Diablo gaat voor chique

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 14:48

Afgelopen zondag is Yaël Hagelstein geweest om Diablo op de gevoelige plaat vast te leggen.
Voor de gene die Diablo nog niet kennen: Diablo is een 7 jarige Friese hengst en nu 5 jaar in mijn bezit <3

Helaas was de sneeuw als sneeuw voor de zon verdwenen, maar dat mocht de pret niet drukken :D

Paardrijden is niet leuk en een hele serieuze bezigheid, dus let vooral niet op mijn gezicht 8-)

1. Eerst moeten we samen even opwarmen:

Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6.
Afbeelding


http://boktimg.nl/img/m/Lpkch7.jpg


7.
Afbeelding


8.
Afbeelding


9.
Afbeelding

The floor is lava:
http://boktimg.nl/img/m/2lQn7f.jpg

10.
Afbeelding


11.
Afbeelding


12.
Afbeelding


13.
Afbeelding


14.
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/CHMgDN.jpg


15. Tot de volgende keer :D

Afbeelding


Tips zijn altijd welkom :D
(Ik val nu weer in een oude gewoonte: voorover duiken en handen plat leggen. Ik ben mij ervan bewust :\ )

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:50

De vloer is lava :D dat zijn altijd de leukste foto's

Jullie zien er mooi uit :)

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:16

Knappe Diablo <3 .
Mooie combinatie!

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:52

Mooie foto,s van paard en ruiter samen

vikawiek

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:47

Chique hoor :D
Wat is Diablo ook een knap jong <3

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:21

Gave Fries!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:43

Gaaf!

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:05

The floor is lava :')

Hele fijne foto's, ik word heel blij van jouw houding, super netjes! Af en toe zou ik wel iets meer lengte in de hand willen zien, beetje meer uitschuiven, maar is gewoon een zijstraat verder :)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 18:13

Ow wauw, wat een super toffe reacties, dank jullie wel <3


Avalanche81 schreef:
The floor is lava :')

Hele fijne foto's, ik word heel blij van jouw houding, super netjes! Af en toe zou ik wel iets meer lengte in de hand willen zien, beetje meer uitschuiven, maar is gewoon een zijstraat verder :)


Ik probeer inderdaad lengte te houden, maar hij was een beetje fris, dus moest hem iets meer bij mij houden, ook omdat er best wel wat wandelende mensen aanwezig waren :) Bedankt voor jouw compliment over mijn houding :o

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:19

Ik volg jullie al een tijdje, vond dat ik maar eens moest reageren :)

en dit is idd iets wat er meestal heel fijn uitziet hoor, maar het is juist bij deze paarden zo belangrijk om ze op lengte te blijven rijden, want ze vinden het zelf ook wel lekker makkelijk om te verkorten en de hals erop te zetten, iets waar jij je ongetwijfeld van bewust bent :) Ik zie hem dat ook af en toe doen, en dit is iets wat ik je wilde meegeven, niet verkorten op de lange kant, maar de korte kant ook langer maken, en als hij daarbij dan achter de loodlijn komt, maar wel fijn in je hand blijft en je voelt hem swingen onder je is dat prima :)

Hij komt vanzelf op het punt dat hij zich met lengte ook zal kunnen oprichten, en dan krijg je hele leuke plaatjes.
Ik geniet altijd enorm van jouw foto's, het ziet er altijd prettig en eerlijk uit :)

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:04

Prachtig! Toch een beetje sneeuw op één foto

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 23:10

Dank je wel :o Ja er was echt nog heeeeeel klein beetje sneeuw, maar dat was ook echt het laatste beetje :P Wel een heerlijk zonnetje :D

Gothico

Berichten: 1341
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:05

Leuke foto's zijn het geworden. Diablo ziet er goed uit.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:08

Hele gave foto's! Heb ze bij yaël ook al gezien.
Je hebt echt een super nette houding! Rug recht, benen goed hoofd op. Foto's zijn natuurlijk een moment opname, en niemand zit altijd goed. Op sommige foto's zou je net wat meer mogen gaan zitten. Als je dan zelf net een tikje meer in het zadel gaat zitten zit je 100% recht op. Maar zoals ik al zei, moment opname en niet te veel mee bezig gaan.
Wat rijd je met hem?

