Bling frontriem welke niet stuk gaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 01:03

Hoi,

Ik heb een groot paard met een breed voorhoofd. Van het micklem hoofdstel is de frontriem echt veel te klein. Nu had ik een mooie frontriem van Equibling, maar helaas liet deze vrij snel los. Dit werd keurig opgelost. Echter is het nu weer helemaal mis en laat de ketting weer los, zelf vast gemaakt, maar helaas,...

Nu ben ik er wel flauw van en wil ik gewoon een leuke frontriem welke niet los laat,... Wie heeft er een tip?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:12

Loesdau had destijds wel een aantal leuke in X-full, kwaliteit valt me niet tegen. Na een jaar zitten alle steentjes nog :) Ook bij die van Kramer trouwens!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 03:58

Hoewel ik niet te spreken ben over de kwaliteit van de hoofdstellen, gaat mijn frontriem van Bridle2fit met een rij stenen al 4 jaar mee :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:19

Ik heb een frontriem die al minstens 4 jaar meegaat en nog steeds geen enkel steentje eruit.

Merk zou ik moeten bekijken namiddag.

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:43

Ik heb 3 hele mooie frontriemen van Horse Boutique: https://www.horseboutique.nl/nl/

Je kunt ze daar ook naar wens laten maken. Bijna iedereen bij ons op stal heeft er daar 1 (of meerdere :+ ) weg, en iedereen is zeer tevreden.. Ze blijven ook na lange tijd goed, mits je ze goed behandelt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:50

Ik heb er een van Döbert die al jaren mee gaat. Zijn alleen wel wat prijzig.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:45

Nadat ik elke keer steentjes kwijt was omdat de haren en oornetjes in de frontriem bleven haken ben ik over gestapt op een frontriem die op basis is van holnietjes. Daarmee blijven de steentjes wel goed zitten.

De meest bekende zijn die van Judi, maar die van mij komt van frontrowdesign en is een stuk betaalbaarder en naar wens samengesteld.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:57

Ik heb er zelf eentje gemaakt tijdens een workshop. Veel bling en overleefd een dikke bos tinkermanen elke keer

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:26

Ik maak o.a. frontriemen met Swarovski met 2 jaar garantie op het uitvallen van de stenen. De test frontriem is inmiddels 4,5 jaar oud en is nog steeds niets aan te zien.
Uiteraard heb ik momenteel ook een Blackfriday actie lopen met 25% korting waardoor de prijs nog aantrekkelijker is. En zelf samen te stellen naar smaak.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Bling frontriem welke niet stuk gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:47

Ik vind over het algemeen genomen de handgemaakte frontriemen, en de wat goedkopere écht beduidend minder van kwaliteit. Heb er zelf een paar gehad, maar ze laten echt snel los, of steentjes vallen uit (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Zelf heb ik nu een frontriem laten samenstellen bij Döbert. Kost wat, maar het gaat ook al écht heel lang mee. Ziet er nog als nieuw uit.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:55

Dat vind ik nou ook. Vandaar dat ik lang op zoek ben gegaan naar wat ik nou wil en dat is kwaliteit en betaalbaarheid.
Afbeelding