[SCH] [WIP] Toller kalender

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

[SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 13:04

:wave:

Ik ben na mijn afstuderen begonnen aan een kalender gericht op Nova Scotia Duck Tolling Retrievers - Tollers, dus. Alles in aquarel, alles met een licht surrealistische twist. Voor wie dat leuk vindt deel ik hier de voortgang van verschillende werken - als je benieuwd bent naar nog meer plaatjes, kijk dan vooral even verder via mijn onderschrift :)

Dit is de schets van mijn slapende Toller. Tollers staan bekend om hun, eh.... bijzonder relaxte manier van slapen.

Afbeelding


En dit is de uitwerking ervan:

Afbeelding

Afbeelding

Meerdere schilderijen zullen gebaseerd zijn op de achtergrond van de Toller als jachthond. Nu houd ik zelf niet per se van jachtplaatjes, maar een beetje wild is nooit weg. Ik ben me steeds meer aan het verdiepen in mogelijkheden om wild en honden te combineren op een manier die voor mij wel goed aanvoelt, door bij beide de kracht en de schoonheid te benadrukken en het wild niet als prooi te zien. Een van deze schilderijen is deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In dit filmpje kun je zien hoe ik dit schilderij gemaakt heb: https://www.youtube.com/watch?v=FlKC6-yrVcY

En voor het schilderij waar ik nu mee bezig ben heb ik deze schetsen nodig.... wie weet al wat er komt?

Afbeelding

De komende dagen ben ik hier nog wel mee bezig. Bovendien moet ik het hele proces van de definitieve kalender ontwerpen en naar de drukker sturen nog doorlopen. Een beetje spannend, maar vooral heel erg leuk! Ik deel het graag hier als jullie dat ook leuk vinden :)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:22

Fantastisch, ben jaloers op je techniek...
Vooral die van de hond met de puppies ziet er geweldig mooi uit.
Vooral meer van dit proces posten!

BelgenGek

Berichten: 2223
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:48

Wat gaaf!

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:06

Super gaaf :j
Heel erg knap gedaan. Ik volg graag mee :)

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 18:11

Dankjulliewel! Ik ben vandaag en gisteren lekker bezig geweest en zal morgen weer wat leuke updates voor jullie plaatsen :j

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:28

Leuk! Ik ben zelf ook in het bezit van een toller :D
Mooi resultaat al

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-20 19:23

Hier zijn m'n eendenkuikens! Ik heb echt dikke schik gehad met deze beestjes en heb het schilderij bijna af, ben er echt al heel blij mee. Maar vooralsnog verblijd ik jullie met deze tussenstappen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 11:22

En dit is het resultaat van mijn Nova Scotia Duckling Retriever :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben inmiddels bezig met een offerte bij een drukker waar ik eerder al kaarten besteld heb en waar ik heel tevreden over was. De beste man wilde direct twee kalenders bestellen toen ik zei dat het een specifiek hondenras betrof en was ernstig teleurgesteld toen het geen teckels bleken te zijn... dus misschien is dat iets voor volgend jaar :+

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Sodeletuut

Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:47

Wauw wat ontzettend gaaf!

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 12:38

Dankjewel! :)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:40

Oh!!! Wat leuk! Meer graag! :D

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

soesita

Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:41

Met het thema heb ik niet veel (kende het hondenras ook niet) maar je teken- en schilderstijl vind ik fantastisch en ongeacht het onderwerp echt mooi om naar te kijken. Mijn complimenten!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-20 10:41

Ir111 schreef:
Oh!!! Wat leuk! Meer graag! :D


Dankjewel! Komt goed :D


soesita schreef:
Met het thema heb ik niet veel (kende het hondenras ook niet) maar je teken- en schilderstijl vind ik fantastisch en ongeacht het onderwerp echt mooi om naar te kijken. Mijn complimenten!


Dat vind ik leuk om te horen, want dat is ook echt mijn doel. Natuurlijk is het ''leuker'' voor liefhebbers van dit ras, maar ik zie graag dat iedereen graag naar mijn schilderijen kijkt en daar nieuwe dingen in ontdekt :j

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41533
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:24

Jaaa, zo cool <3.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-20 15:41

Dankjewel San! Hier is weer een stukje van het een of ander... zien jullie 't al?
Voor dit schilderij heb ik alleen maar in het wild voorkomende bloemen en vlinders uit Nova Scotia gebruikt. Ook als is dat meer iets wat alleen de 'kenner' zal zien, ik vind dat toch altijd een leuke extra.

Afbeelding

En ik heb ook een update op m'n kalender: zoals jullie wel gemerkt zullen hebben had ik niet zoveel tijd, dus eigenlijk is de kalender al af ;-) . Vandaag heb ik 'm naar de drukker gestuurd en hopelijk heeft hij de proefdruk donderdag af. Ik ben zo benieuwd!

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 10:47

Nou, de drukker zet er vaart achter! De proefdruk is klaar, ik ga 'm straks ophalen. Ik ben zo benieuwd... *\o/*

Dit is het schilderij waar ik gisteren al een stukje van deelde. Driemaal raden voor welke maand deze bedoeld is :D Ik heb hier ook nog een filmpje van, maar dat moet ik nog bewerken voordat ik het kan uploaden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:54

Wauw die vind ik heel erg gaaf!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:03

Wauw, echt prachtig!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:30

Ik vind ze allemaal prachtig en supercreatief!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 21:07

Dankjulliewel! Ik heb inmiddels de eerste proefdrukken beoordeeld en hij is in productie! Ik heb nog lang niet alle schilderijen online gedeeld zodat het ook een beetje een verrassing blijft voor de mensen die 'm kopen, maar deze hebben jullie (waarschijnlijk) nog niet gezien - die heb ik al eerder gemaakt en zijn er ook in gekomen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Fotografie van de hazen: Lindsay Savels Photography)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41533
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:31

Die middelste vind ik echt ontzéttend gaaf <3. Ze zijn allemaal prachtig, maar die springt er echt uit voor mij.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:53

Wat gaaf!
Zus van mn werkgever fokt met Tollers, die zou dit geweldig vinden!

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:59

Wat gaaf om het wild zo te combineren met de Tollers!
Niet alle tekeningen zijn mijn stijl... Maar dit idee en het zo ineen 'strengelen' heb ik nog nooit gezien. En dat vind ik erg gaaf!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] [WIP] Toller kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-20 11:48

Dankjulliewel allemaal! Fijn om te horen dat mijn (verschillende) stijlen jullie zo bevallen.

Hjolmer, je mag de zus van je werkgever natuurlijk altijd inlichten over deze kalenders :j de kans dat ze ons via-via kent is nog behoorlijk groot ook.

Het schilderij dat ik vandaag met jullie wil delen is voor mijn gevoel iets heel anders. Ik vind 'm een beetje cheesy, maar hij valt bij veel mensen enorm in de smaak. Altijd leuk om te merken hoe verschillend mensen reageren op mijn werk :)

Driemaal raden voor welke maand deze gebruikt gaat worden :D Hij komt ook beschikbaar als (kerst)kaart. Maandag worden de kalenders en de kaarten geleverd, dinsdag gaan de eerste al op de post. Het voelt echt heel erg als Sinterklaastijd voor mij, maar dan anders :+

Afbeelding

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)


Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:51

mar_fay schreef:
Dankjulliewel! Ik heb inmiddels de eerste proefdrukken beoordeeld en hij is in productie! Ik heb nog lang niet alle schilderijen online gedeeld zodat het ook een beetje een verrassing blijft voor de mensen die 'm kopen, maar deze hebben jullie (waarschijnlijk) nog niet gezien - die heb ik al eerder gemaakt en zijn er ook in gekomen :)

[ [url=m/PZsjXn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LaHpYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/86VRNN.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Fotografie van de hazen: Lindsay Savels Photography)


Wat leuk! Mooie werken en kleuren.

De 2e vind ik ook te gek! <3

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toffeltje en 53 bezoekers