Zorgverzekering 2021

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 20:18

Vanaf morgen kunnen we weer gaan shoppen en vergelijken met de zorgverzekering 2021. En aangezien het topic vorig jaar best handig was leek het me handig en waardevol om hier elkaar weer te tippen...
Zelf ben ik opzoek naar een verzekering die:
-Diëtiste vergoed (extra)
-Dermatologie voor de hyperhydrosis
-Tandheelkunde rond 250 euro.

Brand los en wie weet kunnen we elkaar helpen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:37

Goeie.

Ben al jaaaaren bij DSW, best tevreden over ze. Maar de basisverzekering wordt 124,50. Ik vind t echt bizar duur worden dus ben eigenlijk dit jaar voor t eerst aan het rondkijken of ik elders goedkoper uit ben.

Gebruik chronisch medicatie maar die betaal ik sws al zelf, hetzelfde geldt voor tandarts, anticonceptie, etc. Heb zelden iets aan mijn gebit, fysio en dergelijke maak ik ook geen gebruik van.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 20:39

Ik heb mijn nieuwe premie nog niet binnen, zit bij menzis. Moet zoiezo qua tandarts omhoog.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:45

Ik ga naar de 175 per maand... -O- en paar vergoedingen die ik nodig heb kan ik nog niet vinden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:47

sinds ik zorgverlener ben, vind ik het eigenlijk ook belangrijk dat men kijkt naar de tarieven die ze zorgverleners bieden.
menzis gaat eindelijk eens normale tarieven bieden.
maar helaas gaan VGZ, CZ en caresq echt ondermaats. Zilveren kruis ook.
Beste ervaringen heb ik met DSW. zowel als professional als klant.
Ze gaan uit van de kennis en kunde van de professional en zijn super snel met vergoedingen terug storten etc bij hun klanten.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:51

Dat vind ik tnt ook fijn aan DSW Hutcherson, dat ze zo snel terug storten en gewoon hun service etc naar klanten. Dus eigenlijk is het tarief van de basisverzekering de enige reden waarom ik zou overwegen over te stappen... de vraag is natuurlijk of het gras elders wel zo groen is.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:52

Als het je alleen om de basisverzekering gaat, dan zijn de verschillen inhoudelijk kleiner. Er is immers wettelijk vastgelegd wat vergoed wordt.
Ik kijk ook als klant én zorgverlener dus sta hier niet objectief in. Ik zoek het elk jaar goed uit, maar kijk daarbij ook (maar niet enkel) naar ethiek. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:54

Ik ga ook voor het eerst sinds m'n 18e rond moeten kijken naar een nieuwe := Wil volgend jaar heel graag een behandeling bij een bepaalde kliniek volgen waar mijn huidige verzekeraar heeft geen contract mee heeft. Ben bang dat ik er financieel hard op achteruit ga nadat ik even heb rondgekeken. Ik wil ook graag tandarts tot 250 p/j, stuk of 10-15 fysio behandelingen p/j en liefst ook een leuke vergoeding voor brillen. Voor dit alles zat ik dit jaar op 128 euro en ik snap dat dat niet zo gaat blijven maar 150+ euro vind ik echt teveel :o

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:55

Ik zit al mijn hele leven bij Zilveren Kruis. Ik had voor dit jaar een wat zwaarder pakket genomen. Voor aankomend jaar wil ik eigenlijk een standaard pakket. Misschien wel een tandartsverzekering erbij. Mijn verstandskiezen gaan er namelijk uit volgend jaar. Als ik de moed verzamel :P Ik ga morgen maar eens uitzoeken waar ik het goedkoopst uit ga komen.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 21:05

Ik heb net even gespiekt. Menzis met jongerenverzorgd kom ik uit op 141 euro. Wel vergoeding van anticonceptie en 150 euro tandarts.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:10

Ik zit al járen bij anderzorg. Ik heb nauwelijks gebruik gemaakt ervan de afgelopen 10 jaar, maar die enkele keer dat ik eens naar de huisarts moest werd alles prima geregeld en netjes vergoed zonder gedoe.
Doordat ik nauwelijks kosten maak heb ik het goedkoopste pakket met hoogste eigen risico, en betaal ik €85 per maand.
Ik krijg €105 zorgtoeslag :+ Dus wat ik te veel krijg spaar ik op voor de tandarts en voor als ik iets van mijn eigen risico moet betalen.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe tarieven.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:14

Al een eeuwigheid DSW. Gezien mijn tandjes een uitdaging zijn ga ik niet naar een andere verzekeraar.
Verplicht ER is uit protest 10 euro lager. Ze doen niet aan preferentiebeleid en contractering.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:19

Ik lees even mee. Ik zoek een andere zorgverzekeraar omdat mijn dochter een beugel nodig heeft en mijn zorgverzekeraar (Anderzorg) helemaal geen orthodontie onder de 18 vergoedt. Dus ik zoek een zo goed mogelijke verzekering voor orthodontie, waarbij ik rekening hou met een jaar wachttijd.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:21

Hou inderdaad rekening met een wachttijd. En een tweede is de beugel echt een moeten want een beugel kost veel geld en wordt steeds moeilijker te verzekeren. Een jaar wachttijd en dan nog de kosten gedeeltelijk vergoed. Weet niet of je dat eruit haalt.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:31

Nou ik hoop het toch wel, ze heeft hem wel echt nodig omdat er als klein meisje meerdere melkkiezen getrokken moesten worden waardoor de volwassen kiezen nu niet goed staan.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:41

Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:44

Ik vind het altijd weer een pijnlijk moment dan ga ik altijd rekenen hoeveel het per jaar kost en nog eigen bijdrage, dan heb ik altijd zin om even te huilen :') wat een bedragen zeg

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:45

Ik heb nooit veel keus met mijn tandvleesprobleem. Ik wil de kosten die daaruit voorkomen vergoed hebben. En dan 100% van de kosten tot het overeengekomen bedrag. Dus een goede tandverzekering daar draait het bij mij om.

Verder wil ik geen rekeningen krijgen en moeten indienen. Dat is jaren geleden dat ik dat moest, dat zou ik echt terug in de tijd vinden.

En ik moet op veel plekken terecht kunnen. Niet ernstig rekening moeten houden met de mededeling daar hebben we geen contract mee.

De rest van mijn ziektekosten worden vergoed uit de basisverzekering.

Ik zit nu bij Promovendum. Binnenkort kijken voor het aankomende jaar.
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-11-20 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:48

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?


Als jij zonder probleem het financiële risico kunt dragen en niet veel risico loopt dat je hoge zorgkosten krijgt, dan zou ik de gok zeker nemen.

Bereken even hoe groot dat risico in geld is. Het opgehoogde eigen risico minus het voordeel dat je erdoor geniet. Het geld dat je in je zak houdt, kun je eventueel apart zetten. Zo kun je indien nodig een deel van je verhoogde eigen risico ermee betalen. Of je hebt aan het eind van het jaar een leuk extraatje :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-11-20 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt


Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:48

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?

Kijk eens naar ditzo.
Ik heb half eigen risico verhoogd, en ditzo heeft gratis 10.000€ vergoeding bij een ongeluk. Bv als je schade krijgt aan je tanden of niet vergoedde zorg als je een ongeluk(je) hebt. Pechvogelhulp. Gelukkig nog nooit nodig gehad maar wel fijn idee en gratis!

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:51

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?


Als je een ongeluk krijg, ben je het kwijt. Dat klopt. Maar je moet er over meerdere jaren naar kijken. Je belandt deo volente niet élk jaar met een ongeluk in het ziekenhuis. Als je bij wijze van spreken eens in de 3 jaar zo’n ongeval krijgt, dan is het nóg voordeliger om dat ene jaar het volle pond aan ER te moeten betalen. De andere twee jaren waarin je een lagere premie betaalt doordat je het hoogste ER hebt, maken dat je per saldo goedkoper uitbent dan drie jaren een hogere premie met het kleinste ER. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 12-11-20 21:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Lola. <3

Lynnepinny

Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:54

Weet iemand hoe het werkt met tandartskosten? Ik zit nu bij Ditzo, maar heb toch 500 euro aan tandartskosten moeten ophoesten dit jaar :+ moet je daarvoor altijd een aanvullende verzekering afsluiten, of zijn er ook verzekeraars waarbij een deel al in het pakket zit?

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:00

Thanks allemaal! Komt erop neer dat als ik maximaal mijn eigen risico ga ophogen, maar er gebeurt volgend jaar iets ernstigs, dan moet ik 875 ophoesten?

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:12

Maureen95 schreef:
Ik zit al mijn hele leven bij Zilveren Kruis. Ik had voor dit jaar een wat zwaarder pakket genomen. Voor aankomend jaar wil ik eigenlijk een standaard pakket. Misschien wel een tandartsverzekering erbij. Mijn verstandskiezen gaan er namelijk uit volgend jaar. Als ik de moed verzamel :P Ik ga morgen maar eens uitzoeken waar ik het goedkoopst uit ga komen.


Als je naar de kaakchirurg moet, gaat dat via je basisverzekering. Dus misschien even vragen aan je tandarts of hij dat zelf zal doen of niet. Zit nogal verschil in dan financieel...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:19

Lynnepinny schreef:
Weet iemand hoe het werkt met tandartskosten? Ik zit nu bij Ditzo, maar heb toch 500 euro aan tandartskosten moeten ophoesten dit jaar :+ moet je daarvoor altijd een aanvullende verzekering afsluiten, of zijn er ook verzekeraars waarbij een deel al in het pakket zit?


Voor tandartskosten 18+ moet je altijd een aanvullende verzekering afsluiten, die kosten zitten niet in de basisverzekering.

Vervolgens bieden sommige verzekeraars een aanvullende tandverzekering aan.

Er zijn ook verzekeraars die de tandartskosten in een aanvullend verzekering met nog andere soorten vergoedingen aanbieden. Met bv fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen enz.

Ik vind dat niet nodig en ga daarom altijd voor alleen een aanvullende tandverzekering. Maar wel één die al mijn kosten tot 500 euro volledig vergoed. En één die niet gaat zitten zeuren over deze behandeling wel en die behandeling niet of voor maar een beetje. Ik wil transparantie: zelf vooraf duidelijk kunnen lezen wat vergoed wordt.
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-11-20 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: swatch en 33 bezoekers