Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
carineken

Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 12:50

Lieve bokkers,
Wat ik precies met dit topic wil krijgen weet ik niet.
Vooral andere mensen informeren omdat het toch anders is...

Nu al enkele jaren kwam ik tot het besef dat ik mama wil worden, maar ik kwam de ideale partner (daddy material) tegen. Toen heb ik het besluite genomen om er alleen voor te gaan. Dit ging niet zonder slag of stoot.

In België is het trouwens bij wet verplicht minstens 2 gesprekken bij een psycholoog.

Ziekenhuis A: daar werd ik geweigerd omdat ik op dat moment nog thuis woonde, intussen is dit veranderd. Die psycholoog was een vreemde man, die zei tussen neus en lippen door, als ik jouw was zou ik een one night stand zoeken.

Ziekenhuis B: 2 gesprekken gehad bij de psycholoog, had er echt een goed gevoel bij, 250€ dossierkosten moeten betalen en dan werd mijn dossier besproken op de staf vergadering en kreeg ik 2 weken laten een brief thuis waar in stond dat ik werd geweigerd wegens gewetensclausule. wat de precieze reden van weigering is weet ik niet en ze waren ook niet verplicht dit te vertellen.

Ziekenhuis C:
Eerst moest ik op gesprek komen bij een fertiliteitsarts, hier kreeg ik 101 vragen gaande van hoe is mijn thuissituatie, heb je veel vrienden tot eerdere relatie's
Eerste gesprek bij de psycholoog was een beetje vreemd.
Was op een maandag: ik kwam er binnen en het eerste wat de man zei was: ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws, wat wil je eerst horen? Ik dacht whatever geef het slechte nieuws maar.
Het slechte nieuws was: ja ik moet je bij wet verplicht 2 keer zien en dan word je dossier besproken in de stafvergadering, het slechte nieuws is de volgende stafvergadering is volgende week maandag.
Aan jouw de keuze neem ik je er deze week nog ergens tussen wat ik voor jouw wil doen (dat was het goede nieuws dan) of wacht je 2-3 maanden voor het tweede gesprek en weet je dan iets.
Ik dacht ik leef maar 1 keer dus ik ben van die week op vrijdag voor het 2de gesprek gemoeten.
Tegen dit gesprek moest ik nadenken welk type donor ik zou nemen.
ik had 4 optie's:
Gekend: dat is als ik een man ken die sperma wil doneren.
Anoniem: weet ik niet wie de donor is en zal ik het nooit weten.
Id-release: als mijn kindje 16 word kan het op zijn/haar eigen houtje naar die spermabank gaan en de contactgegevens krijgen van de donor.
Deens model: als mijn kindje 16 is kan het aan mij vragen wie de donor is en kan ik het kind opweg sturen en krijgt het deze info ook zodat mijn kindje contact kan zoeken.
Ik ben voor de keuze deens model gegaan, als dat niet beschikbaar is word het id-release.
Dan werd mijn dossier besproken in de stafvergadering.

4/11/2020 moest ik terug bij de fertiliteitsarts zijn om het verdikt te horen.
En de reden at ik hier nu mijn verhaal kom vertellen is dat ik ben GOEDGEKEURD!!!
Het ziekenhuis gaat me helpen om alleen mama te worden.

De volgende stap is nu een HyFoSy laten maken ofwel een schuimecho.
Jullie vragen je misschien af wat dat is hierbij de uitleg:
Een schuimechografie of een HyFoSy gebeurt bij een vruchtbaarheidsonderzoek om de doorgankelijkheid van de eileiders na te kijken.




Tot hier alles wat tot op vandaag al gebeurd is. Telkens ik bij de dokter geweest ben ga ik hier komen vertellen hoe het is geweest. Heb je vragen, aarzel niet om ze te stellen, weet ik zelf het antwoord niet vraag ik het na. Wil je ze niet hieronder stellen de vragen mag je gerust ook een pb sturen. ik hoop binnen x aantal tijd hier te kunnen vertellen dat ik zwanger ben.

Single mom te be.


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:52

Wat dapper van je! Ik wil je heel veel succes en vruchtbaarheid toewensen :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:54

Spannend zeg!
Veel succes!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:55

Gefeliciteerd! :D En wat spannend ook.

Ik ga je volgen, ben heel benieuwd hoe je traject verder verloopt.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes toe!

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:59

Jezus heeft die eerste psych dat echt gezegd? Ik zou zonder twijfelen klacht indienen. Dat kan echt niet.

Verder: heel veel succes. Niet leuk dat je aan zoveel moet voldoen maar hou vol.

Ik heb wel enkele vragen:
- hoeveel kost dit proces zo een beetje in totaal in België? Ik ken de kosten van adoptie een beetje en vind dat echt bizar. Maar goed jij gaat het product wel zelf maken dus dat scheelt mss wel dat je enkel wat grondstoffen nodig hebt :D
- mag ik weten hoe oud je bent? (Hoeft niet hoor)

Heel interessant. Ik zou wel goed blijven nadenken wat je wel of niet wil delen. Kan me inbeelden dat het een heel persoonlijk proces wordt :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

carineken

Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 13:03

Tot nu toe ben ik aan de vooronderzoeken al zo een 200€ kwijt geloof ik.
Ik ben 30jaar.

Single mom te be.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:07

Mee eens wat @poes zegt, dat kan echt niet...


Heel veel succes met dit spannende avontuur in ieder geval!! Veel geluk.

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:08

En weet je wat het gaat kosten ongeveer? Bovenop een traditionele zwangerschap zeg maar?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:12

Wat een dappere beslissing! Heel veel succes gewenst om je wens uit te laten komen.

Wel een vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb jij enige invloed op ""het soort"" donor? Bijv: afkomst, huidskleur, opleidingsniveau, postuur, etc.... Zoals je ook invloed hebt wanneer je een relatie met iemand aangaat die aan je ""eisen"" voldoet en daardoor goed bij je past. En je daarmee kinderen zou krijgen.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:23

Gefeliciteerd! En wat spannend, je hebt nu de eerste horde gehad, ik ga dit volgen. Heel veel succes!

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:31

Gefeliciteerd! Spannend hoor. Ik ga je zeker volgen. Succes!

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Mri

Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:37

spannend stoer en gefeliciteerd!

Onwijs dapper!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:40

Wat mooi dat je dit verteld en ik wens je heel erg veel succes. Dit soort wegen zijn niet makkelijk te bewandelen maar, gelukkig is de optie er en kan je deze weg nu met professionals gaan bewandelen, wat spannend zeg!

Zelf kan ik helaas niet zwanger worden na kanker te hebben gehad. Ik heb wel een aantal embryo's in het ziekenhuis kunnen bewaren voor mijn behandeling maar de weg van een draagmoeder is helaas bijna onmogelijk.. Hopelijk verandert dat in de toekomst ook nog.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:42

Ik ga je volgen, ik ben ook alleenstaande moeder, maar was wel getrouwd.
Zelf heb ik ook altijd gezegd, als ik voor mijn 35e niemand tegenkom, ga ik er alleen voor, mijn kinderwens was ook enorm groot. Tot mijn 30e had ik geen enkele serieuze relatie.
Maar op mijn 30e kwam ik toch mijn ex tegen en hebben we 2 kindjes gekregen. Na 12 jaar zijn we gescheiden en nu ik weer alleen ben, geniet ik daar eigenlijk nog meer van, dan dat ik getrouwd was.
Ik geniet vreselijk van mijn gezinnetje en het is prima te doen als single mom.

Is het al lente?

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:45

Ik las het al in het SS topic en wil je heel veel succes wensen!!

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:46

Allereerst heel veel succes. Fertiliteitstrajecten zijn zwaar.

Ik ben vooral benieuwd waarom je nu door een hele molen heen moet, terwijl er geen vruchtbaarheidsproblemen bekend zijn. “Gewoon” direct starten met IUI voelt naar mijn idee een stuk logischer, aangezien een groot deel van de vrouwen natuurlijk gewoon vruchtbaar is.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:49

Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.

Black is the colour of my true love's hair

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:54

Onali schreef:
Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.


En wat voegt de vader dan zo enorm toe? Wat is het dat een vader zo belangrijk maakt wat een moeder niet alleen zou kunnen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:54

Wat een spannend traject, TS. Heel veel succes!

Onali, waarom zou dit egoïstisch zijn? Wie zegt dat TS altijd alleen blijft? 1 op de 3 huwelijken strandt, dus de kans dat een kind uit een traditionele relatie opgroeit met zowel zijn vader als moeder is vrij klein.
Ik ben zelf opgegroeid zonder vader en heb dat ook nooit gemist.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:55

Onali schreef:
Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.


Kinderen is altijd egoïstisch, mits je ervoor "kiest".

Ts veel succes! Ik en mijn vrouw zullen tzt vergelijkbaar traject in gaan, maar in Nederland is het wat anders dan bij jullie geloof ik.

Edit was Nederland geen optie voor je?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:02

Onali schreef:
Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.


Aan jou mening lijkt ten grondslag te liggen dat je denkt dat een kind zonder vader het minder zou hebben dan een kind met een vader. Je vergelijkt een bewust 1-ouder gezin zelfs met een ontwricht gezin.
Waarom vind je dat?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:10

secricible schreef:
Onali schreef:
Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.


Aan jou mening lijkt ten grondslag te liggen dat je denkt dat een kind zonder vader het minder zou hebben dan een kind met een vader. Je vergelijkt een bewust 1-ouder gezin zelfs met een ontwricht gezin.
Waarom vind je dat?


Ik weet niet hoe ik dat onder woorden moet brengen.
Maar ook al vallen de meeste gezinnen uit elkaar, je blijft toch 2 ouders (en verder familie) hebben.

Het kind gaat op den duur toch vragen stellen. Waarom heb ik geen vader? Lieve schat je komt uit een reageerbuisje/ mama kan geen man vinden.

En hoe komt het over op wel een eventuele relatie in de toekomst.


En voor jullie me aanvallen; uiteraard als je geen kinderen kan krijgen of moeilijk heb ik er helemaal geen moeite mee.

Black is the colour of my true love's hair


chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:10

Volg! Super spannend, maar zo te horen een goed overwogen beslissing. Ik ben ook benieuwd of jij de vader echt kan 'uitkiezen' of hoe dat gaat. Daarnaast vind ik de commentaren dat het egoïstisch is echt onzin. Dit kindje is hartstikke gewild en zal dus ook geliefd worden, wat niet in alle 'standaard' gezinnen zo vanzelfsprekend is.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:11

Onali, over het eerste stuk, niet perse.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:12

Onali schreef:
Het kind gaat op den duur toch vragen stellen. Waarom heb ik geen vader? Lieve schat je komt uit een reageerbuisje/ mama kan geen man vinden.

Wat gemeen dit!
En papa is geen reageerbuisje, het is gewoon een bestaande man die het kind, mocht die dat willen na zijn 16e kan opzoeken en wellicht ontmoeten. Hoeveel kinderen zijn er wel niet op de aarde waar papa zijn biezen pakte nog voor het kind geboren is.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Bo_Y, C_estmoi, Eulogy, Love_Rosie, MiVita, Tova, XxLiEsJuHhxX en 164 bezoekers