Foto's van mijn overleden cavia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Foto's van mijn overleden cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 19:04

Toen ik gister thuis kwam van mijn werk, vertelde mijn moeder dat het niet goed ging met mijn cavia Pepper. Toen ik bij zijn kooi keek lag hij inderdaad erg stil. Ik heb hem toen meteen opgepakt en in een handdoek gewikkeld en de hele avond op schoot gehad. Het leek wel of hij last had van stuipen of epileptische aanvallen. Met moeite heb ik hem laat in de avond toch maar in zijn kooi gelegd met een warme kruik tegen zich aan. En voor die tijd heb ik nog even met hem geklets en hij keek me echt aan van bedankt voor alles of..(tja wat denk zo'n beestje) Verdrietig en toen ik hem dus neer had gelegd leek het wel of hij meteen weg was, hij had echt zo'n starende blik. maar de volgende ochtend leefde hij nog, wonderbaarlijk, maar om half 11 kreeg hij hele erge stuipen, zo erg dat ik hem haast niet meer vast kon houden. Ik heb hem dus uiteindelijk maar in zijn kooi gelegd. En het was na een half uurtje inderdaad gedaan met hem. Huilen
Rust zacht lieve pepper!! Ik hoop dat je niet veel pijn hebt geleden.

Afbeelding
Pepper zielig in zijn handoekje gewikkeld.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DCP_0039(1).JPG[/img] Hier lag hij al een beetje op zijn zij, want op zijn pootjes staan wou ook niet meer.

Misschien vinden jullie het bizar dat ik nog foto's heb gemaakt van zo'n ziek diertje, maar ik wou toch nog een aandeken aan mijn cavia die mij veel plezier heeft gegeven. (Ik heb namelijk niet veel foto's van hem.)
Laatst bijgewerkt door lein op 01-12-02 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:09

O gosh, wat sneu! Sterkte! Scheve mond

Maar een vraagje: Waarom ben je niet naar de dierenarts gegaan?

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 19:14

Marije schreef:
O gosh, wat sneu! Sterkte! Scheve mond

Maar een vraagje: Waarom ben je niet naar de dierenarts gegaan?


Omdat hij voor een cavia al redelijk oud was, en hij heeft toen hij klein was ook wel is epileptische aanvallen gehad en toen kon de DA er ook niks aan doen.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:23

Sterkte Scheve mond. Mijn cavia is ook aan stuiptrekkingen e.d. overleden. Zij had echter toen ze jong was, geen epileptische aanvallen gehad. En mijn cavia was ook sneller overleden.

Gelukkig is Pepper vrij oud geworden. En zo raar vind ik de foto's niet, als je bijna geen foto's van hem hebt.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:26

wat een lieve foto's. heb je toch een mooi aandenken van je cavia. heel veel sterkte!!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:39

wat ultiem oliebol, als je beestje aan het lijden is terwijl jij kijkt. sterkte!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 20:34

Het is inderdaad zeer vervelend om een dierbaar beestje zo te zien lijden, omdat je je zo hulpeloos voelt. Zijn kooitje is nu al weg en de hoek waar hij in stond is wel erg kaal zonder hem Verdrietig nooit meer gepiep horen als de koelkast open gaat, omdat hij zo graag een wortel wil.

Bedankt allemaal voor de lieve reactie's.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:22

Life's a bitch...
Heel sneu...jouw caviaatje lijkt precies op mijn Happy, die ik een aantal; jaar geleden alweer in heb moeten laten slapen Scheve mond

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:52

Tjee..dat lijkt me echt moeilijk!
Mijn caafje is alweer bijna acht...vrees dat het er ook aan zit te komen..
Ik hoop dat is snachts rustig inslaapt, naja..iig dat ik hem niet hoef te zien lijden, zoals jij.

Sterkte!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:17

Jeetje zeg wat zielig Verdrietig
Sterkte ..