Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 15:38

Krijgen jullie dieren iets onder de boom met kerst? Wij gaan als gezin zijnde met kerst altijd wel een beetje 'all out' qua cadeautjes (niet alleen voor onszelf, maar ook doneren we altijd veel in deze tijd van het jaar bv. aan lokale goede doelen; boodschappen doneren, speelgoed voor kids, lokale asielenen krijgen spullen en stel ik ook wat pakketjes samen voor vriendinnen, alsook familieleden enz) en daar mogen onze dieren natuurlijk niet bij ontbreken.

En ik vind het dus altijd heerlijk om voor anderen cadeautjes te kopen en boxen samen te stellen, en voor de dieren vind ik dat dus net zo leuk. Vond dat er dus ook best een dieren topic mocht komen in het kerst-deel van bokt.

---

Dus hier ben ik al een beetje aan't shoppen geweest voor de dieren van m'n zusje en schoonfamilie maar ook onze eigen hond en kat.

Ik weet dat het net als met dierendag is; ze worden Altijd verwend dus in principe is het niet nodig natuurlijk, maar ik kan me met kerst toch maar moeilijk inhouden hihi. Erg benieuwd wat jullie dieren voor leuke extraatjes krijgen met kerst! En zijn deze dan ook echt kerst gerelateerd vaak als in speciale kerst speeltjes e.d.? Let me know! :j *\o/*

Voor de hond heb ik momenteel een 3 tal boxen besteld bij verschillende bedrijven die ik graag steun. Daar zit dan vanalles bij van gedroogde snacks tot speelgoed en andere hebbedingetjes en ik ga er vanuit dat het gros ervan ook gewoon dingen zijn waar we dan ook echt wat aan hebben bv. Verder krijgt de hond nog een nieuw tuigje onder de boom. En voor de kat heb ik onlangs een leuk hengeltje besteld online en een verrassings doos, en kwam er ook nog een heel leuk kerst hengeltje mee naar huis die ik bij de action tegenkwam laatst.

Zullen die 2 hier vast wel blij mee gaan zijn allemaal :j
(foto is van vorig jaar)
Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Selina

Berichten: 14217
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:43

Schuldig :=
M’n man: we doen geen kerstbudget voor de kat
Dus nu heb ik zijn kerstbudget maar gepakt }:)

Afbeelding

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:46

Niet uitgebreid, maar onze huisdieren krijgen altijd één cadeautje onder de boom. Gewoon voor de leuk.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:57

Ja hier krijgen de honden en katten ook een kerstspeeltje onder de boom.

Met sinterklaas zetten we voerbakjes bij de dierenwinkel en krijgen ze allemaal een pakje met allerlei spul. Heel leuk

Mijn zusje heeft ook adventskalenders voor de honden en katten.

Mijn bijna 13 jarige hond is nog steeds dol op zijn rendier van jaren geleden.

Solleke_Noah

Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:02

Ja, hier krijgen ze allemaal een pakje onder de boom, voor elk beestje gewoon een knabbeltje/snoepje. De honden vinden het geweldig als ze de pakjes mogen openscheuren :)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:03

Niet specifiek onder de boom. Al zullen ze vast allemaal genieten van de rust als met de kerst alle pups uitgevlogen zijn _O-
En we hebben stiekem wel het een en ander aan kerstspeelgoed ingeslagen. Die gooi ik eerst bij de pups maar die slopen t toch nog niet en daarna krijgen de volwassen honden ze.

Vooral door onze shop worden ze meer dan genoeg verwend. En ik moet zeggen; zowel de sint als kerstpakketten in de shop gaan hard!
Dus er zijn echt veel mensen die hier iets mee doen!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:05

Vroeger toen we kerst vierde wel.
Nu met kleine kinderen vieren we Sinterklaas en gebeurd het eigenlijk niet meer.


Heb 1 keer expres 1 van de honden laten ruiken. Die verdedigde toen de kerstboom naar de andere hond en uiteindelijk mocht nr 2 helemaal niet meer in een straal van 10 meter komen :')

Toen we het uiteindelijk weghaalde ging het weer goed.

Black is the colour of my true love's hair

Mjelleke
Berichten: 683
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:21

Toen wij nog sinterklaas deden met de familie zat er altijd een ingepakte mandarijn tussen de pakjes voor de hond. Die kon je daar een groot plezier mee doen :)


Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:22

Hier ook maar of we dat voor dit jaar doen... Ze krijgen al een heleboel nieuwe dingen met de verhuizing dus weet niet of ons budget dat toelaat haha.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:24

Aangezien onze dieren, de dieren van mijn familie én die van mijn schoonfamilie altijd uitgebreid cadeautjes krijgen ben ik heel erg benieuwd naar de boxen die je noemt TS!

Een kleine ondernemer kunnen steunen is altijd een pluspunt!

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:25

Hier haalt de hele familie ook wat voor mijn paard :') die krijgt nog meer cadeautjes dan Ik

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:26

Ja, altijd een kleinigheidje, een pakjes snoepjes voor de kat, wortels voor de paarden. :D

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:28

Jazeker. :D
De muizen krijgen een graaftoren en een klimtoestel voor in hun kooi.
De honden krijgen nieuwe halsbanden en lekkers
De cavia's moet ik nog voor shoppen, denk kruidenhooi, een huisje en/of een nieuwe gevlochten brug aangezien de huidige zo goed als opgeknabbeld is. :')

Daarnaast hebben beide honden een adventskalender van Trixie. :))

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:34

Ik heb bij de bunny kruidenier een kerstpakket gekocht voor de konijnen en cavia's, heb hem wel al uitgepakt :+ . Voor de konijnen opvang heb ik ook een doos besteld en zelf eentje samen gesteld

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:51

Hier krijgen de honden ook altijd wat.
Meestal een paar knuffeldieren (die ze binnen 3 sec kapot hebben :D )

Paard krijgt hier ook al tijd wat maar wat dat verschild per jaar.
We hebben ook jaren gehad dat we een kerstsok (zo'n hele grote) aan zijn stal hingen en die dan vulde op kerstavond <|-.

Het konijn en de cavia worden hier ook niet over geslagen. Die krijgen wat lekkers onder de boom

❤️Murphy ❤️ Sinds 02-03-2012 van ons.
Dressuur : B+9

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:58

De vogels en vissen krijgen meestal niks, die zijn al verwend :D Maar toen we vroeger nog katten hadden, kregen die wel altijd cadeautjes!

*pum*

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:03

Hahaha, leuk topic. Ik maak mezelf hier schuldig aan. Cadeautjes voor de hond en het paard. Ook van de schoonouders en mijn ouders krijgen ze wat :')

meggiemeg

Berichten: 12180
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:22

Ja, elk jaar weer, ik leg ze er altijd pas het laatste moment onder want op de een of andere manier ruiken de honden dat het voor hun is, ze mogen het ook altijd zelf uitpakken, net als bij hun verjaardag, het is dan echt feest voor ze als ze dat mogen doen.

Dit jaar geen boom, met een pup van dan 6 maand dus vrees voor mijn antieke kerstvallen van meer dan 60-70 jaar oud en het glas wat ze dan in de pootjes kunnen krijgen, dus die sla ik een jaar over, maar een andere manier bedenken om de kadootjes te geven.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:26

Haha de hond en kat krijgen bij mij ook kadootje onder de boom _O-
En dan met inpakken al de grootste uitdaging om zonder geluid van kadootje voor elkaar te krijgen...

Ik vind de dieren altijd zo makkelijk met kadootjes, die zijn overal blij mee. Mijn man kan ik nooit wat voor verzinnen :')

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:34

Schuldig! :D

Ze hebben een Kerstbal met hun naam en een sok.
Daarin zitten dan kleine dingetjes voor met de feestdagen :D
Afbeelding

Meestal ligt er onder de boom nog een cadeaudoos of zo'n gevulde sok van de winkel voor de diertjes :D

Met sinterklaas zetten ze ook een peuterschoentje en s'morgens puilen die ook uit met snoep :')
Altijd spannend om de schoentjes te zetten, mijn man kijkt me altijd aan alsof ik rijp ben voor het gesticht :')

Inspiratieloos....

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:36

tessyke schreef:
Schuldig! :D

Ze hebben een Kerstbal met hun naam en een sok.
Daarin zitten dan kleine dingetjes voor met de feestdagen :D
[ [url=m/nAjHlT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meestal ligt er onder de boom nog een cadeaudoos of zo'n gevulde sok van de winkel voor de diertjes :D

Met sinterklaas zetten ze ook een peuterschoentje en s'morgens puilen die ook uit met snoep :')
Altijd spannend om de schoentjes te zetten, mijn man kijkt me altijd aan alsof ik rijp ben voor het gesticht :')


HAHAHAHAHA prachtig. Ik ben net zo gek. Vriendlief vraagt hier ook meermaals of ik wel in orde ben.

Judass

Berichten: 4823
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:42

Onze hond heeft een paar jaar geleden zelfs een surprise gekregen met sinterklaas :+
Helaas nu even geen dieren, maar als ze er wel zijn krijgen ze ook zeker een cadeautje!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:46

Zeker! Met Sinterklaas krijgt de hond ook altijd een cadeautje in de mand. Ze is gek op uitpakken ook! Ze wordt januari 14 dus dan ga ik haar helemaal kapot verwennen. <3

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:55

Ja hoor ook schuldig, zowel met sinterklaas als met kerst. En 11 december is ze ook nog eens jarig dus veel cadeaus. Meestal niks van speelgoed aangezien ze alles sloopt behalve balletjes. Ik bestel graag bij kiwiwitje in de webshop, die heeft ook zo'n leuke pakketten <3

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Cadeautjes onder de boom voor de dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 09:32

Wat leuk om te zien hoeveel mensen er iets voor de dieren doen nog en hoe verschillend het ook is!

Selina
Ohh wat een leuke foto zeg. De blik van je kat spreekt ook boekdelen; ‘het ligt er al en nu MOET ik nog ZOLANG wachten? ugh. Life is hard.’

Moonlight17
Ahh is ook leuk!

Melvern
Klinkt ook heel leuk allemaal! Ik vind sommige kerst speeltjes/knuffeltjes ook erg leuk altijd; elk jaar lijkt het populairder te worden en komt er meer keus.

Solleke_Noah
Leuk dat ze ook lekker verwend worden bij jullie inclusief zelf de pakjes openscheuren; vind dat zo leuk als ze dat zelf doen haha.

kiwi
Haha ja een rustige kerst zullen ze vast prima vinden. En kerstspeelgoed is leuk! Prima toch dat ze dat hebben wat van de pups over blijft xD En het is idd wel heel handig bij jullie met de shop ja. Kan ook niet wachten om samen met Arya jullie kerstdoos open te maken.

Onali
Haha oeeeeps ‘MIJN CADEAUTJE. MIJN MIJN MIJN’. Hier werd er vorig jaar wel eens gesnuffeld aan de cadeautjes maar gezien de leeftijd van beide mormels hier ging het echt heel erg goed (beide waren toen een half jaar oud) maar de kat mag in principe sowieso eigenlijk wel alles wat de hond ook doet. Net zat de kat nog mee te eten toen de hond d’r ontbijt (kvv) kreeg, dus hoef me gelukkig niet zo’n zorgen te maken over claim gedrag met dit. Maar het wordt nu de 2e kerst voor ze en ze zijn nog steeds jong, dus ben benieuwd hoe het nu gaat met de cadeautjes; is toch weer even afwachten haha.

Mjelleke
Ohh lekker, een mandarijntje! Zeker leuk om te geven als je hond dat lekker vind.

Amada
Ja snap ik dat het met de verhuizing nu erg veel wordt. Dan tikken dit soort dingen gewoon gruwelijk snel aan en dan liggen de prioriteiten gewoon even ergens anders.

Judith
Leuk om te zien dat jullie ook uitgebreid cadeautjes doen! Ik vind het ook erg leuk om kleinere ondernemers dan ook nog extra te steunen nu. Wij hebben oa voor de hond en kat surprise boxen gekocht van:
- Barkkings (de snack shop van kiwiwitje) waar dan gedroogde snacks in zitten
- een kerst box van Beerboxnl waar vanalles in zit van speeltjes tot hebbedingetjes en wat snacks
- een kerstbox deluxe van Ekowolf waar ook vanalles wat in zit + een item voor jezelf ook als ik het goed begreep

Verder krijgt de hond nog een nieuw tuig (die moesten we langzamerhand hebben dus we hadden zoiets; dan maar gewoon met kerst en onder de boom) en wilde ik met Black Friday nog wat van die kleine ondernemers in de gaten houden of ik toevallig een leuke actie tegenkom van een product wat op de wishlist staat; mooie halsband/lijn set of een mooie penning/tag voor aan het tuig, etc. En dat kan dan eventueel ook nog onder de boom.

Er zijn naast de bovengenoemde shops, nog best een aantal andere shops te vinden die surprise boxen samenstellen, sommige alleen snacks maar anderen ook weer met van alles.

alice0cullen
Oh heerlijk dat je paard ook zo verwend wordt; het meeste van allemaal zelfs haha!

Ir111
Leuk!!

lor1_1984
Jullie hebben ook al leuke dingen op het oog/gekocht! Ze worden goed verwend! De adventskalenders vind ik ook altijd erg leuk. Dan doet m’n zoontje de dieren elke dag wat geven en ze hebben het ook snel door dus het is leuk om te zien hoe snel ze dan ook reageren wetende dat ze wat krijgen.

Amber_anne
Wat leuk dat je voor de nijnen en cavia’s een pakket gekocht hebt! En super leuk dat je ook voor de opvang zoiets hebt gedaan!!

Murphylover
Ook heel leuk met zo’n kerst sok aan de stal idd! En leuk dat de rest ook verwend wordt met lekkers en leuke knuffels die dan jammer genoeg snel kapot zijn hihi.

Danielleeee_
Leuk!! Ik koop voor de vogel van m’n schoonzus ook elk jaar een kleinigheidje; wat lekkers meestal. Vind het zo’n leuk beestje dus mag dan ook wel eens een keer haha.

L_iek
Wat leuk dat de hele familie meedoet ook! Al wat op het oog voor dit jaar of zelfs al wat gekocht misschien?

meggiemeg
Snap ik dat je het pas op het laatste moment eronder legt haha. En ik zou die ballen idd ook niet durven ophangen. Wij hebben een set echte ballen maar ook gewoon plastic. Bij de vorige hond hingen de echte ballen wel nog gewoon op, maar vorig jaar idd ook de plastic set gedaan omdat Arya & Sansa toen ook 6 maanden waren. Maar dat is ontzettend goed gegaan hier vorig jaar. Ik kan alleen maar hopen dat ze er dit jaar net zo goed vanaf blijven hihi. Arya ruikt het idd ook meteen maar gelukkig houdt ze het wel bij snuffelen en gaat ze niet zomaar iets kapot maken. Maar wel leuk idd als ze zelf kunnen openmaken en het echt feest is voor ze!

josewoos
Haha jaa die speeltjes wat geluid maken; belletjes die rinkelen ofzo… dat is echt een uitdaging met inpakken. Vooral de kat ook zit er meteen als de kippen bij dan. Zucht. Ik vind het ook heerlijk om voor de dieren te shoppen, ze zijn idd overal blij mee normaal gesproken.

tessyke
Ohh, wat leuk zeg die sokjes en kerstballen met naam erop!! Worden zo te lezen ook heerlijk verwend bij jullie. Leuk dat ze met sinterklaas ook schoentjes zetten haha echt fantastisch. Mijn man is minstens zo erg als ikzelf ben eigenlijk haha. Die verwend ons zoontje en mij ook altijd gruwelijk en de dieren vind ie eigenlijk ook vanzelfsprekend dan hihi. Al ben ik dit jaar wel een beetje ver gegaan met al 3 verschillende surprise boxen voor de hond alleen, lol.

Judass
Leuk ook zo’n surprise met Sinterklaas en jullie toekomstige dieren gaan ook alweer lekker verwend worden lees ik.

MarlindeRooz
Oh ja, de senior mag idd wel lekker verwend worden! En leuk ook dat er met Sinterklaas een cadeautje is en ze gek is op uitpakken; dat is zo leuk om te zien! Doet de hond hier niet zo, maar dit jaar eens kijken of ik d’r wat kan motiveren erin haha.

claudia85
Ook nog een verjaardag. Wat een leuke maand zo voor d’r haha! Ik ben idd ook fan van kiwi’s shop. Heb er ook een kerst box besteld die hier al ongeduldig staat te wachten om onder de boom gelegd te kunnen worden.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<