Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 07:41

Aangezien het nog veel te vroeg is en ik het me operecht afvroeg of meer mensen het doen, wilde ik het eens op boot gooien :D . Sinds een paar weken ben ik aan het sparen voor de pannen van de AH, bewust voor m’n uitzet. Sommige mensen verklaren me voor gek, want waarom zou je dat nu al kopen. Maar ik ga er oprecht vanuit dat het dat een goed besluit is.

Zijn er meer mensen hier die bewust met zulke spaaracties meedoen? Waarom wel of niet, want onderaan de streep lijkt het me niet veel extra’s te kosten, want je doet daar toch wel boodschappen.

Ik twijfel alleen nog of knooppunten rendabel zijn, of die misschien nog een goede investering zullen zijn of het meer jezelf voor de gek houden is.

Ik ben benieuwd of bokt ook zo in de spaaracties meedoet :j

Edit; dus mocht iemand toevallig nog digitale spaarzegels van de AH overhebben, ik hou me graag aanbevolen :D
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 01-11-20 08:15, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]


belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 07:44

Ik spaar toevallig ook voor de pannen van de AH. Er is wat aan vervanging toe. Boodschappen moet ik toch doen dus zegels erbij sparen is kleine moeite.

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 07:56

Spaarzegels zijn absoluut rendabel, is zowat de enige inleg waar je nog rente op krijgt! Het is niet veel, bij de meeste winkels. AH heeft bijvoorbeeld €49 inleggen, €52 terugkrijgen, over 490 zegels ofzo. Maar tegelijkertijd, er is geen spaarrekening In Nederland waar je momenteel zoveel rente krijgt.
De Plus heeft de hoogste rente en het snelste spaarsysteem; €4 inleg is €6 opbrengst, 50% rente dus :$

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:09

Ik doe sinds kort ook koopzegels bij AH, maar dan wel digitaal, anders ga ik de helft van mn zegels kwijt raken, en dát is weer niet zo rendabel.
Enige jammere is dat je (nog) niet bij de snelkassa's je zegels ook weer (gedeeltelijk) kan inleveren,dat zou ik écht een fijne optie vinden.

Ik heb al met al best wel veel dingen gespaart, samen met ouders/familie.
Voorkeur wel voor dingen waar je een beschaafd(of helemaal geen) bedrag bij hoeft te betalen.
Ook van Bakkerij het Stoepje word hier als familie veel gespaard. oa. een panini-grill voor zowel mijzelf als mn broertje, en een grote pan voor mijzelf.

Ik heb nog goede-goede pannen staan van een vorige keer, mocht ik ooit op inductie over gaan, want ik vind het zonde om ze nu te gebruiken, ik heb acceptabele pannen, en na gebruik op gas kunnen ze vaak niet meer op inductie gebruikt worden.
Overigens is de meest gebruikte "gewone" pannenset die ik heb de set die ik van mijn moeder heb gekregen welke zij altijd heeft gebruikt toen zij uit huis ging.
Vervolgens is deze set mijn hele "jeugd" in gebruik geweest, tot het punt dat ik uit huis ging. En nu woont de set bij mij. (Mijn moeder is inmiddels 69) Die pannen gaan nooit weg :P

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:20

Wij sparen de spaaracties bij AH. Als we het zelf niet gebruiken, bijv Eftelingzegels of die dagje uit zegels, geef ik ze weg aan collega’s die het wat minder breed hebben.

Oy with the poodles, already

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:27

Geen pannen zegels, want we hebben genoeg pannen, maar ik spaar wel airmiles :+.
En, ik wacht weer op een glazen actie, wil weer nieuwe glazen!

Koopzegels doen wij ook, ideaal.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:28

Ik spaar weleens met acties mee in de Plus, niet altijd. En koopzegels is altijd een goed idee want je legt 4 euro in en je kan voor 6 euro inwisselen. Hier in de buurt is zelfs een actie dat je er 8 euro voor terugkrijgt als je hem inlevert bij een lokale ondernemer.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:29

Efteling actie vind ik leuk. Of acties waarbij je ook echt iets gratis krijgt. Bij de rest vind ik dat je na een volle spaarkaart alsnog veel geld moet betalen. Neem bijvoorbeeld die pannen. Ik zag toevallig dat de Tefal pannen bij de action nog goedkoper zijn dan na een volle spaarkaart bij de jumbo ( ah heeft andere pannen, maar jumbo dacht ik wel tefal). Daardoor vind ik die acties nogal nep. :+

Voor die pannen zou ik dus zeggen, kijk even bij de action

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:29

Wij sparen automatisch pannenzegels, maar net besloten dat we geen nieuwe pannen nodig hebben. Dus als je de digitale zegels wil over nemen, stuur mij even een PB.

Koopzegels sparen wij ook sinds ze digitaal zijn. :j Ongemerkt ze je je eigen geld op een "spaarrekening" :=.

Justme_Lisaa

Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 08:31

Detroit schreef:
Wij sparen automatisch pannenzegels, maar net besloten dat we geen nieuwe pannen nodig hebben. Dus als je de digitale zegels wil over nemen, stuur mij even een PB.

Koopzegels sparen wij ook sinds ze digitaal zijn. :j Ongemerkt ze je je eigen geld op een "spaarrekening" :=.


Oeh, Thanks! Ga ik gelijk doen!

Leuk om ook te zien hoe andere dan toch zo doelbewust sparen met de acties. Ik ga me eens verdiepen in de koopzieke, misschien is dat dan toch wel rendabel.

[o]

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:00

TS, zo ben ik vroeger ook begonnen: op mijn 16e spaarde ik al voor mijn pannen en die gebruik ik nu 28 jaar later nog steeds. Ze zien er ook nog steeds uit alsof ik ze nog niet zo lang heb, ondanks dat ze elke dag gebruikt worden.
Nu zou ik er niet meer voor gaan sparen, maar dat komt omdat ik nu inzie dat ik dan voor een groot bedrag boodschappen moet doen voor de zegels en dan nog een best bedrag moet bijbetalen om de pannen ook werkelijk aan te schaffen. Dan kan ik net zo goed een pannenset zo kopen. Toch heb ik voor mijn zoon op die manier ook dingen voor zijn uitzet bij elkaar gespaard, ondanks dat ik weet dat ik met een losse koop goedkoper uit ben.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Mias
Berichten: 1776
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:02

Wij sparen koopzegels bij de ah en de jumbo. De boekjes leveren wij 1 keer per jaar in vlak voor onze vakantie. Op die manier heb je een mooi zakcentje bijelkaar gespaard zonder dat je er echt erg in hebt.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:03

Spaaracties voor pannen/messen/glazen heb ik nooit aan meegedaan, wel zegels gespaard voor vriendinnen. M.i ben je te lang bezig, moet je voor een fiks bedrag aan boodschappen halen en dan ook nog bijbetalen. Als ik bedenk dat ik nieuwe glazen wil dan koop ik ze zelf wel direct of vraag ik ze voor m’n verjaardag.

De koopzegels heb ik me nooit zo in verdiept, maar als ik naar het rendement kijk is dat wel een interessante. We doen maandelijks zo voor €300 boodschappen bij de AH dus ik denk dat we vanaf nu ook maar koopzegels gaan sparen :D

❤️

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:06

Hier ook koopzegels van de jumbo,ik kom er niet heel vaak maar het is toch mooi meegenomen, ik lever er meestal 2 tegelijk in.

Daarnaast spaar ik airmiles en dat gaat snel met bijna elke werkdag zo'n 80km rijden.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:16

Interessant om te lezen!

Ik doe altijd boodschappen bij de Plus.
Maar dit zijn dus koopzegels? En dat loont dus echt?

Edit : even zitten zoeken.. Wauw..

PLUSpunten
Het meest winstgevende spaarsysteem van Nederland!
Wist je dat PLUSpunten het meest winstgevende spaarsysteem van Nederland is? Iedere euro die je spaart is maar liefst 1,50 euro waard. Dat is een rendement van maar liefst 50 procent! Dat doet geen andere supermarkt ons na!

Hoe werkt het?
Bij elke euro aan boodschappen* koop je voor 2 cent een PLUSpunt
Met 200 PLUSpunten is je spaarkaart vol (kosten 4 euro)
Lever je volle spaarkaart in en ontvang 6 euro contant
Zo heb je supersnel 2 euro verdiend!

Je kunt je volle spaarkaart bij elke PLUS Supermarkt inleveren. De spaarkaart kan alleen worden ingeleverd als deze voorzien is van je naam en adres**.

Natuurlijk kun je ook nog steeds je oude zegels en spaarkaarten inwisselen.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:25

Ik gebruik nog steeds mijn koekenpannen die ik +/- 15 jaar geleden bij C1000 bij elkaar gespaard heb. Oh en ook de bestek set.

Ik vind het fijn dat je tegenwoordig digitaal kunt sparen bij AH, anders raak ik al die zegels geheid kwijt inderdaad.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:26

Mias schreef:
Wij sparen koopzegels bij de ah en de jumbo. De boekjes leveren wij 1 keer per jaar in vlak voor onze vakantie. Op die manier heb je een mooi zakcentje bijelkaar gespaard zonder dat je er echt erg in hebt.

Dat doen wij inderdaad ook. Ongemerkt - ook al levert het verder weinig geld op aan rente - kun je toch een mooi bedrag opzij leggen om eens wat leuks te gaan doen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:29

Ik spaar voor de stoofpan van AH.

Kleine moeite idd. Die pannen zijn nieuw heel duur, die er toch boodschappen en krijg dan daarna korting op die pan.

[o]

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:07

Als ik de zegeltjes zelf niet nodig heb kan ik er altijd iemand anders blij mee maken, zo hebben we destijds een hele bestek set bij elkaar gespaard voor een collega. In je eentje krijg je het bijna niet voor elkaar om een hele set bij elkaar te sparen.

Aan de andere kant een uitzet heb ik nooit bij elkaar gespaard cq gekocht. Pannen is handig, maar bijvoorbeeld handdoeken en servies is nogal aan mode/smaak onderhevig. Daarvoor heb ik destijds gewoon gespaard en toen ik mijn huis kocht pas aangeschaft.

Daarnaast spaar ik ook koopzegels bij de AH, gaat ongemerkt snel.

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:11

Ik heb de knuffel-boeken actie van de Coop gespaard en spaar nu voor de spellen. Als iemand die kwijt wilt dan heel erg graag. :D

Verder spaar ik altijd koopzegels van de AH, ik heb nu voor 80€ gespaard volgens mij.

Pannen, handdoeken, dagjes uit etc doe ik nooit aan mee, maar dingen voor kinderen vind ik altijd erg leuk. (En de spellen voor mezelf natuurlijk)

Ik kom overigens vaak bij de AH dus als daar een actie loopt die iemand hier spaart wil ik ze wel opsturen!

edit: inderdaad digitaal heel handig bij de AH. Als ik mijn klantenkaart scan wordt er direct koopzegels bij gerekend en ik kan het online in de gaten houden. Ik kan ook digitaal mijn pas laten scannen dus heb hem altijd bij me.
Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Onderschrift

Justme_Lisaa

Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 10:20

Giolli schreef:
Ik kom overigens vaak bij de AH dus als daar een actie loopt die iemand hier spaart wil ik ze wel opsturen!

edit: inderdaad digitaal heel handig bij de AH. Als ik mijn klantenkaart scan wordt er direct koopzegels bij gerekend en ik kan het online in de gaten houden. Ik kan ook digitaal mijn pas laten scannen dus heb hem altijd bij me.
Dat ziet er zo uit:

[ [url=m/xJP3PN.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1DRwlP.png]Afbeelding[/url] ]


Als je nog zegels van de AH voor de pannen hebt of krijgt, dan hou ik me aanbevolen graag :D . Dat sparen bij de AH ziet er wel leuk uit, ook tot dat je kan zien hoeveel je winst dan precies is :)

Edit, nog een vraag. Kan je die zegels pas laten uitbetalen bij een vol boekje of kan dat al eerder?

