Veulenvacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 15:29

Hoe lang duurt het voor een veulentje volledig haar eigen vacht heeft. Ze is nu met 1,5 maand al begonnen en heeft op haar hoofdje al d'r eigen vacht! Benen ook bijna zwarrt en hals ook al vlekken, ben benieuwd

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 16:56

je kunt haar een handje helpen door de losse plukjes eruit te trekken. Als ze vast zitten niet doortrekken he?

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:28

Een veulen doet er ong. 3 a 4 maanden over om uit het 'veulen'haar te komen.
PS Bij 'vreemde' kleurtjes kan na de 1e wintervacht (jaarling) de kleur weer anders zijn als dat ze als veulen waren.
Het blijven soms 'toverballetjes' Haha!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:01

ja, dat vraag ik me bij eayorna dus ook af: die is (nog) erg wit, terwijl d'r hoofdje
-m.n. neus en voorhoofdje-
wat donkerder is en rond haar ogen heeft ze nog donkerder randjes (soort make-up lijntjes Lachen )
is dat dan haar toekomstige kleur, of kan dat ook weer veranderen..?
Sowieso kleurt ze nog wat donkerder, dat weet ik zeker. Maar of dat zo zal worden als rond d'r ogen..?
Zou ik wel tof vinden, ik houd van donker isabel. Moeder leorna is ook redelijk donker, haar moeder is nog donkerder en paps is ook vrij donker..
ben beneiuwd!
Ook lijkt ze zebrastreepjes te krijgen op d'r beentjes, maar helemaal zeker weet ik dat nog niet, kan ook gewoon 'plaatselijk' aan t verkleuren zijn ofzo..?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:58

volgensmij duurt het wel langer.
vorig jaar zomer heeft pinky heel de zomer in dikke vacht gestaan. Hij was toen al 1.
Nu is hij het net kwijt. hij is nu 2
Mysty is nu 1 en zit ook nog in dr vachie... en koud is het toch niet! Lachen