Telefoon laadt slecht op

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Telefoon laadt slecht op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 17:25

Ik heb een Moto G7 Plus. Een half jaar geleden is er wat vocht bijgekomen. Na een maand ofzo ging 'ie slecht laden. Als ik de oplader erin doe zegt hij vaak 'langzaam opladen' en dan gaat het ook traaaaaaaag. Als in, 20% in een nacht. := Met wat geklier lukt het vaak wel, lader erin en eruit doen net zo lang tot 'ie hem goed pakt. Maar ik ben soms 5min bezig voordat het lukt, en soms laadt hij normaal en dan bij het neerleggen springt hij toch weer op langzaam laden. Kortom: gedoe. :+

Hij doet dit met verschillende laders, snoeren en stopcontacten. WD-40 hielp ook niet. Heeft iemand nog een briljante suggestie om mijn telefoon weer braaf te laten opladen? Zo nee: is die USB-port te vervangen? Of is de enige oplossing een nieuwe telefoon?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:27

Heb je al eens heel hard in je usb port geblazen? Of dit bijvoorbeeld met perslucht gedaan? Misschien zijn er door het vocht wat stofjes in blijven zitten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:30

USB port laten vervangen is mogelijk hoor.

Ik heb die van mijn Nokia 5.1 plus ook laten vervangen voor maar 40€ bij een plaatselijke winkel. Als je bij een winkel gaat van Proximus ofzo betaal je echt wel veel meer. Had nagevraagd bij een winkel en zij zeiden 120€. Mama raadde me de kleine winkel aan uitgebaat door een allochtoon maar wel zéér goede service en zeer vriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 19-11-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:30

Weggooien is voor watjes :))

Ik heb ook zo'n exemplaar gehad. Bij mij hielp het om eerst de lader aan te sluiten en pas dan de stroom erop te zetten. Heb je dat al eens geprobeerd?

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Telefoon laadt slecht op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:33

Ik heb dat probleem ook gehad totdat die hele oplader dus niet meer herkent werd :+ Ik in alle paniek naar de telefoonwinkel en die haalde een hele berg aan stof, stukjes papier, stro/hooitjes en allemaal andere oliebol er uit :)) Ze deden het daar met een zachte paperclip.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Telefoon laadt slecht op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:24

Ik zou ook eens stof eruit proberen te halen. Ik had pas geleden hetzelfde probleem, en na het ontstoffen doet ie het weer perfect!

Bij de drogist kun je dit soort ragertjes kopen: KLIK
Die zijn ídeaal om telefoon ingangen enzo schoon te maken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:58


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Telefoon laadt slecht op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 10:49

Perslucht geprobeerd, WD-40, dun speldje (heel voorzichtig) voor vuil, en alle volgordes van aansluiten. :))

Art_Ificious, ohh zo stom die connector had ik ooit al eens gevonden...en daarna weer straal vergeten. :+ Moet ik alleen nog even kijken of ik die reparatie zelf aandurf. Een ragertje kan ik ook nog wel proberen, die heb ik nog niet gehad. :D

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:27

Ik had het bij mijn vorige telefoon ook, en heb toen een draadloze oplader gekocht. Probleem opgelost en frustratie weg. Enige nadeel was dat ik niet meer met mijn telefoon in de hand hem op kon laden, maar dat loste ik op door de draadloze autolader mee naar binnen te nemen. Daar klikte ik hem gewoon in.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Telefoon laadt slecht op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:35

Mocht je telefoon het kunnen: Een draadloze oplaadplaat?