[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:49

Haha ja :o 'moet' van de eigenaren nu ook maar gewoon door tot de 10 winstpunten (ze gunnen mij het Z1 debuut zo). Maar hoop dat de wedstrijden halverwege december weer mogen of meetmomenten. Vorige keer heeft ook het online rijden en de meetmomenten tijd samen gelopen.

Meestal dan ergens daar tussen haha. Ik kan mezelf dus echt niet punten :=

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:17

Zijn er nog meer mensen nog aan het refreshen voor de 19e? (of zelfs nog 12e!) De vorige keren had ik ze op za-wo en zo-do en nu za-? Het is al vrijdag :D ze maken het zo wel extra spannend :+

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:37

Ik hoop echt dat je zo nog voor het weekend hebt! De eerste keer had ik ook later punten. Zondag ingeleverde en pas dinsdag de week erna punten. De rest inderdaad ook uiterlijk donderdag

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:16

Wat een fijne bak hebben jullie, Fleur! :D Heb je je punten al? Ik hoop van wel!
Gefeliciteerd met je mooie winstpunt, Kiona! Een fijne opsteker weer! :)

Ik heb mijn punten vandaag wel teruggekregen, een krap winstpuntje. Kort maar duidelijk commentaar dat helemaal terecht was. :j

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:13

Imaginaerum schreef:
Wat een fijne bak hebben jullie, Fleur! :D Heb je je punten al? Ik hoop van wel!
Gefeliciteerd met je mooie winstpunt, Kiona! Een fijne opsteker weer! :)

Ik heb mijn punten vandaag wel teruggekregen, een krap winstpuntje. Kort maar duidelijk commentaar dat helemaal terecht was. :j


TOEN was het een mooie bak maar hij wordt helaas amper gesleept dus heel vaak ook een ramp om in te rijden. Voor vandaag is hij iig niet echt nat maar wel bobbelig.
En de punten van de 19e (zaterdag ingestuurd) heb ik nogsteeds niet terug. Maar ik heb voor nu maar mijn eigen doelen gesteld waar ik extra op wil letten. Ga zo namelijk weer een filmpje opnemen.

Jij gefeliciteerd met je winstpunt krap of niet, hij telt en fijn dat je wat met het commentaar kan.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:33

Herkenbaar, de verenigingsbak waar ik in rijd, wordt ook amper bijgehouden. := De hoefslag is een greppel en er zit een soort gat tussen G en H.. Heb helaas geen andere mogelijkheden, er is geen bak bij het boerderijtje waar ik Gen heb staan.

Ik hoop dat je snel je punten hebt!
Hoe ging het filmen? Wij gaan morgen een poging wagen. :j

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:53

Die greppel ken ik ook maar nu is hij al 4 weken goed te rijden :)

Filmen ging best goed! Had mijn eigen doelen gesteld en volgens mij zijn die wel gehaald :)
Mocht iemand het filmpje willen zien dan graag even via de app of pb.

Nu straks voor 2 proeven refreshen :D

Jullie veel succes vandaag!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:04

Ik ben wel benieuwd Fleury!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:33

Imaginaerum, krap of niet. Hij is wel mooi in tha pocket!

Fleury, echt knap hoe jij zo lekker zelf aan het puzzelen bent en elke keer wat beters neerzet!

Hier vandaag ook gefilmd, fijn losgereden en ook tevreden met het proefje. Middengalop links er meer uit kunnen rijden zonder dat hij zich eruit drukte en travers nog meer op 4 sporen, halsstrekken ging beter, weer geen spilbeen laten staan in de keertwending dus zelf tevreden. Was ook lekker aan het rijden :D wel 1 galopssprong bij het binnenkomen, zo zonde en whyyy? Doet ie nooit :') en in 1 middendraf werd hij wat te enthousiast dus een tactfout. Maar gewoon lekker 1x gefilmd en die dus ook ingestuurd. Ben benieuwd!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:46

Wij hadden vandaag eens iets anders . Door de Corona doen we elke zondag balkjes voor dummy’s
Maar vandaag dan in een clinic vorm bij lammert Laseur.
Dat was super leuk om te doen. Handige Harry werd steeds handiger erin

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:59

Onze bak houdt het tot nu toe erg goed. Als ik vind dat hij gesleept moet worden vraag ik de sleutels van de trekker aan m'n vader en dan doet hij het vaak meteen zelf. Zijn hobby dat trekker rijden :D ik moet zelf wel mest er uit halen en het onkruid weghalen langs de rand en hoeken. Maar goed wel het oordeel dat ik nooit de bak hoef te delen.

Wat leuk zo'n balkjes les. Daar kunnen ze echt handiger in worden. Ik geloof niet dat het echt aan ons besteed is. Vi denkt dat balkjes er zijn om aan te tikken. Zelfs als er maar 1 ligt doet ze nog haar best om in elk geval met 2 hoeven de balk aan te tikken.

Volgens mij begin je handigheid in de M2 proeven te krijgen Urosa. Je klinkt alsof je er meer vertrouwen in hebt dan enkele weken geleden.

Imaginaerum, krappe winstpunten tellen ook. En met dat buikje wordt het vast steeds lastiger met rijden.

Ik heb wel 2 keer gefilmd vandaag. Eerste proef ging best lekker, tot de rechtergalop. Tot 2 keer toe springt ze verkeerd aan. Overkomt ons nooit daarom was ik misschien wat sloom en corrigeerde niet goed en gebeurde het nog een keer. Dus ik had er de balen van en heb nog een keer gefilmd. Die was minder in de aanleuning en 2 rommeltjes. Maar geen verkeerde galop ;)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:11

Marjolein fijn dat de bak zich goed houdt! Regelmatig slepen scheelt ook zoveel.

Klopt Marjolein, begin meer grip te krijgen op de onderdelen :j

Sowieso zijn we ontzettend gegroeid in thuis proefjes rijden, dus dat scheelt ook voor de beleving :o In het begin was hij niet fijn te rijden op trens. Zo liep hij bijvoorbeeld ontzettend te trekken aan mijn linkerarm. Nu is hij met losrijden gewoon fijn en lijkt zelf de proefjes ook leuk of in ieder geval niet meer vervelend te vinden. Hij loopt niet meer zo te 'kloten' en wringen.

Jammer zeg van de rechtergalop! En is ook lastig als ze dat zo onverwacht doen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:19

Ik vond je proefje van deze week erg goed Urosa!

Ik heb eindelijk mijn punten van de 19e terug : 175 punten! We komen steeds dichterbij. En ookal is het nog geen winstpunt, ik ben echt wel trots dat we binnen 3 keer al 175 punten kunnen scoren :o en weer stond er onderaan bij: leuke pony <3 en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:30

Fleury, je zit er echt hartstikke dichtbij! *\o/*

Ik zou vandaag weer een proef opnemen, had er helemaal zin in na een tijdje pauze door stijfheid bij bijrijdpaard. Hij liep nu eindelijk weer OK. Maar helaas ging mijn eigen paardje opeens niet goed, dus ik wilde daar zijn en de DA erbij hebben. Hij is er nog :j maar hij wordt duidelijk ouder en minder fit, we zitten nu helaas wel in de laatste fase met hem en dat vind ik best confronterend. ‘s Middags had ik alsnog die proef kunnen rijden maar mijn hoofd stond er niet naar. Het is uiteindelijk ook niet zo belangrijk allemaal. In december weer nieuwe kansen..

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:45

Bedankt Fleury!
En ik vind het ook super van jou hoe je door blijft zetten en ontwikkelen!

Caaroo, groot gelijk! Zulke misschien laatste momenten met je paard is veel belangrijker. En snap dat zo'n naderend heel lastig is :(:) wel fijn dat bijrijd paard weer fijner loopt!

Ik heb vanavond echt een fijne les gereden. Moesten super hard aan het werk, maar I like. Kom met niks weg :=

Veel galopwerk gedaan, en ook gewerkt aan de vliegende wissels. Maar hij sprong hem nu gewoon echt heel mooi op de hulp van li-re. Instructrice werd helemaal enthousiast. En re-li had ik nu ook een best redelijke poging.

Nu echt wel het gevoel dat goed gaat komen :D Instructrice zei ook, hij toont al zo anders met het oefenen dan vorige keer. Dus ik heb er wel goed aan gewerkt de afgelopen weken :D

Nu weer heel a4 mee met werkpunten maar ook de leuke afsluiter. Veel verbeterd, goed gedaan! <3

Vrees wel dat ik morgen flink moet boeten, bewegen lukt nu al niet goed meer. Instructrice weet niet van mijn MS :o als ik het red zeg ik het liever niet omdat mensen je toch anders gaan bekijken. Als ik het red, blijf ik liever het maximale eruit halen. Les bij haar ook om de 2 weken, dus 1a2x per maand zo'n aanslag overleef ik wel.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:00

Klinkt goed Urosa :j heb je nog veel last gehad na je les?

Toen ik met mijn eigen paard nog reed, heb ik mijn toenmalige instructrice wel verteld dat ik (jeugd)reuma had. Dat vond ik toen prettig omdat ze sommige frustraties/dingen die niet lukten dan direct kon begrijpen. Maar ik was daardoor ook wel veel tijd kwijt aan simpelweg verdedigen dat ik echt nog wel even door kon rijden als het wat lastiger werd :') Ik kan me voorstellen dat je het liever voor je houdt zolang het werkbaar voor jou is, je kent jezelf het beste.

Gister het bijrijdpaard even gelongeerd na de fysio behandeling, hij was duidelijk goed los want ik heb nog nooit zo'n raket aan de longe gehad :+ En hij liep zo mooi ruim! Kan niet wachten om er eind van de week weer mee aan de slag te gaan.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:05

Ja, gisteren uitgeschakeld met migraine :+ Die had ik dan weer niet aan zien komen. Heb gelukkig normaal geen migraine. Ken het alleen als ik echt teveel over mijn grenzen ben gegaan, dan kan het eens gebeuren. Vandaag had ik nog wel paracetamol nodig maar geen migraine meer gelukkig. Morgen weer lekker rijden :D ben helemaal gemotiveerd nog door de les.

Dat is ook heftig. Een klasgenootje van mij had het ook. Ben jij er helemaal overheen gegroeid?

Wel fijn dat de fysio zoveel positief verschil gaf!

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:36

Oei! Ik hoop dat je vandaag weer fijn aan de slag kunt! :j

Ik zie veel mensen refreshen en mooie punten terugkrijgen dus ik zit ook te springen :+ nog eventjes geduld. Had niet verwacht dat dit systeem zo verslavend zou zijn.

Ik ben er redelijk overheen gegroeid. Ik heb wel nog dagelijks last van mijn lichaam (vooral in de herfst/wintermaanden), maar ik kan wel gewoon alles doen. Héél af en toe nog een slechte dag/nacht, maar dat komt gelukkig steeds minder voor. Vroeger was het veel heftiger en veel meer een beperking. En toen kende ik mijn eigen grenzen ook nog niet zo goed.

Vind het bewonderenswaardig dat je met MS zo fanatiek bezig blijft. Het is niet altijd makkelijk om je eigen grenzen zo te bewaken en dat anderen het niet direct aan je kunnen zien.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:53

Mijn instructrice weet ook niet wat ik heb (alleen zie je dat ik dun ben) ze vraagt er verder ook niet naar en we gaan gewoon paardrijden. Alleen gisteren gezegd dat ik een hele slechte dag had en heel erg moe was. Toen hebben we meer stapoefeningen gedaan, maar nog net zo streng hoor :D

Over streng gesproken, de jury van gisteren kon er zeker wat van :D Maaaaar mijn doel was focus op de contragalop en daar hadden we een 7 voor! Dus...... Doel BEHAALD! :D Dat de rest bijna allemaal onvoldoende was, ach ja :list: ik ben tevreden.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:47

Gelukkig had ik ook dezelfde jury en had ik ook veeeeel meer onvoldoendes dan normaal (en dan weer een 7 op het aanspringen in galop wat dus echt niet goed ging, kop in lucht en al maar goed), dus dan weet je dat het niet aan jou ligt, maar dat de jury gewoon wat strenger was. We gaan gewoon vrolijk door !
Fijn dat je instructrice wel streng blijft, maar ook de les aanpast als je aangeeft zo moe te zijn. Zo ben je wel lekker bezig, zonder dat het te veel energie kost.

