Overal jeuk!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:33

Terug naar gras en hooi sluit ik mij ook bij aan.
Mischien ook eens bij de vorige eigenaar checken of deze het gedrag herkend? Mijn haf had bijv een huidafwijkinging heel specifiek gerelateerd aan de rui.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:41

Horseloverl schreef:
Heb je ontwormd?


Staat in op..

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:42

SweetVanille schreef:
Horseloverl schreef:
Heb je ontwormd?


Staat in op..


Sorry bedoel wanneer je voor het laast hebt ontwormd

Roze schoentje


Lunamoon
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Overal jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:49

Ik zou enkel ruwvoer geven. Dar is eigenlijk het enige dat een paard nodig heeft. Ik heb op dit ogenblik een zeer goede ervaring met graanloos voeder. Misschien dat eens proberen?

Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:22

Lunamoon schreef:
Ik zou enkel ruwvoer geven. Dar is eigenlijk het enige dat een paard nodig heeft. Ik heb op dit ogenblik een zeer goede ervaring met graanloos voeder. Misschien dat eens proberen?

Dit is onzin.
Zonder dat je een voedselanalyse hebt laten doen kun je dit niet zeggen en is dit achterhaalt.

Wat extra vitaminen en mineralen zijn bijna nooit verkeerd.

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Re: Overal jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 14:52

Afbeelding

Vind hem er niet uit zien... zucht....

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:06

Ik weet niet wat het voor pony is en hoe groot/zwaar?

Maar kan je wel vast vertellen dat je met 2 handje huid vitaal geen positieve verandering gaat merken. Dit voer moet een bepaalde aanbevolen hoeveelheid gevoerd worden wil het een positieve werking hebben. En ja ik kan het weten ik was namelijk met 2 van mijn paarden een van de testers in het uitvogelen van oa deze info.

Eventueel stoppen met allen wat graan heeft, kijken hoe hij daarop reageert.

Weet je zeker dat hij geen luis heeft? Anders een bus veerust halen en pony ermee inspuiten dan zie je de luizen eraf vallen mocht het luis zijn.

En geen gras, suikers in het gras kunnen ook jeuk veroorzaken.

Zijn uiteraard meerdere ‘ziektes’ die jeuk veroorzaken maar zou eerst deze dingen eens proberen :-) succes!


EDIT: net foto gezien, goed ontwormen nog eens. Graan eraf, gras weg, anders kun je ook nog laten testen op pssm, ook dat veroorzaakt jeuk door het hele lijf.

Wel zorgen voor een goede vitamine/mineralen korrel, graanvrij of compleet graanvrij voer.

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 19:12

Gelukkig gaat het nu hartstikke goed met hem. Hij heeft nog nauwelijks jeuk.
We zijn gestopt met het voeren van wortelen.
Hij krijgt voer van voermeesters huid en vitaal en een detox van oerbalans. + lijnzaad
Hij glimt er weer over gelukkig!

Ik denk dat de wortelen wel eens de boosdoener zou kunnen zijn geweest, gezien de snelle verbetering.
En hij is nu inmiddels een enorme teddybeer geworden, misschien dat de haren zoveel jeuk gaven? Hij verhaard nauwelijks..

Foto van vandaag!
Afbeelding

Afbeelding

Taucha

Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Overal jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:35

Ah dat is erg fijn om te lezen dat het met een simpele aanpasssing opgelost is!


(en weeer door wortelen _-:( )

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 19:38

Taucha schreef:
Ah dat is erg fijn om te lezen dat het met een simpele aanpasssing opgelost is!


(en weeer door wortelen _-:( )


Ja het enige wat we weg hebben gelaten..
Gelukkig is zijn voer ook goed genoeg als beloning. Hij neemt ze net zo graag *\o/*

Taucha

Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Overal jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:49

Joh, als je er maar af en toe wat buiten de normale voerbeurten in stopt dan is een simpel grasbrokje al een beloning. Het gaat de meeste beessies om de aandacht, niet om of het een echt snoepje is of niet.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Overal jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:36

Wortels zitten veel
Suiker in ;-) gewoon geen paardenvoer!

Hij is inderdaad ontzettend opgeknapt en absoluut niet schraal meer ;-)

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 06:58

dat valt best mee:
even gekopieerd van internet:

Als je kijkt naar de voedingswaarde van de droge stof in de wortel (ongeveer een vijfde, omdat dus vier vijfde water is), bevatten wortels inderdaad relatief veel suiker. Echter, als ze vers gevoerd worden, bevatten ze weinig calorieën en bevatten ze weinig suiker en zetmeel. Een wortel van 128 g bevat slechts 6 g suiker en 1.8 g zetmeel.
Ter vergelijking: een enkele plak hooi van 1 kg kan tussen de 100 en 200 g suiker bevatten. Dit houdt in dat 128 g hooi 12.8g en 25.6g suiker zou bevatten. Zelfs hooi met lage voedingswaarde bevat twee maal zo veel suiker dan hetzelfde gewicht in wortels.

Wortels zijn een goede bron van water (met ongeveer 80%). Dit maakt ze erg geschikt voor paarden met een zogenaamd ‘droog’ dieet, bijvoorbeeld paarden die droog hooi en brok gevoerd krijgen en (voornamelijk) op stal worden gehouden. Ze zijn ook een belangrijke bron van bètacaroteen (onderdeel van vitamine A), mineralen, vitamine B, C en K. Wortels bevatten weinig calorieën wanneer ze vers zijn, omdat de voedingsstoffen door het vocht in de wortel worden verdund.


je moet echt veel kilos geven als het een probleem is.
maar er zijn natuurlijk altijd paarden die er niet tegen kunnen,dat is het risico met alle paardenvoedsel :j

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 07:33

ellepel schreef:
dat valt best mee:
even gekopieerd van internet:

Als je kijkt naar de voedingswaarde van de droge stof in de wortel (ongeveer een vijfde, omdat dus vier vijfde water is), bevatten wortels inderdaad relatief veel suiker. Echter, als ze vers gevoerd worden, bevatten ze weinig calorieën en bevatten ze weinig suiker en zetmeel. Een wortel van 128 g bevat slechts 6 g suiker en 1.8 g zetmeel.
Ter vergelijking: een enkele plak hooi van 1 kg kan tussen de 100 en 200 g suiker bevatten. Dit houdt in dat 128 g hooi 12.8g en 25.6g suiker zou bevatten. Zelfs hooi met lage voedingswaarde bevat twee maal zo veel suiker dan hetzelfde gewicht in wortels.

Wortels zijn een goede bron van water (met ongeveer 80%). Dit maakt ze erg geschikt voor paarden met een zogenaamd ‘droog’ dieet, bijvoorbeeld paarden die droog hooi en brok gevoerd krijgen en (voornamelijk) op stal worden gehouden. Ze zijn ook een belangrijke bron van bètacaroteen (onderdeel van vitamine A), mineralen, vitamine B, C en K. Wortels bevatten weinig calorieën wanneer ze vers zijn, omdat de voedingsstoffen door het vocht in de wortel worden verdund.


je moet echt veel kilos geven als het een probleem is.
maar er zijn natuurlijk altijd paarden die er niet tegen kunnen,dat is het risico met alle paardenvoedsel :j



Mag best zijn, geef de mijne die gevoelig is er 2 en hij gooit zich tegen de wanden op van de jeuk, dus wat zal ik zeggen : gewoon niet doen bij paarden die snel ergens op reageren ;-)

Geschreven worden kan zoveel, ervaren per paard is een veel betere maatstaf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Jacksie, Karintich, Leukertje en 26 bezoekers