Welk hoofdstel lage neusriem: BR of Schockemohle? Ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yfje
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-11-13

Welk hoofdstel lage neusriem: BR of Schockemohle? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 19:46

Ha dames (en heren?), ik rij een 15 jarige haf voor m’n plezier (nooit wedstrijden). Ik heb nu een hoofdstel met Engelse neusriem + sperriem, maar ik wil heel graag eens een hoofdstel met lage neusriem gaan proberen. Bovendien is mijn huidige hoofdstel al een aantal keer gerepareerd en vind ik hem niet echt top meer. Tijd voor wat nieuws.

Na wat googlen vond ik deze twee kanshebbers (zwart / cob):

Schockemohle Copenhagen
https://www.horze.nl/hoofdstellen/schockemohle-copenhagen-hoofdstel/306265.html?gclid=EAIaIQobChMI7K-_98fu7AIVRe-yCh37HgruEAQYASABEgJcvPD_BwE#color=BL/SI?src=google10

Afbeelding

BR Thurnham
https://www.dekroo.nl/products/br-hoofdstel-thurnham-2

Afbeelding

Wat denken jullie? Een van de twee beter dan de ander? Ervaringen met de merken? Of heb je nog een suggestie in ong dezelfde prijsklasse (rond 100-130 euro) voor een hoofdstel dat beter is als deze? Bedankt voor het meedenken!


SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Re: Welk hoofdstel lage neusriem: BR of Schockemohle? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:59

Ik heb ervaring met alle twee merken.
De kwaliteit is goed. Alle twee al 10 jaar oud en nog steeds prima. Wel altijd goed onder houden.

Yfje
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 20:06

Ah top, goed om te horen! Vielen die van jou in dezelfde prijsklasse als deze? Want als ze dubbel zo duur zijn, is het leer misschien ook wel beter..?
En dat onderhoud is wel een dingetje :+ breng die tijd liever op zn rug door. Moet daar dus wel echt even mijn best voor gaan doen!

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Re: Welk hoofdstel lage neusriem: BR of Schockemohle? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:37

Die van Schockemohle was twee keer zo duur, maar dat kwam vooral door de koperen sluitingen.
Ik zal het hoofdstel ook in de winkel kopen en niet online. Je kan aan het leer al voelen, van wat voor kwaliteit je hebt.
Het leer moet zacht en buigzaam zijn.


Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welk hoofdstel lage neusriem: BR of Schockemohle? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:59

Ik zou in dit geval voor de BR gaan, kopstuk uit 1 stuk
En de keelriem sluiting onderaan is ook fijn.

Yfje
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 21:06

SafierZ schreef:
Die van Schockemohle was twee keer zo duur, maar dat kwam vooral door de koperen sluitingen.
Ik zal het hoofdstel ook in de winkel kopen en niet online. Je kan aan het leer al voelen, van wat voor kwaliteit je hebt.
Het leer moet zacht en buigzaam zijn.


Ja, dat zou wel het mooist zijn, maar weet niet of hij hier in de buurt te koop is. Wil ook de mogelijkheid hebben om hem te passen en eventueel terug te geven/ruilen/sturen. Ik ga eens informeren.

Nibbit schreef:
Ik zou in dit geval voor de BR gaan, kopstuk uit 1 stuk
En de keelriem sluiting onderaan is ook fijn.

Dat kopstuk uit 1 stuk is inderdaad een voordeel! Ik heb nu ook een hoofdstel met de keelriemsluiting onderaan, maar vind dat zelf eigenlijk irritanter dan aan de zijkant.. :) of is het ergens anders voor beter? Ik moet zeggen dat ik wel neig naar de BR. Thanks voor je tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irma77 en 9 bezoekers

cron