Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 20:53

Een paar weken terug heb ik een kleine fotoshoot gedaan met Konik dames Anouk en Vaiana. Vaiana heb ik als veulentje uit een slachthuis gehaald en Anouk is afgelopen zomer op mijn pad gekomen. Anouk heb ik beleerd afgelopen zomer, alleen kunnen niet alle projectjes/paardjes blijven... Dus is ze vorige maand verhuisd naar een vriendin, maar voordat ze weg ging wilde ik heel graag nog 1x met allebei de Konik dames naar het strand <3 .

1. Afbeelding

2. Afbeelding

De Koniks zijn vaak dol op water <3 .

3. Afbeelding

Ze kunnen ook heerlijk charmant zijn }:0 :Y)

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Ook even een stukje draf langs de zee *\o/*

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding


En een klein gallopje
9. Afbeelding

En nog een laatste plons
10. Afbeelding

11. Afbeelding

Inmiddels zijn de eerste stapjes op Vaiana ook gezet en oefenen we verder veel vrijheidsdressuur *\o/* .
12. Afbeelding

toekomstige showpony 8-)
13. Afbeelding

Ik heb thuis meerdere Koniks gehad het afgelopen paar jaar van particulieren/het slachthuis allen geboren in natuurgebieden en allen met liefde, geduld, consequent zijn en heel veel grondwerk opgeleid. Natuurlijk heb ik hierdoor een eigen mening/ervaring rondom de Konik discussies, ik begrijp en respecteer andere meningen maar wil wel vragen om het onder dit topic netjes te houden. Ik wil gewoon graag deze foto's laten zien van 2 Konik dames die een bijzonder plekje hebben in mijn hart <3 .


14. Afbeelding

Konik knuffels van Anouk en Vaiana

Meer zien van Konikje Vaiana via mijn sociale media
Instagram: Priscilla_otto
Youtube: SeaSide Horse Adventures

En evt voor de Konik liefhebbers: https://www.facebook.com/The-Konik-King ... 9746687705

15. Afbeelding

fotograaf: Annalies Kemp

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:56

Wat een geweldige paarden :-D Waar ze vandaan komen worden ze heel veelzijdig ingezet begreep ik, het schijnen ook echt alleskunners te zijn.
Jammer dat ze hier zo schrijnend gehouden worden (op enkele projecten na).

Ik heb IJslanders, maar voor de toekomst staat een Konik zeker op de verlanglijst.

Anoniem

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:02

Goh, bitloos, zonder zadel en met handpaard de zee in. Wat heerlijk dat dat kan!

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:51

Wauw heel gaaf om ze aan het werk te zien! <3
Vraag, zijn ze nou in de omgang anders? Of merk je geen verschil met 'normale' paarden.

Earth het reisbureau.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 07:25

Earth schreef:
Wauw heel gaaf om ze aan het werk te zien! <3
Vraag, zijn ze nou in de omgang anders? Of merk je geen verschil met 'normale' paarden.


Voor mij op de grond voelen ze aan als Fjorden maar dan intelligenter. Als je dus duidelijk bent en ze begrijpen je kan je echt alles met ze (Anouk heefr hier ponykampen, onderlinge wedstrijden, kinderlesjes/buitenritjes enz gedaan). Maar als je niet duidelijk/consequent bent kunnen ze je wel echt in de maling nemen heb ik bij meerdere Koniks gezien en dan reageren ze wel anders Anouk en Vaiana worden dan een beetje lomp (beetje lompe Fjorden gedrag) kan je dus nog wel een kind mee laten werken om dan juist uit te leggen hoe ze het op moeten lossen. Maar hebben ook wel gevoeligere Koniks gehad die op dat moment anders reageren (meer richting vurige Ijslander).

Beleren was met de meeste trouwens opstappen en weg rijden, komt ook misschien omdat ik via Freestyle systeem beleer en ze dus eerst aan de dubbele lange lijnen laat lopen en op die manier een rem en stuur er op zet.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Anoniem

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:45

Heerlijke foto's! Wat voor hoofdstel heb je? :)

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:55

Mooi om te zien!

Vind het hele mooie paardjes. Heb ze alleen zelden ohz gezien.

:wave:

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 08:06

Dilan93 schreef:
Mooi om te zien!

Vind het hele mooie paardjes. Heb ze alleen zelden ohz gezien.


Inmiddels wel meerdere tegengekomen maar het blijven er niet veel. Op onze Konik dames krijgen we dan ook vaak positief verraste opmerkingen.


Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 08:08

idinn schreef:
Heerlijke foto's! Wat voor hoofdstel heb je? :)


Bitloos hoofdstel van de krämer, prijs kwaliteit verhouding is hier heel fijn van een aanrader.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:11

SeaSide schreef:
Dilan93 schreef:
Mooi om te zien!

Vind het hele mooie paardjes. Heb ze alleen zelden ohz gezien.


Inmiddels wel meerdere tegengekomen maar het blijven er niet veel. Op onze Konik dames krijgen we dan ook vaak positief verraste opmerkingen.


[ [url=m/e5pEue.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zag zojuist de petitie voorbij komen voor de paarden in de Oostvaardersplassen. Onbegrijpelijk dat die naar de slacht moeten

:wave:


Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:56

Je paarden zien er prachtig uit, en wat lief ook dat je dit wilt doen met dergelijke dieren, ze een kans geven!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:57

WoW wat gaaf!

Die lessen die je geeft is dat met je eigen paarden? Of kom je op locatie bij mensen thuis?

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-20 19:57

Duran123 schreef:
WoW wat gaaf!

Die lessen die je geeft is dat met je eigen paarden? Of kom je op locatie bij mensen thuis?


Ik kom bij genoeg animo in de omgeving op locatie maar lessen met onze paarden zijn ook mogelijk. :o

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:02

Prachtig, vooral de foto waar ze in zee lopen

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:07

Wat een knappe Koniks! Wat heerlijk dat je ook bitloos en met een handpaard over het strand kan. Wat is hun stokmaat? :)


SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 07:35

Yubine schreef:
Wat een knappe Koniks! Wat heerlijk dat je ook bitloos en met een handpaard over het strand kan. Wat is hun stokmaat? :)


Stokmaat Anouk is uit mijn hoofd ongeveer 1.32, Vaiana is iets groter en nog in de groei (3.5) denk dat zei rond de 1.35 of iets groter eindigt.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

NoorW

Berichten: 899
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:57

Die laatste foto is prachtig!! Die dreiging van de lucht contrasteert zo mooi met de rust die jullie als groepje uitstralen

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 16:36

NoorW schreef:
Die laatste foto is prachtig!! Die dreiging van de lucht contrasteert zo mooi met de rust die jullie als groepje uitstralen


Het was ook wel een stormachtige dag, maar oerponys moeten daar wel tegen kunnen :Y) haha.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:46

]
Mooi om te zien!

Vind het hele mooie paardjes. Heb ze alleen zelden ohz gezien.
[/quote]

Inmiddels wel meerdere tegengekomen maar het blijven er niet veel. Op onze Konik dames krijgen we dan ook vaak positief verraste opmerkingen.


[ [url=m/e5pEue.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote]
Zag zojuist de petitie voorbij komen voor de paarden in de Oostvaardersplassen. Onbegrijpelijk dat die naar de slacht moeten[/quote]
Ja, als je ziet hoeveel geluk deze dames dan gehad hebben en je vergelijkt het met het leven van de Koniks in de OVP dan zit daar wel een mijlengroot verschil in Hier zijn het koninginnetjes en in de oostvaardersplassen slachtfok. Diepdroevig.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:09

Prachtige foto's, die stormlucht maakt het helemaal af <3

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:30

Mooie dames :)

miereneter

Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:49

Supertoffe foto's! Ik had niets met koniks als rijpaard, maar jouw dames doen dat vooroordeel serieus teniet. Wat een mooie stoere pony's. Zo kalm, en dat vlak bij die onstuimige zee. Heerlijke plaatjes.

Homo sapiens non urinat in ventum.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 20:17

miereneter schreef:
Supertoffe foto's! Ik had niets met koniks als rijpaard, maar jouw dames doen dat vooroordeel serieus teniet. Wat een mooie stoere pony's. Zo kalm, en dat vlak bij die onstuimige zee. Heerlijke plaatjes.


Bedankt wat gaaf om te lezen!! Laat graag zien hoe veelzijdig ze zijn, daar zijn veel mensen over verbaasd. Ze zijn fijn buiten, op de grond, kunnen VD en Agillity, sprongetjes en tot mijn verbazing was Anouk ontzettend makkelijk en fijn Dressuurmatig te rijden. :+


Afbeelding


Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:21

Erg mooi! En zie dat je ze echt op een mooie manier laat meewerken. Ik vind ze echt erg leuk en aansprekend. Dank voor de foto's en de inspiratie.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 21:46

Hevonen schreef:
Erg mooi! En zie dat je ze echt op een mooie manier laat meewerken. Ik vind ze echt erg leuk en aansprekend. Dank voor de foto's en de inspiratie.


En jij (en alle andere in dit topic) bedankt voor de lieve reacties!

Heb wel echt eventjes getwijfeld om een topic te openen over de Koniks na negatieve meningen over Koniks in andere topics.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 75 bezoekers