Manege Snorrewind!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Manege Snorrewind!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 17:54

Ken t iemand manege Snorrewind? Het ligt in Markelo.
Ik heb daar in de buurt een vakantiehuisje (diepenheim) en heb vrij vaak op Snorrewind gereden!
Namen die ik nog ken, paarden:
-katop Lovers
-joris Lovers

pony's:
-flipper Lovers
-beau
-pino

dat waren de namen geloof ik die ik nog kon herinneren.. En als ik heel goed zoek, kan i kmisschien zelfs nog wel een foto vinden..!
Maar ken iemand het, of komt er nog iemand regelmatig?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:02

ik ben er een paar weken geleden op excursie gewwest met mijn school (doe mbo paardhouderij en management) goed opgezet bedrijf...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:34

Ik heb er twee keer gereden toen ik op vakantie was. Ik ken er eigenlijk weinig. Alleen Katinka en Astrid waar ik op gereden heb.
Ik vind het een mooie manege, met goede pony's. De paarden ken ik verder niet.
Nu we er toch mee bezig zijn, weet iemand misschien of ze een site hebben?

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 23:17

Geen idee volgens mij niet.
Mara je moet anders maar even wat zoeken..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:24

Hebben ze alweer een Pino en een Katinka??? Toen ik daar in '83 begon met rijden hadden ze ook pony's met die namen, maar die zijn nu allang dood denk ik. Pino was zelfs mijn lievelingetje, een roodbonte van 1.25 hoog ofzo en Katinka was 1.40 en bruin.

Ik heb er leren rijden, heb er van 1983 tot 1985 gereden tot ik mijn eigen beestje kreeg. Toen was de manege nog van vader Bronsvoort (Johan) en zijn zoon Rikus gaf toen al les, en nu is Rikus de eigenaar. Ben er overigens al heel lang niet meer geweest, heb er in '92 mijn pony nog laten scheren, 10 jaar geleden dus. Nu kom ik er alleen nog langs als ik het binnendoorweggetje neem vanaf de A1 naar m'n ouders. Zou het eigenlijk best wel weer eens van binnen willen zien.

Grappig dat je het kent! Zal eens kijken of ik nog foto's heb van Snorrewind in die tijd, best leuk om herinneringen op te halen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:22

Tadaa: foto's! Omdat je er om vraagt, als Nimber het niet goed vindt dat ze hier staan dan kunnen ze uiteraard ook naar ITP.

sept. '83 - met Aprice, mijn 7e les (die kleren!!! Tong uitsteken)
Afbeelding

mei '84 - klaar voor een buitenrit op King(etje)
Afbeelding

april '85 - met Sandy (binnenbak goed te zien!)
Afbeelding

juni '85 - wedstrijd op Pino (binnenbocht Haha!)
Afbeelding

okt. '95 - Lau en Dino vlak voor het scheren
(m'n zusje is er dus in 1995 nog geweest)
Afbeelding

Die schaapskooi c.q. hooiberg c.q. ponystal staat bij mij op bijna elke foto, dat ding gaat al heel wat jaartjes mee.

BTW ze hebben geen eigen site maar dat komt misschien nog wel, hun domeinnaam is iig vastgelegd zag ik op www.snorrewind.nl Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:09

Heb je ook een foto van Katinka? Die pony stond er toen ik er kwam om te rijden en denk nog steeds. De eerste keer heb ik er op gereden, maar het andere jaar dat ik er was mocht het niet meer. Aangezien ik al gevorderd was en Katinka die lessen niet meer liep. Ze was daar te oud voor. En ook bruin, verder weet ik niet zoveel meer van!
Ik heb toen heel lekker op Astrid gereden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:11

Katinka was idd een bruine pony, ik heb ook veel op haar gereden. Geen idee of ze er nu nog staat, dan zou ze toch al wel ver over de 20 zijn. Maar King (die kleine witte) was daar op die foto ook al een jaar of 30 en liep nog beginnerslessen mee, hij was mijn favoriete buitenrijpony. Katinka was mijn favoriete springpony. Ik heb helaas geen foto van haar, wel nog foto's van mijn eerste wedstrijd op Hussel maar die hebben al eens op Bokt gestaan. En die grijze pony op de tweede foto is Prison.

JW18

Berichten: 1185
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:12

Hallo,

ik heb er jaren mijn pony op stal gehad.(ben er nu ongeveer 4 jaar weg.)
Het is daar heel erg verandert, die stal/hooi hut hebben ze verbroken, en er is nu een nieuwe hal erbij gebouwd. ook hebben ze volgens mij Kattinka nog, en snorrewind (zwart b ponytje) Pino is volgens mij dood.
Rikus runt het spul nu, samen met zijn vrouw Erna. Ook hebben zij twee kinderen nl. Bas en ???

Als je nog meer info wilt hebben moet je maar ff pb'en

Groeten JW

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:46

ik woon er heel dichtbij Haha! het is een best wel vette manege!! flipper ken ik wel Lachen die stond daar altijd in die armzalige stallen (soory Geld, geld!) ze springen daar echt vet hoog! echt wel stoer Lachen heel veel vinden speedy en suprise daah leuk.. maah ik weet ut zow niej echt welke ik leuk vin.. astrid ofzow :S

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:09

Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn paard (Lotus) gekocht van Saskia (woont ook in markelo)... Ze vertelde me dat Lotus ook een poosje op Manege Snorrewind heeft gestaan...
Kent iemand van jullie haar, lijkt me erg leuk om te weten...
Lotus is nu 11 jaar dus misschien heeft iemand van jullie haar gekend, pb me anders please!