Van pulp naar hooi.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Van pulp naar hooi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-20 23:00

Kan een paard cold turkey overgezet worden van pulp naar hooi?
Mijn vriendin gaat verhuizen van een stal waar haar paard alleen pulp krijgt, naar een stal waar er meer dan voldoende hooi gevoerd wordt.
Wie weet me meer te vertellen hierover.


Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:10

Ik zou een week nemen om over te schakelen. Dus eerst 2 dagen 75% van de pulp die gevoerd wordt op de oude stal en 25% van de hoeveelheid hooi die op de nieuwe stal gevoerd wordt, dan 2 dagen 50%/50% , dan nog 2 dagen 25% pulp, 75% hooi en dan pas om. Het gaat om een ander soort vezel, waar de darmen ook wel echt om naar moeten schakelen, zelfs al is het op zich een gigantische verbetering.

Edit: langer (iedere fase 4 of 5 dagen laten duren) kan zelfs verstandiger zijn, maar is waarschijnlijk lastiger te regelen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: Van pulp naar hooi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 14:04

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga het haar voorleggen.

Gerinck
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:05

Mizora schreef:
Ik zou een week nemen om over te schakelen. Dus eerst 2 dagen 75% van de pulp die gevoerd wordt op de oude stal en 25% van de hoeveelheid hooi die op de nieuwe stal gevoerd wordt, dan 2 dagen 50%/50% , dan nog 2 dagen 25% pulp, 75% hooi en dan pas om. Het gaat om een ander soort vezel, waar de darmen ook wel echt om naar moeten schakelen, zelfs al is het op zich een gigantische verbetering.

Edit: langer (iedere fase 4 of 5 dagen laten duren) kan zelfs verstandiger zijn, maar is waarschijnlijk lastiger te regelen.


Dit is handige informatie die ik ook kan gebruiken. Dank je voor het delen. Niet verwacht dat er zoveel stappen nodig zijn om de overstap van pulp naar hooi te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlienke en 50 bezoekers