Bijna een jaar lang met Flex!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 22:01

We beginnen 2020 nog met Sjaak! Op dat moment mijn 5-jarige ruin:

1.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

Helaas was de klik gewoon echt verdwenen en hadden we beide geen lol meer in het rijden en alles er omheen..
In Februari besloten hem dan ook op internet te zetten, en aan de eerste persoon die kwam kijken was hij al verkocht!

Ik was nog erg in twijfel of ik wel/geen paard terug ging kopen.. Nu had ik nog 2 weken voor de stalling betaald, en met mijn vader overlegd dat we beide 1 paard zouden 'uitzoeken' op internet en daar zouden gaan kijken :'). Was het niks, dan gingen we ook niet verder kijken.
Het paard wat hij leuk vond was al verkocht, maar ze hadden nog 2 andere paarden tekoop.
Vrijdags hebben we Sjaak weggebracht, en zaterdagmiddag stapte we in de auto om te gaan kijken. En daar stond 'ie dan; Flex!
Een 9-jarige ruin van 1,70 groot, afstamming onbekend. Braaf, maar kende nog vrij weinig en zag er niet uit.
Slecht gebit, slechte voeten en te dun met een lelijke wintervacht. Maar wat was 'ie leuk <3

Toen we thuis waren besloten dat 'ie toch wel erg leuk was, en we er vast wat van konden maken.
En zo zaten we zaterdagavond weer in de auto om hem op te halen :')
2.
Afbeelding

En zo begon de APK! Dierenarts, tandarts, osteopaat en zadelmaker!
Zijn tanden..

Ik was met rijden wat onzeker geworden, dus de eerste keer er op vond ik erg spannend, maar was was hij braaf!
3.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

Scheerapparaat er over, en toen was er ook te zien dat hij niet heel veel vetjes over had..
Klik Sharon Pouls fotografie

In April had ik een nieuw veelzijdigheidzadel gekocht, met de gedachte met hem meer te gaan springen/crossen en meer de bossen in te gaan.
In Maart durfde ik eindelijk de grote crosswei in te gaan op stal, en ondanks dat ik het best spannend vond, hebben we lekker rondgereden en wat crosshindernisjes meegepakt!
4.
Afbeelding
Sharon Pouls fotografie

Klik Sharon Pouls fotografie

En natte voeten halen in de poel!

En hij werd met de dag stoerder! <3
5.
Afbeelding

Ondertussen sprong iemand anders wekelijks met Flex. Ik vond het toch nog best eng, en Flex was nog best onervaren. Zo kon hij van haar veel leren, en kon ik het later oppakken :D. En wat vond hij het leuk!
6.
Klik Manon van Spijker fotografie

In Juni hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Een dag nadat we een hypotheekgesprek hadden gehad. Dus dat ging ook lekker snel :').
Daardoor besloten Flex tekoop te zetten. Ik zag niet hoe ik het moest combineren, als 21-jarige met een fulltime baan..
Helaas was het geen succes dus besloten hem nog wat verder te trainen en later in het jaar weer te kijken.

In Juli had ik een fotoshoot van Claudia Dermois gepland staan.
Voor het eerst met Flex naar het bos, dus ik was heel benieuwd wat hij er van zou vinden. Maar wat deed hij het goed, en wat zijn de foto's gaaf geworden <3
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Het begon toch erg te kriebelen, dus eind Juli heb ik een startpas aangevraagd en heb ik hem meegenomen op wedstrijd! Voor het eerst in zijn leven tussen de witte hekjes. Hij vond het spannend, maar deed het superbraaf! Hij liep in de B 2 winstpunten en in Augustus hadden we nog een punt gereden in het L!
10.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

Eind Augustus heb ik hem toch maar weer tekoop gezet, maar nadat dat ook geen succes was, heb ik tóch besloten hem te houden. Ik vond hem stiekem toch te leuk en moest er niet aan denken dat hij verkocht werd.
Ik heb hem toen verhuisd naar een andere stalling. Hier heb ik met Sjaak ook een tijdje gestaan; Heerlijk aan het bos!
Eind Augustus heb ik mijn BE rijbewijs gehaald, dus samen met mijn vriendin Flex ingeladen voor een fotoshoot in het bos!

11.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

12.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

En zo volgden al gauw onze eerste buitenritten!
Gewoon direct alleen op pad, en wat geeft hij dan een vertrouwd gevoel, ondanks dat hij het zelf ook nog heel spannend vind! <3
13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

En nu zijn we lekker door aan het trainen, hebben veel les en hobbelen wat rond in de bossen, wat we beide steeds leuker vinden :D
Ik hoop volgend jaar weer te kunnen starten, want ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.

15.
Afbeelding
Manon van Spijker fotografie

1.
Afbeelding

15.
Afbeelding


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:06

Stoer paard :j <3

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:19

Wat een super leuk en stoer paard heb je ervan gemaakt. Snap dat hij met zo'n tanden niet heel dik was. Duidelijk dat jullie samen wel de klik hebben. Hoop dat je het vol kunt houden allemaal, dan gaan jullie vast nog prachtige dingen beleven samen. Veel plezier

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:30

Zo’n leuk stel jullie! Lekker genieten samen! <3

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:38

Helemaal mijn type paard, ik vind 'm ook heel stoer en jullie vormen een mooie combi.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:38

Wat een progressie heb je gemaakt met Flex! Heerlijke uitstraling heeft hij en jullie zijn een mooi plaatje samen :) .

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:51

Knappe Flex! Jullie zijn een leuke combi <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:55

Wat een knap paard is het geworden! Leuke combi zijn jullie. Hij is idd een stoer paard. Leuk hoor. Ik wens jullie samen nog heel veel plezier!

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:10

Jaaa Flexie <3 Super leuk om het jaar zo in een topic te zien, wat vliegt de tijd! Jullie zijn echt gegroeid samen afgelopen jaar, kan niet wachten om jullie te meeten binnenkort :))

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:17

Wat is het een ontzettend stoer paard geworden en zie jou glimlachen op de eerste rijfoto. Dat is toch goud waard? Zo'n paard nooit verkopen als je er blij mee bent, je weet nu wat je hebt en wat voor leuke dingen jullie samen kunnen doen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-20 17:49

Wat een reactie's! Super leuk om te lezen :D

@Simone
Jaaa, we komen zeker volgend jaar jouw kant op. Super gezellig!

@littleroosie
Inderdaad! Ik kon het echt niet over m'n hart verkrijgen hem te verkopen.. Ik heb 2 paarden hiervoor gehad, maar dit is zo'n ander paard en veel meer m'n maatje, haha!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:53

Wat een leukerd is het toch! Wie had verwacht dat hij zo gaaf en stoer zou worden!

Snel weer samen buitenritten. <3
Dat je 'm niet verkocht kreeg had gewoon zo moeten zijn!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 10:55

Esaqar schreef:
Wat een leukerd is het toch! Wie had verwacht dat hij zo gaaf en stoer zou worden!

Snel weer samen buitenritten. <3
Dat je 'm niet verkocht kreeg had gewoon zo moeten zijn!

Haha inderdaad. Volgensmij waren er genoeg die dachten; 'Wat heb je nu weer gekocht' :')

Jaa, gaan we zeker doen <3

Rosa73
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-04-18
Woonplaats: Hilversum e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:27

Mij geeft dit een heel ongemakkelijk gevoel. In februari je paard verkopen, twijfelen of je een nieuw paard wilt kopen. Het toch doen en dan na enkele maanden weer te koop zetten, en nog eens en nog eens. Ik vind het nogal onnadenkend allemaal. Het is geen fiets... Sorry..

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:36

Rosa73 schreef:
Mij geeft dit een heel ongemakkelijk gevoel. In februari je paard verkopen, twijfelen of je een nieuw paard wilt kopen. Het toch doen en dan na enkele maanden weer te koop zetten, en nog eens en nog eens. Ik vind het nogal onnadenkend allemaal. Het is geen fiets... Sorry..

Ik had om eerlijk te zijn het zelfde gevoel bij het lezen... Maar fijn dat je nu een beslissing hebt gemaakt

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-20 10:59

Jammer dat mensen na zo'n korte tekst alweer zo'n conclusie trekken. Ondanks dat ik het niet hoef te doen, ga ik het toch maar uitgebreid uitleggen. Want ik dit soort berichten heb ik weinig zin.

Ik heb inderdaad getwijfeld een nieuw paard te kopen. Een paard kopen is inderdaad niet niks. En dan nog met 'oog op de toekomst' etc.
Mijn vriend is geen paardenvent, dus die had al gauw van; Doe maar niet. We willen in 2021 een huis gaan kopen.
Flex sprak mij mega aan, en ik heb hem gekocht met de gedachte; "We zien wel hoe het gaat lopen. We hebben nu geen huis, en ik kan het financieel gemakkelijk opbrengen. En ik wil mijn hobby niet zomaar opgeven."
In Juni hebben wij gewoon een hyptoheekgesprek gehad. Niet met de intentie om direct een huis te kopen, maar om te kijken wat we zouden kunnen. Mochten we ons droomhuis tegen komen in deze gekke huizenmarkt, konden we altijd kijken. Maar dat we zó snel een huis zouden kopen had niemand verwacht.
Toen heb ik besloten hem toch maar te verkopen, wat ik heel moeilijk vond(!). Helaas waren het allemaal geen match met Flex, en zat ik met een ontiegelijk gestresst paard door al die verschillende mensen. Daardoor heb ik hem er uit gehaald, verder getraind en hem een tijd later opnieuw tekoop gezet. Ik had 2 mensen die oprecht geinteresseerd waren, maar het beide helaas niet zijn geworden.

Aangezien Flex echt m'n maatje is geworden en het mij echt aan het hart ging (Als je het graag wil weten; Ik heb geregeld uitgehuild bij een collega op de werkvloer omdat alles mij teveel werd). En toen heb ik met m'n vriend besloten dat Flex mag blijven.


Doe met de tekst wat je wilt, heb je eigen mening; Prima.
Maar je hoeft niet te zeggen dat ik nergens over na heb gedacht, want dat is niet zo :').

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:07

Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden :n
Als je de eerste foto's die je mij toen stuurde hier neer had gezet, en er een opknap-topic van had gemaakt had je deze reacties niet gehad. Zelfs niet als je 'm wel verkocht had. Je hebt dit paard fantastisch opgeknapt binnen een jaar en je hebt er je maatje in gevonden. Super fijn juist! Ik ben trots op je :D

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:49

Wat een super leuk paard! Wat heb je hem fijn opgeknapt en fijn aan het lopen. En een paard kopen is niet per se een levenslange verbintenis. Het leven kan soms gek lopen. Vooral genieten dus!! :D

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:16

Poeh, enorm mooi paard, zuinig op zijn en nooit meer in de verkoop zetten ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-20 23:23

Dankjullie! <3

We staan ook in uitgelicht zag ik vanmiddag, superleuk! :D

Jackyyb

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:33

Mooi overzicht zo en het moest gewoon zo lopen!
Lekker genieten samen en je kent hem echt al niet weer, super!

Kato; Ferdinand X Houston ; B+12 ; L1+13 ; L2+14 ; M1+13 ; M2+10 ; Z1+6

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 02:01

Prachtig paard en hij is goed opgeknapt.
En ach, die meningen....
Bladvulling voor Bokt.. :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-20 12:19

Dankjullie! :D

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Bijna een jaar lang met Flex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:24

Wat is hij leuk geworden!!
Ik hoop dat jullie nog lang samen kunnen genieten !

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:43



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Kimmie235, Larislaatje, lizy29, Mariett en 92 bezoekers