Cioccolato schreef:Paviljoen heeft veulen brokjes tot 8 maand en vanaf 8 maand weer een volgend brokjes. Volgensmij ik kloppen je maanden niet helemaal, maar de rest wel redelijk.
Pepperooni schreef:Cioccolato schreef:Paviljoen heeft veulen brokjes tot 8 maand en vanaf 8 maand weer een volgend brokjes. Volgensmij ik kloppen je maanden niet helemaal, maar de rest wel redelijk.
Pavo start is vanaf 1 maand maar ik wil het van 3/4 tot 6 maand voeren. Ik vind het niet nodig om ze zo jong al vol te proppen. Daarna was vanaf 6 maanden Pavo grow dus dit tot de opfok en in de maanden dat het dan op de thuisstal zouden staan.
dresjoepie schreef:ik denk dat je berekening ongeveer wel klopt! Echter heb ik mijn paard voor castratie ook x ray laten keuren hals rug de hele mik mak Zou ik ook altijd aanraden voor je ermee aan de slag gaat en er tijd en geld in gaat stoppen. Wil je het zadelmak maken zelf gaan doen of laten doen? Dit is op de meeste stallen ook een euro of 800 incl staling!
Tierania_ schreef:Mijn kostenplaatje van afgelopen jaar, alles is in 1x gelukt:
Scankosten DA, kijken of het ei groot genoeg was, scan na inseminatie of het ei weg was, scan op 18 dagen, laatste scan in september dus 4x á € 45,55 = € 182,20
Dekgeld inclusief BTW: € 1090,- (De hengstenhouder heeft geïnsemineerd (gratis) in 1x raak
DA controle veulen dag na geboorte: € 44,30
Aanvraag paspoort KWPN: € 171,25
Wormenkuren (4x): ongeveer € 20 (heb nog een shet staan waar hij samen mee kon doen)
Veulenbrok: 2 zakken totaal € 25,90
Stond keurig op de voeten dus niet naar de smid geweest dat hij nog bij zijn moeder liep
Veulen heeft 5,5 maand thuis gestaan, en staat nu voor 7 maanden in de opfok á € 136,25 per maand.
Dus totaal € 953,75 dit is inclusief bekappen en ontwormen. Voordat ik hem weer ophaal wordt hij nog gecastreerd (geen idee wat dat kost). En hij wordt binnenkort geënt (2x) ongeveer € 100.
Daarna komt hij weer thuis te staan.
Gebruikers op dit forum: Muronia en 1 bezoeker