Grootte uitloop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Grootte uitloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 10:26

Wat zijn de afmetingen van jullie uitloop voor jullie stal?
Ik zie ze vaak in breedtes van 3 meter, maar is dit niet te smal voor het geval je paard gaat rollen? Komen ze dan niet in de omheining terecht?

De uitloop komt niet ter vervanging van weidegang hier, maar als aanvullende bewegingsruimte voor wanneer ze toch op stal moeten staan.


Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Grootte uitloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:40

Alles vanaf een boxmaat (3*3) (in een box rollen ze ook) is imo goed, hoe groter hoe beter.
Let wel, 3*3 in zand wordt een leuke mestsmurrie om op te ruimen, alles dat relatief klein is zou ik in een verharde uitloop doen.
Als je zand wil voorzien zodat ze kunnen rollen zou ik ook liever een breedte van 4 meter zijn om vastrollen te voorkomen en dan wel een stukje groter zodat ze een mestplekje kunnen creƫren dat ze niet kapot lopen.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Grootte uitloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:01

Mijn paard weet zich vast te rollen in een enorme paddock dus veilig zit je wat dat betreft nooit helemaal. Hier zijn de uitlopen 3x6 ongeveer. Op zand.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl


Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 14:57

Sas_Mon schreef:
Mijn paard weet zich vast te rollen in een enorme paddock dus veilig zit je wat dat betreft nooit helemaal. Hier zijn de uitlopen 3x6 ongeveer. Op zand.

Ok, weinig geruststellend :+ :Y) maar zeker iets om rekening mee te houden dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Akshay, joyce83, karinmanon en 35 bezoekers