[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:08

Miamore, wat vervelend zeg! Zelf geen ervaring mee maar lijkt me super vervelend -O- Hopelijk kunnen jullie gauw een oplossing vinden!

Knolan, oh jeetje! Goed dat hij naar de tandarts geweest is dus! :j

Wij mochten vandaag weer lekker aan de slag, woensdag heeft ze een massage gehad en ze liep weer super :D
Zo blij hoe ze er momenteel uit ziet!
Afbeelding

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:39

@Faitherr, is April al verkocht? Veel interesse voor?
@K_Nolan, wat een leuk stel zo!
@Skippy01, Doortje ziet er goed uit! Gaaf, galopsappuyementen.
@Fangio, gaaf op het strand. Echt tof dat je dat zo dichtbij hebt.
@Lenexa, sterkte met het verlies van je kat :(:) Wat grappig dat jouw DA/chiropractor ook gewoon op Roxy gaat rijden. Dan voelt hij het wel goed aan natuurlijk. Fijn dat het niks met je zadel te maken heeft.
@Skippy01, leuk dat je dat WE zo meepakt. Mooie afwisseling lijkt me? Rijd je nog weleens buiten?
@Lenexa, dat ziet er heerlijk uit. Lekker hoor dat ze nu in die loopstal staat.
@Flicka, oeeeeh wat gaaf! Is Flicka braaf buiten?
@Coalizione, gefeliciteerd met Jolina! Hoe is haar 1e nacht verlopen?
@Flicka, gelukkig geen oogtumor, maar alsnog rot... Hopelijk helpen de druppels en zalf.
@Mi_Amore, fijn zo'n stuk uit de vacht!
@Maessie, hahaha de oorzaak van Monroe's geitenliefde op de achtergrond zie ik. Heerlijk zo kaal! Rijd je fanatiek met haar?
@Lenexa, fijn dat je weer wat meer mocht! Jeetje het zit je ook niet mee he, nu ook nog koliek. Beterschap voor Roxy!
@Mi_Amore, wat naar dat zelfvertrouwen. Is het dan angst? Of denk je gewoon dat je de revalidatie "verpest"? Ik durfde geen jong paard te kopen en te beleren uit angst dat ik het paard zou verpesten. Daar heeft iemand met verstand en ervaring me wel doorheen geduwd ja. Als ik het nu even zo arrogant mag zeggen denk ik dat ik prima werk heb geleverd, maar dat had ik inderdaad zonder die persoon nooit gekund. Verder heb ik dat met rijexamens en op school wel (ben begonnen op tweetalig vwo en nu zit ik op het mbo :+ ), maar daar heb je niks aan en ben ik ook nog niet overheen.
@K_Nolan, what's in a name hahaha. Hopelijk is het zadel goed!
@Flicka, ze ziet er inderdaad goed uit! <3 Nu met het bereiken van het Z1 is het wel gedaan met de online proefjes zeker?

Monroe heeft het druk gehad afgelopen week (of ik met vlechten), want hij heeft wel 2x voor de lens gestaan! En hij heeft me wederom goed geholpen, want ik hoefde geen touwtjes weg te fotoshoppen. *\o/*
Nog even en ik neem hem mee naar losloopgebied om hem uit te laten, want hij is gehoorzamer dan de gemiddelde huishond :')

Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:51

Wauw wat een prachtige foto’s weer!! Monroe is zooo knap <3

Het is inderdaad klaar met de online
Proefjes. Nu wachten tot we weer op wedstrijd mogen voor ons debuut :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:56

Jammer! Vond het meeleven daarin altijd wel heel leuk hahaha.
Dankjewel! :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:01

@peerappel gaaaaaaf! <3

voor wat betreft je vraag: op het moment rijd ik weinig buiten. Komt wel weer, maar stalgenootje kan alleen op woensdag en zondag, en woensdagen vallen voor mij af, en zondagen lukken ook niet altijd. Nu denk ik een maand geleden? Ik ben sowieso niet zo'n buitenrijder, dus elke week ofzo is sowieso niet mijn plan ook. Eens per 3 weken vind ik echt zat :j :') Ik vind trainen dus oprecht veel leuker dan buitenrijden, dus echt hard zoeken naar andere stalgenootjes om mee te gaan doe ik ook niet haha. Komt bij dat er al veel vuurwerk wordt afgestoken hier, dus in mijn eentje proberen, ga ik nu zeker niet doen :)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:58

Ik reageer snel weer even op iedereen, met Roxy gaat het vandaag beter. Ze heeft nu 2 keer een emmertje hooi gehad en dat lijkt goed te gaan, dat mag ze nu nog 2 keer en dan vannacht een halve plak hooi. Als ze morgen dan goed is mag ze weer bij de groep. Maar dan haal ik haar iig de ochtend wel even na een uur eruit om het bunkeren tegen te gaan ze heeft natuurlijk mega honger dus die gaat morgen los. Maar eerst maar eens de dag en nacht weer goed door komen!

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:15

He bah niks aan koliek. Hoop dat Roxy snel weer de oude is!

Monroe is echt zoooo knap <3 en ja hij is tussen de geiten geboren haha!

Balen dat je nu niet meer online kan starten Berber! Zodra t mag maar opgeven!

Wij hebben morgen een clinic van Kim Jacobi. Ben benieuwd! Rij samen met Anna en haar (door ons gefokte) haf, extra leuk!
Trainen gaat hier nog wat wisselend, heb nog niet altijd genoeg tijd helaas, maar goed t is al beter dan het was, en heb een fijne hulp op stal dat scheelt ook al veel!
Ik moet alleen nog ff bedenken met welke set ik ga rijden, wat zeggen jullie:

Afbeelding

Afbeelding

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:23

Ooooh afke die dekjes!! <3 Leuk zeg die clinic, veel succes!!
Ik zou dat PS dekje doen die van kleur veranderd zegmaar :Y)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:41

Met Jolina is het goedgegaan gisteren, na even een poosje struggelen wou ze toch op de trailer. Onderweg was ze erg rustig en toen we op de stal aankwamen heb ik haar lekker even in de bak gezet, toen heeft ze haar snuffelrondje gedaan terwijl ik de spullen aan het uitladen was en daarna heb ik haar in stal gezet. Lekker gegeten en met haar buren gesnuffeld en dat ging verassend goed.

Vandaag lekker de hele dag in de wei zodat ze met haar soortgenootjes over de draad kan kennismaken. Met poetsen was ze wel nog wat zenuwachtig, maar ja ik wil haar ook even lekker de tijd gunnen om te wennen :)

Jolina <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:54

maessie schreef:
He bah niks aan koliek. Hoop dat Roxy snel weer de oude is!

Monroe is echt zoooo knap <3 en ja hij is tussen de geiten geboren haha!

Balen dat je nu niet meer online kan starten Berber! Zodra t mag maar opgeven!

Wij hebben morgen een clinic van Kim Jacobi. Ben benieuwd! Rij samen met Anna en haar (door ons gefokte) haf, extra leuk!
Trainen gaat hier nog wat wisselend, heb nog niet altijd genoeg tijd helaas, maar goed t is al beter dan het was, en heb een fijne hulp op stal dat scheelt ook al veel!
Ik moet alleen nog ff bedenken met welke set ik ga rijden, wat zeggen jullie:

[ [url=m/Fhtkjo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/unIt9O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die rechtsboven :))
Veel plezier alvast!


Coalizione schreef:
Met Jolina is het goedgegaan gisteren, na even een poosje struggelen wou ze toch op de trailer. Onderweg was ze erg rustig en toen we op de stal aankwamen heb ik haar lekker even in de bak gezet, toen heeft ze haar snuffelrondje gedaan terwijl ik de spullen aan het uitladen was en daarna heb ik haar in stal gezet. Lekker gegeten en met haar buren gesnuffeld en dat ging verassend goed.

Vandaag lekker de hele dag in de wei zodat ze met haar soortgenootjes over de draad kan kennismaken. Met poetsen was ze wel nog wat zenuwachtig, maar ja ik wil haar ook even lekker de tijd gunnen om te wennen :)


Ow yeah, eindelijk 'thuis' *\o/*
Gewoon je tijd nemen, Rome was niet in een dag gebouwd en een band met je paard gaat niet veel sneller ;) komt goed, lekker rustig aan :j

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:49

@maessie wat een mooierds allemaal, die donkerpaarse in het midden is echt prachtig!

@Lenexa fijn dat het iig weet wat beter gaat!

Zadelmaker is geweest en helaas is het zadel net te lang voor Wolf. Op advies nu naar het zoeken naar een goedkoop thorowgood zadel 17 a 17,5 inch. Het heeft allemaal geen haast gelukkig, maar wel jammer van de Wintec was een prachtig zadel dus die maar weer te koop gezet.


Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:58

Mi Amore, vervelend dat je er onzeker van wordt. Ik snap het wel, je wilt het vooral goed doen om je pony heel te houden. Helpt het niet om de ene keer in de week dat je rijdt les te hebben? En de rest doe je alleen wat lukt en je zeker weer wat je kan. Zo heb ik wel eens weken bijna alleen gestapt buiten mijn les.

K_nolan, jammer dat het niet past. Roxy past ook alleen 17 inch, toch die kortere ruggen.

Maessie, ik zou ook die in kleur verloopt doen. Die vind ik echt heel mooi.

Coalizone, fijn dat ze er is! Lekker even wennen en samen leuke dingen doen. Mega leuk je paard leren kennen!

Hier vanmorgen Roxy weer in de groep gezet, sinds gistermiddag ging het eten goed en mestte ze ook weer regelmatig. Gelijk rete hengstig dus ze was een van de nieuwe paarden lekker aan het stalken. Beter want ik was bang dat ze ging bunkeren.
Nu nog even goed uitzoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat de mest niet te droog wordt. Waarschijnlijk is dat de boosdoener geweest.
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe kitten, daar kan ik nu eindelijk ook zelf wat tijd mee doorbrengen: Afbeelding

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:56

Nolan, heel gedoe altijd die zadels.. inchmaat zegt ook niet zo heel veel helaas. En als ze zo jong zijn veranderen ze ook nog zoveel. (Niet qua lengte, scheelt altijd wat) Ik ben altijd wel blij met de Bates zadels. De dressage is veel korter dan de Isabell ;)

Lenexa fijn dat het in de groep zetten zo goed ging! En wát een schattig kitten, zo mooi dieprood!

Coalizione, hele dagen op stal nu denk? Lekker genieten van je nieuwe paardje!

Wij hebben net de clinic gehad. Gelukkig vooraf een paar fotos kunnen maken, was echt afzien!! Had mn handen vol, Vlien bleek achteraf hengstig :+ Ben voor de rustyrosé gegaan, kon mn blauwe beschermers zo snel niet vinden :+

Afbeelding

Afbeelding

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:10

Zucht, ik heb de stoutste pony die er is geloof ik.
Ze heeft even vier dagen vrij gehad... En ze is al 3 dagen op rij naar andere weides ontsnapt. Ze kan blijkbaar tussen de draden door. Had de draden aan één kant gecontroleerd, omdat ze altijd die kant op ontsnapt, is ze de andere kant op gegaan. Twee weides verder lekker socializen met de andere paarden...
Stroom staat gewoon aan ook nog eens...

Nou is ze super sociaal verder, maar is niet de bedoeling natuurlijk... :( :n

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:21

@Skippy01: ooh dat suckt zo hard he! Ik ken iemand wiens Haflinger de tijd tussen het tikken door telde en dan snel ertussen gelipte. Slim ding...

Extra draadje spannen een optie? Nergens stroomverlies? Als er 3 van de 6 blokken staan bij ons bvb., gaat Zyta er gewoon gezelligjes onderdoor.



Hier nog steeds tevreden van het scheren! Vandaag 16 graden en paardlief stond er heppie de peppie bij!
Bij TiSento heb ik zondag een groooote spoelworm gevonden.
Maandag direct een ontwormingsspuit erin en heb nu max 10 kleintjes gevonden in de mest.
Denk dat ik er dus snel genoeg bij was, maar ieuw, gore dingen zijn dat!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:04

Mi_Amore schreef:
@Skippy01: ooh dat suckt zo hard he! Ik ken iemand wiens Haflinger de tijd tussen het tikken door telde en dan snel ertussen gelipte. Slim ding...

Extra draadje spannen een optie? Nergens stroomverlies? Als er 3 van de 6 blokken staan bij ons bvb., gaat Zyta er gewoon gezelligjes onderdoor.



Hier nog steeds tevreden van het scheren! Vandaag 16 graden en paardlief stond er heppie de peppie bij!
Bij TiSento heb ik zondag een groooote spoelworm gevonden.
Maandag direct een ontwormingsspuit erin en heb nu max 10 kleintjes gevonden in de mest.
Denk dat ik er dus snel genoeg bij was, maar ieuw, gore dingen zijn dat!


Stalhouder gisteren gesproken en hij vindt het gelukkig niet zo erg dat ze dit doet, omdat ze geen pestkop is, en alleen maar sociaal wil doen bij de andere weides. De andere paarden nemen ook niet echt aanstoot aan haar aanwezigheid. We weten inmiddels wel waarom ze dit doet: ze is helemaal verliefd op de nieuwe schwarzwalder twee weides verderop... ZUCHT. Voorheen ontsnapte ze alleen naar de wei ernaast, naar twee bejaarde paarden, omdat die langzaam eten en er daar dus altijd meer gras staat... Dat vond iedereen prima. Maar goed, nu dus twee weides door om bij de andere te komen... Hopelijk gaat het gauw vriezen en gaan die hormonen op standje 'winter'...


He bah, grote wormen! :( Ieuw Ieuw! (bloedworm kan ik altijd prima zien, ook niet fijn dat ze die hebben, maar spoelworm en lintworm... brrrr)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:05

Ondeugende Doortje is verliefd! Aaah, gelukkig vind niemand het echt erg al is het uiteraard niet de bedoeling. Roxy heeft echt teveel respect voor het schrikdraad gelukkig en ze heeft nu alles wat ze nodig heeft, vriendinnen en onbeperkt eten. Ik zou niet weten wat ze ergens anders zou denken te halen..

Ik hoop er morgen eindelijk weer eens op te kunnen stappen, we zijn inmiddels al bijna 3 weken aan het stappen en haar hals lijkt het nu weer soepeltjes te doen. Ik denk dat ik morgen even met een barebackpad een half uurtje vooral ga stappen om even te voelen hoe ze het doet. Dan ga ik toch nogmaals het boomloze zadel proberen om te zien of ze daar nu beter mee loopt om voor nu wat mee te rijden om wat af te vallen. Want dat moet nog steeds gebeuren..

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:09

Oeh bah spoelwormen Skippy -O-

Lenexa hoop dat ze weer beter loopt nu!

Wij hebben gister tijdens de les gewoon onze eerste wissels gesprongen, echt zo gaaf! Ze snapte gelijk de bedoeling, slim paard! <3

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:18

maessie schreef:
Oeh bah spoelwormen Skippy -O-

Lenexa hoop dat ze weer beter loopt nu!

Wij hebben gister tijdens de les gewoon onze eerste wissels gesprongen, echt zo gaaf! Ze snapte gelijk de bedoeling, slim paard! <3


Nee, die van mij had geen spoelwormen, die van mi-amore ;)

Ow wat stoer, wissels zijn zo leuk! Doortje doet ze op het moment nog alleen als er een balk ligt, nog niet 'zo'. Eenvoudige wissels wel al een tijdje.

Lenexa schreef:
Ondeugende Doortje is verliefd! Aaah, gelukkig vind niemand het echt erg al is het uiteraard niet de bedoeling. Roxy heeft echt teveel respect voor het schrikdraad gelukkig en ze heeft nu alles wat ze nodig heeft, vriendinnen en onbeperkt eten. Ik zou niet weten wat ze ergens anders zou denken te halen..

Ik hoop er morgen eindelijk weer eens op te kunnen stappen, we zijn inmiddels al bijna 3 weken aan het stappen en haar hals lijkt het nu weer soepeltjes te doen. Ik denk dat ik morgen even met een barebackpad een half uurtje vooral ga stappen om even te voelen hoe ze het doet. Dan ga ik toch nogmaals het boomloze zadel proberen om te zien of ze daar nu beter mee loopt om voor nu wat mee te rijden om wat af te vallen. Want dat moet nog steeds gebeuren..



Ik heb nu de deken er even afgehaald. Dan voelt ze de stroom misschien weer een keer ;)

Spannend, er weer op! Komt goed!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:39

Ik ben helemaal blij, ik heb 30 minuten gereden met een barebackpad en ze voelde helemaal top! Ik heb denk 4 rondjes gedraafd en toen voelde ze zo goed dat ik gelijk gestopt ben. Ik moet deze week rustig oppakken, nog niet mee zadel rijden en draftempo laag houden. Dan kijken we weer verder.
En ik heb een softshell rijbroek gekocht, wat een goede uitvinding is dat. Hij is iets te groot, nu is het net alsof ik in een extra warme joggingbroek aan het rijden ben. Ik ben er nu al mega blij mee.
Ik stapte zo blij af dat ik al blij was met een oncharmante foto van deze fuzzy pony!
Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:00

Nou mijn liefste vriendje is net in een spijker gaan staan net naast zn straal.

Afbeelding

Vriend is nu biotex halen en dan tape ik hem in.. hopelijk niets schadelijke geraakt.. aan het duimen dat het geen bot heeft geraakt.. mocht het morgen veel erger zijn gaat hij op de foto

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:06

K_nolan schreef:
Nou mijn liefste vriendje is net in een spijker gaan staan net naast zn straal.

[ [url=m/bW6dQ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriend is nu biotex halen en dan tape ik hem in.. hopelijk niets schadelijke geraakt.. aan het duimen dat het geen bot heeft geraakt.. mocht het morgen veel erger zijn gaat hij op de foto


Aiiii, beterschap en fingers crossed!

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:33

oliebol zeg, dat is niet niks! Ik duim dat er niks geraakt is :(

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:00

Dankjulliewel! Net alles ingetaped en penicilline gespoten, hopelijk komt alles goed. Waar ik altijd heel nuchter ben met paarden in het algemeen zakt de moed me altijd in me schoenen met die van mezelf en kan ik me echt heel druk maken om hem

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:05

Herkenbaar! Ik kan heel nuchter zijn over die van anderen. En slapeloze nachten hebben om de simpelste dingen bij die van mezelf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers