Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 21:35

Volgend jaar zijn er 4 merries om te dekken. Voor 1 merrie staat mijn keuze vast. De overige hengsten moeten nog gekozen worden.

Merrie 1:
Quanta Costa (Quorum de laubry x Nonstop) wordt gedekt door Quartz van de Eyckenhoeve (Cicero Z). Quanta is de halfzus van Lightning (1m60 springen)
Afbeelding

Merrie 2:
ET (Haico x Samber). Homozygoot bont. Voor deze zoek ik een bloedgemaakte hengst met een heel goed en flitsend voorbeen.
Afbeelding

Merrie 3:
Wifi (Pablo x Giovanni) D pony. Voor deze ben ik aan het twijfelen tussen de du bois hengsten
Afbeelding

Merrie 4:
Ceciel H (Casper x El Beauty) D pony welke 1m20 gesprongen heeft. Voor deze merrie zoek ik een ponyhengst die niet te groot is want merrie zelf is 1m48. Verder zoek ik een hengst die wat bloed kan toevoegen en zeer goede voeten heeft.
Afbeelding

Ik zoek dus nog goede springhengsten voor ET, Wifi en Ceciel

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Revali

Berichten: 1178
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:02

Voor een flitsend voorbeen kun je wel denken aan Comme IL faut (of zonen)
Luigi D'eclipse vind ik een moderne springhengst

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 10:35

Revali schreef:
Voor een flitsend voorbeen kun je wel denken aan Comme IL faut (of zonen)
Luigi D'eclipse vind ik een moderne springhengst

Er staat inderdaad een jonge comme il faut op mijn lijstje. Een 3 jarige hengst die ik momenteel zelf aan het rijden ben en mij elke keer een fantastisch gevoel geeft. Hij is 2 weken geleden voor het aes gekeurd

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:34

Op mijn lijstje staan o’neill van t eigenlo en pegase van t ruytershof, voldoen volgens mij ook wel aan je eisen.
Hengstenkeuring bij AES is toch pas volgende maand?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:09

Ik heb een pegase jaarling. Ik vind dat hij mooie type geeft maar fokt wel groot (zijn moeder was een grote merrie van 176 dacht ik). Wel veel mooie veulens van gezien. Ze doen vaak goed op prijskampen.

En een 3 jarige van commilfoo plus z. Ze is wel echt bloedgemaakt en fijner gebouwd. Ook mooie springtechniek maar 1 voorvoet is iets smaller (blijkbaar is dat typisch aan comme il faut).

Is maar een idee hoe ze vererven bij mijn merries

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 21:15

Antonius schreef:
Op mijn lijstje staan o’neill van t eigenlo en pegase van t ruytershof, voldoen volgens mij ook wel aan je eisen.
Hengstenkeuring bij AES is toch pas volgende maand?


Ze hadden 3 hengsten om voor te brengen en hebben aes aan huis laten komen, vandaar dat ze al gekeurd zijn

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:02

Grappig, ET is van mij geweest.

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 23:02

@janderegelaa: ET doet het super. Dit jaar voor de eerste keer eventing gestart en dat deed ze echt goed. Ik heb haar nu een jaar en ze heeft wat lage parcourtjes gesprongen maar wordt hier vooral gereden door een dressuurruiter die haar graag wou rijden. Volgend seizoen starten we zeker terug eventing want hier blinkt ze wel in uit

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:42

Lightninggg schreef:
@janderegelaa: ET doet het super. Dit jaar voor de eerste keer eventing gestart en dat deed ze echt goed. Ik heb haar nu een jaar en ze heeft wat lage parcourtjes gesprongen maar wordt hier vooral gereden door een dressuurruiter die haar graag wou rijden. Volgend seizoen starten we zeker terug eventing want hier blinkt ze wel in uit

Is wel grappig, ik weet het niet eens meer zeker maar volgens mij heb ik haar als veulen naar Engeland verkocht.

Ik heb haar gekocht als veulen en toen was ze verschrikkelijk lelijk. Haar hoofd was helemaal opgeblazen door oedeem vanwege bloedworm. Maar super dat ze nu een mooi huis heeft!

Afbeelding

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Welke hengsten voor mijn merries (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 20:43

Ik denk dat we er bijna uit zijn.
Wifi wordt gedekt door Cassanova du bois
Ceciel wordt gedekt door Ulk d'ete als we daar iets van kunnen krijgen. Diepvries heb ik zeker maar zou liever met vers dekken.
Quanta wordt gedekt door Quartz van de eyckenhoeve.
Enkel voor ET zijn we er nog niet helemaal uit. Ik dacht aan een jonge Comme il faut die ik zelf rij maar nu zei een vriend dat hij die niet zo goed vond springen dus nu twijfel ik weeral. Verder dacht ik ook nog aan Piece of cake of Utamaro d'Ecaussines. Van Utamaro vind ik het dekgeld redelijk hoog maar is natuurlijk een hengst die al gepresteerd heeft

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers