Thijssen: "Ik denk dat je van elke ruiter iets kan leren"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Thijssen: "Ik denk dat je van elke ruiter iets kan leren"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 19:47

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Aniek1985/ Bokt Wiki


Sanne Thijssen sprong de afgelopen weken in Valencia naar verschillende klasseringen. Ze kon aardig haar mannetje staan in onder andere de CSI3* competitie. Equnews sprak haar over haar plannen voor 2021, over haar paarden en over Corona...

Had je verwacht dat je meteen zo goede resultaten zou neerzetten?
"Ik had zeker niet verwacht dat ik een rankingproef zou winnen. Ik heb wel een paar goede paarden, met in het bijzonder Con Quidam, dus ik wist dat het wel mogelijk was om mooie resultaten te behalen en dat is uiteindelijk dus ook gelukt".

Je springt momenteel op Spaanse bodem. Was dit op voorhand gepland of is dit een gevolg van de nieuwe lockdown?
"Dit was wel al op voorhand gepland. Zeker nu de nieuwe lockdown er is, denk ik dat we zeker en vast de juiste beslissing hebben genomen en de goede planning hebben gemaakt".

Wat zijn je plannen voor 2021?

"Ik heb nog niet echt iets gepland voor 2021. Het is nu vooral even afwachten hoe alles verloopt"

Kan je wat meer vertellen over je paarden?
Ik heb momenteel drie jonge paarden bij een 5)jarige, een 6-jarige en een 7-jarige. De andere drie paarden die ik bij heb zijn al wat ouder en zijn mee om de hogere proeven te springen. Ik heb mijn hengst Con Quidam mee, die zorgde al voor een overwinning, Carado is mee om samen met Con Quidam de hoge proeven springen en dan heb ik nog No Fear, zij is een erg snelle merrie en is mee om de speed proeven te doen.

Naar welke ruiters kijk je zelf het meest op?
"Ik heb niet een specifieke ruiter waar ik het meest naar op kijk, ik vind dat je van alle ruiters wat kunt leren".

In welke mate denk je dat het virus een invloed zal hebben op onze sport?
"Het virus heeft zodanig invloed op onze sport dat we een hoop mooie grote concoursen moesten winnen dit jaar. Helaas dus een verloren jaar voor de oudere paarden. En de jonge paarden zullen ervaring op moeten doen en hebben door dit jaar misschien een kleine achterstand opgelopen".

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, DaphneR93 en 59 bezoekers