Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 10:52

Gisteren vond het eerste proef evenement plaats dat door Fieldlab (https://fieldlabevenementen.nl/) wordt georganiseerd. Voor meer informatie over hoe deze evenementen werken, zie website. Aanmelden voor een evenement kan via backtolive.nl .
Het eerste proef evenement was nog een zakelijk evenement, maar er staan nog zo'n acht nieuwe evenementen op de planning:

    20 februari: cabaretvoorstelling van Guido Weijers (500 bezoekers)
    21 februari: voetbalwedstrijd NEC-De Graafschap (1500 bezoekers)
    28 februari: voetbalwedstrijd Almere City FC-Cambuur Leeuwarden (1500 bezoekers)
    6 maart: dance event in Ziggo Dome (1300 bezoekers)
    7 maart: concert in Ziggo Dome (1300 bezoekers)
    13 maart: dancefestival (buiten) bij Walibi Holland (1500 bezoekers)
    14 maart: popfestival (buiten) bij Walibi Holland (1500 bezoekers)

Het eerste evenement wordt door de bezoekers positief ontvangen:
https://nos.nl/artikel/2368841-pre-coro ... ivals.html

En het wordt ook al duidelijk dat er heel veel interesse in voor de festivals:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... venementen

Zou jij naar zo'n proef evenement willen of heb je je al aangemeld? *\o/*
Of vind jij het helemaal niks? -O-

--
Moderator opmerking toegevoegd op pagina 3
Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over proefevenementen in coronatijd.
De discussie over zin/onzin van maatregelen kan gevoerd worden in de algemene topics:

[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Viruswaanzin
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-04-21 09:45, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Moderator opmerking toegevoegd

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:53

Ik heb me aangemeld en ben echt aan het bidden dat ik word uitgekozen.

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 10:56

sureido schreef:
Ik heb me aangemeld en ben echt aan het bidden dat ik word uitgekozen.


Voor welk evenement heb je je aangemeld?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:57

Allemaal :+, behalve die voetbalwedstrijd.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:59

Ik moest even lachen door de opmerking dat het door bezoekers positief wordt ontvangen :D

Maar wat fijn dat dit opgezet wordt, ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen!

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:01

superfijn dat dit gaat gebeuren.
Ik ga me niet opgeven, ik ben dan hoogzwanger en vind mezelf ook te veel risicogroep daarvoor. Bovendien denk ik dat er mensen zijn die hier meer behoefte aan hebben dan ik :)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 11:27

sureido schreef:
Allemaal :+, behalve die voetbalwedstrijd.


Haha leuk!
Hoe heb jij je aangemeld? Ik kan alleen vinden dat je je kan inschrijven voor een soort mailinglist waarbij je op de hoogte wordt gehouden van de kaartverkoop.

De grote hoeveelheid aanmeldingen laat wel zien dat er veel mensen erg enthousiast over zijn en er behoefte aan is inderdaad. Ik ben ook heel benieuwd!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:38

Eerlijk ik denk dat we eerder eens moeten kijken hoe we de bedrijven open krijgen die nu al zo lang gesloten zijn.
niet dat ik niemand een plezier gun en ja dit is ook het werk van deze mensen maar ik denk wel dat we eerst weer eens naar de kapper en zo moeten kunnen gaan

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:54

Ik heb me ook overal voor aangemeld := Kan me niet schelen wat het is, ik wil gewoon dolgraag weer ergens heen. Ben ook blij dat dit eindelijk doorgaat, er is echt heel dringend perspectief nodig voor de evenementen sector die al bijna een jaar op z'n gat ligt met nul komma nul uitzicht op wanneer weer iets mag. En uit het enorme aantal aanmeldingen blijkt idd ook maar weer hoe sterk de behoefte hier aan is vanuit de maatschappij.

Nu heeeeeel hard duimen en hopen dat het lukt om ergens kaartjes voor te scoren :D

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:00

dancertje schreef:
Eerlijk ik denk dat we eerder eens moeten kijken hoe we de bedrijven open krijgen die nu al zo lang gesloten zijn.
niet dat ik niemand een plezier gun en ja dit is ook het werk van deze mensen maar ik denk wel dat we eerst weer eens naar de kapper en zo moeten kunnen gaan


het is onderzoek. Het is niet zo dat de evenementenbranche ineens weer open gaat in April.
Daarnaast is het de evenementenbranche zelf die hier werk maakt, dus alleen maar toe te juichen. Ik heb de kappersfederatie zoiets nog niet zien doen.
De evenementenbranche ligt al sinds maart stil, de kappers een paar weken. Over prioritering kan je dus ook nog wel discussiëren.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:28

secricible schreef:
dancertje schreef:
Eerlijk ik denk dat we eerder eens moeten kijken hoe we de bedrijven open krijgen die nu al zo lang gesloten zijn.
niet dat ik niemand een plezier gun en ja dit is ook het werk van deze mensen maar ik denk wel dat we eerst weer eens naar de kapper en zo moeten kunnen gaan


het is onderzoek. Het is niet zo dat de evenementenbranche ineens weer open gaat in April.
Daarnaast is het de evenementenbranche zelf die hier werk maakt, dus alleen maar toe te juichen. Ik heb de kappersfederatie zoiets nog niet zien doen.
De evenementenbranche ligt al sinds maart stil, de kappers een paar weken. Over prioritering kan je dus ook nog wel discussiëren.

eigen initiatief juich ik zeker toe het geeft mij een nare bijsmaak je mag niet naar de winkel enkel ophalen heb toch al wat lokale ondernemers zien omkiepen terwijl daar geen 500 man samen komen.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:29

maar de evenementenbranche gaat dus ook niet open.... Ze doen gewoon een aantal onderzoeken nu.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:40

secricible schreef:
maar de evenementenbranche gaat dus ook niet open.... Ze doen gewoon een aantal onderzoeken nu.

Met daarin 500-1500 man vind ik nogal wat terwijl advies in thuis sfeer 1 persoon en 1x bezoek per dag is
het voelt gewoon heel dubbel

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:41

Met een mega bak maatregelen om het onderzoek zk veilig mogelijk te laten verlopen.
Dat us thuis niet.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:42

dancertje schreef:
secricible schreef:
maar de evenementenbranche gaat dus ook niet open.... Ze doen gewoon een aantal onderzoeken nu.

Met daarin 500-1500 man vind ik nogal wat terwijl advies in thuis sfeer 1 persoon en 1x bezoek per dag is
het voelt gewoon heel dubbel

Maar ze worden wel vooraf en achteraf getest, dat kun je van het gemiddelde thuisfeest niet zeggen :')

~ The comeback is always stronger than the setback ~

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:45

Kairos schreef:
dancertje schreef:

Met daarin 500-1500 man vind ik nogal wat terwijl advies in thuis sfeer 1 persoon en 1x bezoek per dag is
het voelt gewoon heel dubbel

Maar ze worden wel vooraf en achteraf getest, dat kun je van het gemiddelde thuisfeest niet zeggen :')

Zeker waar maar heb het ook niet zo zeer over een thuis feest maar alleen een simpel bezoekje als gezin nu ergens kan niet.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:50

dancertje schreef:
Kairos schreef:

Maar ze worden wel vooraf en achteraf getest, dat kun je van het gemiddelde thuisfeest niet zeggen :')

Zeker waar maar heb het ook niet zo zeer over een thuis feest maar alleen een simpel bezoekje als gezin nu ergens kan niet.

Daar heb je gelijk in, maar die regel is hartstikke krom. Als 1 iemand Corona heeft, heeft meestal de rest van het huishouden het (onbewust) ook, dus het maakt niet erg veel uit wie het nou precies verspreid lijkt me (ik had ook een collega, had klachten, liet zich testen, positief, zichzelf opgesloten in haar kamer, maar na enkele dagen hadden de ouders klachten en jawel, positief. Maakt niet bijzonder veel uit of je met het gezin op visite gaat of alleen..)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:50

Ik heb er gisteren gewerkt. Ik moet zeggen, het was erg onwerkelijk om zo weer gasten te ontvangen. Maar, ook ik moet 2maal getest worden. Afgelopen zaterdag voor het evenement, en aankomende zaterdag wederom ter controle.

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke resultaten zijn, het geeft toch hoop vind ik!

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:03

Ik snap niet waarom de evenementen branche wel proeven kunnen doen en de rest van de economie nog steeds op slot zit

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:04

Ach, winkels, kappers, nagelsalons.. ze hebben allemaal al proefgelopen en in zo’n tijd als deze wordt daar toch niks mee gedaan. Evenementen willen gewoon voor de zomer zo’n plan hebben, niet per se voor nu. In tijden als deze mogen ook evenementen niks.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:05

sureido schreef:
Ach, winkels, kappers, nagelsalons.. ze hebben allemaal al proefgelopen en in zo’n tijd als deze wordt daar toch niks mee gedaan. Evenementen willen gewoon voor de zomer zo’n plan hebben, niet per se voor nu. In tijden als deze mogen ook evenementen niks.

De horeca branche hebben complete plannen klaar. Maar die worden geweigerd.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:06

Cerosa schreef:
Ik heb er gisteren gewerkt. Ik moet zeggen, het was erg onwerkelijk om zo weer gasten te ontvangen. Maar, ook ik moet 2maal getest worden. Afgelopen zaterdag voor het evenement, en aankomende zaterdag wederom ter controle.

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke resultaten zijn, het geeft toch hoop vind ik!


Moet je tussentijds ook in quarantaine? Want anders kan je het natuurlijk ook nog ergens anders oppikken lijkt me.

Ik vind het goed dat er iig proeven gedaan worden, zo kan er gekeken worden of over een aantal maanden de theaters (die dus echt al veeeeeeel langer dicht zijn dan de kappers of detailhandel) en poppodia hopelijk toch weer IETS kunnen organiseren. Die zijn namelijk afhankelijk van dit soort proeven, de rest van de bups die nu dicht zit is afhankelijk van de lockdown die aanzienlijk eerder voorbij zal zijn dan dat de evenementenbranche weer wat kan uitvoeren ;)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:07

purny schreef:
sureido schreef:
Ach, winkels, kappers, nagelsalons.. ze hebben allemaal al proefgelopen en in zo’n tijd als deze wordt daar toch niks mee gedaan. Evenementen willen gewoon voor de zomer zo’n plan hebben, niet per se voor nu. In tijden als deze mogen ook evenementen niks.

De horeca branche hebben complete plannen klaar. Maar die worden geweigerd.

Maar die gaan wel open als er mogelijkheid is, net als dat straks er wellicht evenementen zonder 1.5 m plaatsvinden wanneer de horeca ook open kan!

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:07

purny schreef:
Ik snap niet waarom de evenementen branche wel proeven kunnen doen en de rest van de economie nog steeds op slot zit


Om te kijken of er uberhaupt wat mogelijk is voor deze sector die nu helemaal niks kan. En als blijkt dat het wel in een bepaalde vorm mogelijk is staat het heus niet ineens als eerst op het lijstje om geherintroduceerd te worden, daar geloof ik niks van. Ik snap die misgunnende reacties niet zo :o

Kabayo

Berichten: 13891
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:11

Weet je waar je je kan aanmelden? Ik kan het niet vinden op de site

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, AhrefsBot, Amandavd, CairnTerrier, estell__, Gaby, Ghazella, Gub, Heresy, Hootje, IASCrawler, JudithO, linoleum, Marocje, nienmoon, Nietsmar, PotjeMayo, Telpeva en 184 bezoekers