Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:07

Voor honden kun je beter draad nemen als lint, draad gaat door de vacht heen, lint niet een daardoor krijgen ze dan geen stroom.

Utopia, ziet er mooi uit zeg! Goed bezig!

Chasey, hoe groot zou het stuk moeten zijn wat jullie moeten laten inmeten? Excl dan de moestuin grond van de buurman.


Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:05

Zit hier ook iemand diepers an de gemeente snapt? _O- wij hebben in fevruari bezwaar ingediend tegen de woz waarde omdat er geen huis meer stond. We hebben nu al :') de reactie terug, dat ons bezwaar is toegewezen, op basis van 1500m2 bosgrond en 4000!!!m2 bouwgrond. Ik weet niet hoe ze dit hebben uitgerekend, maar er is als ik een schatting moet doen, hebben we maximaal 1000m2 met bestemming wonen en 4500m2 bestemming bos. Maar, als ik nu nog een keer bezwaar indien, moet ik griffierecht betalen, waarvan niet vermeld wordt hoeveel het is. Want blijkbaar is de gemeente onfeilbaar met doen van uitspraken ofzo?? Kan ik hieruit concluderen dat het kadaster hier ook op wordt aangepast? _O-

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:26

Op mijn eerdere huurwei had ik ook lange isolatoren op de palen. Ik had de palen verder niet behandeld. Ik had geloof ik 30cm. Was meer voor het idee. Mijn paarden gaan ook niet over een draadje over de grond. Ik heb nu het schrikdraad op een afstand bediening. Ben ik de afstandbediening kwijt. Zit altijd in mijn jas.

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:31

Jade schreef:
Zit hier ook iemand diepers an de gemeente snapt? _O- wij hebben in fevruari bezwaar ingediend tegen de woz waarde omdat er geen huis meer stond. We hebben nu al :') de reactie terug, dat ons bezwaar is toegewezen, op basis van 1500m2 bosgrond en 4000!!!m2 bouwgrond. Ik weet niet hoe ze dit hebben uitgerekend, maar er is als ik een schatting moet doen, hebben we maximaal 1000m2 met bestemming wonen en 4500m2 bestemming bos. Maar, als ik nu nog een keer bezwaar indien, moet ik griffierecht betalen, waarvan niet vermeld wordt hoeveel het is. Want blijkbaar is de gemeente onfeilbaar met doen van uitspraken ofzo?? Kan ik hieruit concluderen dat het kadaster hier ook op wordt aangepast? _O-



https://Www.ruimtelijkeplannen.nl.

Hier vind je je perceel volgens huidig bestemmingsplan ingedeeld.

Op ons adres vind ik precies welk deel bouwgrond is, welk deel agrarische grond en welk deel ook een archeologische waarde heeft.

Vierkante meters kan je prima meten met de meetlat in Google earth.

Als je het anders wil, dan moet de gemeente het bestemmingsplan aanpassen. En als ze dat niet willen, dan houdt het naar mijn weten op.

Maar meer verstand heb ik er ook niet van :D

M1+10

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:33

:') Klinkt goed allemaal Jade _O- Oh man, wat heb ik toch een hekel aan dit gezwets :P Ik zou echt niet weten wat nu wijsheid is om te doen...

Ze hebben gisteren de paddocks helemaal af kunnen krijgen!! :oo En hebben inderdaad de eerste lijn met de laser gezet, die staat nu evenwijdig en waterpas aan de schuur.. da's wel zo mooi, de rest is inderdaad meer met het perceel mee gezet. Dat is, zeker met deze omheining, toch wel echt mooier :D

Ben er zó enorm blij mee!! De foto's doen er echt geen eer aan.. het is zo gaaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we samen de andere paddock zetten.. ben benieuwd :')


Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:35

Boemel, daarom weet ik ook dat deze aantallen voor geen meter kloppen. Het stuk met bestemming wonen is ongelijkmatig van vorm, de exacte oppervlakte weet ik niet, maar volgens het laatste bezoek aan de gemeente is ons achtererf zo’n 600m2 groot :+

Wow utopia, ziet er super chique uit!

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Solleke_Noah

Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:39

Ziet er mega netjes uit! Wat is het doel, winterpaddocks?

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:42

Thanks Jade! :D

Deze paddocks komen straks aan de stallen vast Solleke, dus dan hebben ze een stal, verharde uitloop en deze daar nog weer achter :D Dus ja, voor de winter :P Want 's zomers wil ik ze zoveel mogelijk op de wei :D

Solleke_Noah

Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:44

xXutopiaXx schreef:
Thanks Jade! :D

Deze paddocks komen straks aan de stallen vast Solleke, dus dan hebben ze een stal, verharde uitloop en deze daar nog weer achter :D Dus ja, voor de winter :P Want 's zomers wil ik ze zoveel mogelijk op de wei :D


Gaat prachtig worden :j

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

rover_
Berichten: 1351
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:44

Prachtig Utopia!

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:45

xXutopiaXx schreef:
:') Klinkt goed allemaal Jade _O- Oh man, wat heb ik toch een hekel aan dit gezwets :P Ik zou echt niet weten wat nu wijsheid is om te doen...

Ze hebben gisteren de paddocks helemaal af kunnen krijgen!! :oo En hebben inderdaad de eerste lijn met de laser gezet, die staat nu evenwijdig en waterpas aan de schuur.. da's wel zo mooi, de rest is inderdaad meer met het perceel mee gezet. Dat is, zeker met deze omheining, toch wel echt mooier :D

Ben er zó enorm blij mee!! De foto's doen er echt geen eer aan.. het is zo gaaf <3

[ [url=m/YHGrcz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BKmvRv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dfupRg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen gaan we samen de andere paddock zetten.. ben benieuwd :')


Mooi! Ook op de foto is het mooi. :D
Is dit voor de winter? Ziet er erg goed uit.

We hebben ook net op papier de paddock uitgemeten.
Wordt 250m2 aan de stal vast.
Paddock heeft ook raakvlak met de toekomstige rijbak van 800m2 en met slechte dagen kunnen ze daar mooi de beentjes strekken.

M1+10

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:55

Dankjullie :+: Deze zijn 125m2 per stuk, en daar staan ze dan alleen in.. dan nog 3.5x5.5 verhard en een stal van 3.5x4 :D Dan komen ze de winter wel door toch?! :D Ideaal was alles open en groot, maar dan houd ik uiteindelijk maar 1 paard over denk ik := De sterkste.. dat dan weer wel _O-

Solleke_Noah

Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:00

:')

Kunnen jouw paarden zo slecht met elkaar? Staan natuurlijk ook wat hengsten tussen, dat zal niet helpen :P

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:09

Dat vooral ja :P En een Quarter (ruin) met sliding plates en hele snelle trapgrage achterbeentjes := De enige die ik overal bij kan zetten is m'n oude KWPN ruin, die zo gek is als een deur, maar elk paard accepteert hem.. maar die staat nu lekker met z'n ook oude vriendinnetje te genieten :D En veel wisselende paarden ook hier, dus 1 kudde is gewoon niet handig... :P Kan soms paren maken, voor op de wei, en dan ben ik al gelukkig :')

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:26

xXutopiaXx schreef:
Dankjullie :+: Deze zijn 125m2 per stuk, en daar staan ze dan alleen in.. dan nog 3.5x5.5 verhard en een stal van 3.5x4 :D Dan komen ze de winter wel door toch?! :D Ideaal was alles open en groot, maar dan houd ik uiteindelijk maar 1 paard over denk ik := De sterkste.. dat dan weer wel _O-


Zo kom je de winter wel door ;)

Mijn paarden staan niet op dezelfde pensionstal en kennen elkaar niet.
Het zijn beide zulke sociale en vriendelijke merries dat ik me gelukkig geen zorgen maak.

Heb ze laatst samen vast gehouden voor een fotoshoot.
Ben er gewoon tussen op mn hurken gaan zitten :o

M1+10

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:32

xXutopiaXx schreef:
Thanks Jade! :D

Deze paddocks komen straks aan de stallen vast Solleke, dus dan hebben ze een stal, verharde uitloop en deze daar nog weer achter :D Dus ja, voor de winter :P Want 's zomers wil ik ze zoveel mogelijk op de wei :D


Super gaaf! Ook top dat ze zoveel ruimte hebben in de wintermaanden.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:33

Wat wordt dat mooi Utopia <3 Wij hebben ook niet alles bij elkaar... Ook twee hengsten en nog twee paarden die er minder van gediend zijn.

Mijn ponyhengstje loopt wel samen met alpaca’s :D

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:52

Alpaca's <3 gaat dat goed samen?
Mijn man zou er dolgraag een paar willen haha.

Wordt heeeel mooi Natasja!

I love you to the moon and back

Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:04

Wow wat een werk hebben jullie verzet Utopia!

Wij hebben hier vandaag weer 69 meter gezet. We hebben met zijn 3'en hard gewerkt, maar sneller gaat het gewoon niet. Wel blij dat de zon niet scheen, mijn gezicht is eens niet verbrand :D.


Ik kreeg nog commentaar van de overbuurman. Wanneer ik de paarden eens meer ruimte ging geven want ze hadden nu zo weinig ruimte! En dat zegt hij terwijl we bezig zijn met de omheining.... daarbij staan ze op een paddock van 16 bij 22 met zand en verharding en een bak vol hooi en 2 bakken water. Ze komen niks te kort en die extra ruimte zijn we hard voor aan het werk. Maar het kwam zo rot zijn strot uit dat ik er wel even door ontdaan was.

Als hier ineens de dierenbescherming moest staan dan weet ik wel wie er gebeld heeft!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:05

oeee lekker nekje heeft die pony zo

Paddocks zijn mooi geworden. Volgende stap zijn de stallen afmaken?

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:31

Gaaf Utopia. Heel mooi.

Jertje Dais, wat een hork.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:20

Oh wauw Dais... dat is inderdaad een hork!! _-:( Alsof je alles in 1x af kan maken... >;)

Ahhh bij die alpaca!! :+: Ik zei, voordat we hier kwamen wonen, ook dat ik alpaca's wilde <3 Maar ik heb alle ruimte opgemaakt aan paarden _O- Ze zijn zo leuk!!

En thanks allemaal!! :D :+: Ben er net nog weer ff langsgelopen <3 Haha ben er zo blij mee!!! <3 <3
Nu inderdaad verder met de stallen, zijn nu de vloer klaar aan het maken om nieuw beton te storten.. waterafvoer aanleggen, krimpnetten uitdenken en leggen (waterpas.. pff haha) :D Dan ff laten drogen en dan gaan we écht beginnen met opbouwen! :oo :+:

Akshay
Berichten: 2046
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:31

Mooi Utopia!!!!

Wat balen Dais, van de buurman. Is het een "paardenmens" die het beter weet of gewoon een mens die geen idee heeft?

Ik heb vandaag een greppeltje gegraven voor water afvoer. En daarna zelf hooi in de opslag gedragen en gestapeld. Misschien heel bleu. Maar na mijn hernia met operatie was dit een mijlpaal! 16 pakjes, helemaal trots.
Staan er nu nog 18 te wachten die er nog bij moeten.


Afbeelding
Eerst netjes alles uitgeveegd met hulp van een van de kippies

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 06:58

Akshay goed gevoelt geeft dat hè?

Dia’s, laat de opmerking weer los.
Sommige mensen zijn gewoon heel goed in rot opmerkingen plaatsen zonder eerst een praatje te maken of verdiepen in een ander.

Wordt heel mooi Utopia!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:13

@dais: ik denk dat de DB hard lachend weer het erf af gaat :)
Niets van aan trekken dus. :(:)

@Akshay: mak an hè... zelfs zonder hernia-operatie doe ik dat tegenwoordig liever niet in 1x.

@Laurie: met die pony kun je leuke witte bontpatroontjes fokken :)

Gister heeft Peppy in mijn vinger gebeten, was mijn eigen schuld. Ik leer iedereen altijd om vlak op de hand te voeren en zelf ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 28 bezoekers