Groninger hengst Eros overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-21 20:50

Hetgroningerpaard.nl
Ingezonden door Muronia
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


Helaas heeft Vereniging Het Groninger Paard met spijt van Hilde Huizenga moeten vernemen dat de Groninger dekhengst Eros onverwachts is overleden aan koliek. Met zijn 69 nakomelingen was hij een onwijs waardevol onderdeel van de Groninger paarden fokkerij. Een eerbetoon aan Eros, geschreven door Hilde zelf, is te lezen op Hetgroningerpaard.nl

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 05:03

Afbeelding

Eros, zo’n verschrikkelijk eerlijk en betrouwbaar paard zie je zelden. In het werk merkte je niet dat hij hengst was, tot hij klaar was, dan liet hij even horen dat hij er echt wel was.
Veelzijdig was hij ook, aangespannen met Sinterklaas door het dorp of een stukje dressuur, onder het zadel dressuur, springen, cross, voor Eros was niks te gek. Zelfs een barrelrace tijdens paard en koets, Eros had het nog nooit gedaan, dus hij deed het.

Dag Eros, wat heb jij een indruk achter gelaten op velen, wat was het mooi jou te kennen.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:55

Lieve Eros! Wij hebben een nakomeling gehad van hem. Naast zijn prachtige bruine, sprekende ogen die hij meegaf aan zijn nakomelingen, had deze merrie ook hetzelfde karakter. Duidelijke leider van de kudde, en ze ging voor me door het vuur. Ze vond alles leuk.

Eros en zijn nakomelingen zijn goud waard! Eros zal gemist worden.


Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:21

Afbeelding

Het was een prachtig, heel fijn paard.

Akelig dat hij zo aan zijn eind moest komen. Sterkte!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

SjonnieZ

Berichten: 2303
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:27

Zo te lezen een prachtig paard met een fantastisch karakter dat zelf helaas geen eerlijk einde gegund was..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:34

Ach wat verdrietig. Heel veel sterkte voor de eigenaar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:25

Verdrietig voor de eigenaar en een gemis voor het stamboek. Eros was echt een schoolvoorbeeld van een braaf Gronings karakter, wat een fijn paard.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:31

Verdrietig voor de eigenaar maar als ik haar verhaal zo lees heeft dit paard echt onnodig geleden. Een darm afknelling in de avond al constateren, de volgende ochtend met een sepsis nog pijnstillers geven en het arme dier dan smiddags nog door zijn hoeven laten zakken... Niet oké.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:09

Franciee schreef:
Verdrietig voor de eigenaar maar als ik haar verhaal zo lees heeft dit paard echt onnodig geleden. Een darm afknelling in de avond al constateren, de volgende ochtend met een sepsis nog pijnstillers geven en het arme dier dan smiddags nog door zijn hoeven laten zakken... Niet oké.



Ik dacht dat ik de enige was die dit was opgevallen. Het is erg verdrietig voor de eigenaren en gun je niemand. Soms is de keuze maken zwaar en eigenlijk ben je vaak al te laat. Het was een mooi paard om te zien

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:12

Dovahkiin schreef:
Franciee schreef:
Verdrietig voor de eigenaar maar als ik haar verhaal zo lees heeft dit paard echt onnodig geleden. Een darm afknelling in de avond al constateren, de volgende ochtend met een sepsis nog pijnstillers geven en het arme dier dan smiddags nog door zijn hoeven laten zakken... Niet oké.



Ik dacht dat ik de enige was die dit was opgevallen. Het is erg verdrietig voor de eigenaren en gun je niemand. Soms is de keuze maken zwaar en eigenlijk ben je vaak al te laat. Het was een mooi paard om te zien

Ik begrijp niet waarom hij niet ‘s avonds al geopereerd is.

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:15

Och, die lieve Eros. We hebben hem in december nog op de foto gezet en wat gedroeg hij zich altijd geweldig. Wat een vreselijk lief dier was hij Y;(

Jouw paardenfotograaf in Noord-Nederland
www.claudiadermois.nl - Volg mij ook op Instagram

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:41

Wat verschrikkelijk!
Maar dan is hij nu bij zijn eind 2019 overleden dochter Fardau.
Wij hebben haar moeten laten gaan vanwege blijvende kreupelheid door artrose in haar knie.
Ze is maar 10 jaar geworden.

R.i.P. Eros❤

Groninger merrie Fardau ❤ r.i.p. 1-10-2019

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Groninger hengst Eros overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:14

Dieptriest zo'n einde van een zo te lezen geweldig paard...

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, ARCTN, BelgenGek, Bnet, DieL_Zor, dollyspikkel, Facebook, FleurSandro, fnpetter1990, gewoonmarie, IASCrawler, Katyatje, Luxorvalkje, Mevr_Meeuw, Miran, myk_en_shant, Ods, pluimpje, SylS, tiwi1969, Xhiske, XladyX en 54 bezoekers