Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-20 13:43

*RTV Oost
Algemeen
Ingezonden door Banjer

Afbeelding
Foto: Jim Hollander / FEI


De persoon die gisteren in Hengelo vuurwerk afstak vlakbij twee paarden, heeft zich gemeld. De paarden zijn van YouTubers Maartje en Nynke. De dader, een tiener, heeft contact gezocht met de dames. De jongen zegt dat hij vanwege schuldgevoelens vannacht niet heeft kunnen slapen.

Lees het hele artikel op RTV Oost. Let op, de foto in het artikel kan als schokkend ervaren worden.

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:49

En nu hopen dat diegene
zich ook bij de politie meldt en een flinke straf krijgt.
Dit kan gewoon niet.
Dieren zijn de dupe omdat mensen gewoon niet nadenken

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:54

Ketaki schreef:
En nu hopen dat diegene
zich ook bij de politie meldt en een flinke straf krijgt.
Dit kan gewoon niet.
Dieren zijn de dupe omdat mensen gewoon niet nadenken

ze hebben besloten geen aangifte te doen omdat het al heel dapper was dat hij naar hun stal kwam om zich te melden :)

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:59

Ik zou hem een poosje de stallen uit laten mesten + de dierenartskosten laten betalen.. Goed dat hij zich heeft gemeld, maar om te beginnen haal je het gewoon niet in je hoofd om vuurwerk bij dieren in de buurt af te steken. Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd..

Wie goed doet, goed ontmoet.

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:06

Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:08

Niet goed maar uiteindelijk heel dapper en eerlijk van die jongen.

Ik zou het om die reden ook niet afstraffen.

Bij hoge dierenartskosten wel met de ouders om tafel ivm aansprakelijkheid.

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:10

soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.


Eens! Vind het vooral opzienbarend dat het paard door het prikkeldraad heen is gegaan, of ben ik de enige die dacht dat het verboden is om paarden achter prikkeldraad te houden?

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:11

Marije112 schreef:
soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.


Eens! Vind het vooral opzienbarend dat het paard door het prikkeldraad heen is gegaan, of ben ik de enige die dacht dat het verboden is om paarden achter prikkeldraad te houden?


Daar heb je zeker wel een goed punt

Wie goed doet, goed ontmoet.

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:11

Prikkeldraad!?
Iedere paardeneigenaar weet inmiddels toch wel wat voor ellende dat kan geven??
Dat vind ik gewoonweg dom!


Vuurwerk afsteken bij paarden, niet handig, zeg gerust stom!
Dit beseft hij zich gelukkig. En de dames zijn zeer coulant om geen aangifte te doen.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:13

Marije112 schreef:
Eens! Vind het vooral opzienbarend dat het paard door het prikkeldraad heen is gegaan, of ben ik de enige die dacht dat het verboden is om paarden achter prikkeldraad te houden?


Op hun Instagram staat:
Onze paarden Max en Contessa zijn daarvan geschrokken en hadden zo veel paniek dat ze hun eigen weiland uit zijn gerend en dwars door dubbel prikkeldraad van een ander weiland richting het spoor.

Hoe ik het lees is het dus niet hun eigen weiland dat met prikkeldraad omheind is. Op de bijhorende video zie ik vooral koeien, ik veronderstel dat het dus om die wei gaat.

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:13

In het eerste artikel van RTV Oost staat dat ze achter schrikdraad stonden maar doorheen zijn gegaan en door het prikkeldraad van de naburige wei zijn gerend.

Monody

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:18

Zij hebben inderdaad hun eigen weiland omheind met schrikdraad en daar zijn ze doorheen gegaan en toen in het koeienweiland gekomen wat wel omheind is met prikkeldraad. Dapper van de jongen dat hij zich heeft gemeld, ik las dat ze samen met zijn ouders en hem in gesprek gaan. Die doet dat geen tweede keer meer denk ik. Hier bij mij in de buurt hoor ik ook al met enige regelmaat knallen, helaas. Dat weerhoudt mij er echt van om naar buiten te gaan in de maanden november/december :n

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:31

Ketaki schreef:
En nu hopen dat diegene
zich ook bij de politie meldt en een flinke straf krijgt.
Dit kan gewoon niet.
Dieren zijn de dupe omdat mensen gewoon niet nadenken

Doel van straf is inzicht in gevolgen van daden, oprecht spijt hebben en het niet meer doen. Dat alles is hier al van toepassing, daar boven op straffen heeft dan geen zin. Schade betalen en eventueel helpen met opruimen ellende wel, zeker als dat vanuit die jongen zelf komt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:35

Love_Silver schreef:
In het eerste artikel van RTV Oost staat dat ze achter schrikdraad stonden maar doorheen zijn gegaan en door het prikkeldraad van de naburige wei zijn gerend.


Gini schreef:
Marije112 schreef:
Eens! Vind het vooral opzienbarend dat het paard door het prikkeldraad heen is gegaan, of ben ik de enige die dacht dat het verboden is om paarden achter prikkeldraad te houden?


Op hun Instagram staat:
Onze paarden Max en Contessa zijn daarvan geschrokken en hadden zo veel paniek dat ze hun eigen weiland uit zijn gerend en dwars door dubbel prikkeldraad van een ander weiland richting het spoor.

Hoe ik het lees is het dus niet hun eigen weiland dat met prikkeldraad omheind is. Op de bijhorende video zie ik vooral koeien, ik veronderstel dat het dus om die wei gaat.


Monody schreef:
Zij hebben inderdaad hun eigen weiland omheind met schrikdraad en daar zijn ze doorheen gegaan en toen in het koeienweiland gekomen wat wel omheind is met prikkeldraad. Dapper van de jongen dat hij zich heeft gemeld, ik las dat ze samen met zijn ouders en hem in gesprek gaan. Die doet dat geen tweede keer meer denk ik. Hier bij mij in de buurt hoor ik ook al met enige regelmaat knallen, helaas. Dat weerhoudt mij er echt van om naar buiten te gaan in de maanden november/december :n


Dan heb ik het ook verkeerd begrepen!

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:46

soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.


Dat denk ik ook. Hij was dom, onnadenkend en heeft spijt en zal dit nooit meer doen zo verwacht ik.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:47

Jeetje, wat goed dat die jongen zich gemeld heeft. Vind het echt een fijn idee dat er nog mensen bestaan die verantwoordelijkheid voor hun daden nemen. Fijn dat ze er waarschijnlijk dus samen uit zijn gekomen, ik had zelf in deze situatie ook geen aangifte meer gedaan. Dat gaat het doel wat mij betreft een beetje voorbij als iemand eerlijk voor zijn daden uitkomt en het op wil lossen.

Hopelijk herstellen de paarden snel!

[o]


Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:08

Fortitude schreef:
Jeetje, wat goed dat die jongen zich gemeld heeft. Vind het echt een fijn idee dat er nog mensen bestaan die verantwoordelijkheid voor hun daden nemen. Fijn dat ze er waarschijnlijk dus samen uit zijn gekomen, ik had zelf in deze situatie ook geen aangifte meer gedaan. Dat gaat het doel wat mij betreft een beetje voorbij als iemand eerlijk voor zijn daden uitkomt en het op wil lossen.

Hopelijk herstellen de paarden snel!


Dat is zeker waar. Het gaat er om dat iemand er wat van leert.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:11

Maar stonden die paarden nu achter prikkeldraad?

Dat is ook niet echt verstandig.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:12

Nee, de paarden zelf stonden hoogstwaarschijnlijk niet achter prikkeldraad.

FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:15

Ik vind het knap van de jongen dat hij zich gemeld heeft en zegt spijt te hebben. Ik vind het dan ook redelijk om hem aangifte meer te doen.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:03

Ik vind het mooi om te zien dat de jongen zich zelf heeft gemeld en alles straalt uit dat hij echt spijt heeft van zijn daad. Geeft me weer een beetje vertrouwen in de mensheid, dit soort berichten.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:35

Nog weer een reden om die ellendige knallers af te schaffen :).

Wat goed van de jongen dat hij zich gemeld heeft. Straf is idd niet meer nodig, hij heeft heel goed beseft wat hij heeft aangericht.

Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:02

Ik hoop dat nummer 2 ook zoveel lef heeft om zich te melden. Ik zou in ieder geval met ouders van nummer 1 om tafel gaan om te overleggen hoe ze dat gaan doen met het vergoeden van de schade.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:27

Misty12 schreef:
Ik hoop dat nummer 2 ook zoveel lef heeft om zich te melden. Ik zou in ieder geval met ouders van nummer 1 om tafel gaan om te overleggen hoe ze dat gaan doen met het vergoeden van de schade.



Welke nummer twee?

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:35

Hier kunnen heel veel volwassenen wat van leren. Ja het was super dom en ik word heel boos van zulke acties. Maar deze jongen gaat hier van leren en durft zijn fout toe te geven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, AnnickT, Elitedeux, gillian, Hollyleaves, limagirl, mabellean, majemalo, MieLo, noordje, Perros, petje86, Rosa_, Ufurio4e, Unicorn79, Wescha, willievdh, xChanelx en 38 bezoekers