[o]

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:24

Ik heb dat laatst gevraagd aan een cassiere. Die dacht pas bij een vol boekje. :j Dit is mijn eerste keer dus ik heb geen idee! Ik zal de zegels voor je sparen. :D

Onderschrift

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:30

Ik heb toevallig van de week eens zitten rekenen aan die pannenspaaractie van de AH.

Één punt bij iedere €10,- aan boodschappen, en bij 60 punten heb je een volle kaart. Dat is dus €600,- aan boodschappen per pan die je kopen wil.

Er zitten zeven pannen in de set, excl. gourmetstel, want dat is niet echt een pan. Om de complete set bij elkaar te sparen moet je voor €4200,- boodschappen te doen in vier maanden tijd en €158,93 bij betalen.

Wil je het gourmetstel er ook nog bij, dan moet je voor nog eens €600,- aan boodschappen doen en nog €39,99 bijbetalen, waarmee de totaalbedragen dus op €4800,- aan boodschappen en €198,38 komen. Dat is dus €1200,- aan boodschappen per maand. Dat red je misschien als je een groot gezin hebt, maar voor normale mensen is dat eigenlijk niet te doen.

Voor die €200,- die je moet bijbetalen kun je best al wel een leuk setje pannen kopen in een huishoud winkel. En dat vind ik vaak met van die 'spaar nu voor...' acties: als je even rekent is die actie vaak helemaal zo voordelig niet.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:33

@vjestagirl: Je krijgt de zegels van de pannen er toch bij... je doet er toch gewoon je boodschappen.
Ik spaar zelf AH koopzegels, Jumbo zegels en Hoogvliet punten. De hoogvlietpunten gaan op je klantenkaart. En perla koffiezegels. Een volle kaart is 2 euro waard.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:43

Vjestagirl schreef:
Ik heb toevallig van de week eens zitten rekenen aan die pannenspaaractie van de AH.

Één punt bij iedere €10,- aan boodschappen, en bij 60 punten heb je een volle kaart. Dat is dus €600,- aan boodschappen per pan die je kopen wil.

Er zitten zeven pannen in de set, excl. gourmetstel, want dat is niet echt een pan. Om de complete set bij elkaar te sparen moet je voor €4200,- boodschappen te doen in vier maanden tijd en €158,93 bij betalen.

Wil je het gourmetstel er ook nog bij, dan moet je voor nog eens €600,- aan boodschappen doen en nog €39,99 bijbetalen, waarmee de totaalbedragen dus op €4800,- aan boodschappen en €198,38 komen. Dat is dus €1200,- aan boodschappen per maand. Dat red je misschien als je een groot gezin hebt, maar voor normale mensen is dat eigenlijk niet te doen.

Voor die €200,- die je moet bijbetalen kun je best al wel een leuk setje pannen kopen in een huishoud winkel. En dat vind ik vaak met van die 'spaar nu voor...' acties: als je even rekent is die actie vaak helemaal zo voordelig niet.

_/-\o_
Precies dat.
Dus nee, aangezien ik ook altijd alles door reken doe ik aan dit soort acties dus ook niet mee.
Ik koop wel een goeie pan als ik die nodig heb, en daar doe ik heel lang mee.

Het enige wat inderdaad een goed "rendement" heeft zijn die koopzegels van de plus, en de gratis zegels voor boodschappen paketten spaar ik ook, voor mensen die het niet breed hebben, die zijn blij met zo een pakket..

(Hetzelfde trouwens met het online bestellen, de AH vind ik daar tegenwoordig echt crimineel in, als je gebruik wil maken van de acties/aanbiedingen is er uitgerekend in de week dat de actie geld natuurlijk geen tijdslot voor bezorging vrij. En elke week hé....
Verder gun ik de kleine ondernemers/boerderijwinkel die moeite hebben hun zaak boven water te houden meer de omzet als een grote supermarkt.
Versere producten, vaak goedkoper, en de boer krijgt tenminste een eerlijke prijs voor zijn product, maar ach, dat is natuurlijk weer een heel andere discussie ook).

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Jessica_1998, manonnevot, ttranch, Vagabondo en 36 bezoekers