Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:02

Dank jullie wel!

:D Op bestelling is niet te doen voor mij helaas ccccc, lastig om (betaalbaar) aan hout te komen en dan ook nog best intens qua werk. Ik maak ze heel soms en dan verkoop ik er soms een.
Ik hou je in gedachte.

Cute! <3 En ziet er goed uit! :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:28

Wat leuk zeg, lees net dat de Schildpadplant zelfs gevoerd kan worden aan knaagdieren, vogels en Reptielen.

En de Senecio herreianus, wat een apart plantje, dat van kleur veranderen, geweldig! Gaat op mijn lijstje. <3 O:)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:35

Wat een leuke planten hier zeg!

Het is dat ik eerst mijn huidige 12 stekken moet laten overleven anders ging ik driftig op zoek naar meer! Dat lantaarntje bijv is enorm schattig! En dat klimmen langs de muur met klemmetjes is ook super leuk!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:28

Jis_ schreef:
Wat leuk zeg, lees net dat de Schildpadplant zelfs gevoerd kan worden aan knaagdieren, vogels en Reptielen.

En de Senecio herreianus, wat een apart plantje, dat van kleur veranderen, geweldig! Gaat op mijn lijstje. <3 O:)


Hoe bedoel je die laatste? Ik heb er diverse varianten van maar die veranderen alleen soortish van kleur onder invloed van de zon. Als in ze worden wat roder.

:+:

Monstera Thai Constellation
Afbeelding

Philodendron Golden Dragon
Afbeelding

Philodendron Behepetatum
Afbeelding


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:26

Dat van kleur veranderen van de herieanus heb ik ook nog niet gezien , zou geinig zijn als dat kan!

Via marktplaats kan ik een bananenplant kleintje voor een paar euro kopen! Ik wilde ook graag een plant die echt de hoogte in gaat. Dus die ga ik vanmiddag ophalen. Zin in!

Prachtige bladeren magda!

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:52

De stengels worden paarser bij minder water, nog minder water dan krijgen de 'blaadjes' ook een paarse gloed. Zo kan je dan ook zien dat hij echt wel wat water nodig heeft.

Ohhh wat is die Monstera gaaf magda! <3 Daar wil ik ook nog wel eens een klein stekje van gaan kopen.

Leuk leuk zoveel stekjes troi. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:00

Is het normaal dat na die aaltjes die rouwvlieg wormpjes naar de bovenkant komen :=

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:22

Huh? Geen idee. Zijn ze op de vlucht? :') Je zou nu bijna medelijden krijgen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:27

Jis_ schreef:
Huh? Geen idee. Zijn ze op de vlucht? :') Je zou nu bijna medelijden krijgen.


Ja dat dacht ik ook HAHA

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:25

troi schreef:
Dat van kleur veranderen van de herieanus heb ik ook nog niet gezien , zou geinig zijn als dat kan!

Via marktplaats kan ik een bananenplant kleintje voor een paar euro kopen! Ik wilde ook graag een plant die echt de hoogte in gaat. Dus die ga ik vanmiddag ophalen. Zin in!

Prachtige bladeren magda!


Super leuk! Wanneer ga je hem ophalen of krijg je hem binnen?

Dankjewel.


Jis_ schreef:
De stengels worden paarser bij minder water, nog minder water dan krijgen de 'blaadjes' ook een paarse gloed. Zo kan je dan ook zien dat hij echt wel wat water nodig heeft.

Ohhh wat is die Monstera gaaf magda! <3 Daar wil ik ook nog wel eens een klein stekje van gaan kopen.

Leuk leuk zoveel stekjes troi. :j


Waar heb je dat gehoord? Want je bedoeld hier de Purple Flush? Die hoort paars en wordt onder invloed van zonlicht alleen maar paarser.
Maar zowel de normale als de variegata zijn in de drie jaar dat ik ze heb nog nooit paars uitgeslagen bij water te kort of dat ik dat elders heb gezien of gehoord. Wel dat ze gaan rimpelen en induiken bij water te kort.

Dit komt door de zon bijvoorbeeld want deze heeft buiten gehangen.
Afbeelding

De variegata die kent al helemaal geen paars.
Afbeelding

En rechts de Purple Flush
Die wordt onder invloed van de zon intens paars van kleur.
Afbeelding


Dankjewel de Thai is prachtig! Maar nu zijn de prijzen echt absurd helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:28

Jis_ schreef:
Geen ervaring mee hij is wel héél leuk Isa!

Wat leuk troi, flinke lijst aan planten. Schildpadplant klinkt schattig. Nog nooit van gehoord.

Heb voor nu een andere oplossing dan een gat in het plafond. Ik heb het plankje in de boom vervangen naar wat groter en heb naar voren geplaatst. Kater Ronin sloopte de van bananenblad gemaakte bol en zo kan dat niet meer. :D

De ‘varencactus’ moet nog in een andere pot, ben bang dat ik hem sloopt. En op de 2e foto mijn hartjesvaren en mijn nieuwe strings of Hearts er bij gezet.

<3

[ [url=m/FrCgrG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WyhOdw.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een geweldige krabpaal heb je daar <3 <3 <3
't is dat mijn kat bang is van krabpalen anders had ik er over nagedacht om er zo een aan te schaffen. Toch ruimte zat in onze woonkamer haha!

CCCCC schreef:
Mijn nieuwe lantaarn vindt het volgens mij leuk is in zijn nieuwe huisje <3 Er komen allemaal lantaarntjes aan!

[ [url=m/n1YmKa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, wat leuk! :D

magda_90 schreef:
Jis_ schreef:
Wat leuk zeg, lees net dat de Schildpadplant zelfs gevoerd kan worden aan knaagdieren, vogels en Reptielen.

En de Senecio herreianus, wat een apart plantje, dat van kleur veranderen, geweldig! Gaat op mijn lijstje. <3 O:)


Hoe bedoel je die laatste? Ik heb er diverse varianten van maar die veranderen alleen soortish van kleur onder invloed van de zon. Als in ze worden wat roder.

:+:

Monstera Thai Constellation
[ [url=m/pR29vO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Philodendron Golden Dragon
[ [url=m/2pjw04.jpg]Afbeelding[/url] ]

Philodendron Behepetatum
[ [url=m/OSHBGy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, die Thai <3 <3

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:35

Dankjewel. :)

senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:29

Citaat:
Wat een geweldige krabpaal heb je daar <3 <3 <3
't is dat mijn kat bang is van krabpalen anders had ik er over nagedacht om er zo een aan te schaffen. Toch ruimte zat in onze woonkamer haha!


De krabpaal hier doet al jaren dienst als plantentafel.
De kat vind het maar een eng wiebelding. :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Puera

Berichten: 8082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:34

ZoeyDercks schreef:
Is het normaal dat na die aaltjes die rouwvlieg wormpjes naar de bovenkant komen :=

Volgens mij heb ik dat ook gehad. :=

[o] Baard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:45

senna21 schreef:
Citaat:
Wat een geweldige krabpaal heb je daar <3 <3 <3
't is dat mijn kat bang is van krabpalen anders had ik er over nagedacht om er zo een aan te schaffen. Toch ruimte zat in onze woonkamer haha!


De krabpaal hier doet al jaren dienst als plantentafel.
De kat vind het maar een eng wiebelding. :+



Mijn kat zat een week achter de bank toen hier een mini krabpaal in huis stond :+

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:07

Puera schreef:
ZoeyDercks schreef:
Is het normaal dat na die aaltjes die rouwvlieg wormpjes naar de bovenkant komen :=

Volgens mij heb ik dat ook gehad. :=


Ik vind het er... Bijzonder uitzien.
Zijn ze bij jou wel weggegaan?

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:24

Die bonte Monstera is echt prachtig :D

Hier eindelijk een hangplant, denk een soort klimop?

Afbeelding

Gisteren zo'n touwsetje gekocht, er lagen er nog meer maar vond 14 euro voor wat touw en knopen duur genoeg. Vanmorgen weer naar het TC geweest, heel de bak leeg en ze komen ook niet meer binnen. Mocht iemand (online) een winkel weten met zulke setjes van sisaltouw, roept u maar :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:44


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:38


Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:44

Die zijn veel leuker om zelf te maken :D

Korter.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:48

Ik heb macrame touw bij de Wibra gehaald en ze zelf geknoopt. Maar dan wel gewoon met simpele knopen, niet de ingewikkelde, was een hele duidelijk uitleg van de Margriet/Libelle oid te vinden!

Die klimop is wel een lastige om binnen te houden, die houd meer van buiten zijn. Is een hedera. Mij is het niet gelukt, zal op een gegeven moment vol bladluis. Leeft nu buiten voort en dat gaat beter :D.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:51

Tips en linkjes om zoiets te knopen?

Puera

Berichten: 8082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:57

ZoeyDercks schreef:
Ik vind het er... Bijzonder uitzien.
Zijn ze bij jou wel weggegaan?

Ik zag ze in twee van mijn planten zitten. Wist niet of het de aaltjes waren of wat anders dus heb doodgedrukt wat ik tegen kwam. :=

Mooie hanger, Ailill!

[o] Baard

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:15


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:49

Magda, ik miste je al in het topic, leuk dat je weer terug bent en zoals altijd weer prachtige plantjes laat zien. Waar haal jij jouw variegata’s vandaan?

Bij mij gaan klimoppen (hedera helix) altijd dood binnen. Iedereen lacht me uit omdat ik het meeste wel in leven kan houden, maar hedera laat gewoon ineens al z’n blad vallen en dan is het klaar. Ik heb het opgegeven :+

Ailil, gewoon zelf knopen! Wel een mooie hanger <3

Elk bad heeft er eendje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Fris, Karma_k, lukka63, Noor17 en 53 bezoekers