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 10:22

Dank voor jouw tip en compliment :o
Ik mag helaas niet met een hengst starten, omdat ik nog geen L2 met winstpunt ben. Ik hoop wel dit jaar met hem een F13 proef te kunnen gaan starten. Maar eerst de galop nog wat gecontroleerder krijgen :))

@Gothico: dank je wel :D Hoef weinig te doen om hem bling te krijgen :D

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:25

Wat zijn jullie toch een gave combinatie! Ik denk echt dat dit paard in jou zijn perfecte match heeft gevonden :)

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:17

DJZ schreef:
Dank voor jouw tip en compliment :o
Ik mag helaas niet met een hengst starten, omdat ik nog geen L2 met winstpunt ben. Ik hoop wel dit jaar met hem een F13 proef te kunnen gaan starten. Maar eerst de galop nog wat gecontroleerder krijgen :))

@Gothico: dank je wel :D Hoef weinig te doen om hem bling te krijgen :D


Mag dat ook niet als je zelf wen bepaalde leeftijd hebt? Ik dacht dat dat alleen gold als je nog jong was

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:43

Jessica_K schreef:
Wat zijn jullie toch een gave combinatie! Ik denk echt dat dit paard in jou zijn perfecte match heeft gevonden :)


Dank je wel :o Het heeft wel even geduurd voordat wij elkaar echt vonden, maar dat lag echt aan mij en niet aan hem :P Het is zo'n sensibele, gevoelige, onzekere goedzak, dat ik echt even moest omschakelen :j


Zamba schreef:
DJZ schreef:
Dank voor jouw tip en compliment :o
Ik mag helaas niet met een hengst starten, omdat ik nog geen L2 met winstpunt ben. Ik hoop wel dit jaar met hem een F13 proef te kunnen gaan starten. Maar eerst de galop nog wat gecontroleerder krijgen :))

@Gothico: dank je wel :D Hoef weinig te doen om hem bling te krijgen :D


Mag dat ook niet als je zelf wen bepaalde leeftijd hebt? Ik dacht dat dat alleen gold als je nog jong was


Als het goed is moet iedereen L2+1 zijn, voordat die een hengst mag starten.. Tenminste, zo lees ik dit:

Afbeelding

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Diablo gaat voor chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:30

Dat onzekere is er echt niet aan af te zien in de foto's dus dat hebben jullie samen goed opgelost :)

Mijn Friese merrie is ook onzeker en gevoelig, maar omdat ik dat ook ben blijven we er meer in hangen. Jullie stralen op de foto's een hele hoop enthousiasme en lef uit. Mooi om te zien.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 18:01

Jessica_K schreef:
Dat onzekere is er echt niet aan af te zien in de foto's dus dat hebben jullie samen goed opgelost :)

Mijn Friese merrie is ook onzeker en gevoelig, maar omdat ik dat ook ben blijven we er meer in hangen. Jullie stralen op de foto's een hele hoop enthousiasme en lef uit. Mooi om te zien.


Dank je wel :D
Als we de gewone dingen doen, zoals wij die altijd samen doen, is het oke, maar zodra we iets nieuws gaan doen of oefenen, dan heeft Diablo echt wel even een aanmoediging nodig dat het niet eng is en dat hij het echt wel kan. Het is dan ook zo mooi om te zien dat wanneer hij de juiste reactie geeft op iets nieuws, en hij daarvoor beloont wordt, hij ook echt trots is op zichzelf en je ziet hem dan gelijk 2 maten groeien :')