Goede online/thuisstudie Frans

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 12:38

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik moet volgend jaar voor mijn studie een vak Frans volgen. Hierbij wordt verwacht dat je minimaal B1 niveau hebt (ik studeer in Brussel). Nu heb ik op de middelbare geen Frans gekozen en er dus al jaren geen les meer in gehad. Hierdoor is mijn kennis nogal verwaterd.

Ik ben dus vorig jaar begonnen met een LOI cursus (frans voor beginners + gevorderden) maar door tijdgebrek ben ik pas halverwege de beginners cursus. Nu loop ik compleet vast door het gebrek aan uitleg over de grammatica.

Ik ben daarom opzoek naar een online cursus/app of thuisstudie voor Frans voor beginners (daarna ook nog gevorderde) waar wel genoeg uitleg is qua grammatica. Ik ben er bereid voor te betalen, maar het liefst niet te prijzig aangezien ik natuurlijk al veel heb uitgegeven.

Alvast bedankt!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:12

Geen optie om te beginnen met het lezen van Franstalige kinderboeken?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:17

Niet persé goed, wel leuk. Duolingo!
Verder ben ik ook met die van LOI bezig en die vind ik eigenlijk wel fijn..

Wat ik doe is boeken in het Frans lezen die ik al ken, zoals Harry Potter. Het draagt bij aan mijn woordenschat/zinsopbouw/grammatica kennis maar door dat ik het boek al ken, kan ik de goede verbanden leggen voor vertalingen oid.

Wave after wave

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:17

Ik ben ooit aan NTI begonnen voor Frans maar vond de methode erg ouderwets en niet verder gekomen dan een paar lessen..

Ik zou je aanraden om eerst wat zelfstudie te doen en dan online privelessen te volgen via Skype, met een native (kan al vanaf 10-15 euro per uur, ze geven ook huiswerk op e.d.). Heb wel een linkje voor je als je dat interessant vindt :)

Verder:
- Veel Franse films kijken, muziek luisteren, simpele boeken inderdaad
- Een language exchange partner zoeken in Brussel. Misschien iemand die zijn/haar Engels of Nederlands wilt verbeteren en met jou Frans oefent.
- Franse radio opzetten de hele dag door. :D

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 09:22

Matheno schreef:
Geen optie om te beginnen met het lezen van Franstalige kinderboeken?

Day zou zeker een optie zijn om het lezen te verbeteren.

Benthhh schreef:
Niet persé goed, wel leuk. Duolingo!
Verder ben ik ook met die van LOI bezig en die vind ik eigenlijk wel fijn..

Wat ik doe is boeken in het Frans lezen die ik al ken, zoals Harry Potter. Het draagt bij aan mijn woordenschat/zinsopbouw/grammatica kennis maar door dat ik het boek al ken, kan ik de goede verbanden leggen voor vertalingen oid.


Duolingo heb ik ook geprobeerd maar ik loop daar ertegen aan dat ik al die simpele dingen opnieuw moet doen doordat ik tijdens die introductie toets vastloop op de grammatica :')

Op zich vond ik die van de LOI wel fijn alleen ik mis gewoon uitleg waardoor ik vastloop.

De boeken ga ik proberen!


Art_ofLiving schreef:
Ik ben ooit aan NTI begonnen voor Frans maar vond de methode erg ouderwets en niet verder gekomen dan een paar lessen..

Ik zou je aanraden om eerst wat zelfstudie te doen en dan online privelessen te volgen via Skype, met een native (kan al vanaf 10-15 euro per uur, ze geven ook huiswerk op e.d.). Heb wel een linkje voor je als je dat interessant vindt :)

Verder:
- Veel Franse films kijken, muziek luisteren, simpele boeken inderdaad
- Een language exchange partner zoeken in Brussel. Misschien iemand die zijn/haar Engels of Nederlands wilt verbeteren en met jou Frans oefent.
- Franse radio opzetten de hele dag door. :D

Ik zou het linkje graag krijgen :)

Bedankt voor alle tips! Ik ga proberen want nu in ieder geval kan. De language exchange partner is zeker een optie voor als ik weer in Brussel ben, hopelijk is dat snel.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

JMJ

Berichten: 277
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:08


Never underestimate the power of stupid people in large groups

Knowledge is a deadly friend, if no one sets the rules
The fate of all mankind, I see, is in the hands of fools (Peter Sinfield)

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:13

Wat ik bij mij nog altijd het beste vind werken is oldskool een degelijk grammaticaboek kopen en daar iedere keer een onderdeel/hoofdstuk uit studeren. Dan heb je de theoretische kennis tenminste echt ingestudeerd die je dan in de praktijk kan brengen door Franse boeken te lezen, zelf invuloefeningen op te zoeken,...

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goede online/thuisstudie Frans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 10:23

Thanks!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cheytjuh en 10 bezoekers