Games voor kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:13

Oke, de feestdagen komen eraan. Wat ga je kopen voor een kind van 7?

Ik dacht aan een spelcomputer maar wat/welke? Ik lees zo veel. Losse die je mee kunt nemen. En die je op de tv moet aansluiten.
Welke hebben bijv betaalbare spelletjes?
En evt ook nog waar je als volwassenen wat mee kunt?

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:19

Wat is het budget? Is het een jongen of een meisje?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:25

Als je zelf ook van gamen houdt zou ik gaan voor een Nintendo Switch, die heeft voor mijn gevoel de leukste spelletjes voor wat jongere kinderen en een simpele controller. Ook voor volwassenen hebben ze leuke spelletjes. Spelletjes zijn wel vrij duur, maar dat geldt eigenlijk ook voor de PS of Xbox, tweedehands kan je vaak ook wel veel vinden.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 15:08

Is voor een jongen.

Begrijp ik het goed dat een switch zowel thuis op de televisie is als voor onderweg?
Dat zou wel ideaal zijn want ik twijfel eigenlijk wat we willen. En dan hoef ik geen keus te maken.

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:14

Jenny21 schreef:
Is voor een jongen.

Begrijp ik het goed dat een switch zowel thuis op de televisie is als voor onderweg?
Dat zou wel ideaal zijn want ik twijfel eigenlijk wat we willen. En dan hoef ik geen keus te maken.


Ja als je de gewone switch neemt is die voor thuis op de tv en voor onderweg. Dan zet je de switch thuis heel makkelijk in zijn houder en dan werkt die op de tv.

Het voordeel van de Switch is dat spelletjes als mario etc altijd kunnen en voor bijna alle leeftijden zijn. Maar ook een spel als Fortnite (erg populair onder de jongens) kan op de Switch.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:16

En mine craft natuurlijk! Speelt mijn zoon ook graag op de switch.
Wij gebruiken hem alleen nooit onderwe5, hier blijft dat dure spul gewoon netjes in huis :+

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:29

Sannens schreef:
Jenny21 schreef:
Is voor een jongen.

Begrijp ik het goed dat een switch zowel thuis op de televisie is als voor onderweg?
Dat zou wel ideaal zijn want ik twijfel eigenlijk wat we willen. En dan hoef ik geen keus te maken.


Ja als je de gewone switch neemt is die voor thuis op de tv en voor onderweg. Dan zet je de switch thuis heel makkelijk in zijn houder en dan werkt die op de tv.

Het voordeel van de Switch is dat spelletjes als mario etc altijd kunnen en voor bijna alle leeftijden zijn. Maar ook een spel als Fortnite (erg populair onder de jongens) kan op de Switch.

Let hierbij ook op dat er een groot verschil is tussen de Switch en de Switch Lite. De Switch kan inderdaad overal mee naartoe en kan je ook op de tv aansluiten, maar de Switch Lite kun je alleen "handheld" spelen en niet op de tv :)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:32

Mijn zoon heeft ook de Nintendo switch. Superhandig, hij speelt in de auto op het schermpje en thuis op de tv. Ook leuk dat je samen kunt spelen, ook onderweg, omdat er 2 joysticks (of hoe dat ook heet tegenwoordig) bijzitten.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 23:12

Duidelijk!

Welke spellen zijn te doen voor een 7 jarige jongen? Op de switch?

Kun je thuis ook met twee tegelijk spelen?

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:53

Mario kart, mario Party, mario bros :)

Alle3 heel leuk voor zowel kids als volwassenen...

Even opletten dat je 2d spellen pakt... we hebben hier ook lego ninjago maar die is 3d en echt nog te lastig voor onze kids (2d is al uitdaging genoeg, maar goed te doen en blijft daarom leuk...) lego ninjago ligt ondanks dat de zoons dit thema geweldig vinden in de kast...

