Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 09:02

Hey Bokkers! Ik heb alweer jullie hulp/mening nodig.. (sorry voor lange bericht)

Het is bijna kerst en mijn verjaardag is in 2 weken dus ik had leuke cadeautjes gezocht om te vragen.
Nu heb ik voor mijn verjaardag al wat spulletjes waaronder poetssetje (dank jullie wel voor de tips) en nog paardensnoepjes en elastiekjes voor te vlechten.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen, omdat ik zaterdag mijn ik dacht 10e les heb (1x per week) en ik best graag een eigen halster wil. Ik had een van 15 euro bij de Decathlon gezien en dacht dat het wel een mooi prijsje voor je eerste halster is. Het ding is dat het nu niet echt nodig is, op de manage hebben ze als het goed is ook halsters en anders is er altijd wel iemand anders die er een heeft. Toch vind ik het leuk om een eigen halster te hebben voor met poetsen etc.

Wat is jullie mening? En wat zouden jullie doen?

Zo ja, zal ik cob of full maat pakken? (we hebben paar haflingers en dan nog wat andere pony's) En vinden jullie het overdreven om 21 euro aan halster+halstertouw uit te geven?

Halster: https://www.decathlon.nl/p/halster-winn ... 53&c=BLAUW

Halstertouw: https://www.decathlon.nl/p/halstertouw- ... _/R-p-1643


gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:07

Ach, als je het leuk vindt, kan je het altijd vragen toch?
Tenzij je nog veel andere dingen op je verlanglijstje wilt zetten.

Met haflingers zou ik voor Cob gaan, groot zat.

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Skessa_
Berichten: 10587
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:10

Ik had vroeger op de manege ook een eigen halster. Nodig is het niet, maar wel leuk :)

Als je op ponys rijdt zou ik ook voor cob gaan

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:10

Leuk toch? Ik zou een halster zoeken die bij je spulletjes kleurt qua poetssetje.

Mag je bij jullie op de manege je eigen spullen gebruiken? Want soms hoor je dat dit niet mag.

Cob is prima, die zijn best ruim verstelbaar en passen vaak veel grotere pony's en kleine paarden.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:12

Rij je op de manege altijd op paarden of rij je altijd op pony's? Als je soms op paarden (groot hoofd) en soms op pony's (klein hoofd) rijdt, dan is het misschien niet heel handig. Want dan past het halster niet altijd ;)
Haflingers passen vaak de cob wel. Willicht een paar grote ponys ook nog wel.

Persoonlijk zou ik zelf geen halster kopen, ik heb geen eigen paard maar wel 4 halsters. En ik heb die allemaal bijna nooit gebruikt := Maar als jij het heel graag wilt hebben... Dan kun je het altijd op je verlanglijstje zetten :) niet geschoten is altijd mis :D En ik vind de prijs voor een dik stevig halster prima!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:23

Als je er blij van wordt, kan je het altijd op je lijstje zetten toch? :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:34

Ik zou het eerst even navragen of ze dat op de manege oké vinden. Ga je het alleen op de manege gebruiken? Want ik kan me voorstellen dat ze liever niet hebben dat de spullen gebruikt worden op paarden van buiten de manege.

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:28

https://dabo-design.nl/shop/budget-halster/

Je kan via Dabo Design ook een halster laten maken, als je even aan haar vraagt om een full te maken maken extra gaatjes zodat die ook verstelbaar is naar een cob, dan zal dat zeker geen probleem zijn, en ben je bijna altijd zeker dat die past.
Biothane is trouwens heel erg sterk en erg onderhoudsvriendelijk.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:32

Duhelo schreef:
https://dabo-design.nl/shop/budget-halster/

Je kan via Dabo Design ook een halster laten maken, als je even aan haar vraagt om een full te maken maken extra gaatjes zodat die ook verstelbaar is naar een cob, dan zal dat zeker geen probleem zijn, en ben je bijna altijd zeker dat die past.
Biothane is trouwens heel erg sterk en erg onderhoudsvriendelijk.


Ik ben groot fan van Dabo en haar producten, maar een manege paard met een biothane halster vast zetten tijdens het poetsen lijkt mij geen veilig advies. Prachtig en sterk spul, maar voor een halster op de manege niet het juiste materiaal in mijn ogen.

Als er wat gebeurd moet je het van het breken van de fournituren hebben, Dabo geeft dit ook in haar disclaimer aan, dat het voor eigen risico is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:39

de metalen stukjes in de biothane dingen breken toch wel hoor. Het biothane zelf niet (maar een gewoon halster zal op dat stuk ook niet breken).
Bij mij breken trouwens altijd de musketons van de halstertouwen, en heel soms eens de ring onderaan, als de musketon toevallig sterker blijkt.

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:50

Het is heel leuk je eigen spullen te hebben, een mooi halster is dit ook! Neem aan dat op de manege alles wel aanwezig is dus nodig zal t niet zijn. Toen ik nog op de manege reed had ik ook wat eigen spullen, was ook niet nodig ;).

Maatje cob moet goed zijn, die kan je vaak wel dusdanig verstellen dat hij grotere en kleinere pony's past.

cindyxlucky
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-11-20

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:05

Als je dat leuk vind, zeker doen! Hou er wel rekening mee dat je het echt alleen voor manege pony's gebruikt en niet voor andere pony's ivm eventuele virussen die je kan verspreiden ;)

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:44

Een hamster is altijd leuk <3 nu noch steeds bij mij hoor. Hahaha.
Maar 20 is best duur! Ik zo eerst op marktplaats of facebook gaan kijken. En anders is agradi wel goedkoop!
Groetjes mirna

Elanor

Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:24

Wat dacht je als alternatief van zo’n paar lekkere lange paardrijsokken? Of fijne winterrijhandschoenen? Ik denk dat je die in de praktijk meer zult gebruiken en daar veel plezier van hebt. :)
Maar zo’n halstertje is ook leuk voor de heb hoor, ik had er vroeger ook eentje op mijn kamertje hangen. Heerlijk om te dromen over een eigen pony erbij. ;)

Lola. <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:43

mirna6308 schreef:
Een hamster is altijd leuk <3 nu noch steeds bij mij hoor. Hahaha.
Maar 20 is best duur! Ik zo eerst op marktplaats of facebook gaan kijken. En anders is agradi wel goedkoop!
Groetjes mirna


Ik zat dit te lezen en ik dacht "huh, wat heeft een hamster hier nou weer mee te maken?" :') :')

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Halster. Leuk maar is het wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:55

Jaa als je de rest allemaal al hebt zou ik het zeker doen.

Al zijn een zweepje, handschoenen of sokken wel handiger.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 09:29

Elanor schreef:
Wat dacht je als alternatief van zo’n paar lekkere lange paardrijsokken? Of fijne winterrijhandschoenen? Ik denk dat je die in de praktijk meer zult gebruiken en daar veel plezier van hebt. :)
Maar zo’n halstertje is ook leuk voor de heb hoor, ik had er vroeger ook eentje op mijn kamertje hangen. Heerlijk om te dromen over een eigen pony erbij. ;)


Ik heb zelf al sokken aangeschaft en fijne handschoentjes krijg ik 4 december voor de verjaardag. Voor de rest heb ik al heel veel alleen nog een zweepje maar die mag ook nog onder de book kwa prijs, dat vond de kerstman nog wel oké ;).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers