Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:17

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Jim Hollander/ FEI


Waar voorheen varkens werden gehouden, draait het in de toekomst om springpaarden africhten, trainen en verhandelen: Valkenswaard krijgt er weer een vijfsterren Dynastie-achtig paardenpaleis bij op de ‘boulevard’.

Deze keer is het een Spaanse springruiter Lopez de la Osa Escribano, die grond heeft gekocht in Valkenswaard. Hij heeft zijn oog laten vallen op een voormalig varkensbedrijf aan de Grensweg. Dat is zo ongeveer in de achtertuin van de Maastrichterweg, of de ‘paardenboulevard’, zoals dit stukje Valkenswaard is gaan heten.

Hier, op steenworp afstand van de indrukwekkende topsportarena van Jan Tops wil de Spanjaard varkensstallen omtoveren tot een hoogwaardig internationaal hippisch bedrijf met ‘allure en aanzien’, zoals dat in een schriftelijke aanvraag bij de gemeente is verwoord.

Het is de bedoeling dat de paardenhouderij het neusje van de zalm wordt, met een luxueuze binnenrijhal, ontvangsthal en bedrijfswoning die stuk voor stuk klasse uitstralen. In de plannen zijn stallen voor 44 paarden ingetekend en twee studioappartementen voor werknemers. Tevens wil de ondernemer er twee riante gastenverblijven van elk 135 m2 laten bouwen. Hier kunnen vermogende buitenlandse klanten kort verblijven als zij een nieuw paard willen kopen. Daarnaast zijn er allerlei faciliteiten voorzien, zoals een galopbaan. Ook de longeercirkel, stapmolen en buitenrijbak ontbreken niet.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:06

En voor de paarden 2 postzegeltjes en een stapmolen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:10

crazycactus schreef:
En voor de paarden 2 postzegeltjes en een stapmolen?

Precies wat ik dacht :=.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:13

Ik ook...

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:18

Zijn de varkens niet meer de l*l dan zijn het de paarden :roll:

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:22

Word je als paard toch blij van! Kun je op je instagram laten zien hoe mooi je stal is, hoe je gym eruit ziet! of foto's van je voer. Elke paarden-Influencer zal er de hele wereld mee kunnen laten zien hoe zijn wereld eruit ziet.

En mijn paard maar overdag in een wei staan... geen haan die naar haar instagram kraait.. zo sneu.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:26

allure en aanzien.........als dat voorop staat vrees ik altijd voor de behoeftes van de paarden zelf: weidegang etc.....

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:34

crazycactus schreef:
En voor de paarden 2 postzegeltjes en een stapmolen?


Precies wat ik dacht. -O-

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Valkenswaarder "paardenboulevard" breidt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:50

Ik denk dat “zeer veel luxe voor de ruiter, iets minder luxe voor het paard” een goede omschrijving is helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:51

Benfan schreef:
Word je als paard toch blij van! Kun je op je instagram laten zien hoe mooi je stal is, hoe je gym eruit ziet! of foto's van je voer. Elke paarden-Influencer zal er de hele wereld mee kunnen laten zien hoe zijn wereld eruit ziet.

En mijn paard maar overdag in een wei staan... geen haan die naar haar instagram kraait.. zo sneu.
Jeetje, wat doe je je paard aan? Zeker ook nog in wintervacht en zo min mogelijk gewassen met lekker geparfumeerde shampoo? Arm dier. -O-

Overigens: krijgen de werknemers nou studio's of appartementen? :+

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:59

Mkango schreef:
Benfan schreef:
Word je als paard toch blij van! Kun je op je instagram laten zien hoe mooi je stal is, hoe je gym eruit ziet! of foto's van je voer. Elke paarden-Influencer zal er de hele wereld mee kunnen laten zien hoe zijn wereld eruit ziet.

En mijn paard maar overdag in een wei staan... geen haan die naar haar instagram kraait.. zo sneu.
Jeetje, wat doe je je paard aan? Zeker ook nog in wintervacht en zo min mogelijk gewassen met lekker geparfumeerde shampoo? Arm dier. -O-

Overigens: krijgen de werknemers nou studio's of appartementen? :+


Nee, wel een beetje luxe. Net zoals Glamping zeg maar, zo word ze gehouden. Maar wie wil er nu kijken naar een luxe camping? Je loopt nog steeds met een wc rol naar de wc!! iedereen die weet wat je gaat doen. Maar geschoren, en dan een deken op. Maar dan wel een vieze, en niet eens een echt merk waar mensen wat over willen horen! Gewoon degelijk, net als de schoenen van de Scapino.

De werknemers? die laten ze gewoon op het terrein wonen zodat zodat ze altijd in de buurt zijn! Altijd op je werk aanwezig.. ook als je vrij bent. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:35

Benfan schreef:
Nee, wel een beetje luxe. Net zoals Glamping zeg maar, zo word ze gehouden. Maar wie wil er nu kijken naar een luxe camping? Je loopt nog steeds met een wc rol naar de wc!! iedereen die weet wat je gaat doen. Maar geschoren, en dan een deken op. Maar dan wel een vieze, en niet eens een echt merk waar mensen wat over willen horen! Gewoon degelijk, net als de schoenen van de Scapino.

De werknemers? die laten ze gewoon op het terrein wonen zodat zodat ze altijd in de buurt zijn! Altijd op je werk aanwezig.. ook als je vrij bent. :(:)
Een vieze deken? :oo Arm, árm dier. Daarmee ga je de Instagrammer of the Year Award niet winnen, nee. :)) (Zonder gekheid: wat een leuk paard heb je!)

Ik refereerde met die opmerking aan het feit dat het artikel het heeft over ‘studioappartementen’. Het is óf een appartement óf een studio. :+ En wie wil zijn werk nou niet eten, slapen, ademen? (o ja, ik. Daarom ben ik er ook mee gekapt. :') )

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:52

Jammer van het aanzien allure verhaal, het wordt ook geen paardenparadijs maar een ruiterparadijs

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:26

Mkango schreef:
Benfan schreef:
Nee, wel een beetje luxe. Net zoals Glamping zeg maar, zo word ze gehouden. Maar wie wil er nu kijken naar een luxe camping? Je loopt nog steeds met een wc rol naar de wc!! iedereen die weet wat je gaat doen. Maar geschoren, en dan een deken op. Maar dan wel een vieze, en niet eens een echt merk waar mensen wat over willen horen! Gewoon degelijk, net als de schoenen van de Scapino.

De werknemers? die laten ze gewoon op het terrein wonen zodat zodat ze altijd in de buurt zijn! Altijd op je werk aanwezig.. ook als je vrij bent. :(:)
Een vieze deken? :oo Arm, árm dier. Daarmee ga je de Instagrammer of the Year Award niet winnen, nee. :)) (Zonder gekheid: wat een leuk paard heb je!)

Ik refereerde met die opmerking aan het feit dat het artikel het heeft over ‘studioappartementen’. Het is óf een appartement óf een studio. :+ En wie wil zijn werk nou niet eten, slapen, ademen? (o ja, ik. Daarom ben ik er ook mee gekapt. :') )


Maar goed dat de dierenpolitie niet word gebeld! Of nog erger, de paarden-mode-politie! Dat blauwe dekje van 2009 kan echt niet meer!

Ik snap je, ik zou het niet weten. Echte luxe zal het wel niet zijn. Goedkope manier om je mensen dichtbij te houden. Of nog erger, goedkope buitelands personeel! (ik ben van mening dat buitenlands personeel net zoveel betaald moet krijgen als een Nederlander)

De echte vraag is natuurlijk, hebben ze wel Wifi!

En ja, ik heb een heel leuk paard! Een echte work-a-holic! super lief dier!

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:35

Als het net zo wordt als de stal van Jan Tops dan is het een martelstal voor paarden, altijd binnen staan is niet meer van deze tijd, ook niet in ruime stallen. Hier een filmpje over de voorzieningen van Tops stables.
https://youtu.be/oco-tLkmOyU

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:24

Zijn dat werkelijk alle weides die ze hebben bij Stal Tops?
Om te janken zeg... :n

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:23

Benfan schreef:
Word je als paard toch blij van! Kun je op je instagram laten zien hoe mooi je stal is, hoe je gym eruit ziet! of foto's van je voer. Elke paarden-Influencer zal er de hele wereld mee kunnen laten zien hoe zijn wereld eruit ziet.

En mijn paard maar overdag in een wei staan... geen haan die naar haar instagram kraait.. zo sneu.

_O-

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:29

Jorex schreef:
Als het net zo wordt als de stal van Jan Tops dan is het een martelstal voor paarden, altijd binnen staan is niet meer van deze tijd, ook niet in ruime stallen. Hier een filmpje over de voorzieningen van Tops stables.
https://youtu.be/oco-tLkmOyU

Geen ruime stallen? Zal wel aan mij liggen maar de boxen zijn anders mooi ruim.
Altijd binnen staan? Ze stemmen het af op de paarden zoals Edwina zegt.
Vergis je niet in deze topsporters daar op stal, ieder heeft afgestemd voer van de beste kwaliteit,als ze maar denken dat er iets niet goed is worden ze gelijk nagekeken.
Hun haranchement is op hun afgestemd álles moet passen want als dat niet zo is kan zo'n paard niet optimaal presteren. Dat geldt ook voor het welzijn rondom de paarden.
Zelf het klimaat op stal is optimaal.
En ik ben het volledig eens dat het paard niet ziet of het een mooie stal is dat wil de mens,geen probleem lijkt mij.
Jammer dat je sporters met bospaarden vergelijkt....
Zij kunnen niet zomaar blessures perimenteren,zij houden hun paarden graag heel.
Ik heb er 3 op 1 stal staan en zij kunnen niet bij elkaar buiten, ons grote paard,opa 19jaar die denkt dat hij 4 is(begonnen aan zijn 2e jeugd) staat apart. Jammer voor hem maar hou ze graag heel.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:34

vivana schreef:
Jammer dat je sporters met bospaarden vergelijkt....
Zij kunnen niet zomaar blessures perimenteren,zij houden hun paarden graag heel.
Ik heb er 3 op 1 stal staan en zij kunnen niet bij elkaar buiten, ons grote paard,opa 19jaar die denkt dat hij 4 is(begonnen aan zijn 2e jeugd) staat apart. Jammer voor hem maar hou ze graag heel.


Paarden zijn paarden, of ze in de sport lopen of niet. En veel vrije beweging en vrij lichaamscontact met soortgenoten hoort tot hun levensbehoeften. Is dit niet gegeven, kan je spreken van een manier van paardenhouden die gericht is op de behoeftes van de mens, niet op die van het paard. Dat is een keuze die je maakt, maar het mag ook benoemd worden.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:35

soesita schreef:
vivana schreef:
Jammer dat je sporters met bospaarden vergelijkt....
Zij kunnen niet zomaar blessures perimenteren,zij houden hun paarden graag heel.
Ik heb er 3 op 1 stal staan en zij kunnen niet bij elkaar buiten, ons grote paard,opa 19jaar die denkt dat hij 4 is(begonnen aan zijn 2e jeugd) staat apart. Jammer voor hem maar hou ze graag heel.


Paarden zijn paarden, of ze in de sport lopen of niet. En veel vrije beweging en vrij lichaamscontact met soortgenoten hoort tot hun levensbehoeften. Is dit niet gegeven, kan je spreken van een manier van paardenhouden die gericht is op de behoeftes van de mens, niet op die van het paard. Dat is een keuze die je maakt, maar het mag ook benoemd worden.

_/-\o_ Ik zeg soms er zijn mensen die geven om het paard en zijn welzijn, en dus het paard buiten zetten met soortgenootjes en mensen die geven om de paardensport en centjes

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

@Vivana en waarom lukt het Carl Hester dan wel om zijn sportpaarden overdag in de wei te hebben? Ik zeg overigens niet dat de stallen klein is. Nee het maakt een paard geen bal uit of de stal ruim is of niet, hij krijgt geen frisse lucht, mag niet grazen, oftewel mag niet doen wat de basis is van zijn leven. Ik zeg dat binnenstaan niet meer van deze tijd is ook als de stallen ruim zijn. Die 2 mini-zandpaddocks zijn gewoon niet genoeg, ik geloof nooit dat die paarden meer dan 3 uur per dag uit hun stal zijn en in geen van die uren krijgen ze sociaal contact. Geen wonder dat we zoveel sociaal verknipte paarden hebben.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 13-01-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

soesita schreef:
Paarden zijn paarden, of ze in de sport lopen of niet. En veel vrije beweging en vrij lichaamscontact met soortgenoten hoort tot hun levensbehoeften. Is dit niet gegeven, kan je spreken van een manier van paardenhouden die gericht is op de behoeftes van de mens, niet op die van het paard. Dat is een keuze die je maakt, maar het mag ook benoemd worden.

Anderzijds is het niet de keuze van een paard om bereden te worden en in gevangenschap te moeten leven...
Het is een gewoonte en ze weten niet beter,ze worden niet gefokt om vrij rond te kunnen lopen.
@LiannePuthzy; dat is hun drive ,presteren en als zo'n dier niet lekker in zn vel zit kan dat niet.
En klopt,je kunt als je héél goed bent veel verdienen,mooie bijkomstigheid.Zo blijft het betaalbaar en paarden komen niet zomaar in de handel of bij een slager terrecht.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:42

Jorex schreef:
@Vivana en waarom lukt het Carl Hester dan wel om zijn sportpaarden overdag in de wei te hebben? Ik zeg overigens niet dat de stallen klein is. Nee het maakt een paard geen bal uit of de stal ruim is of niet, hij krijgt geen frisse lucht, mag niet grazen, oftewel mag niet doen wat de basis is van zijn leven. Ik zeg dat binnenstaan niet meer van deze tijd is ook als de stallen ruim zijn.

Nou een ruime stal is voor elk paard of pony gewenst. waarom moet een kleintje in een box van 2 bij 2?
mijn kleine B staat mooi in een box van 3 bij 3,5. Kan lekker languit liggen.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:49

vivana schreef:
soesita schreef:
Paarden zijn paarden, of ze in de sport lopen of niet. En veel vrije beweging en vrij lichaamscontact met soortgenoten hoort tot hun levensbehoeften. Is dit niet gegeven, kan je spreken van een manier van paardenhouden die gericht is op de behoeftes van de mens, niet op die van het paard. Dat is een keuze die je maakt, maar het mag ook benoemd worden.

Anderzijds is het niet de keuze van een paard om bereden te worden en in gevangenschap te moeten leven...
Het is een gewoonte en ze weten niet beter,ze worden niet gefokt om vrij rond te kunnen lopen.
@LiannePuthzy; dat is hun drive ,presteren en als zo'n dier niet lekker in zn vel zit kan dat niet.
En klopt,je kunt als je héél goed bent veel verdienen,mooie bijkomstigheid.Zo blijft het betaalbaar en paarden komen niet zomaar in de handel of bij een slager terrecht.


Dus als ze niet beter weten is het daarom oke?
Oke, dan ga ik mijn kinderen vanaf hun geboorte opsluiten in kelder, ze mogen als ze oud genoeg zijn er elke dag evenuit om het huis te poetsen.
Geen probleem toch, want ze weten niet beter en ik heb ze specifiek voor dat doel op de wereld gezet :j

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:50

Mijn mini-shetlanders staan mooi in een paddock met een schuilstal van 2 bij 4 meter en de paddock zelf is 8 bij 12 's nachts, dus die hebben altijd keuze. Maar ze liggen het liefst in het zand en kunnen daar ook heerlijk languit liggen. Ik snap niet waarom je mijn woorden zo dusdanig verdraaid dat je denkt dat ik paarden in hokjes van 1 bij 1 meter wil hebben. Nee ik wil ze in ruime stallen hebben met een uitloop eraan die minstens net zo groot is als de stal en waarbij ze contact kunnen hebben met de buren ipv in ruime stallen zonder enig contactmogelijkheid met andere paarden. En daarnaast overdag in groepjes de wei op. Dat is wat ik alle paarden toewens. Het paard waarbij ze in de box gaan oogt gewoon depressief zo weinig reactief, dus nee, goed zal niet zijn voor het wezen paard. Iets wat ze in Engeland allang wisten, dus daar gaan ook de topsporters gewoon de wei op. ;)