[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:48

Grrr, stomme knolletjes. Er is altijd wat met die beesten.

Quick doet het toch best goed, ondanks het gedonderjaag van Bacardi. Nu is ie ook weer lekker warm, weer een zorg minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:05

Maflinger_S schreef:
Grrr, stomme knolletjes. Er is altijd wat met die beesten.

Quick doet het toch best goed, ondanks het gedonderjaag van Bacardi. Nu is ie ook weer lekker warm, weer een zorg minder.


Ze hangen het echt uit ja en dan zeggen ze dat je stress moet vermijden met een burn-out.

Quick zat net op 37,1 dus toch nog iets dat mee zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:07

Vanmorgen, ondanks het 400 grams deken en nog hooi in de netten, wederom een temperatuur onder de 37°. :? Dus bij de dagelijkse foto update naar de dierenarts, toch maar ff Quick zijn temperatuur gemeld met de vraag wat nu. Ondertussen een bericht terug gekregen dat hij volgens haar een perfect normale temperatuur heeft en ik niets moet ondernemen.

Quick verveelt zich echt wel dood. Het is zelfs zo erg, dat hij zichzelf angst aanjaagd. De verzorger van Bacardi zei dat Quick met een plastiek zak aan het spelen was, schrok van de beweging van de zak, maar wel met de zak bleef spelen. :x Fijn dat ie zichzelf schriktraining geeft. Vanaf morgen mag ik kleine stukken stappen met hem, de afleiding zal hem deugd doen.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:49

Ja daarom vroeg ik je ook al wat zijn normale temperatuur was, die van mij zit standaard ook lager dan gemiddeld. Geen probleem, als je het maar weet :D
Stel dat hij een keer op 38 graden komt, dan is dat ook een sterker signaal. Bij mijn paard heb ik toen al antibiotica gekregen, terwijl ze dat normaal pas bij 38,5 hadden gedaan. Gewoon omdat de afwijking van de normale temperatuur al zo groot was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:28

Even spannend momentje vanmorgen. Ik kan de wonde pas goed bekijken nadat ik er een foto van genomen heb. Deze morgen zag ik een baasje en ik dacht oh nee toch. Gelukkig is het maar een verdikking door wondvocht en geen restje van het sarcoid volgens de dierenarts.

Afbeelding

Heel benieuwd hoe hij zich straks op wandeling gaat gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:25

Leg aan een puber maar eens uit dat ie niet mag rennen en zeker eentje met het temperament van Quick. Een rondje wijk was niet voldoende, dus toch even de heide op. Koude, sneeuw en zonnetje = gelijk aan drukte en Quick had natuurlijk alles gezien. Gevolg, continu halt houden, aandacht vragen en Quick achteruit zetten, wat Quick mateloos irritant vond. Gevolg was een trippelende en hoofdschuddende Quick en toen ie merkte dat ik daar niet van onder de indruk was (en hij alleen maar op zijn donder kreeg), dacht ie dat ik zeker wel zou inbinden als ie op zijn achterste benen ging staan (heeft effect bij zijn verzorgster, maar ik pik het niet). Gaat dus oefenen en nog eens oefenen worden.

Voordeel van een alerte Quick, is dat ie mooi op de foto staat.

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:21

De wond ziet er mooi uit, sommige stukken zien er uit alsof ze al genezen zijn, andere stukken moeten duidelijk nog een eindje.

Quickie, de lastpost. Gaat helemaal goed komen met jullie, kost alleen wat moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:27

Maflinger_S schreef:
De wond ziet er mooi uit, sommige stukken zien er uit alsof ze al genezen zijn, andere stukken moeten duidelijk nog een eindje.

Quickie, de lastpost. Gaat helemaal goed komen met jullie, kost alleen wat moeite.


Tuurlijk komt het goed, tussen de winter toen hij 2 werd en de winter voor zijn 3de verjaardag was hij vele lastiger als nu. Ik ben echt niet onder de indruk van zijn geklooi en dat weet hij ook. Als ie bij mij op 2 benen staat, negeer ik hem gewoon. Zodra hij merkt dat ik hem gewoon straal negeer, houdt ie er vanzelf mee op. Aandacht is aandacht voor hem, of het nu negatieve of positieve aandacht is, dat maakt hem niets uit. Zijn geklooi houdt het snelste op als ik gewoon stug door wandel en begin te oefenen op het halt houden, waarbij hij achteruit moet als hij niet samen met mij stil staat. Maar als hij merkt dat hij indruk op je maakt, maakt hij daar gretig misbruik van. En hij weet verdomd goed wanneer iemand bang van hem is.


Vanmiddag weer even op pad geweest en we hadden geluk, het was rustig. En goed nieuws van de dierenarts, ik moet niet meer standaard dagelijks zijn temperatuur checken.

Afbeelding

Afbeelding

Als het weer zo lekker blijft, krijgt ie morgen zijn 100 grams terug op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:58

Telefoon gehad van de dierenarts: er is geen tumoraalweefsel te vinden in de randen van het weefsel, het sarcoid is dus volledig weg en de kans dat het op dezelfde plek terug komt, is quasi on bestaande. **\O/** **\O/**

De wonde geneest super goed, dus hoopte ik dat hij in het weekend terug op het paddock mocht en volgende week aan de longe. Jammer genoeg mag het niet, het risico is te groot dat de wonde alsnog open komt als ik volgende week al met hem aan de slag ga.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:26

Super nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:14

Gisteren was Quick enorm vervelend op de wandeling. Eerst niet willen mee komen, daarna steigeren en bokken. Vandaag ging het een pak beter met hem en vanavond werd hij nagekeken door holistic Healing Hands. Ik viel echt wel achterover van de bevindingen en er blijkt een heel logische verklaring te zijn voor het gedrag van Quick. 3 grote problemen kwamen naar boven:
1. Quick heeft een blokkade op de zenuwbanen in zijn hoofd. Druk op de neus, hetzij door de side pull, hetzij door het halster, geeft pijn (vooral hoofdpijn). Kom ik aan mijn teugels of aan mijn lead rope, krijgt ie een pijnscheut, dus protest.

2. Er zit een blokkade op een zenuwbaan die van zijn schouders naar zijn hoeven loopt. Verklaard het struikelen, maar ook het gevoelig lopen op onregelmatige ondergrond, zijn warme hoeven en waarom hij zo in protest komt tijdens het beslaan. Er gaan nu plakijzers onder ipv hoefijzers.

3. Quick heeft een gevoelige milt en gevoelige dunne darm. De achterkant van een zadel komt net op de plek die pijn doet, gevolg is dat Quick gaat bokken. Die milt is ook de oorzaak van Quick zijn humeurigheid bij koud en nat weer, omdat hij zich daardoor moeilijker warm kan houden.

Die 3 dingen samen zorgen ervoor dat Quick nerveus en schrikkerig is en eigenlijk niet meer op stap wil. Hij gaat nu op een kruidenmengeling en binnen 6 weken volgt er een hercontrole.

De wonde geneest goed, op 1 plek na, maar de dierenarts had al voorspeld dat dat een probleemzone ging zijn, aangezien er bij het hechten al veel spanning stond op de huid.

Afbeelding


Hij heeft gisteren nog 1 dag met een 100 grams gelopen, sinds vandaag staat hij lekker bloot.

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:08

Oké!
En nu? Dikke gel bontjes voor om zijn halsters met rijden? En wat ga je doen met je zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:39

Hannanas schreef:
Oké!
En nu? Dikke gel bontjes voor om zijn halsters met rijden? En wat ga je doen met je zadel?


Het nieuwe zadel mag geen probleem zijn zodra de kruiden beginnen te werken. Ik mag nu toch even niet rijden, dus kunnen de kruiden hun werk doen voor ik terug op stap.

Ik mag voorlopig geen druk geven op zijn hoofd, dus een bontje heeft nu geen zin. Ik moet erop letten dat ik geen ruk geef aan zijn hoofd. Als hij steigert, moet ik zijn hoofd naar 1 kant wegdraaien in een vloeiende beweging of hem achteruit zetten. Ik mag binnen 2 weken met zijn side pull rijden, maar ze raadt aan om hem even terug met bit te rijden tot zijn 2de check up op 31 maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:12

Nooit gedacht dat druk op de neus vermijden zo'n uitdaging ging zijn. Als je erop let, word je je er pas echt van bewust hoe snel je geneigd bent om toch even een op houding te geven als je paard het uit hangt. En als je dan op YouTube naar trainingsfilmpjes zoekt om alternatieven te vinden, dan zie je dat de meeste trainers exact hetzelfde doen. Tja, dan moet je zelf wat inventief zijn. Gelukkig krijg ik zijn aandacht snel terug bij mij als ik hem een paar keer achteruit zet en als dat niet helpt, werkt het altijd om even het leadrope voor zijn neus te zwieren.

Gisteren was hij heel vrolijk en heeft ie zich netjes gedragen. Vandaag was hij in een pest humeur, dus ik hield mijn hart al vast voor onze wandeling. Tot mijn opluchting, was hij slechts een klein stukje gespannen en hebben we heel relax kunnen wandelen.

En als hij braaf is, mag hij even grazen.

Afbeelding

De wonde geneest traag, maar springt gelukkig niet open ondanks zijn capriolen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:32

Vandaag tot de ontdekking gekomen dat Quick rustig en ontspannen is als ik de ruiterroute aan de losloopzone neem (terwijl het daar drukker is) en nerveuser/angstiger is als ik voor het ander deel van de route kies. Geen idee wat hem zo triggert op dat stuk,

Thuis is hij wel heel relax en ontspannen, ook al mogen ze nog niet op hun paddock. Sinds gisteren mag onze kat naar buiten, wat hij reuze interessant vindt en hij vindt het geweldig dat onze achterdeur open staat. :Y)

Afbeelding

Om wat minder druk op zijn neus te hebben, wilde ik vandaag de kaptoom aanpassen, om vrij snel tot de conclusie te komen dat hij de neusriem van de kaptoom niet verdraagt. -O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:15

De wond geneest mooi, zo traag lijkt het niet te gaan?

Mijn vorige paard, mafje, vond iets op de neus ook niet fijn. Die reed ik western dus dat kwam mooi uit. Had ik een westernhoofdstel zonder neusriem voor. Ging prima. De enkele keer dat ik grondwerk met haar deed had ik daar een touwhalster voor. Dat vond ze ook minder fijn.

Een paard bij de achterdeur, hoe leuk is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:02

Maflinger_S schreef:
De wond geneest mooi, zo traag lijkt het niet te gaan?

Mijn vorige paard, mafje, vond iets op de neus ook niet fijn. Die reed ik western dus dat kwam mooi uit. Had ik een westernhoofdstel zonder neusriem voor. Ging prima. De enkele keer dat ik grondwerk met haar deed had ik daar een touwhalster voor. Dat vond ze ook minder fijn.

Een paard bij de achterdeur, hoe leuk is dat.


Ik snap wat je zegt over de wonde. Probleem is het stukje waar de dikke korst zit. Die moet er eigenlijk af, maar zit muurvast. Ofwel is het vuil uit de wonde dat vast zit op de hechtingen, ofwel zijn de hechtingen daar gesprongen en zit er een grote wonde onder. Dat laatste is geen ramp, maar we moeten wel weten wat er juist aan de hand is. Ik kan de wonde reinigen, maar aan de korst pulken geeft discomfort en dat laat hij wel merken. Hem te hard prikkelen is zinloos, dus kijken we het nog een week aan en als dan de korst nog niet weg is, komt de dierenarts terug langs.

Normaal mocht Quick nog niet terug op het paddock, maar het gebrek aan beweging begon ons zuur op te breken en maandag nacht moest ik hem met zijn been uit een hooinet bevrijden. Dus kon hij gisteren, met akkoord van de dierenarts, terug in hun paddock. Heb mijn hart vastgehouden toen de bende begon te racen, bokken en steigeren, maar de wonde heeft het gehouden.

Na 1,5 week is er heel duidelijk een vooruitgang tijdens het wandelen. Het klier gedrag gewoon om te klieren is er uit. Hij bouwt nog wel stress en spanning op, jammer genoeg, al is dat ook al een heel pak minder en het lukt steeds beter om de spanning eruit te krijgen voor hij op zijn achterste benen staat. Zo lang je hem in beweging houdt, blijven de 4 voeten op de grond en krijg je hem terug ontspannen. Pas als hij niet in beweging kan blijven en overprikkeld geraakt, gaat er ff een knop om, maar zelfs die momenten zijn al minder heftig en makkelijker te doorbreken als 1,5 week geleden. Zijn kruiden zijn overigens nog niet toegekomen, waardoor het pijnprobleem nog steeds aanwezig is en ook voor de nodige onrust in zijn hoofd zorgt. Ik ga er dan ook echt niet op tot hij 14 dagen zijn kruiden gehad heeft. Heb ondertussen ook van een paarden osteopaat vernomen dat paarden die zo gevoelig zijn op hun craniale zenuwbanen als Quick, op geen enkel bitloos hoofdstel pijnvrij kunnen lopen. Eigenlijk veroorzaakt alles wat druk op zijn neus geeft pijn, dus ook een halster. Vind dit enorm jammer, maar het is wat het is. Zijn western hoofdstel wordt terug in gebruik genomen en met het wandelen doe ik mijn uiterste best om druk op zijn neus te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:09

Ik mag van de dierenarts Quick volgende week terug aan het werk zetten. *\o/*
Nu ja, rijden gaat nog een week moeten wachten, ik wil dat de kruiden hun kans krijgen om aan te slaan en ik wil eerst echt heel zeker zijn dat Quick spanning kan laten afvloeien zonder op zijn achterste benen te gaan. Maar het gaat hem al deugd doen om tempo te mogen maken aan de longe. Jammer genoeg is de wonde ondertussen toch een klein beetje open gesprongen, maar ik moest me daar geen zorgen om maken.

Afbeelding

Donderdag was hij super ontspannen tijdens het wandelen. Vlak voor we de heide af gingen, werd hij wel wat onrustig door een modelvliegtuigen dat steeds onze richting opkwam, maar hij kon de spanning eraf laten zonder te steigeren. Vandaag was hij enorm slecht gezind, de nachten zijn terug kouder, maar ik vind het te gek om hem een deken op te leggen aangezien hij niet geschoren is. Jammer genoeg wordt hij dan een brompot, waardoor hij vanaf de eerste pas buiten al heel veel spanning laat zien. Ik kreeg hem geen enkel moment echt ontspannen en ook al was het rustig, toch werd hij nerveuzer. Om het niet te laten escaleren, wilde ik slechts een kort rondje stappen en vooral nog extra stress vermijden. Wonder boven wonder heeft hij zich ondanks alles toch wel heel netjes gedragen en is er geen enkel moment geweest waarop ik hem streng moest corrigeren.

Ik was dan ook een blij ei toen ik met mijn humeurige puber het laatste stuk op de weg liep. Normaal is iedereen in mijn straat heel netjes en hoffelijk, vandaag had ik echter te maken met 2 eikels. De 1ste kwam met kletterende aanhangwagen veel te snel achter ons aangevlogen, waardoor Quick schrok en wilde wegvluchten. Aanvankelijk leek de man nog te stoppen, maar nog voor ik Quick kan gerust stellen en me veilig naast de weg kon zetten, kwam hij alsnog met een hele boel lawaai voorbij. Ik was zo blij om vast te stellen dat Quick zijn focus bij mij lag en dat ik hem gerust kon stellen, maar met over die man ben ik niet te spreken. Een eindje verder wilde een andere buur zijn oprit afrijden, maar omdat wij eraan kwamen kon hij niet de straat opkomen. Ik kon daar niet de berm in, maar dat hield de buur niet tegen om toch gewoon de baan op te komen, iets waar ik zelf ook heel nerveus van werd, om vervolgens op nog geen halve meter naast Quick op te trekken. Paard wist niet waar hij het had en was hij op dat moment omhoog gegaan, had er zeker en vast schade geweest. Vandaag was dan ook de eerste keer dat ik echt heel blij was dat we de openbare weg af waren. Maar ik ben ook wel heel fier op Quick, omdat hij ondanks alle opgebouwde spanning toch niet ontploft is en met zijn focus bij mij gebleven is. Ik hoop echt dat we op deze manier verder kunnen opbouwen.

Afbeelding

Let niet op Macho, meneer had net een modder ad genomen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:51

Mooi toch, dat de wond is opengesprongen. Heb je antwoord op wat er aan het gebeuren was.

Die Quick (en jij ook), wat is het een topper. Hij doet het zo goed, ook als jullie zo ongeveer van de sokken worden gereden. Een paard dat extra zorg en aandacht nodig heeft, dat schept een band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:07

Maflinger_S schreef:
Mooi toch, dat de wond is opengesprongen. Heb je antwoord op wat er aan het gebeuren was.

Die Quick (en jij ook), wat is het een topper. Hij doet het zo goed, ook als jullie zo ongeveer van de sokken worden gereden. Een paard dat extra zorg en aandacht nodig heeft, dat schept een band.


Quick is zeker een topper en ik vind echt meer en meer mijn weg met hem. De laatste 3 keer heb ik hem gewoon met zijn 4 voeten op de grond kunnen houden, maar ik probeer ook om zoveel mogelijk stress te vermijden. Wil nu bv wel met hem vertrekken, maar de vuilkar is nog niet langs geweest. Normaal zou dit me niet tegenhouden, maar nu wil ik zijn stress niveau nog zo laag mogelijk houden, dus wil ik hem er niet aan bloot stellen. Hij is gewoon nog niet toe aan extra druk. Ok, hij gaat op dit moment niet meer omhoog bij spanning, maar het is balanceren op een slappe koord. Gisteren was hij op de terugweg enorm overprikkeld, waarbij hij een aantal keer vooruit schoot. Dit zou ik voorheen met een ferme ophouding gecorrigeerd hebben, maar nu moet ik dus druk op zijn neus vermijden. Gelukkig heb ik meestal de ruimte om hem in het rond te zetten tot hij rustig is, maar hij verwacht nog steeds dat ik hem pijn ga doen en je ziet gewoon de angst in zijn ogen. Best sneu om hem zo te zien en ik ben wel bezorgd om de toekomst. Ik kan alleen maar hopen dat hij nu niet geleerd heeft dat alleen heftig verzet ervoor zorgt dat het duidelijk wordt voor mij dat er iets mis is met hem.

Daarnaast maak ik me ook zorgen om zijn interactie met mijn verzorgster. Hij beseft nu dat hij sterker is als haar. Zij beseft dan weer dat ze strenger moet zijn, maar kan voorlopig de knop niet omdraaien. Aan de ene kant benoemt ze het zelf als een gebrek aan ervaring, maar langs de andere kant denkt ze dat Quick gewoon in een fase zit en vanzelf wel weer het makkelijke en meegaande paard zal worden. En dan is er ook nog het idee van beide puber zijn, met het begrip voor Quick voor het in de knoop liggen met zichzelf. Mijn verzorgster is een stoere meid en ik heb er echt alle vertrouwen in dat ze een goede leider kan zijn, het moet er alleen nog uit komen en ik ben bang dat ik zelf aan het falen ben in het begeleiden van hen beide. Om die reden wil ik dat zij grondwerk lessen gaat nemen met Quick. Jammer genoeg zit ik niet meer op fb, waardoor ik zelf geen contact kan nemen met de persoon die we als begeleiding willen en zal ze zelf toch echt de stap moeten zetten om iets in te plannen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:00

Hoe gaat het ondertussen met Quick zijn wonde? Groeit het mooi dicht? Bij mijn paard is dit nooit gelukt. Per toeval vroeg ik advies om het restweefsel vliegvrij te houden in de zomer, de da gaf me een spuitbus mee, deze spray gebruikte ik twee maal per dag. Korstje per korstje verkleinde de restwond dus heeft de spray het granulaatweefsel uitgedroogd, na een tijd is het dode, uitgdroogde weefsel er af gevallen en nooit meer teruggekomen.

Had ik dit eerder geweten van die spray, had ik me veel centjes bespaard en was het paard veel sneller van zijn ongemak af.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:13

Eerst en vooral bedankt voor de tip. Over welke spray gaat het? Voorlopig lijkt de wonde heel goed te genezen, maar de dierenarts gaf wel aan dat het nog wel even kan duren voor het echt dicht is. Quick vindt het helemaal niet leuk als ik aan de wonde kom, dus voorlopig doe ik er niets aan. Een spray zou best wel handig kunnen zijn, moest de boel toch niet genezen.
Op dit moment ziet de wonde er zo uit.
Afbeelding

Vorige week heb ik Quick voor het eerst aan de longe genomen, met tot mijn grote verbazing maar 2 bokkesprongen.

Afbeelding
Hij liep wel nogal stijf en stram, wat wel beterde na een paar rondjes. Voor alle veiligheid toch enkele filmpjes naar de dierenarts gestuurd, die me verzekerde dat alles in orde was en ik Quick terug onder het zadel mocht starten.

We hebben ondertussen 3 toertjes gedaan. Quick is in het begin van de rit nog wat stijfjes, vooral net tölten is nog moeilijk om vol te houden, dus rijden we maar korte stukjes een versnelling hoger. De zin om te bokken is er zeer zeker nog, maar een simpele neen en kleine ophouding is voldoende om het te couperen. Het bit was wel een dingetje. Quick vindt de myler maar niets en wordt heel onrustig met zijn hoofd. Vandaag terug op pad geweest met mijn piepend enkel gebroken bitje, waarop hij veel relaxer liep. Hij laat ook duidelijk sneller zijn stress afvloeien, al hadden we vandaag wel even een spannend moment toen een baasloze hond op ons afgestormd kwam. Heb heel mijn vloekvocabulair uitgespuwd richting pad/bomen waar de baas van de hond zich schuil hield nadat ik Quick terug rustig had en ga me een go pro aanschaffen zodat ik in de toekomst bewijsmateriaal heb als het fout loopt.
Vorige zondag was het trouwens magisch mooi op de heide.
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:17

Heel mooi plaatje zo, en wat fijn dat je weer aan de gang kan <3
Zulke hondeneigenaren zijn erg vervelend ja.. En nog gevaarlijk ook

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:47

De wond ziet er inderdaad al best goed uit. Ik weet niet over welke spray het gaat maar ik hoor en zie goede dingen over honingzalven, misschien gaat het hier ook om zoiets.

Quick die een paar bokkensprongen maakt, heerlijk toch.

Mooie foto die laatste. Ik moet toch maar eens over turquoise harnachement gaan nadenken voor mijn arabierig typje die 's winters een appelpaardje is en 's zomers een gouden draakje is.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:50

Wond ziet er mooi rustig uit. Geen fel rood en geen heel erg recent gevormde korsten. Gewoon lekker zo laten. Alleen als hij het toelaat dan zou je er eventueel wat honingzalf op kunnen smeren. Maar dit heeft gewoon nog even tijd nodig.

Lekkere mallerd met zijn bokkesprongen. Duidelijk de lente in de bol. Goed dat hij het aan de longe deed en niet onder het zadel. Als quick erg reageert op het bit, zou je tijdelijk kunnen overwegen om het wat vaster te leggen met een kinriempje. Of heb je dat er al aan? Maar ik denk dat ook dat een kwestie van tijd is eer gewenning optreedt en hij er niet meer gek op reageert. Fijn in ieder geval dat je er weer op kan! *\o/*