Eczeem! En een Gele Teershampoo...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eczeem! En een Gele Teershampoo...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:28

Hoi!

Ik ga deze week mijn shetje wassen omdat ze een soort van eczeem lijkt te hebben.
Volgens de eigenaar werkt het goed om haar met teershampoo te wassen om de jeuk tegen te gaan en om de schilfers te verwijderen. we denken dat een deel van de jeuk door de schilfers komt.
Ik ben dus in m’n kast gaan zoeken en heb daar een fles teershampoo gevonden. De shampoo fles is half vol en de shampoo heeft een soort van rood bruine gele kleur. Hoort dit bij teershampoo? Ik kan het me namelijk alleen maar als zwart goedje herinneren :+

Ik heb ook deze gell gevonden

https://www.medpets.nl/grand-national-i ... B&var=9119

Mocht iemand anders nog tips hebben dan hoor ik die graag! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:28

Niemand? :?

tiwi1969

Berichten: 7635
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Eczeem! En een Gele Teershampoo...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:32

Echte zwarte teershampoo wordt niet meer verkocht omdat deze kankerverwekkend is. De huidige shampoos zijn inderdaad anders van samenstelling en lichter van kleur.

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Eczeem! En een Gele Teershampoo...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:35

Teer shampoo heeft inderdaad een bruine kleur, in de zon een gele gloed.
Dat eczeem nu nog doorkomt lijkt me sterk. Schilfertjes kunnen altijd komen dus teershampoo kan werken. Vooral even goed laten intrekken en na het wassen met zo'n kleine manenkam de schilfertjes proberen van de huid af te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:56

Nyaleti schreef:
Teer shampoo heeft inderdaad een bruine kleur, in de zon een gele gloed.
Dat eczeem nu nog doorkomt lijkt me sterk. Schilfertjes kunnen altijd komen dus teershampoo kan werken. Vooral even goed laten intrekken en na het wassen met zo'n kleine manenkam de schilfertjes proberen van de huid af te halen.



We hebben haar nu bijna een maand. ze staat vaak Aan de stal deur met har staart en manen te schuren en heeft geïrriteerde (rode) plekken op haar rug manenkam staatwortel en billen
we hebben haar gecontroleerd op mijt, luizen en vlooien en die lijkt ze niet te hebben.
Misschien dat ze op iets uit het hooi of het gras reageert?
We hopen dat het met 1 tot 2 x in de week wassen met teershampoo en tea tree gell wat rustiger word!

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Eczeem! En een Gele Teershampoo...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:03

Hoe oud is ze? Kan het zijn dat ze last heeft van de wintervacht? Het is nu erg warm voor de tijd van het jaar dus zo'n pak haar kan veel jeuk geven. Is ze goed ontwormt? Controleer anders daar op. DA kun je bellen voor passend advies :)

De anti itch uit de link werkt bij mij voor geen drol. Voor schilfers werkt voor mijn pony simpele babyolie het beste.

Let wel op met wassen in wintervacht, kunnen ze echt makkelijk kou van pakken en duurt erg lang voor ze droog zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:23

Nyaleti schreef:
Hoe oud is ze? Kan het zijn dat ze last heeft van de wintervacht? Het is nu erg warm voor de tijd van het jaar dus zo'n pak haar kan veel jeuk geven. Is ze goed ontwormt? Controleer anders daar op. DA kun je bellen voor passend advies :)

De anti itch uit de link werkt bij mij voor geen drol. Voor schilfers werkt voor mijn pony simpele babyolie het beste.

Let wel op met wassen in wintervacht, kunnen ze echt makkelijk kou van pakken en duurt erg lang voor ze droog zijn!


Ze is nu 7, bijna 8.
Der vachtje is gelukkig niet zo dik! Vlgm is ze ook een week voor voor en na aankomst Ontwormd dus ik denk dat dat ook in orde is... mocht het binnen nu en 2 weken niet beter worden dan gaan we er natuurlijk een da bij halen!

We gaan haar morgen wassen, het is dan ook niet zo koud :o
Ik ga der denk ik met Lauw warm water wassen, afdoen met het zweet mes, afdrogen met handdoeken en dan in stal laten staan voor de rest van de dag zodat ze zeker geen kauw vat!
In principe staat ze normaal ook van 6 tot 22 buiten door weer en wind dus ik maak door ook niet zo’n druk om :j