Een jaar samen met mijn pretvlek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monody

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 17:39

“A bond between souls is ancient – older than the planet.” – Dianna Hardy

10 november 2019. De dag dat ons avontuur begon. De trailer ging open en twee grote ogen staarden in de verte. Wat vond jij het enorm spannend en tegelijkertijd was je zo nieuwsgierig. Nadat je als een arabier door de bak had geparadeerd en je even gerold had was de ergste spanning er vanaf en nam de nieuwsgierigheid de overhand. En ik was weer opnieuw verliefd op je geworden.

Soms heb ik mij ook afgevraagd of ik wel de juiste keuze had gemaakt om jou te kopen, of ik het wel aankon. Je zou minstens 100 kilo moeten afvallen, je was nog een groen paard: ingereden en de hulpen stap draf en galop kende je; that’s it, en van grondwerk had ik nog niet veel kaas gegeten. Je hebt mij over het erf gesleurd en talloze keren ging ik skiënd achter je aan door de bak heen.

Langzaam maar zeker begonnen we elkaar meer te begrijpen. De belangrijkste les die ik van jou heb geleerd is om dicht bij mijzelf te blijven. Jij was ook mijn steun en toeverlaat toen mijn opa na drie weken ziektebed overleed afgelopen kerst. Routine vind jij heerlijk, net zoals ik. Helaas vonden we dat niet altijd op ons oude plekje en daarom zijn we in maart verhuisd naar het plekje waar we nu nog met veel plezier staan.

Ik kocht een zadel voor jou en we begonnen met lessen. Wat vond je het moeilijk in het begin. Het liefst wilde je keihard door de bak heen om je onbalans te verbloemen. Maar je deed het wel. Zoveel werkwilligheid, zo slim en dapper, ondanks dat je soms totaal in je eigen bubbel kan verdwijnen. Samen met onze stalgenootjes (en alleen) hebben we heerlijke buitenritten gemaakt en de zomer qua hoefbevangenheid overleefd.

Ik kan nog uuuren doorschrijven over onze avonturen die we hebben meegemaakt maar ik hoop vooral nog heel veel mooie nieuwe avonturen mogen meemaken. Op naar nog heel veel jaar samen, lieve Marnix <3

Geniet van ons jaar in vogelvlucht aan de hand van foto's en korte beschrijvingen wat wij allemaal per maand hebben mogen meemaken!

November 2019
Jij kwam helemaal bezweet uit de trailer. Wat vond je het spannend. Je wist jezelf het eerste uur even geen houding te geven. Maar dat is niet erg: ik wist het ook niet. Tranen vloeiden en daarnaast werd er ook veel gelachen. Ons avontuur ging toen echt van start. De eerste paar dagen heb ik je lekker laten aarden. Daarna gingen we rustig aan de slag met grondwerken en longeren, maar we moesten elkaar nog duidelijk vinden. Vaak zat zette je ineens je kop erop en trok jij mij door de hele bak heen. Maar we gaven niet op.
Afbeelding
Afbeelding

December 2019
Jij was mijn steun en toeverlaat toen mijn opa plotseling een beroerte kreeg. Hij belandde in het ziekenhuis en mijn koppie was er niet altijd helemaal bij. Gelukkig, de clown die jij was, zorgde altijd weer voor een lach op mijn gezicht. We hebben ook ons allereerste buitenritje samen onder het zadel gemaakt. Wat een geluksmomentje. Mijn opa is 27 december 2019 overleden. Ons trainen stond toen ook even stil.
Afbeelding

Januari 2020
We pakten het trainen aan de hand en onder het zadel weer op. Ik reed niet veel op jou, je vond het ook nog erg moeilijk en we lagen vaak genoeg met elkaar in de clinch. Dan zette jij gewoon je kop erop en trok je een sprint door de lengte van de bak heen. Je had nog totaal geen balans onder het zadel. Ik begon mij af te vragen of ik wel de juiste persoon was om jou verder op te leiden.
Afbeelding

Februari 2020
De maand waarin jij mij hebt geleerd om altijd dicht bij mijzelf te blijven. Ik ging een trainingsmanier uitproberen die ik op youtube had gezien met (dacht ik) mijn eigen draai eraan. Jij begreep er niks van. Ik heb het meteen afgezworen en de dag daarna mijn eigen routine weer opgepakt en hij deed het super goed. Ook was dit de maand waarin ik mijn eerste eigen zadel voor jou heb gekocht (dit was een 16", ons eigen zadel werd uiteindelijk 16,5").
Afbeelding

Maart 2020
De maand waarin we gingen verhuizen. Te voet, over de brug heen van Papendrecht naar Dordrecht waar auto's met 80 km/u langsrazen. Je gaf er helemaal niks om. Totaal onbekend terrein: geen kick. Op het einde was Marnix erg moe, maar wat was ik trots. Op dit plekje staan wij nu nog steeds en is hij helemaal opgebloeid.
Afbeelding
Afbeelding

April 2020
We pakten het rijden op en het ging steeds beter! Ook springen vond/vind jij fantastisch. Als ik er nu op terugkijk zijn we daarin iets te hard van stapel gelopen en hebben we nu wat gas terug genomen in het springen, om eerst de dressuurbasis in orde te krijgen. Ook genoten we van heerlijke buitenritten!
Afbeelding
https://i.imgur.com/m57k8E7.jpg
https://i.imgur.com/MpOV5aq.jpg

Mei 2020
In mei was het even spannend omdat we het gras gingen proberen opbouwen. Dit was mijn eerste zomer met jou nadat je genezen was van je hoefbevangenheid en we hielden alles nauwlettend in de gaten. Ik wilde geen risico lopen dat je straks weer bevangen stond. Maar het ging goed! Ook was te zien hoe erg je was afgevallen nadat je je wintervacht op de grond had gedrapeerd.
Afbeelding

Juni 2020
In juni hadden we na een lange tijd weer grondwerkles en wat ben jij fanatiek. Altijd werkwillig, super slim en gemotiveerd om het goede te doen. Hierdoor kan je soms een beetje gefrustreerd raken als het niet lukt, maar dat geeft niet. Daar herken ik mijzelf in duizenden in. Ook hadden we onze eerste officiele fotoshoot!
Afbeelding
https://i.imgur.com/D0WPpWW.jpg

Juli & Augustus 2020
In juli en augustus genoten we vooral van buitenritten en probeerden we de hitte te trotseren. Wat had jij het zwaar en warm tijdens die hittegolven. Daarin lijken wij ook precies op elkaar. Doe ons de winter maar zonder vliegen! Er is wat sudocreme en zonnebrand doorheen gegaan. Daarnaast hadden we ook een fotoshoot met Tessa Bezemer in de pluktuin en wat zijn daar prachtige platen uit gekomen! <3
Afbeelding
https://i.imgur.com/YyWnyY4.jpg

September 2020
Wat gingen we hard met dressuur in september! En wat een verschil met een aantal maanden geleden. Dit was ook de eerste keer dat je mij van je rug af lanceerde. Helaas :')
Afbeelding

Oktober 2020
Hier gebeurde iets wat flink op ons heeft ingehakt. Jij trok je los tijdens het buitenrijden omdat je schrok van een ander paard. Ik was al afgestapt om je lekker te laten grazen, maar jij raakte zo in paniek dat je er vandoor ging. Gelukkig vingen mensen je onderaan de dijk, voordat je de autoweg op zou rennen. We deden even flink wat stappen terug om aan onze band en aan ons vertrouwen te werken. Dat betekende veel grondwerk , veel vrijheidsdressuur en bovenal: heel veel LOL! :D
Afbeelding

November 2020
En nu zijn we in november belandt. De klok is weer rond. En jij gaf mij 1 november het mooiste cadeautje ooit. Samen zijn we weer teruggegaan naar het natuurgebied waar jij zo schrok. Je vond het spannend, maar ik voelde dat je door wilde gaan. En ik ook. We zagen nog een reetje onderweg en een prachtige zonsondergang als afsluiting. Op naar nog heel veel jaren vol avonturen samen.
Afbeelding


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:05

Wauw, wat een prachtpaard, wat een mooi koppel zijn jullie!
<3

Monody

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 19:00

Spruit schreef:
Wauw, wat een prachtpaard, wat een mooi koppel zijn jullie!
<3

Lief!! Dankjewel <3

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:19

Mooi verhaal! Die laatste foto <3 Gouden koppie in het gouden zonlicht... heel veel geluk nog samen met mooie Marnix.

:+: Ben zoooo trots op mijn mannetje!!! ... ^&+ 21-09-2017

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:22

Wat een heerlijk liefdevol verhaal <3

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:38

Op naar nog veel meer jaren! *\o/*


“Horses were never wrong. They always did what they did for a reason, and it was up to you to figure it out.”
― Jeannette Walls, Half Broke Horses

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:42

Wat een bewogen jaar hebben jullie gehad en wat zijn jullie een leuk koppel samen!
De liefde spat van het scherm af in zowel woorden als ook van de foto's.
Veel geluk en plezier nog samen in de jaren die mogen volgen <3 <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:44

Wat een geweldig kopje zit er op <3


Monody

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 11:00

Dankjulliewel voor de lieve reacties! <3

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:16

Een jaar alweer. Wat een reis :D Veel plezier volgend jaar! :))

IG: @arabierjoep

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:28

ohmy WAUW! Wat een knapperd heb je daar! <3 Jullie zijn echt leuk samen!

[o]

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:43

Hij is echt leuk Vera .
Op naar nog meer leuke jaren samen!

_Carien

Berichten: 1791
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:11

Wat is hij opgeknapt zeg in vergelijking hoe hij bij je kwam. Vooral zijn blik op foto 2 en nu een trotse pony in zijn hoofd en lijf. Chapeau!

Keep shining, keep smiling...

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:27

Jullie zijn super leuk samen! Hij ziet er goed en gelukkig uit :D

Monody

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-20 16:51

Heel erg lief van jullie! Hij heeft inderdaad een enorm uitgesproken koppie en ik kan wel zeggen dat hij een stuk rustiger uit zijn ogen kijkt <3

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Een jaar samen met mijn pretvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:17

Wat een leuke pony!! En wat is hij mooi opgedroogd in dat jaar dat hij bij jou is. Heel veel plezier nog met hem!

Ik heb je gevolgd op instagram, mijn paard staat ook in Dordt gestald en het is leuk om die bekende plekken langs te zien komen!

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers