Hooinet of hooizak voor Trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 19:29

Sinds vandaag in bezit van een Trailer, waarmee ik hopelijk fijne uitstapjes kan gaan maken.
Nu wil ik daar wel een hooinet of hooizak in gaan hangen. Niet eens perse voor onderweg, maar na een lange rit kunnen eten is wel prettig ( of ter plaatse).

Welke vinden jullie fijn?


Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:42

Ik gebruik een hooizak, dat vind ik veel makkelijker te vullen. Wel heeft m’n paard al een paar gesloopt door het ringetje aan de achterkant kapot te trekken.

Wat dat betreft is een hooinet wel steviger.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:00

Ik gebruik een hooinet, dan knoeit ie minder :+ Plus, ik maak mijn hooi nat en dat is in een net makkelijker.

Oy with the poodles, already

Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:02

Ik heb een klein hooinetje van divoza. Die prop ik vol. Is niet meer dan een plastic boodschappentasje grootte. Paard eet tijdens de rit niet. Te druk met kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:03

Ik heb een hooizak. Aan 2 punten opgehangen zodat het geen boksbal wordt.

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:05

De mijne hangt in de punt van de trailer, maar inderdaad ook aan twee punten vast. Dat geslinger aan een ringetje in het dak lijkt me als paard mateloos irritant.

Oy with the poodles, already

Radiostilte
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:09

Ik heb een hooizak. Zo 1 met een rond gat in het midden. Eerst een net gehad met grote mazen. Maar dat knoeit net zo maar is wel tikje lastiger te eten heb ik het idee. En op de trailer vind ik het wel fijn dat ze kunnen eten met zo min mogelijk moeite om ze af te leiden.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 07:45

Fijne mazen zoek ik zeker niet. Ik dacht inderdaad aan een grove Maas of een zak met zo’n gat erin.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:50

Paard 1 een hooizak anders eet hij niet, (langste transport 6u)
paard 2 hooinet met normale mazen (langste transport 3u)
paard 3 hooinet met mega kleine mazen. Die vreet zich anders ongans :Y) (langste transport 12u)

Geen idee of je hier iets aan hebt :')

Paard 1 dus geen netten,

paard 2 eet als een muilezel uit een hooizak, en eet dus te snel voor de reis

paard 3 at ook als een muilezel, of zoog het naar binnen meet normale netten :') Ook daar bleef ik constant wisselen. Op de langste trip heb ik 12 kg opgehangen, dit was na 10 uur rijden leeg, geen sprietje te bekennen in de trailer :(:) Die had echt geen transport problemen iig
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 21-10-20 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:50

Ik heb ze beide, maar gebruik tegenwoordig juist weer gewoon een net. Paard vond die zak in de trailer maar vervelend, terwijl het grotere gaten had. Maar door de ophangplek kon ze daar minder fijn bij en at niet. Met een net eet ze wel. Ja, ze morst maar dat veeg ik daarna bij elkaar en krijgt ze in stal haha

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:53

Als een hooizak zich enigszins draait tijdens de rit kunnen ze niet meer bij dat gat in het midden. Dus die gebruik ik niet in de trailer.

Voor onderweg heb ik een medium hooinet met grote mazen. :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 07:54

Daar hebben jullie een punt. Dan is een simpel net wellicht handiger ja..

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:57

Ik heb een schapentrailer dus hang het hooinet aan het rekje. Pony's reizen dus ook achterwaarts. Mijn hooinet is 3 bij 3 qua maas, dit omdat mijn ene pony het voor elkaar kreeg om vast te zitten met zijn hoeven in een 5 bij 5 qua maas op de trailer. Hij wilde toen uit de trailer klimmen via het hooinet. Bij mij gaat het overigens wel om mini shetlanders en ze staan altijd lekker rustig hooi te knabbelen onderweg. Het eruit willen klimmen was tijdens een evenement toen ik ze gescheiden had dus sindsdien een slowfeeder erin. Ik zou dus minstens een maaswijdte nemen waar ze niet met de hoeven in passen.

Alex en Jorie <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:06

Niet de grofste maas nemen, daar valt het hooi makkelijk uit en dan is het net zo leeg met het hooi op de grond.

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:32

Gewoon een hooinet, niet verder over na gedacht. Deze had ik gewoon al en werkt prima.

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:53

Ik heb een klein hooinet met grote mazen maar die werkt alleen voor hele korte ritten want mn paard trekt daar in no time alles uit en dan ligt het op de grond. Ook wel een hooizak met 1 gat gehad maar die kon idd omdraaien en dan heb je een gefrustreerd paard. Nu heb ik een hooizak met grote mazen die ik op 2 plekken vast kan maken dus die kan niet omdraaien. Er zit een stang in waardoor hij mooi stabiel in de trailer hangt. Met het hooinet wapperde de helft van het hooi mn hele trailer door als ik de raampjes open zette, niet zo handig als je net je paard helemaal stofvrij hebt gemaakt :')

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 09:38

Welke zak heb je??

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:20


Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:12

Dee_Es schreef:
Ik heb deze https://www.horsetopshop.com/products/w ... en-hooizak
Ik maak 'm dus op 2 punten vast onderaan de raampjes waardoor de zak niet kan gaan draaien.

Deze heb ik ook. Vind het een fijne zak en hangt heel stabiel. Alleen niet geschikt voor een baldadige eter.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 16:25

Mijne kan redelijk baldadig eten als de mazen te klein zijn of als hij veel stress heeft. Dan eet ie nogal “ bozig”..

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:06

3x3 vind ik inderdaad te klein voor in de trailer. Ik denk dat bijvoorbeeld 5x5 een mooie maat is.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 10:39

Heeft iemand een idee of er ook hooi zakken zijn die je aan de onderkant of zijkant kan vastmaken?
Als ik alleen bovenaan vastmaak denk ik dat een zak als een bokszak door de Trailer wappert.

Of kom ik dan toch op een hooinet uit?
Wíl vandaag wat kopen met alle kortingen nu..

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:42

Ik maak een hooinet met een extra karabijnhaak vast aan een van de trailies.
Nu zijn beide paarden niet zo van het eten onderweg, dus meestal gooi ik de voerbakken op de zadelkamer vol met grasbrok en een plak hooi er op, en dat is altijd ruim voldoende.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:46

Ik maak het hooinet naast boven ook altijd vast met een strotouwtje aan de tralies van de trailer of ander punt waar je het aan vast kan maken. Touwtje gewoon door de mazen halen aan de achterkant en vastmaken aan beide kanten. Ik wil inderdaad ook geen boksbal.
Ik heb ook een hooitas bij stal hangen en dat lijkt me nog meer een boksbal dan een net. Plus dat ze uit een net van alle kanten kunnen eten en uit een tas niet als deze omdraait. Voor mij ook een reden om geen tas in de trailer te gebruiken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:12

Ik heb wel eens een tas gezien met een ringetje onder en eentje boven, maar welk merk... geen idee meer. Nadeel was wel dat die tas één groot gat had om uit te eten, mijn ruin had ‘m zo leeg, groot deel lag op de grond en kon hij dus niet meer bij.

Oy with the poodles, already


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers