Chromebook of laptop?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Chromebook of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 06:43

Na jarenlang geen laptop te hebben gehad, moet er nu een aanschaffen. Maar ik lig er compleet uit en zie door de bomen het bos niet meer.
Voor mijn werk had ik een iPad die prima deed wat ik wilde, maar nu moet ik zelf iets.

Mijn eisen:
Ik moet sollicitatiebrieven kunnen schrijven, dus Word is handig.
Ik heb wat opslag nodig (cloud, maar hoe werkt dat, moet ik dat per jaar kopen?).
Netflix kijken is leuk, maar geen harde eis.

Mijn lijstje is dus kort, maar ik moet wel in mijn achterhoofd houden dat ik een fotografiecursus wil gaan volgen, dus misschien is een laptop dan beter.

Omdat ik zo weinig weet, hoop ik dat bokt me een beetje de juiste kant op kan sturen. Eventuele leuke black Friday actie of singles day actie is zeer welkom!

Is het al lente?


Bagheera_206

Berichten: 25863
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Chromebook of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:03

Voor Bokt, beetje social media, Netflix en solliciteren is een Chromebook echt meer dan prima. Standaard heb je alle de Google varianten van Word, Excel, etc. tot je beschikking en je kunt documenten als .docx opslaan om te uploaden tijdens het solliciteren. Je hebt standaard wat opslag op je Chromebook, maar eigenlijk doe je bijna alles in de cloud. In dit geval in Google Drive. Daar heb je geen abonnement voor nodig, maar kan wel.

De uitdaging zit hem bij fotografie. Dan moet je of een al iets stevigere chromebook kopen en kun je alleen de apps van Ps/Lr op je Chromebook draaien. Ja, GIMP en wellicht Dark Table kun je wel op je Chromebook zetten als je er Linux op activeert.

Als Ps/Lr echt een must is zou ik dan helaas toch voor Windows gaan, want naast MacOS is dat het enige platform waar de volledige versies van Ps/Lr het op doen.

Ik heb zelf een Asus C434 en een Lenovo Duet Chromebook. Voor fotografie/Lr/Ps gebruik ik nog mijn 7 jaar oude Windows desktop.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Chromebook of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:54

Ik heb geen lange ervaring met een Chormebook omdat ik deze er eigenlijk heel snel weer uit heb gegooid, als je het niet gewend bent, is die cloud redelijk irritant want je weet nooit echt wat je er nou wel of niet mee kan. Zoals hierboven genoemd, om je mail te checken/browsen/youtube of netflix te kijken is het geweldig maar als je een stapje verder wilt word het al gauw lastig. Als je straks fotografie wilt gaan doen, zou ik al helemaal voor een laptop gaan.


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Chromebook of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:57


Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 09:58

Bedankt allebei!
Ik denk dat ik dan beter voor een laptop kan gaan inderdaad.
Ik wil ook LR en PS gaan gebruiken.
Thanks voor de informatie!

Edit, dank je Maureen, ik ga kijken!

Is het al lente?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, __denise, Eefje_Sammy, gonniee, Hiraeth, Shetje14, Sting, Talishe, Twilight, Tzatziki, Winterram, Yontheke, Zira1994 en 23 bezoekers