Zijn hier mensen die werk aan de hand op hoger niveau doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Zijn hier mensen die werk aan de hand op hoger niveau doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 12:48

Ik train mijn paard veel middels werk aan de hand. Het was eerst voor revalidatie, maar het gaat nu zo lekker dat ik het enorm leuk vind er mee door te gaan. Het paard bood laatst zelfs per toeval piaffe/passage aan. Nu ik het op commando wil leren merk ik dat ze de commando van de travers en de piaffe/passage door elkaar haalt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Voor de travers hou ik mijn stokje omhoog en als ze te weinig naar binnen komt tik ik haar aan op de buitenbil. Bij de passage tik ik met de stok zacht op haar kont, maar dan weet ze soms niet wat ze moet doen en krijg ik een travers achtige passage, wat niet geheel fijn is voor de balans.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zijn hier mensen die werk aan de hand op hoger niveau doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:30

Kan je het stokje aan de binnenkant gebruiken bij de passage? Het is vooral een kwestie van hele duidelijke, verschillende commando's maken, ook voor jezelf, en deze vervolgens afwisselend gebruiken en groot belonen bij de juist reactie zodat je paard ook het verschil tussen beide commando's en dus oefeningen gaat begrijpen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Zijn hier mensen die werk aan de hand op hoger niveau doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:36

Hoe is het als je je heup zelf iets meer richting het paard zet in de piaffe/passage? Dus dat jouw heup de achterhand op zijn plaats houdt. En bij de travers je houding iets meer open zodat jouw lichaam ruimte geeft voor de achterhand om naar binnen te komen.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:40



manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 00:10

Amable schreef:
Kan je het stokje aan de binnenkant gebruiken bij de passage? Het is vooral een kwestie van hele duidelijke, verschillende commando's maken, ook voor jezelf, en deze vervolgens afwisselend gebruiken en groot belonen bij de juist reactie zodat je paard ook het verschil tussen beide commando's en dus oefeningen gaat begrijpen.


Ik ga er mee aan het werk!

Caira schreef:
Hoe is het als je je heup zelf iets meer richting het paard zet in de piaffe/passage? Dus dat jouw heup de achterhand op zijn plaats houdt. En bij de travers je houding iets meer open zodat jouw lichaam ruimte geeft voor de achterhand om naar binnen te komen.


Goeie tip! Ik ga het proberen!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers