mijn paard) ben zo scheef als het maar kan in mijn handen. Op de een of andere manier hebben paarden bij mij altijd de rechterlijn vast. Ik rijd met dravers (voor de kar en onder het zadel). Ook gaan ze dan met hun hoofd naar links lopen. Hoe kan ik mijn handen recht krijgen. Heeft iemand misschien een goede oplossing??? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:26

Is het misschien zo dat de paarden waar je op rijdt ook meer druk geven in je rechterhand? Het is sowieso de bedoeling om je handen naast elkaar te houden en je teugels even lang te hebben.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:36

Neem in elke hand een kort zweepje dat je omhoog richt terwijl je aan het rijden bent, dan zie je gemakkelijk of de zweepjes mooi naast elkaar blijven, zo kan je jezelf makkelijker in de gaten houden als je weer eens je handen scheefhoudt. Het kan ook zijn dat je je handen wel gelijk houdt maar gewoon harder bent rechts dan links, probeer dan gewoon (voorlopig althans) met doorhangend rechterteugeltje te rijden. Als je op het paard zit zal je dan veel meer moeten inwerken met je rechterbeen om het paard rechtdoor te houden. In de kar zelfde systeem maar met nemen en geven, dus rechterteugel laten doorgangen, paard zal waarschijnlijk naar links uitwijken, rechterteugel even opnemen, paard naar rechts stellen en op het moment dat het paard reageert door weer naar rechts te gaan opnieuw rechterteugel laten doorgangen. Het is vooral een zelfdiscipline die je mùoet ontwikkelen, constant jezelf in de gaten houden en corrigeren, zeer geconcentreerd te werk gaan, je moet een slechte gewoonte afleren en dat is niet zo eenvoudig !
Succes ! (PS ik rij ook in de kar met dravers)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers