Wat is nou echt de beste agenda?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 23:08

Hoi!

Het is weer die tijd van het jaar, er moet een nieuwe agenda geshopt worden :)

Nou heb ik intussen al een hoop dingen geprobeerd maar het is het toch allemaal net niet.
- Een standaard zakformaat hema agenda: handig voor afspraken, weinig schrijfruimte (want klein). Eén week per 2 pagina's vind ik denk ik wel prettig, maar per dag is er gewoon weinig ruimte.
- Een bullet journal: op zich handig maar ik schreef er niet vaak genoeg in waardoor alle systemen en lijstjes in de soep liepen :')
- Een Purpuz planner: fantastisch ding, maar enorm groot en ik heb veel weken dat ik hem gewoon niet gebruik, dat vind ik zonde.
- Iets online: voor werk gebruik ik Outlook, inderdaad heel handig, maar ik wil liefst iets op papier ook.

Dus ja, ik ben nog een beetje zoekende. Wat voor agenda hebben jullie? Ik ben er nog niet helemaal uit wat mijn perfecte agenda zou zijn, dus misschien krijg ik hier wel goeie tips :)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:12

Wat wil je graag in je agenda terug zien?

Dagindeling of weekindeling? Dagen horizontaal of verticaal? Ruimte voor lijstjes of niet? Urenverdeling of niet? Wil je strak en simpel of ruimte om op te pimpen en lekker kleurrijk?

Personalplanner.com heeft veel mogelijkheden om een planner te maken precies zoals jij wil. Qua vormgeving, maar ook qua kleuren. Heb ik (en meerdere andere Bökkers) gehad en bevalt goed.

Ik heb zelf inmiddels een Structuurjunkie planner en die bevalt me beste, verticale dagen met uren ervoor, ruimte voor to do lists en voorin maandoverzichten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 23:16

Oeh dat klinkt wel heel leuk zeg! Ga ik even naar kijken.

Ik weet nog niet exact wat ik wil als ik eerlijk ben := ik weet vooral wat ik niet wil op het moment. Maar goed, januari is nog ver weg :j Ga eens zoeken naar die twee die jij noemde :)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:22

Ik ga dit jaar voor een Leuchtturm1917 weekly planner & notebook. De afgelopen jaren had ik een agenda met een bijna identieke structuur via een Etsy shop, maar die is helaas gestopt.

Surprise_Boy

Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:40

Het goede nieuws is, als je te lang wacht met beslissen is er bijna geen keuze meer en hoef je dus niet meer te kiezen :D
Daardoor heb ik een Moleskine gekocht.
Die heeft twee pagina's per week; eentje met de dagen van de week en de ander is gelijnd.
Bevalt wel heel goed eigenlijk, ik had ook nog gekeken naar planners, maar dat vond ik toch wat duur.
Zelf lijstjes kunnen maken en heel veel ruimte hebben voor losse krabbels per week vind ik wel heel fijn in ieder geval, maar als je alles per uur in wil delen is hij weer minder geschikt.
Altijd lastig die krengen :P

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:43

Ik heb een Moleskine :D Op de linkerpagina heb je de 7 dagen van de week, en op de rechterpagina heb je schrijfruimte. Daar maak ik elke week een to list.

Ik ben normaal heel slecht met agenda's trouw gebruiken, maar sinds ik deze agenda heb, gaat het heel goed! Echt een fijne :j

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:46

Ik zweer ook bij moleskine, bijna altijd een zwarte met harde kaft. Twee pagina’s per week met drie dagen op de ene pagina en vier op de andere, ruimte zat.

Vorig jaar was ie uitverkocht en heb ik als uitzondering een leuchtturm1917 gekocht en die is erg vergelijkbaar met de moleskine.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:05

Ik ben fan van deze: https://www.bol.com/nl/p/brepols-agenda ... mqEALw_wcB

Links voor afspraken, rechts notitieruimte en ook voor- en achterin nog veel notitiepagina's.
Heeft een soepele, maar stevige kaft en blijft in tegendeel tot een hoop andere boekjes in mijn rommelige tas een jaar lang heel. Enige nadeel vind ik dat hij wel eens een jaar niet is uitgekomen..

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 06:37

Ik heb altijd Moleskine, middenformaat, Le Petit Prince.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:40

Ik vond mijn personal planner.com het beste :j volledig zelf in te delen.
Heb ook vaak de moleskine A5 met een blad per dag maar die gebruik ik meer als to do lijst en notitieboek.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:40

Ik gebruik nu een paar jaar tot volle tevredenheid een Action agenda:
https://www.action.com/nl-nl/p/agenda-20213/
De hele week op 2 pagina's. Links ma tm woe. Rechts do tm zo. Gelinieerd per dag maar geen voor ingevulde uren. En ringband zodat die makkelijk open blijft liggen op mijn bureau.
Voldoende handzaam qua formaat om in een tas te passen.

Voldoende schrijfruimte bij een dag, voor mij, voor mijn dagelijkse werk to-do lijstje en andere afspraken.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:48

Ik heb een kalender hangen in de keuken waar ik mijn afspraken op schrijf. Eigenlijk is dat mijn agenda. Voor werk heb ik online een Outlook agenda.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:07

Ik heb een mascha planner, je kunt ‘m indelen zoals je zelf wilt en is datumloos dus een weekje (of meer) niet gebruiken kan ook.

