Risico op infectie met Corona binnen in maneges extreem laag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:57

Brainless schreef:
Ninx schreef:
Vertel dat aan alle idioten die in hun eentje wandelen, fietsen of autorijden met een mondkapje.....
Gekte...

Idioot meldt zich!


Kun je dan ook uitleggen waarom? Ik begrijp daar echt helemaal niets van....


Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Risico op infectie met Corona binnen in maneges extreem laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:10

In de auto als ik van winkel naar winkel ga en ik ook wel een "vreemde" van buiten mijn huishouden meeneem.
Ik ga niet elke keer een nieuwe op doen.

Fietsen doe ik niet, maar heb gewandeld met iemand die echt niet corona moet krijgen en lopen wij beide met een mondkapje op.
Voor ons beide maar ook omdat de paden hier smal zijn en je andere mensen echt dicht langs elkaar moet passeren.

Mijn man heeft een auto-immuunziekte en loopt ook sneller met een mondkapje op.
Ik snap niet als wij (en wij zijn niet de enige) daar voor kiezen mensen ons als idioot bestempelen.

Zo makkelijk gezegd.. beetje vitamines en gezonde buitenlucht dan wordt je niet ziek.
Als dat zo eenvoudig was, was ik niet ziek geworden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Risico op infectie met Corona binnen in maneges extreem laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:14

Eens Brainless, ik loop ook geregeld met een mondkapje op omdat ik onderweg ben of hem niet steeds op en af wil doen ofwel in de buurt kom bij risicovolle mensen ook al is dat buiten. Iedereen mag die beslissing voor zichzelf nemen. Niet nodig om die mensen weg te zetten onder 'idioten'.

heb vertrouwen, houd moed

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:14

Brainless schreef:
In de auto als ik van winkel naar winkel ga en ik ook wel een "vreemde" van buiten mijn huishouden meeneem.
Ik ga niet elke keer een nieuwe op doen.

Fietsen doe ik niet, maar heb gewandeld met iemand die echt niet corona moet krijgen en lopen wij beide met een mondkapje op.
Voor ons beide maar ook omdat de paden hier smal zijn en je andere mensen echt dicht langs elkaar moet passeren.

Mijn man heeft een auto-immuunziekte en loopt ook sneller met een mondkapje op.
Ik snap niet als wij (en wij zijn niet de enige) daar voor kiezen mensen ons als idioot bestempelen.

Zo makkelijk gezegd.. beetje vitamines en gezonde buitenlucht dan wordt je niet ziek.
Als dat zo eenvoudig was, was ik niet ziek geworden.


Maar nu noem je toch allemaal legitieme redenen? Dan begrijp je toch dat die opmerking niet van toepassing is op jou?

Maar het is toch van de zotte dat gezonde mensen in een open gebied met zo'n ding op hun toeter lopen?
Dan begrijp je de functie van zo'n ding toch gewoon niet?

En of mensen wel of niet ziek worden hangt af van levensstijl, leeftijd, gewicht.... deels. Maar uiteindelijk is iedereen vatbaar voor virussen.
De meeste mensen doorstaan dat echter fantastisch, net als nu ook het geval is.... van al die positiviteit wordt echter geen verslag gedaan.


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:16

Pistasche schreef:
Eens Brainless, ik loop ook geregeld met een mondkapje op omdat ik onderweg ben of hem niet steeds op en af wil doen ofwel in de buurt kom bij risicovolle mensen ook al is dat buiten. Iedereen mag die beslissing voor zichzelf nemen. Niet nodig om die mensen weg te zetten onder 'idioten'.


Dan is 'idioot' niet op jou van toepassing.... blijkbaar, dat leg je hier namelijk uit.

Bijzonder dat iedereen dat toch altijd op zichzelf betrekt in plaats van te denken: ik heb een legitieme reden, maar het is inderdaad wel een beetje raar en contraproductief dat gezonde mensen in een frisse open ruimte niet gewoon de voordelen van die frisse lucht pakken maar dat ding ophouden.... alsof je corona krijgt van een merel of een konijn.....

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:40

Ninx schreef:
En of mensen wel of niet ziek worden hangt af van levensstijl, leeftijd, gewicht.... deels. Maar uiteindelijk is iedereen vatbaar voor virussen.
De meeste mensen doorstaan dat echter fantastisch, net als nu ook het geval is.... van al die positiviteit wordt echter geen verslag gedaan.


Wát ‘n onzin zeg. Alsof het je eigen schuld is dat je ziek wordt (had je maar niet dik / oud / ongezond moeten zijn / stress moeten hebben). Je beschermt ook niet de mensen die nergens last van hebben (ja, die zijn er ook) maar de mensen die er wél last van hebben, ook al is zijn die niet in de meerderheid. En er zijn wel degelijk jonge, fitte mensen die toch wel heftige gevolgen ondervinden van het virus.

Ninx schreef:
Bijzonder dat iedereen dat toch altijd op zichzelf betrekt in plaats van te denken: ik heb een legitieme reden, maar het is inderdaad wel een beetje raar en contraproductief dat gezonde mensen in een frisse open ruimte niet gewoon de voordelen van die frisse lucht pakken maar dat ding ophouden.... alsof je corona krijgt van een merel of een konijn....


Ja natuurlijk, want jij bestempeld iedereen die buiten loopt met een mondkapje als een idioot, en daarna zeg je "oh nee hoor, maar jij hebt een legitieme reden dus jij bent geen idioot en hoef je niet aangesproken te voelen (alsof het ook nog eens iemand zijn eigen schuld is dat ie zich aangesproken voelt). Je zou ook gewoon een klein beetje kunnen nadenken voor je iets roept. Superleuk dat je denkt dat je niet ziek wordt als je iedere dag in de frisse lucht loopt, moet je lekker doen. Maar de praktijk is een beetje anders - iedereen kan ziek worden. Een beetje begrip zou je sieren.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Risico op infectie met Corona binnen in maneges extreem laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:48

Echt ALLES lezen helpt ook..... beetje logisch nadenken is ook geen overdreven luxe. I'm out...

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:49

Ninx schreef:
Vertel dat aan alle idioten die in hun eentje wandelen, fietsen of autorijden met een mondkapje.....
Gekte...


Wat die mensen doen is niet jouw probleem. Ik vind het belachelijk zulke mensen idioten te noemen. Heb jij er last van? Volgens mij niet.
Angst uit zich in vele vormen en voor die mensen is het een extra zekerheid. Is daar iets mis mee?
Of het nou is dat iemand het vergeten is of puur om dat gevoel van veiligheid voor die persoon, maakt het daarom maar een idioot?
Benoem het anders en zeg dat je het vreemd vind, of dat jij het niet zal doen, dat geeft al een hele andere insteek.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:52

Ninx schreef:
Maar nu noem je toch allemaal legitieme redenen? Dan begrijp je toch dat die opmerking niet van toepassing is op jou?


Dit snap ik eigenlijk niet? Als jij kunt begrijpen dat er legitieme redenen zijn, dan snap je dus blijkbaar wel waarom mensen mogelijk een reden hebben om een mondkapje om te hebben. Dus waarom ze dan idioot noemen?

Citaat:
Maar het is toch van de zotte dat gezonde mensen in een open gebied met zo'n ding op hun toeter lopen?


Nee, weet je wat daar vooral voor geldt: dat het helemaal niet iets is waar je wat van hoeft te vinden. Zoals je dat niet hoeft te vinden van blauw haar, een spike-band, lange rokken, rollators, skipakken, hoofddoekjes, kleurige oorbellen, korte broeken, zonnebrillen met 2 kleuren glazen, nordic walking sticks, grote koptelefoons, caps met extra bling, een wandelstok, moonboots met bolletjes eraan, of wat mensen dan maar op of aan hun lichaam dragen: het is gewoon helemaal niet relevant. Niemand hoeft zich te verantwoorden, jij hoeft er niets van te vinden, en als je er wel wat van vindt dan mag dat in principe ook, maar een beetje terughoudendheid in je oordeel is wel zo fatsoenlijk en beleefd. Het is niet aan jou.

(En dat je het nu hier over mensen hebt in plaats van het tegen mensen te zeggen is niet per se veel beleefder of fatsoenlijker, vooral niet als je er zulke sterke oordelen aan verbindt, zoals 'van de zotte' of 'idioten'. Ik bedoel, wel iets, val mensen er buiten helemaal niet mee lastig, maar het over mensen hebben op zo'n manier is toch ook niet echt fijn of vriendelijk.)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:57

Ninx schreef:
Maar nu noem je toch allemaal legitieme redenen? Dan begrijp je toch dat die opmerking niet van toepassing is op jou?

Maar het is toch van de zotte dat gezonde mensen in een open gebied met zo'n ding op hun toeter lopen?
Dan begrijp je de functie van zo'n ding toch gewoon niet?

Je weet toch niet waarom mensen hem dragen?
Mijn man heeft hem buiten ook heel vaak op.
Dit omdat hij niet ziek wilt worden.. dat is volgens jou een legitieme reden, maar dat zie je niet aan de buitenkant.

Iedereen die hem draagt heeft voor zichzelf een goede reden.. mss angst, maar mss bescherming voor naasten.
Die kun jij niet als idioot bestempelen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26733
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:24

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie over wel of geen mondkapjes dragen in de auto en/of buitenlucht en algemene corona discussies te voeren op het forumonderdelen Corona Vragen
Dit nieuwsbericht gaat over het risico op infectie met corona in de binnenmanege, dus graag on topic blijven

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, 96Laura, christel0908, Connaisseur, Donderwolk55, Happy16, IzAw, janna, Kimberly520, Maaaarije, WillemijnL en 121 bezoekers