Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 22:11

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: S. Feenstra


Een vrouw die de Welshe lockdown-regels heeft overtreden door haar paard te bezoeken, heeft een boete gekregen van de politie. De eigenaresse maakte afgelopen zondag de reis van ongeveer 160 mijl van Leicester naar Ceredigion, toen ze werd tegengehouden door de politie.

Lees dit artikel verder op Horses.nl

Moderatoropmerking:
Wij lezen in de eerste reacties opmerkingen over de korte nieuwsberichten, in dit forumzaken topic word de reden hiervan goed uitgelegd.
Wanneer je geen inhoudelijk commentaar hebt, tips of vragen over een nieuwsbericht kun je hierover altijd contact met de nieuwsredactie opnemen. Dit kan dmv het sturen van een pb of via het knopje "tip de nieuwsredactie"
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 07-11-20 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:12

Dit was weer echt de moeite om door te klikken... niet dus. -O-

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:50

Idd, veel aanvullende informatie staat er niet in het artikel, eigenlijk helemaal niets.

Wat mij wel verbaasd; 160 mijl is omgerekend 257 km..... Staat paard dan tijdelijk in opfok ofzo? En waarom in vredesnaam zó ver reizen terwijl er een lockdown is? Of was het echt noodzakelijk (paard erg ziek/gewond/inslapen/afscheid nemen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:12

JoyCiej007 schreef:
Idd, veel aanvullende informatie staat er niet in het artikel, eigenlijk helemaal niets.

Wat mij wel verbaasd; 160 mijl is omgerekend 257 km..... Staat paard dan tijdelijk in opfok ofzo? En waarom in vredesnaam zó ver reizen terwijl er een lockdown is? Of was het echt noodzakelijk (paard erg ziek/gewond/inslapen/afscheid nemen)?

Britse paardencultuur is heel anders dan hier; veel mensen wonen elders en hebben hun paard(en) bij ouders, vrienden of familie op het platteland staan, of geven het dier in bruikleen, en zien het maar een paar keer per jaar.

pien_2010

Berichten: 43135
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:41

UK heeft een lock down, dus ze nam een groot risico. Frankrijk heeft ook een lock down, dus ook niet doen.
Nederland noemt zichzelf in een lock down maar zit het niet.
Lock down betekent dat je nergens naar toe mag op straffe van een boete. De straten zijn uitgestorven, de mensen mogen niet bij elkaar op bezoek etc.
Dit wist deze vrouw dus risico genomen en gesnapt. Pech dus.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:42


Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:00

non-info dit.

Iemand begaat een overtreding en krijgt een boete. Samenvatting.
Graag gedaan. Hoeven jullie niet verder te klikken.

Blub001
Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-19

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:02

Tsja, dat had ze kunnen weten. Zo’n lockdown is er niet voor niks...

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:24

Hoe geloof waardig is dat een reis naar je paard noodzakelijk is als die 257km veder op staat. Het is dan aannemelijk dat het paard dan verzorg wordt door de mensen waar die staat waardoor terecht deze reis niet noodzakelijk is.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:53

Dit gedeelte van bokt kun je beter "link naar paard gerelateerd bericht" gaan noemen. :roll:

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:55

Ik vul even aan,

Voorpaginalinkjes naar onbeduidende berichten waar ergens heeeeeel ver weg een paard in komt voorbijgalopperen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:17

Volgens mij kan de nieuws rubriek net zo goed stoppen. Twee regels tekst en een link.
Doe dan niets

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 03:13

Of “sponsorgedeelte van horses.nl”

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:21

Als het bericht op horses.nl dan nog informatief was geweest... :roll:

Gini
Berichten: 17896
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:42

Jeetje, even wat minder aan de azijn jongens. Ook in de échte krant is niet alles hoofdnieuws.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:44

Geen gek idee om de bron van een nieuwsbericht gewoon tussen [ ] in de titel te zetten... Ik ben het er wel met eens dat de nieuwsberichten wel heel mager zijn nu. Doorlinken prima maar geef er dan je eigen draai aan.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:44

Wat Pien idd zegt hier in Frankrijk zitten we in een 2e lockdown. Ik heb het geluk dat mijn paarden bij huis staan. Maar in principe mag je alleen je huis uit voor sport binnen 1km rond je huis, 1e levensbehoefte (dat zou dan eten zijn, maar de bouwmarkten zijn ook open bijv, er is veel inconsequentie) en medische afspraken en je werk, maar alleen als je niet kunt thuiswerken. Er zijn nog meer geneuzel uitzonderingen, maar niet noemenswaardig hier te noemen. Dat betekent dus dat als je paard op pension staat en verder weg staat dan 1 km, je de pineut bent. Er lopen nu 2 petities waarin aan de regering gevraagd wordt voor paardeneigenaren een uitzondering te maken, maar dat zal niet gaan gebeuren.
Dus nu hobbelen de meeste paardeneigenaren tussen de regels door. Je vult in dat je 1e levensbehoefte aan het vervullen bent en neemt een zak met boodschappen erin in je achterbak, gaat naar je paard, hoopt dat je niet aangehouden wordt, en wordt je wel aangehouden dan zeg je dat je boodschappen hebt gedaan of gaat doen en hopen dat ze erin trappen.
Er gaan al stemmen op dat pensionhouders brood gaan verkopen. Dan heb je altijd een terecht excuus.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:15

ik blijf het bijzonder vinden dat mensen niet massaal in opstand komen..

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:24

@ monique1963
In de eerste lockdown was het toch zo dat verplaatsing vanwege het dierwelzijn was toegestaan? Of was zelfs dat in Frankrijk niet toegestaan?

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:28

@Monique en Pien, de 2de lockdown in Frankrijk is echt maar halfslachtig vergeleken met de eerste.
Je mag nu nog wel voor van alles en nog wat op straat en als je paard in pension staat mag je er gewoon naar toe. Rijden is wat onduidelijk en voor interpretatie vatbaar, onze stalhouder heeft het liever niet tot het in wetsvoorstel gegoten is.

Anyhow, ivm werk blijf ik me gewoon verplaatsen en echt als je geen tv kijkt of krant leest heb je geen weet van een lockdown. Niks verlaten straten, niks controles. Het is echt een heel ander straatbeeld dan de eerste lockdown.

@IHN: massaal opstand is er (nog) niet maar er wordt wel flink gemopperd en gelobbyd bij de ministeries. Waardoor de ene uitzondering na de andere ingeroepen wordt.
Nu goed, als het in de ziekenhuizen niet snel weer behapbaar wordt gaan al die uitzonderingen de vuilbak in en komt er wel een strengere lockdown. Met dan eventueel wel protesten denk ik.

On topic: dik 200km rijden om je paard te zien tijdens een lockdown is idd bewust gokken. En dan kan je verliezen.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:58

@Thioro, idd halfslachtig, ik vind de inconsequentie van het open zijn van winkels raar. Doe het dan goed. Maar ja. Ik interpreteer de attestation niet dat je voor van alles over straat mag. Het uurtje dat je buiten mag zijn, zonder boodschappen en werk etc, is gemaximaliseerd tot 1 km rondom je huis. Dat mag je doen met huisdieren staat er. Maar er staat nergens dat je naar de paard mag 10km verderop om hem te verzorgen. https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Ik ben het met je eens, en dat was ook met de eerste lockdown, dat je er op de straten geen erg in hebt dat er iets aan de hand is. In ons vorige dorp (we zijn verhuisd tussen de twee lockdowns) was er bij de eerste lockdown gewoon normaal verkeer niemand die zich eraan hield eigenlijk. En nu als je over straat gaat merk je er ook niets van. Het is hier niet uitgestorven.

Grinnik, massaal in opstand... ik had allang wat van de gele vestjes verwacht. Ik vind het op zich goed dat mensen bewust worden gemaakt van de risico's. En ik zie ook aan de aantallen zkh-opnames (als die kloppen) dat de eerste lockdown echt wel geholpen heeft. En ik zie ook dat je de verantwoording kennelijk niet bij de mensen zelf kunt neerleggen, maar wat mij enorm stoort is de inconsequentie aan alles. Ik mag wel 100km rijden voor een tandarts, maar niet om mijn huisdier te verzorgen. De boekenwinkel en bloemenwinkel moeten dicht, maar grote supermarkten zijn niet zo loyaal dat zij die rayons dan ook dicht doen.

Afijn, ik dwaal af van de dame die een boete kreeg om naar haar paard te gaan. Ik geef haar groot gelijk dat ze het geprobeerd heeft. En tja die bekeuring, paardrijden is nu eenmaal een dure sport hahaha

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:04

We zijn het eens over de inconsequentie van de regeltjes :+ .

Naar je paard mag je wel, ook verder dan 1km en langer dan 1u. Moet je consultations et soins aanvinken. Met je paard langer dan een uur rijden en verder dan 1km van z'n stal mag dan weer niet.
Kijk maar op de site of Facebook van le ministère d'agriculture.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:08

Misschien zou de nieuwsredactie voordat ze een artikel plaatsen afwegen of iets nieuwswaardig en informatief is. "Lees dit artikel verder op horses.nl" 3 regels.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:27

Jet schreef:
https://www.bbc.com/news/uk-england-lei ... e-54793920 , hier staat in elk geval dat het paard niets mankeerde...


Nou, dan vind ik het persoonlijk behoorlijk dom van mevrouw, en zou ze niet moeten klagen om die boete als je willens en wetens bewust dat risico neemt.

Paard zal idd vast wel verzorgd worden door een ander als hij zover weg staat.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:50

Moderatoropmerking:
Wij lezen in de eerste reacties opmerkingen over de korte nieuwsberichten, in dit forumzaken topic word de reden hiervan goed uitgelegd.
Wanneer je geen inhoudelijk commentaar hebt, tips of vragen over een nieuwsbericht kun je hierover altijd contact met de nieuwsredactie opnemen. Dit kan dmv het sturen van een pb of via het knopje "tip de nieuwsredactie"