Weekoverzicht ‘leeg’ bij mij dan al met datum en weeknummer :D
Afbeelding

Een ingevulde week, ik werk met kleurtjes voor afspraken/activiteiten maar je kunt die natuurlijk achterwege laten en het enkel opschrijven :Y)
Ik maak een dagelijks to do lijstje in de 2e kolom en de 3e kolom gebruik ik voor notities voor die dag of andere dingen die die dag aangaan.
Helemaal onderop in het laatste balkje wat ik ga eten savonds :D
Afbeelding

Ik vind ‘m heel fijn in ieder geval, niet te groot, kan helemaal plat liggen maar ook helemaal dubbel.

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:52


Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:59

Surprise_Boy schreef:
Het goede nieuws is, als je te lang wacht met beslissen is er bijna geen keuze meer en hoef je dus niet meer te kiezen :D
Daardoor heb ik een Moleskine gekocht.
Die heeft twee pagina's per week; eentje met de dagen van de week en de ander is gelijnd.
Bevalt wel heel goed eigenlijk, ik had ook nog gekeken naar planners, maar dat vond ik toch wat duur.
Zelf lijstjes kunnen maken en heel veel ruimte hebben voor losse krabbels per week vind ik wel heel fijn in ieder geval, maar als je alles per uur in wil delen is hij weer minder geschikt.
Altijd lastig die krengen :P


Ik heb de moleskine met per dag een pagina dat vind ik zelf heel fijn omdat ik het vooral voor plannen gebruik. Mijn afspraken zet ik in mijn Google calender zodat ik die afspraken echt altijd bij me heb.

Maar ja agenda's en planners zijn heel persoonlijk ik wil perse per dag een pagina anderen gruwelen daar van wat je hebt niet in een oogopslag overzicht van de week. Over moleskine ben ik wel erg tevreden mooie agenda's en gaan lang mee, dunnen pagina's maar wel stevig (en drukt niet erg door)

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:30

Ik heb dit jaar een bureau agenda gekocht bij de Action. Hij is A4 formaat dus past niet in mijn tas, dat is een nadeel, maar ik wilde perse een agenda met een overzicht per week en de uren al ingevuld, zodat ik voor mezelf makkelijker en duidelijker in beeld heb hoeveel tijd ik met alles kwijt ben. Ik kan niet wachten hem te gebruiken.

Anoniem

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:55

Hoe is het papier van de moleskine? Lees op bol dat de pagina's erg doordrukken?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:14

Mijne drukt niet echt door :) Ik schrijf met een soort gelpen die je kan uitgummen, dus ik denk dat die 'natter' is dan de gemiddelde balpen. Ik zie soms een heel klein beetje de tekst doorschijnen, maar ik vind het zelf niet storend.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:23

Ik zweer nu al bijna 3 jaar bij de Happy Planner. Je hebt ze in verschillende formaten en indelingen waardoor er eigenlijk altijd wel eentje is die bij je past. Daarnaast zijn ze er in allerlei designs, ik wil liever niet zo'n saaie blanco agenda. Ze zijn er ook undated, dan kun je ze dus zelfs dateren. Zelf heb ik nu een mini happy planner met Dashboard indeling, voor mij op dit moment echt ideaal. Vorige keer had ik een normal horizontal happy planner wat op dat moment juist weer handiger was. Deze youtube video laat volgens mij alle layouts zien, maar heel youtube staat vol met Happy Planner videos mocht je wat willen zien :'). O.a. Hobbywerken verkoopt ze in Nederland :)

Het allerhandigste van de Happy Planner vind ik de ringband: je kunt pagina's er zo uittrekken en terug in doen (handig met de linkerpagina, schrijft veel makkelijker). Je kunt ook allerlei inserts kopen die je er zo in kan zetten, bijvoorbeeld halve pagina's waarop je allerlei lijstjes of andere dingen kunt maken. Als je een punch van Happy Planner koopt kun je ze zelfs zelf maken.

Ook een optie: ringen los kopen, happy planner punch kopen, op etsy een indeling aanschaffen (of zelf maken) en dan de bende printen en zelf in elkaar zetten.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:03

Ik heb even een foto voor je gemaakt van mijn Action agenda 2021.

Afbeelding

Voorin zit nog een maandplanner (1 maand per pagina, 1 regel per dag) en achterin een verjaardagskalender (3 mnd per pagina), ruimte voor adressen, email adressen, websites en aantekeningen.
Maar dat gebruik ik nooit.

Ik heb het Happy Planner filmpje bekeken. De conclusie is dus dat het super persoonlijk is wat je handig vindt. Waarbij een belangrijk verschil zit tussen horizontaal (duidelijk mijn voorkeur) of verticaal.
Dus misschien moet je dat eerst voor jezelf helder hebben.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:45

brokjes schreef:
Hoe is het papier van de moleskine? Lees op bol dat de pagina's erg doordrukken?


Ik schrijf met balpen in de mijne, merk daar niks van.

Anoniem

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:52

Beetje knuppel in het hoenderhok maar wil je per se een papieren agenda? Ik heb Google Calendar goed leren gebruiken en ben sindsdien echt om. Kan mijn notities, herinneringen, taken en planning in een dag kwijt en ik kan goed toggelen tussen verschillende overzichten.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:58


Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat is nou echt de beste agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:43

Ik vind qua papieren agenda's Moleskine een heel fijn merk. En dan de variant waar links de week staat en rechts ruimte is voor aantekeningen.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:47

Arethe schreef:
Een mum planner, ook zonder het logo te bestellen
Ik zweer erbij.
https://www.mumplanner.be/


Oh god, ik krijg echt de kriebels van dat taalgebruik op die site :roll: