Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-05 18:15

Ik had al eens eerder een topic over deze merrie geopend maar toen kwam er niet zoveel. Ik heb inmiddels rrecente foto's en het leek me beter een nieuw topic te openen.
Het gaat om een 2 en half jarige merrie van de hengst PYthagoras (Julio mariner xx x Quidam de Revel x Voltaire) en uit een merrie van Zep x Bazuin x Irak x Leonidas

Wat vinden jullie ervan. Ook commentaar is welkom. (niet teveel natuurlijk )
Ook hengsten die bij haar zouden passen, noem ze.

Afbeelding
Haar koppie

Afbeelding
draven

Afbeelding
De foto's zijn in draf nog niet zo mooi.

Afbeelding
Dit kan ze ook.

Afbeelding
Sjieke passage he'

Afbeelding
Stand foto hebben jullie natuurlijk ook nodig

Afbeelding

Afbeelding
Pythagoras. Ze lijken wel enigzins vinden jullie niet?

Afbeelding
Mama Lavita

Afbeelding
Lavita eindelijk weer vrolijk na heel lang ziek zijn.

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank


Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-05 18:22

Ik heb er nog een paar

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Woody met zijn duitse vriendjes Diamant de Arabofries en Mariechen de shetlander

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-05 09:45

Helemaal niemand?

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:51

vind het een mooi dier alleen vind ik de achterbenen 'anders'maar kan niet verklaren waarom , zie het dus maar als ongeschreven..
leuk dier , mooie bles enzo!

wat zou ik toch zonder mijn knollebol moeten Haha!

Anoniem

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:18

Op de vorige foto's in het andere topic vond ik er niks aan, ze was me te iel toen, ik vind haar nu wel leuker, ze is positief uitgegroeid. T.o.v. de moeder heeft de 2,5 jarige ingeleverd op massa en hals vind ik, dus ik zou een hengst uitkiezen met massa en front, maar ik weet niet wat voor doel je voor ogen hebt. Mss wil je er zelf wel wat anders uitfokken. Dus wat is je doel met het evt veulen?

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-05 16:31

We wouden zelf eigenlijk iets minder massa dan de Zep merrie had. Dat is mijn ogen wel gelukt. Maar ik vindt de tweejarige een beetje klein gebleven alhoewel ze over de 1,60 m is en nog wel behoorlijk zal groeien. Ze heeft al meerdere malen vrijgesprongen en ze laat een hele goede sprong zien. Ook de bewegingen zijn niet verkeerd. Heeft ze zeker van de moeder meegekregen. Verder is ze elasticer als de merrie maar dat was ook weer een pluspunt van de hengst.

Ja, wat wil ik graag fokken. Een zo correct mogelijk exterieur maar dat spreekt denk ik voorzich. Wat meer maat en meer hals. Correct beenwerk en goede hoeven. En de bewegingen wil ik er graag in houden. Dus een springhengst met goede bewegingen. Ook karakter vindt ik wel belangrijk. Deze merrie is niet echt ongecompliceerd

Dat ze op de hals heeft ingeleverd ten opzichte van de merrie, dat vind ik ook. Ze heeft wel wat meer massa gekregen in vergelijk met een half jaar geleden.

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:07

Prestige zou er wel bij passen, merrie is inderdaad wat iel, vooral de achterhand, beetje srtak in de rug.
Prestige geeft meer kont en een mooiere rug met meer formaat en shof, ze is nu nog lang niet uitgegroeit dus meer schoft krijgt ze misschien later ook wel

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-05 17:40

Is ook mijn favoriet eerlijk gezegt. Vindt het zo'n mooie hengst en ik ben een echte fan van Holsteins bloed

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank


SparklingApp

Berichten: 1942
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:02

Leuk paardje!!
Mooi hoofdje. Ze heeft een beetje een vierkantsmodel en de hals is duidelijk meer richting horizontaal en komt diep uit de borst, daar zou ik op letten bij het kiezen van een hengst, maar om eerlijk te zijn ben ik meer op de hoogte van dressuur paarden..

Sometimes you win en sometimes you learn.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:02

De schouder kon naar mijn idee iets schuiner. En iets meer front mag ook. De bewegingen zijn redelijk (wat ik op de foto's kan beoordelen). Ik zou een hengst nemen met goede bewegingen en meer front. Verder is het wel een leuke merrie hoor!

Anoniem

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:03

Ik denk dat Prestige goed zou passen, kan ook redelijk springen, duits bloed zou ook mijn voorkeur hebben, maar je krijgt dan wel de massa terug. Numero Uno zou ook wel wat zijn. Of Nassau, dat is een Indoctro, dat zou helemaal een elastiekje worden denk ik.

De foto is mijn Odermus jaarling, dat is ook duits bloed, heeft goede bewegingen en goede springmanieren, op de keuringen heb ik al veel leuke paarden van hem gezien. Mijn jaarling kon als veulen ook leuk lopen. En hij geeft goed karakter door, als dat een punt is van je merrie liet ik Numero Uno varen, ik spreek uit ervaring.

Ik zou er niet snel een dressuurhengst op zetten, want ik denk dat een veulen van een springhengst uit deze merrie ook een goed dressuurpaard zal zijn.

Afbeelding

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-05 15:30

Ja. Het moet wel een springhengst worden met goede bewegingen. Numero Uno vindt ik ook wel intressant maar als het karakter daar minder is dan vergeet ik die maar snel. Deze merrie is af en toe erg lastig in de omgang. Dus karakter is een belangrijk punt. Wat ik ook wel een goede hengst vindt is Peking V;Polytraum x Paradox I. Kan super springen en heeft ook nog eens zeer spectaculaire bewegingen. Maar is een duitse hengst en het lieft wil ik een KWPN papier erbij hebben ipv Register A. Best lastig als je meerdere optie's hebt. Dus wie heeft nog meer optie om het lastiger te maken?

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:01

Om beweging en type te behouden zou ik nooit kiezen voor een SF hengst, ook al is het een halve SF. Dit stamboek kiest al generaties voor springvermogen boven exterieur en beweging.
Smaken verschillen: Ik vind Pythagoras geen verbetering geven op deze merrie.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Anoniem

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:20

nouja, dat zei ik dus eigenlijk ook al, maar de merrie heeft wel een goede moederlijn en met de vader bloed, dus met een goede allround hengst kan er best wat leuks uit komen, al ben ik ook meer een liefhebber van de zepmerrie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:55

Zit veel gelders bloed in jouw paard, dat maakt haar interessant. Dus Koss! Dat is een geweldige hengst, heel mooi gefokt.

De hond is de betere mens

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-05 21:37

Vindt Koss wel een mooie hengst maar zoek eigenlijk een springhengst. Was wel een mooie prtner geweest voor de Zep merrie. Maar die kan jammer genoeg niet meer gedekt worden.

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

Anoniem

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:57

Prestige gaat die halsaanzet zeker niet verbeteren! En wat voor onzin lees ik over de karakters van Numero Uno

Zoals Albert al zegt: Niet naar een SF hengst met deze merrie, dat gaat je type zeker niet verbeteren!

Anoniem

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:00

Albert bedoelt de 2,5 jarige merrie zelf, die is van een sf hengst. Libero bloed, dat is echt geen onzin, er zal wel eens een brave tussen zitten maar op een lastige merrie zou ik Numero uno nooit (meer) gebruiken.
Jammer dat de zep merrie niet meer gedekt kan worden. Ze zijn van het stamboek bezig met inventariseren van interessante gelderse merries, dat is ze zeker.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-05 11:12

Ik wil nog wel even melden dat het SF vloed in Pythagoras ook nog wel meevalt. Het is een Julio Mariner xx x Quidam de Revel x Voltaire x Lucky Boy xx x Amor. Tuurlijk heeft hij SF bloed via Quidam en de vader van Voltaire Furioso II maar het is geen Frans paard.

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:22

Xox schreef:
Vindt Koss wel een mooie hengst maar zoek eigenlijk een springhengst. Was wel een mooie prtner geweest voor de Zep merrie. Maar die kan jammer genoeg niet meer gedekt worden.

Kos is een allrounder en kan heel goed springen (komt uit een goudsmidmoeder!). Het is dat hij nou toevallig in de dressuur uitgebracht wordt.

De hond is de betere mens

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:41

Ik zou gezien de bloedvoering van de merrie (generaties gelders) weer gaan voor een gelderse hengst. Zoveel gelderse merrielijnen zijn er niet meer en dan heb je ook nog een keer kans op een goed keuringsproduct, iets wat met een kruisingsproduct moeilijker zal zijn!
Bovendien zijn er best wel aansprekende gelderse hengsten op dit moment!

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Wat vinden jullie nu van deze twee en half jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-05 21:25

Desiree schreef:
Xox schreef:
Vindt Koss wel een mooie hengst maar zoek eigenlijk een springhengst. Was wel een mooie prtner geweest voor de Zep merrie. Maar die kan jammer genoeg niet meer gedekt worden.

Kos is een allrounder en kan heel goed springen (komt uit een goudsmidmoeder!). Het is dat hij nou toevallig in de dressuur uitgebracht wordt.


Klopt ook wel. Heb Koss in het echt gezien en het is een geweldige hengst.

http://www.lavitaspictures.nl dierenfotografie!!" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers