De knoop doorgehakt, een cap uit het rek gepakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

De knoop doorgehakt, een cap uit het rek gepakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 18:58

Hey,

vandaag heb ik de knoop doorgehakt en ik hem mij een nieuwe cap gekocht. Het heeft me wat moed gekost, want eigenlijk was ik wel tevreden van wat ik had, alleen is hij door en door versleten (zelfs de binnenvoering ligt eruit).

Ik ben al niet zo te vinden voor die nieuwe casco's (eerder esthetisch gezien dan toch Scheve mond ) en daarom was ik maar wat blij toen ik die 'gewone' fluwelen caps zag liggen in de winkel... maar wat blijkt? Ook die zijn erg veranderd.

Ik had mijn oude cap toch al een jaar of 5 denk ik en nu blijkt dat 'mijn' soort niet meer verkocht wordt. De wand is veel te dun en daardoor is de oude cap niet veilig genoeg meer en betaalt de verzekering niets terug als je ermee valt.
Maar de nieuwe 'fluwelen' caps zijn erg groot uitgevallen. Ze zijn echt als een champion op je hoofd. Toch heb ik er maar zo een gekocht. De casco's pasten niet en als het nu echt veiliger is dan de oude, ja dan ga je er maar voor, he.
Mijn nieuwe cap is niet echt in fluweel-fluweel, maar een soort namaak fluweel. Het ziet er ongeveel hetzelfde uit, alleen iets doffer en er staan geen kleine haartjes op, maar een soort rubberen (?) velletje. Volgens mij gaat deze minder snel afbleken. Nu ga ik dus terug als een veilige ruiter door het leven *LOL* .

Wat zijn jullie ervaringen met de niet-casco's van deze tijd? En wat is het verschil tussen een 'dressuurcap' en een 'gewone'? Want dat stond ook in de winkel te koop.
Laatst bijgewerkt door visje op 01-12-02 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:11

wij hadden eerst een cap die niet van casco was. Maar casco bevalt toch wel errug goed hoor!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:55

bij mij op de manege is het verplicht om een veiligheids cap te dragen!
ik zie er dus uit als een paddestoel......fijn...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:13

Ik heb dus ook een casco...en rijd ik er nooit mee...ik denk dat dat wel genoeg zegt Haha!

Overigens rijd ik met geen enkele cap, misschien dat dat ook wel weer wat zegt *LOL*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 09:41

XoNo schreef:
Ik heb dus ook een casco...en rijd ik er nooit mee...ik denk dat dat wel genoeg zegt Haha!

Overigens rijd ik met geen enkele cap, misschien dat dat ook wel weer wat zegt *LOL*


Niet verstandig. Er komt een dag dat je valt en dat je dat had gehoopt dat je hem op had.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 09:55

Ik heb zo'n fluwelen geval van Horka. Qua model verschillen ze niet zoveel met de oude niet goedgekeurde cap. Zijn alleen een stuk dikker en groter geworden.
Ik vind een cap zowiezo niet prettig, maar heb hem wel braaf altijd op.

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:05

Ik ben ook champignon hoofd en moest ook vreselijk wennen. Ik heb hem altijd op ( een enkele uitzondering daargelaten) en raad iedereen aan om een cap te dragen. De nieuwe caps zijn een stuk lichter dan die oude, maar ik geef toe die oude waren toch mooier.

Een cap is echter niet voor mooi, maar voor veilig!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 10:13

dapperdier schreef:
Een cap is echter niet voor mooi, maar voor veilig!


Dat is uiteraard waar. Dat is wat ik mezelf ook elke keer zeg als ik hem opzet. Ik heb gisterenavond nog eventjes geoefend met hem op te zetten in huis Knipoog . Tijdens het leren van een cursus biologie kan je maar beter de veiligheid in acht nemen Haha! .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:24

Prima, ik weet dat het niet verstandig is, maar ik vind het dragen van een helm nog erger dan vallen zonder. Dan neem ik het risico wel. Ik houd gewoon niet van zo'n windvanger boven op mijn kop. Ze worden met de productie groter en groter. Overigens krijg ik er een gigantische zweetkop van, waardoor ik hoofdpijn krijg. Lekker rijden...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:01

Ik heb sinds kort een horka airstream (heet het geloof ik) en ik moet zeggen dat deze een stuk comfortabeler zit dan de oude caps. Een stuk lichter, krijg er niet zo'n zweethoofd van en ook geen hoofdpijn. Ik als fervent zonder-cap-rijdster (omdat ik die problemen ermee had) heb nu bijna altijd mijn cap op! Schijnheilig

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:06

Ik draag altijd men cap
en ik heb ook eren horka airstream
dat ding zit heerlij
ik had eerst zo een oude cap
en nu heb ik een horka maar die zit echt heerlijk

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:16

XoNo schreef:
Prima, ik weet dat het niet verstandig is, maar ik vind het dragen van een helm nog erger dan vallen zonder. Dan neem ik het risico wel. Ik houd gewoon niet van zo'n windvanger boven op mijn kop. Ze worden met de productie groter en groter. Overigens krijg ik er een gigantische zweetkop van, waardoor ik hoofdpijn krijg. Lekker rijden...


Uh, als je nou eens een GPA met air-systheem koopt, scheelt een hoop!! ( heb hem ook, gebruik hem alleen op concours, maar toch...)