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:50

Ik heb zelf geen ervaring met kinderen en spellen, maar tussen de spellen die ik heb zijn er wel een aantal die ik een kind van 7 ook wel zou zien spelen:
Animal Crossing New Horizons (een heel rustig spel, ook Nederlandstalig)
Spyro Reignited (avontuur, ook Nederlandstalig)
Pokémon Let's Go Pikachu / Eevee (Engels, kun je ook met 2 spelen!)
Pokémon Sword / Shield (Engels)

Ik raad aan om eerst even op YouTube naar video's van de spellen te kijken, dan weet je zeker of het iets is voor je zoon :)

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:32

Wat wil hij zelf? De meeste 7 jarigen hebben wel een mening en je hoeft niet precies te doen wat hij zegt maar dan heb je in ieder geval een richting.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:51

Zijn de ouders er mee akkoord dat je zo iets kado geeft? Niet onbelangrijk...

(Ik als mama zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen zo iets krijgen. Geen schermpjes voor mijn kinderen. Maar buiten spelen en ravotten, of binnen bouwen met duplo/lego, gezelschapsspelletjes, knutselen,... Als ze tiener zijn zullen ze nog meer dan genoeg aan die schermpjes plakken. Op deze leeftijd is dat helemaal nog niet nodig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:03

Suzzy_3 schreef:
Zijn de ouders er mee akkoord dat je zo iets kado geeft? Niet onbelangrijk...

(Ik als mama zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen zo iets krijgen. Geen schermpjes voor mijn kinderen. Maar buiten spelen en ravotten, of binnen bouwen met duplo/lego, gezelschapsspelletjes, knutselen,... Als ze tiener zijn zullen ze nog meer dan genoeg aan die schermpjes plakken. Op deze leeftijd is dat helemaal nog niet nodig.)
Gelukkig sluit het ene het andere niet uit. :D

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:15

Suzzy_3 schreef:
Zijn de ouders er mee akkoord dat je zo iets kado geeft? Niet onbelangrijk...

(Ik als mama zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen zo iets krijgen. Geen schermpjes voor mijn kinderen. Maar buiten spelen en ravotten, of binnen bouwen met duplo/lego, gezelschapsspelletjes, knutselen,... Als ze tiener zijn zullen ze nog meer dan genoeg aan die schermpjes plakken. Op deze leeftijd is dat helemaal nog niet nodig.)


Ik ging er vanuit dat TS zelf de ouder is in dit geval. Het is een fors bedrag om te overwegen namelijk! Daarbij sluit het ene het andere inderdaad niet uit. :D

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:22

Daar ging ik eigenlijk ook van uit.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:35

Suzzy_3 schreef:
Zijn de ouders er mee akkoord dat je zo iets kado geeft? Niet onbelangrijk...

(Ik als mama zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen zo iets krijgen. Geen schermpjes voor mijn kinderen. Maar buiten spelen en ravotten, of binnen bouwen met duplo/lego, gezelschapsspelletjes, knutselen,... Als ze tiener zijn zullen ze nog meer dan genoeg aan die schermpjes plakken. Op deze leeftijd is dat helemaal nog niet nodig.)


Heb je zelf ook kinderen?
Weet je, ik heb er 2, en tijdens de Coronatijd dat ze thuis waren moest zelfs de jongste van 6 jaar een tablet, omdat er via internet les werd gegeven. Hou ze daarna dan maar eens tegen...

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 19:27

Het gaat inderdaad over mijn eigen kinderen.

Dank voor de tips zover.
Ook over 2d en 3 d, daar had ik nog niet aangedacht.

Ze weten zelf nog niets van mijn kado ideeen.

Ze spelen veel buiten, en ook veel met lego en playmobil. Je kunt er natuurlijk een tijd aankoppelen.

Ik zag paw patrol staan, daar zijn ze fan van.
En is vanaf 3+
Mario, dat racen is natuurlijk van alle tijden!
En Animal Crossing lijkt mijzelf nog leuk!!

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:09

Jenny21 schreef:
Het gaat inderdaad over mijn eigen kinderen.

Dank voor de tips zover.
Ook over 2d en 3 d, daar had ik nog niet aangedacht.

Ze weten zelf nog niets van mijn kado ideeen.

Ze spelen veel buiten, en ook veel met lego en playmobil. Je kunt er natuurlijk een tijd aankoppelen.

Ik zag paw patrol staan, daar zijn ze fan van.
En is vanaf 3+
Mario, dat racen is natuurlijk van alle tijden!
En Animal Crossing lijkt mijzelf nog leuk!!

Een vriendin van me heeft ook een switch, plezier voor de kinderen en plezier voor haarzelf als de kinderen s avonds op bed liggen!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 05:39

Wie kan mij vertellen waar ik kan zien of een spel ook op de lite gespeeld kan worden?

Ik twijfel welke aan te schaffen ( switch of de switch lite) maar als de games die mij leuk lijken niet op de lite zouden kunnen dan is keus gemaakt :')

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 06:53

Jenny21 schreef:
Wie kan mij vertellen waar ik kan zien of een spel ook op de lite gespeeld kan worden?

Ik twijfel welke aan te schaffen ( switch of de switch lite) maar als de games die mij leuk lijken niet op de lite zouden kunnen dan is keus gemaakt :')


De lite kun je niet op de tv aansluiten, als dat een harde eis voor je is dus voor de gewone switch gaan!

Verreweg de meeste spellen kun je op de lite spelen, er zijn maar weinig uitzonderingen die ik hier volgens mij ook niet genoemd zie worden. Je kan altijd googelen op ‘switch lite not compatible games list’ als je een overzichtje wil.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:05

Ik zou persoonlijk net even wat meer investeren in de normale switch. Multiplayer games spelen, én op de TV kunnen spelen is het het echt waard. Op de lite kan je de joycons ook niet loskoppelen, waardoor multiplayer uberhaüpt vaak onmogelijk wordt. Als je kind dan samen willen spelen (met jou of met vriendjes) kan dat dus niet.

Verder heb je dan ook niet het probleem dat je niet alle games kan spelen :D

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:48

Ik zou voor de switch gaan. Onze jongste heeft er ook eentje gekregen vorig jaar van de Sint. En heeft daar nog altijd veel plezier van.
Hij speelt samen, alleen, thuis op switch of tv, bij vrienden. Hartstikke leuk!

Je kunt er een tijdslot opzetten. Onze jongste kan er max 1u per dag op en deelt dat zelf in.

En dat kinderen een spelcomputer hebben, wil niet zeggen dat ze daar dagelijks de hele dag mee bezig zijn.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 14:40

Dank voor alle tips. Denk idd dat het de switch gaat worden.

Van de week eens laten adviseren mbt spelletjes. Ik wil ook iets wat evt onze (bijna) 4 jarige zou kunnen.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Games voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:50

En oh ja niet geheel onbelangrijk, de switch is niet super breekbaar. Ik heb mijne al eens ongelukkig laten vallen (1 vd joycons stond scheef) maar die was gemakkelijk weer recht te klikken. Ik speel zelf graag animal crossing en pokemon op de switch. Let er wel op dat je bij animal crossing maar 1 eiland hebt, dus als je dan met meerdere accounts AC wilt spelen dan kom je allemaal op dat ene eiland te zitten. Verder speel ik graag Ori and the blind forest, maar die is niet geschikt voor jongere kinderen. Voor een 4 jarige is wel lastig, ik denk dat daarvoor alleen Disney Tsum Tsum en de Paw Patrol games geschikt zijn. Andere spellen zijn alsnel te ingewikkeld dan. Ik ben zelf heel blij nu, want het vervolg van Ori komt 8 december uit op de switch. Dankzij dit topic even door de games heen gescrollt. *\o/*