Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:10

Gecondoleerd :knuffel:

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:05

Gecondoleerd en sterkte Neon.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:58

Heel veel sterkte Neonlight! Y;(

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:46

Gecondoleerd neon :(:)

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:11

Neonlight schreef:
Mijn 2de mama is gisterenavond ook overleden. De longontsteking die ze heeft gekregen doordat het slikken niet meer goed ging na al dat beademen is haar fataal geworden.

Gecondoleerd Neonlight, heel veel sterkte!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:38

Fijn dat je laatste herinnering aan haar een positieve is, Neonlight. Het lijkt me heel moeilijk in deze tijd als je geen directe familie bent :(:)

Weet iemand of er binnenkort nog weer een persco gaat komen? Ik maak me een beetje zorgen :P de besmettingen lijken niet meer echt af te nemen en juist weer een beetje te stijgen. Nu ben ik geen viroloog, maar kijkend naar de beslissingen van het kabinet hebben zij ook maar matig contact met virologen dus tja _O-

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:21

Ik dacht 8 december pas weer.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:30

Sheran schreef:
Fijn dat je laatste herinnering aan haar een positieve is, Neonlight. Het lijkt me heel moeilijk in deze tijd als je geen directe familie bent :(:)

Weet iemand of er binnenkort nog weer een persco gaat komen? Ik maak me een beetje zorgen :P de besmettingen lijken niet meer echt af te nemen en juist weer een beetje te stijgen. Nu ben ik geen viroloog, maar kijkend naar de beslissingen van het kabinet hebben zij ook maar matig contact met virologen dus tja _O-

Het valt op dat vooral na versoepelingen de cijfers omhoog schieten. Beetje te opvallend

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:35

Maar dus niet door de horeca

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:36

purny schreef:
Sheran schreef:
Fijn dat je laatste herinnering aan haar een positieve is, Neonlight. Het lijkt me heel moeilijk in deze tijd als je geen directe familie bent :(:)

Weet iemand of er binnenkort nog weer een persco gaat komen? Ik maak me een beetje zorgen :P de besmettingen lijken niet meer echt af te nemen en juist weer een beetje te stijgen. Nu ben ik geen viroloog, maar kijkend naar de beslissingen van het kabinet hebben zij ook maar matig contact met virologen dus tja _O-

Het valt op dat vooral na versoepelingen de cijfers omhoog schieten. Beetje te opvallend

Voor mij zegt dat eerder dat de maatregelen van afgelopen 2 week of niet veel hadden uit gemaakt of je dat nog helemaal niet kan zeggen. Daar zit vertraging in toch?

Gecondoleerd Neonlight! :(:) :(:)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:44

Het is niet gek dat de besmettingen omhoog gaan, toch? Ze wilden meer en sneller testen, dus degene die twijfelde om zich te laten testen of dacht dat het lang ging duren gaat nu wel. Het is het omgekeerde van Amerika. Daar testen ze niet meer en hey, er is geen Corona. Hier testen we meer en gaan het dan vreemd vinden dat het omhoog gaat...

Persconferentie is om de week op dinsdag. Dus niet komende week jaar de week erop.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:50

Ja ik dacht dus dat ze nog steeds wel een daling verwachtten, en dat de lockdown van 2 weken die daling zou versnellen. Maar nu zit er weer stijging in en ik zou het echt vreemd vinden als ze dit dus nog 2 weken zouden aankijken. Ik ben die corona nu wel een beetje zat.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:52

Sheran schreef:
Ja ik dacht dus dat ze nog steeds wel een daling verwachtten, en dat de lockdown van 2 weken die daling zou versnellen. Maar nu zit er weer stijging in en ik zou het echt vreemd vinden als ze dit dus nog 2 weken zouden aankijken. Ik ben die corona nu wel een beetje zat.

Jij niet alleen...

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:55

Nee, dus daarom vraag ik me af waarom mensen van die onnodige feestjes blijven houden en gewoon bij elkaar op bezoek gaan en miepen over vakanties. Word er een beetje boos van :P

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:02

Gecondoleerd en sterkte neonlight

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:17

Sheran schreef:
Nee, dus daarom vraag ik me af waarom mensen van die onnodige feestjes blijven houden en gewoon bij elkaar op bezoek gaan en miepen over vakanties. Word er een beetje boos van :P

En wat versta je onder miepen over vakanties?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:21

Even wat overdreven gesteld: 'Ik móet op vakantie! Ik heb zo hard gewerkt! Ik verdien dit!'
Mensen, denk ik dan, vakantie is een luxe. Als je grootste probleem is dat je niet op vakantie kan mag je jezelf heel gelukkig prijzen. En ja het is k*t en je mag het best heel jammer vinden, maar vakantie is een luxe. En mensen die zeggen dat ze vakantie echt nódig hebben omdat ze anders doodgaan in hun eigen huis of whatever die hebben problemen waar een vakantie niks aan gaat veranderen.

</bitchymodus>
(sorry)

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:22

Sheran schreef:
Nee, dus daarom vraag ik me af waarom mensen van die onnodige feestjes blijven houden en gewoon bij elkaar op bezoek gaan en miepen over vakanties. Word er een beetje boos van :P


...maskergeneuzel, wel/niet uit eten, noem het op.

Er gaan mensen dood aan en de chronische gevolgen zijn vaak ook niet mis. Vele zelfstandigen en bedrijven hebben het héél moeilijk.
Is allemaal bepaald wat anders dan luxe probleempjes.
Ok, het duurt al lang en gaat nog máánden duren, doch hoe meer iedereen mééwerkt hoe minder lang het is en lijkt.
Klagen helpt niet en maakt de perceptie van poep alleen maar groter.

Weer eens wat pósitiefs.
Ik verwacht een pakket.
Het afleveradres is de garage een stukje verderop want mijn boerderij heeft geen adres.
Komt uit Bulgarije dus is éven onderwerg.
Geweldige reden om langs de garage te gaan (roepen lachend ´no hay paquette´) en een rondje dorp te doen met mijn cabrio. Mag de gemeente niet uit en je moet wát.
Het hele dorp kénde me al en nu ik dagelijks een rondje doe in mijn opvallende mobiel is het zwaaien als de paus naar iedereen die groet.
Stond gisterenmiddag een boodschap op mijn telefoon. De vrouw van het postkantoor, dat er een pakket was afgeleverd bij de bar aan het plein (want de garage was dicht voor lunch) en dat dit nu bij haar klaar lag voor me om maandag op te halen.
Even later belt mijn vriendin dat zij gebeld was door de eigenaar van het talen-centrum in het dorp dat die van de postbode de boodschap had gekregen mijn vriendin te bellen om mij te zeggen dat...
Het ís in een bergdorp nomaal al een kleinere wereld maar nu al weken in quarantaine is het ook létterlijk een kleine wereld en gebeurt er helemáál weinig.
Het heeft allemaal ook een heel eigen charme ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-11-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:26

Ik zie dus echt niet zoveel kwaad in het zeuren over eerlijk gezegd. Het is ook allemaal ronduit vervelend.

Gaan mensen nou toch tegen alle gestelde adviezen op wintersport vind ik het een heel ander verhaal.

Wel vind ik dat mensen wat positiever kunnen zijn. Zo heb ik genoten van de kibbeling drive in vandaag. En gebakken vis gegeten met uitzicht op zee (in de auto natuurlijk)
Precies hetzelfde gegeten als normaal alleen de plek van opeten was in m’n auto :+
Was net zo leuk en lekker.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:27

lenaa_tje schreef:
Wel vind ik dat mensen wat positiever kunnen zijn. Zo heb ik genoten van de kibbeling drive in vandaag. En gebakken vis gegeten met uitzicht op zee (in de auto natuurlijk)
Precies hetzelfde gegeten als normaal alleen de plek van opeten was in m’n auto :+
Was net zo leuk en lekker.


Tatááá *\%/*

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:28

Zeuren vind ik niet erg (zeur maar raak!) maar blijf gewoon zo veel mogelijk thuis, juist zodat alle ondernemers weer zo snel mogelijk aan de gang kunnen. Dit blijft zo lang slepen!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:30

Sheran schreef:
Zeuren vind ik niet erg (zeur maar raak!) maar blijf gewoon zo veel mogelijk thuis, juist zodat alle ondernemers weer zo snel mogelijk aan de gang kunnen. Dit blijft zo lang slepen!

Nou ja dan ben je het dus ook niet eens met wat ik vanmiddag heb gedaan maar het mag dus ik onderneem dat soort dingen dus wel.
Eerst met de hond uit en daarna dus vis gegeten in de auto.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:30

Ok, had het misschien anders moeten zeggen: spreek niet af :)
Wat jij doet, daar zie ik geen kwaad in.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:35

Ik hoor eigenlijk niemand die feestjes geeft of op vakantie gaat momenteel. De horecasluiting zet blijkbaar ook niet echt zoden aan de dijk.

Ik blijf er bij, scholen dicht. Dat hielp in het begin van het jaar, ook in andere landen. In de zomer was Corona bijna weg. Na de vakantie steeg het weer. Na de herfstvakantie ook een daling en vlak daarna weer een grote opleving. En als ik hoor van mensen met kinderen op de middelbare school waar alles door gaat, terwijl er drie kinderen in een klas besmet waren (maar niet ziek), tja...

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:38

Sheran schreef:
Even wat overdreven gesteld: 'Ik móet op vakantie! Ik heb zo hard gewerkt! Ik verdien dit!'
Mensen, denk ik dan, vakantie is een luxe. Als je grootste probleem is dat je niet op vakantie kan mag je jezelf heel gelukkig prijzen. En ja het is k*t en je mag het best heel jammer vinden, maar vakantie is een luxe. En mensen die zeggen dat ze vakantie echt nódig hebben omdat ze anders doodgaan in hun eigen huis of whatever die hebben problemen waar een vakantie niks aan gaat veranderen.

</bitchymodus>
(sorry)

Ik vind het jammer dat mijn vakantie is gecanceld. Ik heb er een heel jaar voor moeten werken. Mogen mensen dat dan niet jammer vinden van jou?
We draaien al 8 maanden om deze k*t pandemie heen en dan zouden mensen het niet jammer mogen vinden dat ze niet op vakantie kunnen?
Corona is poedersuiker, mensen gaan dood maar er is ook een leven na corona.
Ik kreeg laatst naar mijn hoofd dat ik egoïstisch was omdat ik baalde dat mijn vakantie niet door kon gaan. Dan ben ik maar voor sommige egoïstisch. Sterker nog als ik echt zo egoïstisch zou zijn zou ik nou met mijn gat op Curaçao liggen

Zo dat is eruit