Ik vind het ook heel knap van jullie allemaal om met dergelijke fysieke ongemakken zo fanatiek door te blijven gaan. Mij mankeert niets, maar ik vind het zo al moeilijk zat :P

Ik had gisteren springles, helemaal enthousiast omdat we weer echt lekker een rondje konden gaan springen. Was paardlief stront vervelend (rodeo wegspringen omdat iemand haar zadel van de grond naast de bak oppakt, wegschieten omdat een paard met zijn staart zwiept, omdat er een deur opengaat, omdat een ander paard zucht etc etc). Uiteindelijk ook wel fijne sprongen gemaakt maar man, wat zit ik me dan op te vreten. Normaal is ze hartstikke braaf, maar als we dan eens lekker mogen (wat ze zelf ook altijd erg leuk vindt), zo doen.. merries haha.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:36

Aaidaa, soms zitten die ertussen ja! @springles jammer als ze dan net de kop verkeerd hebben staan :+ Gelukkig nog wel wat fijne sprongen kunnen maken!

Lastig is het wel ja, maar voor als nog erg dankbaar dat het allemaal nog lukt :o

Gisteren lekker rustig aan gereden met Karel. Was echt even genieten <3
Voelde dat hij achter ook nog wat minder soepel was dus kwam voor ons beiden goed uit. Denk dat ik zondag ook nog even rustig aan doe en dan dinsdag weer het trainingsschema oppak.

En ik heb 194 punten voor het proefje van de 26e *\o/* leuk commentaar erbij ook. Vind het wel jammer dat er dit weekend niks te filmen is. Hopelijk volgend weekend weer.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:35

Wow, die groei is dan al goed gelukt is de M2 Urosa, netjes. Gefeliciteerd met de mooie punten :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:34

Zeker heel veel groei bij Urosa! Hopelijk de volgende keer de 2 winstpunten aantikken :)

Gisteren was ik op stal, dat bak lag er geweldig bij en ik had echt zin om weer een filmpje op te nemen :D zit toch een beetje in mn systeem nu zo op zaterdag.

Maar toen wat anders gedaan wat we al een tijdje niet hadden gedaan. Vera was super relaxed en blij en heel fijn te rijden en ik genoot van de zon maar kon niet voorkomen dat ik helemaal verkleumd was :brr:


Afbeelding

Afbeelding

Maar ik ben echt toe aan meer informatie over het nieuwe online systeem. Ik kan heel slecht tegen die onzekerheid. :\

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:06

Dat zijn nog eens mooie punten urosa! *\o/* en ik ben ook erg benieuwd naar meer nieuws over het nieuwe platform, nog eventjes geduld denk ik.

En Fleury, wat een prachtige foto's. <3 word er helemaal jaloers van haha! Het is er prachtig weer voor geweest, maar wel heeeeeel koud inderdaad!!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:38

Bedankt allemaal! Het was ook nog van een jury die me in het echt ook heeft gejureerd in de M1 dus dat was wel heel leuk :D

Ik hoop wel ergens deze week dat het platform dan live gaat. Zo van de minimale informatie (hou de site in de gaten etc) leek het erop dat ze eerder live gaan dan er eerst een aankondiging over te doen.

Fleury, wat een heerlijke foto's <3 ik moest ook wennen aan de kou. Wordt de hele week fris zag ik. Ik zou vandaag eigenlijk rijden maar was te moe van de visite van gisteravond dus verplaatst naar morgen.